מי חזקה יותר? ההגנה של יובה או ההתקפה של בארסה

אחרי ששלב שמינית גמר השאיר אותנו ללא מילים, עיני אירופה כולה נישאים לעבר הקרבות האדירים שסיפקה לנו הגרלת רבע-גמר. ערב המשחקים הראשון יפגיש את האלופה האיטלקית יובנטוס ומקבילתה הספרדית, ברצלונה. במשחק השני ישחקו דורטמונד ומונאקו בקרב של התקפות קטלניות.

יובנטוס – ברצלונה

המשחק בין הביאנקונרי לבלאוגרנה הוא קרב בין הפכים. יובה היא קבוצה שמבוססת על הגנה קשוחה ומשמעת טקטית. מנגד, בארסה מחפה על ההגנה הרעועה שלה באמצעות חוליית התקפה כשרונית וקטלנית. בצמד המשחקים בין שתי הקבוצות, תעפיל לחצי הגמר הקבוצה שתכפה את סגנון המשחק שלה ותדע לנצל את יתרונותיה. יובנטוס תנסה לשאוב עידוד מאתלטיקו מדריד, הקבוצה של צ'ולו סימאונה הצליחה להדיח בשנה שעברה את הקטאלונים בשלב רבע גמר הודות למשחק הגנה מתואם וניצול מצבים מקסימאלי. אמנם לדעתי, ליובה יש יותר מה "למכור" מהקולצ'ונרוס, אך זה יכול להיות בעוכריה, כיוון שלא תרצה להיגרר למשחק "מכוער", אלא תנסה להדיח את בארסה בקרב בין איכויות. מנגד, הקטאלונים יכולים להיות מעודדים מהמשחק האחרון בין שתי הקבוצות לפני שנתיים. אז שתיהן הגיעו לגמר ליגת האלופות, מאז השלד העיקרי של שתי הקבוצות נשאר בעינו ובארסה ניצחה בקלילות יחסית 1:3 בדרך לתואר האירופי.

זה מה שקרה בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו (the guardian)

הגברת הזקנה שחלפה בשלב שמינית גמר על סגנית אלופת פורטוגל, פורטו, מגיעה למשחק הערב בכושר מצוין. יובה לא הפסידה בסרייה א' מאז חודש ינואר והיא שומרת על פער שש נקודות מסגניתה רומא. מה גם, שבשבוע שעבר הזברות העפילו לגמר הגביע אחרי מאבק עיקש מול נאפולי. בליגת האלופות יובה מציגה עונה סולידית כהרגלה. ההגנה שמהווה את סימן ההיכר שלה מאז ומתמיד, ספגה שני שערים העונה במפעל, ובנוסף לכך יובה לא הפסידה באף אחד משמונת המשחקים ששוחקו עד כה (היא וריאל היחידות). הביאנקונרי יכולים להיות מעודדים מכך שהעונה הם כבר שיחקו מול קבוצה ספרדית, סביליה שמה. המשחק הראשון בטורינו הסתיים בתיקו 0:0 מפתיע, אך המשחק השני ברמון סאנצ'ז פיחואן הסתיים בניצחון 1:3 של האיטלקים.

מנגד, הקטאלונים שהיו בטוחים שיראו את שלב רבע הגמר בטלוויזיה, עדיין מתקשים להאמין שהצליחו להשלים את הרמונטדה מול פאריס סן-ז'רמן. היכולת של ברצלונה באותו משחק שייכת לקבוצות הגדולות באמת, ואם הקטאלונים יצליחו לשחזר אותה גם בהמשך העונה, אז קשה לראות קבוצה שתמנע ממנה תואר אירופי שני בשלוש שנים. אך, העונה של ברצלונה מאופיינת בחוסר יציבות. לצד ניצחונות משכנעים בלה-ליגה ובליגת האלופות, מגיעים הפסדים מביכים, כדוגמת ההפסד 2:0 בשבת האחרונה למלאגה. הפסד שעלול להותיר את בארסה ללא תואר האליפות, שכן הפער מריאל מדריד עומד על שלוש נקודות, כשלבלאנקוס משחק חסר. ההפסד הגיע אחרי שלושה ניצחונות רצופים ולואיס אנריקה קיווה שהוא מצא את הנוסחה המנצחת, אך כעת המאמן הספרדי יצטרך לאסוף את קבוצתו לקראת המשחק החשוב הערב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ההגנה האיתנה של יובה תנסה לעצור גם את החוד הקטלני של בארסה (la gazzetta dello sport)

המשחק הערב יהווה הזדמנות מצוינת לליונל מסי, שרחוק שער אחד מכריסטיאנו רונאלדו בטבלת מלכי השערים של ליגת האלופות בכל הזמנים. הפרעוש שמציג עונה חלומית מבחינת כיבושים במפעל, עם 11 שערים בשבעה משחקים רוצה גם להיות הראשון שמגיע למאה שערים בליגה הטובה בעולם (כרגע עומד על 94). כל הצופים שחוששים ממשחק שייגמר בתיקו יכולים להיות מעודדים מכך שכל משחקי ברצלונה העונה בליגת האלופות הסתיימו בהכרעה (שש פעמים לטובת הקטאלונים ועוד פעמיים לטובת היריבה). המשחק הערב יהיה העשירי בהיסטוריה בין שתי הקבוצות, כשהמאזן עומד על ארבעה ניצחונות ליובה, שלושה לבארסה ושני משחקים הסתיימו בתיקו. שתי הקבוצות נפגשו פעמיים במעמד רבע הגמר, כשכל אחת מהן העפילה פעם אחת, יובנטוס בעונת 2002/3 ובארסה בעונת 1985/86. באופן טבעי נראה שלקטאלונים יש יתרון, בעיקר בגלל ההתקפה האימנית וה-MSN  שכובשים ללא הרף. אך, יובנטוס מגיעה במומנטום מצוין ומרגישה בשלה להניף גביע. בכל מקרה בארסה כבר הוכיחה העונה שתהיה התוצאה אשר תהיה במשחק הראשון, הכל עדיין פתוח.

מסי רוצה לעקוף את רונאלדו (the sun)

 בורוסיה דורטמונד – מונאקו

הקרב בין השווצרגלבן לבין הקבוצה מהנסיכות הצרפתית הוא ללא ספק המשחק המדליק ביותר של שלב רבע הגמר. שתי הקבוצות דוגלות במשחק התקפי ומרבות להבקיע. יעידו על כך הניצחון 4:8 של דורטמונד על לגיה ורשה במסגרת שלב הבתים העונה ו-88 השערים שהבקיעה מונאקו בליגה הצרפתית. שתי הקבוצות הפתיעו כשהעפילו לשמינית הגמר מהמקום הראשון בבית המוקדם. הגרמנים הקדימו את אלופת אירופה, ריאל מדריד. ואילו, מונאקו שדורגה בקבוצת הדירוג הרביעית חלפה על פני צסק"א מוסקבה, טוטנהאם ובאייר לברקוזן. נוסף על כך, מונאקו היא היחידה בשלב זה שהתחילה את העונה האירופית בשלב המוקדמות.

דורטמונד רוצה לשכוח מהליגה מול מונאקו (goal)

דורטמונד שחזרה לליגת האלופות אחרי היעדרות של שנה, הרשימה מאוד בשלב הבתים וגם בשמינית הגמר חלפה בקלילות יחסית על אלופת פורטוגל, בנפיקה (1:4 בסיכום שני המשחקים). עם זאת, השוורצגלבן מקרטעים בזירה המקומית והם ניצבים במקום הרביעי בלבד, מרחק שמונה נקודות מרד בול לייפציג שבמקום בשני ו-18 נקודות מבאיירן מינכן המוליכה. פערי הרמות באו לידי ביטוי בצורה מושלמת בקלאסיקר שנערך ביום שבת והסתיים בניצחון 1:4 מוחץ של הבווארים. דורטמונד יכולה להיות מעודדת מכך שבפעם היחידה שפגשה קבוצה צרפתית בשלב נוק-אאוט של ליגת האלופות היא העפילה לשלב הבא. הדבר אירע כשהצהובים שחורים חלפו על פני אוקזר בעונת 1996/97. אגב, באותה עונה דורטמונד הניפה את הגביע האירופי. אולי זה סימן לבאות?

מול סגנית האלופה הגרמנית תתייצב הערב המרעננת הרשמית של העונה. מונאקו שראתה בשני העשורים האחרונים את ליון ופאריס סן ז'רמן משתלטות על הכדורגל הצרפתי, כל אחת בתורה, הייתה לכל היותר כינור שלישי. אך, העונה ללא הכנה מוקדמת, שכן אשתקד הפריזאים זכו באליפות בפער של 29 נקודות מהמקום השני, הצליחה מונאקו להשאיר את הקבוצה מעיר האורות בצל. אמנם העונה עוד לא הסתיימה ופ.ס.ז' עוד יכולה לחלוף על פני מונאקו ולזכות שנה נוספת באליפות, אך הקבוצה של לאונרדו ז'ארדים מציגה כדורגל התקפי משובח שמבוסס על שובו של רדמאל פלקאו הנהדר ועל דור חדש של שחקנים צרפתיים צעירים שצמאים להצלחה.

פלקאו מוביל את המרענן הרשמי של העונה (esonfc)

מונאקו הצליחה לחלוף על פני מנצ'סטר סיטי ופפ גווארדיולה בשמינית גמר אחרי שני משחקים מטורפים שהסתיימו ב-6:6 והכרעה בעזרת שערי חוץ. בליגה, מונאקו ממשיכה להראות מצוין והיא רשמה בשבת האחרונה את ניצחונה החמישי ברציפות. עם זאת, בשבוע שעבר מונאקו הפסידה 1:4 בגמר גביע הליגה ליריבה מפאריז. אמנם זהו התואר הכי פחות חשוב ששתי הקבוצות יילחמו עליו, אך הקלות שבה ניצחה הקבוצה של אונאיי אמרי צריך להדאיג את ז'ארדים.

המשחק הערב יהיה הראשון בין השתיים אי פעם. נוסף על כך, מונאקו מעולם לא פגשה יריבה גרמנית בשלבי הנוק-אאוט של ליגת האלופות. עם זאת, העונה מונאקו שיחקה כבר מול יריבה גרמנית. הייתה זו באייר לברקוזן שסיימה בתיקו עם מונאקו בצרפת וניצחה אותה 0:3 בגרמניה במשחק חסר חשיבות. דורטמונד יודעת שגם ניצחון בשני שערים כמו שהשיגה מנצ'סטר סיטי לא מבטיח עלייה לשלב הבא, אך אני סבור שתומס טוכל יקנה כל ניצחון הערב. מנגד, מונאקו תרצה להמשיך לשחק את הכדורגל המלהיב שלה ותקווה לחזור הביתה עם מקדמה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort