ליגה אירופית: קרבות משוגעים בכל המגרשים

אולי המפגש בין ליון לבשיקטאש לא נחשב למרכזי ביותר היום (אני מבין שמשחק של מנצ'סטר יונייטד מושך יותר עניין) למרות זאת, מדובר בשתי קבוצות שמסוגלות להגיע עד הגמר. בנוסף גם המון מומחי כדורגל גדולים אומרים שבשיקטאש אפילו אחת מהפייבוריטיות המפתיעות לזכייה בגביע . גם לא צריך לשכוח את עובדה, שבשיקטאש זוכת ליגה היחידה בין כל הקבוצות ולמרות שליגה טורקית לא בין הבכירות, עדיין קשה לזכות בה ויש המון מתמודדות קשות. גם מפגש היה אמור להיות מאוד מעניין בגלל שמדובר בשתי קבוצות מאוד התקפיות: ליון כבשה בפלייאוף 16 שערים שזה 4 בממוצע למשחק וגם בשיקטאש לא הלכה רחוק עם 2 וחצי בממוצע. מבחינת הרכבים לבשיקטאש יחסר גם היום וגם בגומלין וינסנט אבובאקאר ומבחינת ליון לא ישחק גם מקסים גונלון. דרך אגב בשיקטאש אף פעם לא הגיעה לחצי גמר של גבעים אירופים. גם ליון עשו זאת ממש בזמן – בעונה 2010\2009 בליגת האלופות כשהפסידו לבאיירן מינכן. לפי סטטיסטיקה, הפייבוריטית למשחק של הערב הייתה ליון כי במשחקי החוץ לרוב בשיקטאש משחקת חלש וכולם יודעים איך קבוצות מטורקיה טובות בבית שלהן.

המשחק לא התחיל בזמן והסיבה לכך היא שאוהדים יצאו למגרש עקב אבוקות וחזיזים שהושלחו כנראה מצד האוהדים הטורקים לכיוון אוהדי ליון. המשחק התחיל באיחור של כמעט שעה ואחרי המון בלאגאן ביציעים והוא נפתח עם הזדמנות של בשיקטאש כשמרסלו בעט מתחת למשקוף, אך אנטוני לופז' הציל את הקבוצה בדקה ה-4. בדקה ה-9 הייתה הזדמנות נוספת לבשיקטאש – מרסלו הפעלתן בעט לשער ריק אחרי הרמה מסוכנת, אך הבעיטה נבלמה בזכות דיאבי. התגובה של ליון הגיעה מיידית כאשר לקאזט קיבל כדור ברחבה ובעט מזווית די חדה ומצא רשת, אבל רק מהצד. לאחר כמה דקות בשיקטאש  כן הפתיעה את ליון: הטוקרים קיבלו בעיטה חופשית וטליסקה במקום להרים מסר מסירה לכיוון ראיין באבל שיצא אחד על אחד מול שוער וכבש שער חוץ חשוב 0-1 בדקה ה-15. 

באבל כובש (uefa)

תגובה של ליון הייתה מסוכנת מאוד: בדקה ה-20 פקיר בעט ממש מסוכן וכדור הגיע למשקוף. ליון המשיכה ללחוץ את טורקים שהצליחו להחזיק מעמד. בגדול משחק היה מאוד אלים, ראו שלא חסר חשק לשתי קבוצות ושאף אחת לא הגיעה להפסיד.

המחצית שנייה התחילה מהזדמנות של טליסקה בדקה ה-46 שכמעט ניצל טעות של שוער ליון לופז, אך מעל השער. ליון הגיבה עם יציאה של לקאזט אחד על אחד מול שוער בדקה ה-50, אבל היה נבדל אצל חלוץ הצרפתי. ולבואנה ניסה בהמשך בעיטת מספרת ורק בזכות השוער פאברי הבעיטה המדהימה הזאת לא נכנסה לרשת. ליון המשיכה ללחוץ את הטורקים ועוד בעיטה מסובבת מחוץ לרחבה של וולבואנה בדקה ה-63 הייתה קרובה, אך המזל היום עבר לצד של בשיקטאש וכדור עבר ליד הקורה הרחוקה. כששחקני ליון הבינו שהכדור לא נכנס ממשחק שותף פקיר ניסה להוציא פנדל, אך לא הצליח לקנות את מתאו לאוס וקיבל צהוב על התחזות.

בסוף הזדמנות מטורפת נוספת של ליון הוחמצה על ידי לקאזט, שיצא אחד על אחד מול השוער, הצליח לעבור אותו, אבל מזווית חדה פגע ברשת החיצונית של השער. ליון הגבירו את הלחץ, אבל החוסר המזל רק המשיך – הרמת קרן וטוליסו בועט בקורה בדקה ה-78. דרך אגב פעם אחרונה שליון לא הצליחה לכבוש היה ב-5 לפברואר. עוד שלוש דקות, והזדמנות לקורנה – פאברי קופץ לרגליים והודף את הכדור. הצרפתים היו כבר על סף ייאוש אבל בסוף זה קרה! בדקה ה-83 הרמה מבעיטה חופשית של וולבואנה, הכדור קופץ לטוליסו  שבועט לפינה חלש, אך מדוייק 1-1.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
טוליסו מחזיר את קבוצתו למשחק  (twitter)

עברה רק דקה וטעות נוראית של פאברי שהתחיל לעשות דריבל מול 3 שחקני ליון, מורל חטף את הכדור מהשוער וכובש שער שני! לאחר שני שערים מהירים ליון הורידו את הלחץ ואז שופט שרק שריקת סיום. ליון בניצחון חשוב ביתי אבל גם שער חוץ לבשיקטאש נותן להם סיכויים טובים לקראת גומלין.

במשחק נוסף שמשך את העין בין מנצ'סטר יונייטד לאנדרלכט נרשם קצב נפלא. לאנדרלכט זה אולי העונה בין המוצלחות בתולדות המועדון – פעם אחרונה שהקבוצה הצליחה להגיע לרבע גמר באירופה היה בעונת 1997\1996 כאשר הפסידה לאינטר בגביע UEFA. גם קבוצה נמצאת במקום שני מבחינת כיבוש שערים בטורניר – 21  שניה רק לליון שכבשו 22. במנצ'סטר יונייטד ייחסו חשיבות רבה למשחק הזה כי הקבוצה רוצה לשחק בליגת אלופות שנה הבאה והדרך (אולי) הכי טובה היא לזכות בליגה האירופית. מבחינת הרכבים לא השתתפו אצל יונייטד קריס סמולינג ופיל ג'ונס בהגנה ומבחינת אנדרלכט לא הצליח להתחיל משחק טאודורצ'יק – אחד השחקנים החשובים בהתקפה של הבלגים ובנוסף לא השתתף דומביה. המשחק התחיל בשליטה של השדים האדומים שלחצו את הבלגים שחיכו להזדמנות במתפרצת. בתחילת משחק קבוצות התחלפו במצבים מסוכנים אך ללא שום שער. בסוף, הלחץ נתן תוצאות ובדקה ה-35 האנגלים כובשים שער ראשון: אנטוניו ולנסיה מסר מסירת רוחב למרכז הרחבה ורשפורד בנגיעה ראשונה בעט לפינה רחוקה. השוער של אנדרלכט רובן הציל, אך הכדור הגיע למחיטריאן שמזווית חדה בעט חזק ומדוייק – 0-1.

מחיטאריאן כובש שער חוץ חשוב (twitter)

אחרי הספיגה מנצ'סטר המשיכה לשלוט בכדור וללחוץ והיה נראה שאנדרלכט בהלם.

המחצית השנייה התחילה מלחץ של אנדרלכט והזדמנות אצל ברונו שבעט למסגרת מקצה הרחבה ורק בזכות אנטוניו ולנסיה, שהיום נמצא בכל מקום הכדור לא נכנס לשער של רומרו. אנדרלכט נראתה אחרת במחצית השנייה ולחצה את יונייטד, ראו שהקבוצה הבלגית לא מוכנה לוותר על חצי הגמר.

אוברדוביץ בעט מעמדה טובה אחרי מתפאצת של המקומיים, אך זה הלך מחוץ לשער ובזמן שיונייטד היו מרוצים מהתוצאה ושיחקו הגנתית, אנדרלכט תקפה ולחצה על שער של האנגלים. בדקה ה-80 הזדמנות להאני שבעט מחוץ לרחבה אך הכדור עבר ליד הקורה. יונייטד ענו ב2 הזדמנויות ברצף – בהתחלה בעיטה מרחוק של פלאיני – מרטינס הציל והזדמנות מטורפת של פוגבה שיכל לסגור את המשחק אחרי מסירה מצויינת של איבראהימוביץ', אך בעט בשוער שיצא אחד על אחד מולו. וכמו שאומרים, אם אתה לא כובש אתה סופג! הרמה מהצד של אוברדוביץ ודדונקר מנצח קרב אווירי ובועט חזק ומדויק, 1-1. 

עד שריקת סיום אנדרלכט ניסו לנצח את המשחק, אך לא הצליחו. תיקו חוץ תוצאה טובה לקראת גומלין בבית בשביל יונייטד מצד שני אנדלכט נשארת עדיין עם סיכויים לקראת גומלין.

במשחקים נוספים:

אייאקס מנצחת ומסבכת את שאלקה.

צמד של קלאסן בניצחון של אייקס (twitter)

אייקס 2 – 0 שאלקה (צמד של קלאסן 23 בפנדל ו-53)

סלטה במשחק משוגע מנצחת את גנק

ניצחון של סלטה אחרי משחק משוגע (twitter)

סלטה 3 – 2 גנק. כבשו לסלטה סיסטו (15), אספאס(17) וגווידטי(38), לגנק בואטיוס (10) ובופל (68)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort