עשרת המכות של הליגה הספרדית

כמו בכל עונה גם העונה בליגה הספרדית ישנם שחקנים או אירועים מסויימים שמהווים כאבי ראש למאמנים, גורמים לאי נעימות במועדון ובעיקר עוצרים את השחקן/קבוצה מהתקדמות.
שחקנים שהגיעו כהבטחה גדולה והתגלו כ'פארסה', שחקנים מתוסכלים שלא מקבלים דקות ואפילו אצטדיונים שלא מתוחזקים כראוי וגורמים לדחיית משחקים.

  • יש לציין כי הנתונים הם על סמך משחקי הליגה בלבד.

חאמס רודריגס – ריאל מדריד
הכוכב הקולומביאני של ריאל מדריד הגיע כהבטחה גדולה אחרי מונדיאל מרשים, בעונתו הראשונה תחת קרלו אנצ'לוטי הראה יכולת מרשימה והיה שחקן הרכב קבוע באחד עשר של ריאל מדריד אך ככל שהזמן עבר היה נראה שחאמס מתקשה להחזיק מעמד בהרכב הפותח והפך להיות שחקן ספסל, מעמד שאמנם היה זר לו אך עדיין נראה היה שחאמס לא מוכן להרים ידיים ולעזוב את בירת ספרד לקראת הרפתקה חדשה. תחת זידאן הקולומביאני הפך לשחקן הכי פחות מוערך בקבוצה, וקיבל דקות מועטות מאוד רק השוערים המחליפים, קונטראו הפצוע ואסנסיו הצעיר קיבלו פחות דקות ממנו.
במחזור ה-30 של הליגה הספרדית פגשה ריאל מדריד את לגאנס, בלי שחקני ההתקפה הקבועים שקיבלו מנוחה במשחק חאמס עלה כשחקן הרכב. בדקה ה-71 זידאן לקח החלטה שהוציאה את הקולומביאני מכליו, חאמס הוחלף ע"י איסקו תוך כדי שהוא זורק קללה וממלמל "אף פעם הוא לא יתן לי לסיים משחק…", הוא יצא מכר הדשא כשהוא משפיל את מבטו וחובט בספסל. חאמס הפך לכאב ראש עבור זידאן, ידוע שזידאן לא רוצה שחאמס ימשיך בקבוצה, הוא נותן לו לשחק רק כשאין לו ברירה ושהוא צריך לתת מנוחה לשחקנים חשובים יותר עבורו אבל אחרי התגובה האחרונה של חאמס ולמרות שזידאן חזר בו מהחילוף במסיבת העיתונאים, קשה לראות שחאמס ימשיך במדריד ונראה שעד סוף העונה האווירה בין השניים תמשיך להיות מתוחה.

חאמס כבר לא מסתיר את דעתו על זידאן (marca)

פאקו אלקאסר – ברצלונה
חתול בשק. ככה אפשר לכנות מעתה את רכישתו של פאקו מולנסיה לברצלונה.
במהלך הקיץ ברצלונה חיפשה רוטציה ראויה ללואיס סוארז, שהפך לחלוץ הבודד בסגל לאחר שמוניר אל חדאדי הצעיר סיכם את תנאיו בולנסיה. שמות כמו לוסיאנו וייטו, גאמיירו וגבריאל חסוס עלו על הפרק וחוסלו לאחר שחתמו במועדונים אחרים. האופצייה החלופית הייתה אלקאסר חלוצה של ולנסיה, המנהל הספורטיבי של ברצלונה הבהיר לו כי בעונה הנוכחית תהיה רוטציה משמעותית בכל השלישייה הקדמית בשל הגעתו. כמו כן, נאמר לו כי בניגוד למאמן ולנסיה שהבהיר כי אינו סומך על אלקאסר כחלוץ מוביל, לואיס אנריקה דווקא כן מעוניין בו כדמות מרכזית וכהוכחה לכך ניסה לצרף אותו בעבר לקבוצת המילואים של ברצלונה.
בפועל, שום דבר מכל מה שהובטח לו לא באמת קרה, במהלך העונה ועדיין אין רוטציות רחבות בשלישיית ההתקפה של ברצלונה ולואיס אנריקה לא סומך עליו בכלל.
השחקנים היחידים ששיחקו פחות ממנו הם השוערים המחליפים ואלייש וידאל, הוא לא נמצא בחברה טובה בתחתית סטטיסטיקת הדקות של המועדון. עד כה כבש 3 שערים ב-16 משחקים רק 4 מהם בהרכב. פאקו אלקאסר לא נספר עבור לואיס אנריקה והפך לחלוץ הנשכח ביותר בליגה.

קנו חתול בשק (marca)

עומר אצילי – גראנדה
את השם הזה אנחנו מכירים טוב, הספרדים פחות. עומר אצילי הגיע לגראנדה בקול תרועה כשנרכש בסכום של כמעט מיליון יורו. בהתחלה ראשי גראנדה ראו בו כאחד שיכול להשתלט על האגף ולהפוך לשחק הרכב בקבוצה שבונים, בפועל, זה לא קרה.
בהפסד של גראנדה מול לאס פאלמס, אצילי נכנס כמחליף ויצא לאחר 26 דקות בלבד!!! מאמנה הקודם של גראנדה, פאקו חמס, הרגיש כי אצילי לא תורם למשחק והחליט שבזבוז חילוף עדיף על פני אצילי במגרש. לאחר שמצבה של גראנדה הדרדר בליגה פוטר חמס מאימון הקבוצה ובמקומו מונה לוקאס אלקראס, מצבו של אצילי לא השתפר.
הוא עדיין מקבל דקות מועטות ולמען האמת הסטטיסטיקה שלו בקבוצה מאופסת! הסטטיסטיקה היחידה שרשומה על שמו היא 22 איבודי כדור ו-8 חילוצים.

עומר אצילי מאכזב בגראנדה (vavel)

איצטדיון הבלאיידוס – סלטה ויגו
הקבוצה היחידה שבה פוגע האצטדיון הביתי יותר מכל אחד מסגל השחקנים או המאמן עצמו.
סלטה ויגו חוותה לא מעט בעיות העונה בגלל תחזוקה כושלת של האצטדיון, משחקה נגד ריאל מדריד במחזור ה-21 של הליגה נדחה בעקבות סערות שגרמו לנזק בגג האצטדיון. ראשי סלטה החליטו לדחות את המשחק ולא היו מוכנים לקבל את עצת ריאל מדריד לסגור את היציע הניזוק ולקיים את המשחק כמתוכנן, כיום ריאל מדריד וסלטה ויגו עדיין עם משחק חסר שישלימו לקראת המחזורים האחרונים של העונה. ואם זה לא הספיק, חלפו להם רק 8 משחקי ליגה ושוב בעיות בבלאיידוס, במחזור ה-29 של הליגה בור נפער באמצע המגרש כתוצאה של פיצוץ צינור שעה לפני תחילת המשחק מול לאס פאלמס שאיים על קיום המשחק. בסופו של דבר הצליחו לכסות את הבור בחול עד הזמן המיועד לתחילת המשחק.

איצטדיון הבלאיידוס עם בעיות אחזקה קשות (marca)

ארנסטו ואלוורדה – אתלטיק בילבאו
אם יש דבר ספציפי שקבוצות לא אוהבות זאת העובדה שקבוצות אחרות חושקות במאמן שלהם, בעיקר אם מדובר בקבוצות הגדולות. הדבר היחיד שעליו נשאל ואלוורדה בחודש האחרון הוא לגבי ההתעניינות של ברצלונה בו כמאמן בעונה באה. אפילו השחקני בילבאו עצמם מגיבים לפירסומים ומתכננים את היום שלאחר ואלוורדה שמסיים את חוזהו עם סיום העונה. המאמן מעדיף לערפל את הדברים ולא להתחייב לשום דבר. עד כה הדבר לא פוגע בקבוצה בצורה דרסטית למעט העובדה שבמקום כדורגל בבילבאו מדברים בעיקר על ברצלונה, במידה והדברים ימשיכו כך אל תתפלאו אם בילבאו לא תשחק באירופה וארנסטו ואלוורדה בסופו של דבר לא יאמן את ברצלונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
אל תתפלאו אם הוא יפסיד את שניהם (skysports)

דייברסון – אלאבס
אלבאס חיה את החלום. היא פיינליסטית בגמר גביע המלך ותפגוש בגמר את ברצלונה, היא במקום ה-11 בליגה (הרבה מעל הציפיות שלה בתחילת העונה) אבל אם בכל זאת צריך לשים אצבע על נתון מדאיג זאת העובדה שהיא לא כובשת מספיק ועל זה אחראי החלוץ המרכזי שלה – דייברסון. עד כה הוא שותף ב-26 משחקים (23 מהם כשחקן הרכב), בין שלושת השחקנים עם הכי הרבה דקות בקבוצה ועדיין רק שישה שערי ליגה ו-19 בעיטות למסגרת סה"כ. נוסיף לזה את הנתון המדאיג שאלאבס לא מצאה את הרשת כבר 316 דקות (4 משחקים), מאז המחזור ה-29 בליגה שכבשה מול ריאל סוסיאדד בדקה ה-44 של המשחק משער של אותו דייברסון. אי אפשר להפיל את האשמה על השחקן שמביא לאלבאס את רוב השערים שלה אבל אם אלבאס רוצה להישאר שנים רבות בליגה הראשונה ולא להילחם על חייה כל עונה מחדש היא צריכה 'קילר' בהתקפה, חלוץ שיספק לה יותר שערים ביחס לדקות שהוא נמצא על המגרש.

דייברסון כבר ארבעה משחקים בלי שער (mundodeportivo)

פטרוס – בטיס
זה לא הסיפור הקלאסי על שחקן שלא מרוצה מקבוצתו. הברזילאי הגיע לבטיס ביוני 2015 ומהרגע הראשון הגיש את הטפסים בשביל לקבל אזרחות ספרדית ולפנות את מקום 'הזר' בקבוצה (כרגע לבטיס יש מקום לעוד זר נוסף) שהוא תופס יחד עם סאנרביה.
בתקופה הקרובה הוא צפוי לקבל את האזרחות אחרי שנתיים בספרד אלא של הכל ורוד, דווקא שנראה כי הכל מסתדר ויקטור סאנצ'ס כבר לא סומך עליו כשחקן הרכב. הוא אמנם שיחק 90 דקות נגד לאס פאלמס רק מהסיבה שבארסנץ' הושעה ולא יכל לשחק. עוד לפני 7 מחזורים איבד פטרוס את חולצת ההרכב ובמפגשים האחרונים הוא רשם רק 223 דקות, בשני משחקים לא שותף, נכנס כמחליף בדקות האחרונות ארבעה פעמים ומשחק מלא מול לאס פאלמס בלית ברירה עבור המאמן. מספרים מגוחכים לאור העובדה שעד אותם מחזורים רשם 1,695 דקות.
ההתדרדרות של פטרוס החלה בדיוק לאחר שהאריך את חוזהו עד 2020, מיותר לציין שבטיס לא מעוניינת בשירותיו בעונה הבאה.

מאז הארכת החוזה חלה ירידה ביכולת (Marca)

גאנסו – סביליה
בניגוד לחבריו לקבוצה שהגיעו עימו בקיץ ועשו עד כה עונה מעולה (סרבייה עם שישה ובן יידר עם תשעה שערי ליגה), גאנסו היחיד שלא סיפק את הסחורה בהפרש ניכר מהשאר. הוא הגיע כהבטחה גדולה לקבוצה החדשה שנבנתה תחת סמפאולי. עד כה הוא שיחק 267 דקות (6 משחקים – 3 בהרכב, 3 כמחליף) שבהם סיפק בישול אחד.

הרכש הכושל של סביליה הקיץ (twitter)

לאורה- דפורטיבו לה קורוניה
לאורה שיחק עד כה 335 דקות סה"כ 5 משחקים, 3 מתוכם כשחקן הרכב. הסטטיסטיקה שלו כמעט מאופסת לגמרי ועם הגעתו של פליפה מל לא נראה כי מעמדו בקבוצה ישתפר. מה שהופך את מצבו לנורא אף יותר היא העובדה שהוא קפטן הקבוצה וככל הנראה השחקן הכי פחות מעורך ע"י המאמנים שחלפו בקבוצה בתקופה האחרונה.

מקפטן לשחקן הכי פחות מוערך בקבוצה (estadiodeportivo)

ויקטור אלברס – אספניול
בעונה הקודמת ויקטור השתתף ב-27 משחקים, העונה עד כה שותף בשני משחקים רק אחד מהם כשחקן הרכב. קיקה סאנצ'ס פלורס לא רואה בו כשחקן חיוני עבורו וככל הנראה לא ישאר באספניול בעונה הבאה.

ירידה דרסטית מהעונה הקודמת, 2 משחקים עד כה העונה (marca)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort