רצים באוויר

טקטיקה לוקה בחסר, קרדיט לא מוצדק לשחקנים והגנה מבולגנת-מה גורם לריאל של זידאן להגיע להישגים, אך לעומת זאת לא לעשות שום התקדמות מבחינת היכולת? והמסקנה שברורה כבר עכשיו: זיזו הוא לא האיש המתאים לאמן את ריאל מדריד בזמן הקרוב.

לא האיש המתאים?(דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

כשאגדת הכדורגל זינאדין זידאן מונה למאמנה של ריאל מדריד היו לא מעט פסימיים שלא האמינו שהוא יכול להצעיד את הקבוצה בחזרה לגדולות, מאז הצרפתי הספיק לזכות בליגת האלופות, בסופרקאפ האירופאי ובגביע העולם לקבוצות, כשבעונה הנוכחית האליפות כמעט בכיס שלו וליגת האלופות לא נראית רחוקה במיוחד.

במסיבת עיתונאים בתחילת השבוע הצהיר זיזו שהוא לא יודע אם יישאר בעונה הבאה, כרגע נראה שזה נאמר בצניעות או כדרך להכניס מוטיבציה בקבוצה, אך אני סבור שזיזו הוא לא המאמן שצריך להוביל את ריאל מדריד בשנים הקרובות בעיקר מאחר שהיו ויש כמה גורמים שעזרו לו להגיע לאותם הישגים:

חולשת היריבות
בעונה שעברה אלה היו ההגרלות הנוחות נגד קבוצות לא מהטופ האירופאי שעזרו לזידאן להוליך את ריאל מדריד המתחדשת עד לגמר ליגת האלופות, ופנדל של חואנפראן לקורה שנתן לו את הזכות להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות לראשונה כמאמן בכיר, העונה זוהי חוסר היציבות של בארסה והחולשה של אתלטיקו מדריד (ביחס ל-3 השנים האחרונות) שמאפשרות לזידאן דרך שהיא אומנם לא קלה, אך גם לא קשה במיוחד בדרך למקום הראשון בלה ליגה.
יהיה מעניין לראות אם זיזו יצליח להשלים את המלאכה נגד באיירן מינכן ברבע גמר ליגת האלופות אחרי המשחק המוצלח באליאנץ ארנה (אולי משחקו הטוב ביותר בתפקיד), שגם בו-העובדה שבאיירן נשארה ב-10 שחקנים במרבית המחצית השנייה לא הזיקה.

פגש יריבות לא מהטופ של אירופה בדרך לתארים (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

מזל
קשה להיזכר בכל הפעמים שבהן ניצחה ריאל מדריד העונה בהפרש של שער אחד, כשכמעט בכולן היא מבקיעה את שער הניצחון לקראת סיום המשחק, כבר יצא לכמה שחקנים לזכות ברגעי התהילה הללו כשמעל כולם העונה ניצב סרחיו ראמוס שאפשר להגיד שתמיד נמצא שם כדי להציל את המאמן שלו.
בגמר ליגת האלופות ניצחה ריאל אחרי דו קרב הפנדלים והביאה זכייה מספר 11 של המועדון בתואר ו-3 של זידאן בקריירה הכללית שלו, בסופרקאפ האירופאי זכתה ריאל מדריד אחרי שער שיוויון של איך לא- ראמוס בדקה ה-93 ומגולאסו בדקה ה117 של דניאל קרבחאל ובגביע העולם לקבוצות זכה זיזו גם בהארכה אחרי שהיה בפיגור 2-1 וכריסטיאנו רונאלדו היה שם להשוות ולהוסיף עוד שני שערים בחצי השעה הנוספת כדי להמשיך להגדיל את ארון התארים הבלתי נגמר של הבלאנקוס ולהעשיר את הסטטיסטיקה ואת הרזומה של מאמנו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
זיזו חייב הרבה לראש של האיש הזה (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

מעמד
שחקני הבלאנקוס רכשו כבוד רב לזידאן כבר מההתחלה, הרבה בזכות העבר שלו ככדורגלן מצליח ואגדת המועדון והכדורגל בכללי, וכך לא היו הרבה סכסוכים בינו לבין שחקני הקבוצה (מלבד חאמס), הקבוצה התאחדה והצליחה להגיע להישגים הרבה בזכות השקט שהגיע עם "ההילה של זידאן".

העבר ככדורגלן לא הזיק (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

כפי שציינתי כבר, אני לא חושב שזינאדין זידאן הוא המאמן המתאים לריאל מדריד וזאת מאחר ואומנם ריאל משחקת כדורגל יעיל, אך זיזו כושל בכמה אלמנטים בולטים במשחק:

טקטיקה
מאז תחילת הקדנציה של זידאן בריאל מדריד קל לשים לב שהטקטיקה לוקה בחסר, אם בתקופת אנצ'לוטי ריאל שיחקה כדורגל שוטף ויפה לעין דרך האמצע ודרך האגפים בגיוון אז היום אפשר להגיד שהלבנים תוקפים כמעט ורק מהאגפים דרך המגנים ומגביהים עשרות כדורים סתמיים במשחק לרחבה בתקווה שימצאו את הראש של אחד מה BBC (שנעלמים כמעט לגמרי בטקטיקה הזו), אחרי כמה ניסיונות זה בדרך כלל קורה, ואם לא מהגבהות רגילות אז ממצבים נייחים, שכן לא חסרים נוגחים נהדרים בבירת ספרד או מרימים מעולים.
הסטטיסטיקה תומכת בשיטה-ריאל מדריד כובשת כבר בלמעלה מ-50 משחקים רצופים בכל המסגרות, אבל למרות הכל, זה לא נראה מבטיח, וזה כנראה לא יימשך עוד זמן רב.
בנוסף לטקטיקה ההתקפית, עוד דבר שבולט הוא הבלאגן בהגנה, ריאל מדריד מחזיקה בסגל ההגנתי אולי הטוב בעולם אך למרות זאת סופגת יותר משער למשחק העונה, נתון מביך לכל הדעות.

הטקטיקה אומנם עובדת, אך לא נראה שתחזיק עוד הרבה זמן (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

עקשנות
כל מאמן חייב להיות עקשן-אבל במידה מסוימת.
לזינאדין זידאן יש את ההרכב הקלאסי שלו, אותו הרכב שהוא זכה איתו בליגת האלופות, ויחד עם המחליפים הרגילים הוא בנה את הסגל הקבוע, אבל מה קורה כשאחד המחליפים בכושר טוב הרבה יותר מאחד משחקני ההרכב?
אני כמובן מדבר על אלברו מוראטה שנמצא בכושר כיבוש פנטסטי העונה, אבל ממשיך לחזור לספסל בכל משחק בעוד קארים בנזמה המאכזב מקבל את המקום הקבוע בהרכב כל העונה למרות כושר כיבוש עלוב, זידאן ממשיך להתעקש כבר כמעט עונה שלמה על בנזמה וללכת ראש בראש עם כל אוהדי הקבוצה, השיא הגיע בדרבי האחרון והמשיך במשחק רבע הגמר נגד באיירן כששלושה ימים אחרי שכבש שלושער מצא את עצמו מוראטה לא רק על הספסל אלא עם 0 דקות משחק במצטבר בשני המשחקים!
דוגמא נוספת מהזמן האחרון היא איסקו שפשוט נהדר לאחרונה בכל הזדמנות שמקבל ומכניס חיים למשחק של הבלאנקוס אך ממשיך למצוא את עצמו על הספסל כשלעומתו קרוס בינוני מאוד כשהוא על המגרש (מלבד הגבהת מצבים נייחים) וממשיך לפתוח בהרכב בלי הפרעות, עוד שחקן שנפגע מהעקשנות של זיזו הוא מרקו אסנסיו הצעיר, אסנסיו לא מרבה לקבל צ'אנסים העונה אך כשמקבל הוא לוקח אותם בשתי ידיים, במשחק נגד לגאנס היה המצטיין במשחק (יחד עם מוראטה) כשעבר שחקנים על ימין ועל שמאל, בישל את השער הראשון, הוביל לשער השלישי ויצר מצבים בלי הפסקה.
בדרבי המדרידאי שלושה ימים בלבד לאחר המשחק מצא את עצמו אסנסיו מחוץ לסגל הקבוצה ואפילו לא ישב על הספסל, אסנסיו זכה לעוד צ'אנס באליאנץ ארנה כשנכנס במחצית השנייה במקום בייל והיה פשוט נהדר ובישל את השער השני.
עכשיו נותר לקוות שהילד ימשיך לקבל את ההזדמנויות ושזה לא היה מקרה חד פעמי.

ניהול משחק
כשמוראטה לא רואה דשא שבוע אחרי שלושער, ולוקאס ואסקז נכנס בכל משחק למרות שנעלם מתחילת העונה, אפשר להגיד שזידאן כושל בניהול המשחק, לעיתים נראה שהוא בא עם חילופים "מהבית" וגם אותם עושה בשלב מאוחר של המשחק, דבר שיוצר עייפות בקרב השחקנים שכבר נראה שבשלב הזה של העונה בקושי עומדים על הרגליים, בדרבי האחרון ונגד באיירן זה בלט יותר מכל-לזידאן יש עוד דבר או שניים ללמוד על ניהול משחק תקין.

עקשן ומנהל משחק באופן בעייתי (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

כמובן שאי אפשר לקחת לזידאן את כל מה שנתן לריאל מדריד כמאמן-את הווינריות, המשפחתיות, השקט והרגש, ואני אהיה יותר משמח אם יישאר כעוזר מאמן או ייקח אתגר חדש בקבוצה אחרת קטנה יותר ואולי עוד כמה שנים יחזור, כי פוטנציאל יש בשפע והבנת משחק היא אחד הצדדים החזקים שלו-אבל כרגע זה פשוט לא זה.

אי אפשר לקחת לו את מה שנתן, אבל הגיע הזמן שזידאן ימצא אתגר חדש או ייקח צעד אחורה (דף הפייסבוק הרשמי של ריאל מדריד)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort