דרושים: מאמן

לאחר העזיבה של פפ גווארדיולה ברצלונה נכנסה לתקופה לא יציבה כשטיטו וילנובה, עוזרו של פפ מונה לתפקיד המאמן אך נאלץ להודיע על פרידה מהמועדון בשל מחלת הסרטן בה נאבק. את המושכות קיבל טאטה מרטינו הארגנטינאי, מאמן חסר ניסיון בכדורגל אירופאי והדבר הורגש במהלך העונה והצדדים סיימו את ההתקשרות בניהם לאחר עונה אחת בלבד. נראה שהלקחים הופקו והמאמן שזכה בתפקיד היה לואיס אנריקה, מאמנה הנוכחי של הקבוצה שגורם ללא מעט כאבי ראש לנשיא כשהודיע שלא ימשיך על הקווים בעונה הבאה. אי היציבות שוב מאיימת על המועדון הקטלוני שצריך להחליט על דרך: האם להתנהל כשאר מועדוני אירופה, בהם החלפת מאמנים מדי פעם זה לא דבר חריג או לנסות "לדבוק" במאמן אחד לאורך זמן, למצוא את הגווארדיולה הבא.

לפעמים על מנת לא לטלטל את המערכת מה שנדרש הוא משהו מבפנים, אחד שיודע איך המערכת פועלת ומכיר את היתרונות והחסרונות שלה. עוזרו של לואיס אנריקה, חואן קרלוס אונסואה, הוא אחד השמות שעלו כמחליף. הוא מכיר את סגל השחקנים, השיטה – הוא אינו זר למערכת. יש לא מעט מאמנים שלאחר פרידתם ממועדון עוזריהם קודמו לעמדת המאמן. ישנן קבוצות בהן המהלך היה הצלחה מסחררת ויש כאלו בהן ההצלחה הייתה רגעית ולאחר מספר משחקים הקבוצה חוותה נפילה חדה ביכולת עד לפיטורי המאמן.
למה כן? אונסואה מכיר את המועדון, הוא לא זר לחדר ההלבשה ולכן לא יצטרך לרכוש את אמון השחקנים. הקבוצה תישאר יציבה יחסית וזמן ההתאקלמות יהיה מנמלי.
למה לא? עוזר מאמן הוא חלק בלתי נפרד מההצלחות והכישלונות של הקבוצה ולאחר עונה הפכפכה בה המערכת שידרה בעיקר עייפות הגיע הזמן להחליפה בכוחות חדשים וממילא דבקות במערכת הקיימת יכולה להתברר כדבר לא נכון.

יקודם לעמדת המאמן הראשי? (Goal)
יקודם לעמדת המאמן הראשי? (Goal)

שמו של ארנסטו וואלורדה עלה גם הוא, מאמנה הספרדי של אתלטיק בילבאו ניצח בתחילת עונת 15/16 4-0 את הקטלונים במסגרת הסופר קאפ הספרדי במשחק הראשון כשהגומלין הסיים בתיקו 1. אמנם הסגל של בארסה היה חסר אך עדיין פערי האיכויות בין הסגלים היו אמורים להוביל לזכייה של בארסה או לפחות למנוע תבוסה. בילבאו לא קבוצת צמרת ובמיוחד בתחילת העונה כשהקבוצות עדיין בשלב ההתחברות מצופה היה שצמד המשחקים יסתיים בתוצאה נמוכה יותר אך בילבאו הראתה הרבה אופי והביסה את בארסה כשבגומלין וואלורדה הוביל את קבוצתו לתיקו והקבוצה לא סבלה מנפילת מתח.
למה כן? המאמן מכיר היטב את הליגה וכן הקבוצה שלו מוכיחה אופי שחשוב עבור מועדון בסדר גודל של בארסה.
למה לא? אם ההצהרה של המאמן הספורטיבי על חידוש חוזהו של מסי נכונה ומערכת היחסים בין הספרדי לארגנטינאי לא קרובה במיוחד הרי שהמינוי הזה הוא בגדר הבלתי אפשרי אלא אם המועדון החליט להתחיל בתקופת פוסט מסי.

היחסים עם מסי ישפיעו? (דף הפייסבוק הרשמי של אתלטיק בילבאו)
היחסים עם מסי ישפיעו? (דף הפייסבוק הרשמי של אתלטיק בילבאו)

אם המועדון בוחר במאמן לטווח ארוך הרי שאונאי אמרי יכול להיות האדם המושלם לתפקיד, המאמן הצעיר אומנם הובס בידי/רגלי הקטלונים 6-1 אך היה זהו משחק גומלין כשבמפגש הראשון קבוצתו הביכה את בארסה כשהביסה אותה 4-0. בליגה הספרדית אונאי הוכיח את עצמו כשעמד על הקווים של סיביליה כשגם במפעלים האירופאים הוביל את קבוצתו להצלחה. עם סגלים לא נוצצים במיוחד הוא הפך את הקבוצה שלו ליריבה ראויה למועדוני הצמרת הספרדית ועם הסגל הנוצץ של בארסה מבחינתו השמים הם הגבול והוא יכול להביא למימוש מקסימלי של הפוטנציאל שלו כמאמן.
למה כן? אונאי מאמן צעיר והוא כבר הוכיח את יכולותיו על הקווים בליגה הספרדית כך שתקופת ההסתגלות שלו לליגה היא מינימלית, בנוסף לכך שיטת המשחק ההתקפית שלו יכולה להפיח חיים חדשים בהתקפה הרדומה. השידוך בין הצדדים יכול להעיף את שניהם גבוה ולהביא ליציבות בעמדת המאמן לשנים הבאות.
למה לא? אונאי מאמן צעיר ובברצלונה אין מקום לטעויות, נסיונות ותהיות ללא תוצאות ולכן הוא צריך להשתפשף ולהתבגר כמאמן על מנת לזכות במשרה.

17157657_10156000629198298_3643949747202475868_o
רוח צעירה על הקווים או שהנסיון יכריע? (דף הפייסבוק הרשמי של פסז')

מסימיליאנו אלגרי מונה לאימון יובנטוס וכבר בעונתו הראשונה על הקווים הוביל אותה אל גמר ליגת האלופות שם פגש את ברצלונה לה הפסיד 3-1. רצה הגורל וברבע גמר האלופות השנה אלגרי ויובה יפגשו את אנריקה ובארסה. הסגל הנוכחי של יובה מוכשר ומהווה יריב ראוי לקבוצה הקטלונית וייתכן כי את נקודות הזכות שלו אצל ההנהלה הקטלונית הוא יצבור בצמד המשחקים באלופות.

למה כן? אלגרי עשה את דרכו כמאמן החל מהתחתית עד הצמרת. את קריירת האימון שלו החל בליגות הנמוכות עד שבזכות הישגיו זכה לקבל משרות משודרגות יותר עד לליגה הבכירה. כאחד שעבר את כל הדרך הוא בשל לאימון ברצלונה.
למה לא? אלגרי מאמן את יובה בליגה לא תחרותית במיוחד כך שהישגיו צריכים להילקח בפרופורציות הנכונות. הליגה האיטלקית שונה מהספרדית ולכן אי אפשר להשוות ביניהן.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
בקרוב על הקווים בקאמפ נואו? (דף הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)
בקרוב על הקווים בקאמפ נואו? (דף הפייסבוק הרשמי של יובנטוס)

אם בברצלונה רוצים תוצאות מידיות הרי שקרלו אנצ'לוטי הוא מועמד ראוי. האיטלקי ידוע כמאמן שלא מכבה שחקנים ואצלו הכישרונות מקבלים את חופש הפעולה שיביא למקסימום ניצול הכישרון על המגרש. ניסיון בליגה הספרדית – יש, כשאימן בריאל מדריד, אומנם הוא לא הוביל את הבלנקוס לזכייה בליגה אך בליגה אחרת הוא הוביל אותם ישר אל הפודיום, ליגת האלופות. אנצ'לוטי זכה בגביע האלופות 3 פעמים כמאמן עם שני מועדונים שונים, הוא הוביל מועדונים בשלוש מדינות שונות לזכייה באליפות, שחקנים מחבבים אותו והוא נמנע ממריבות בחדר ההלבשה.
למה כן? אנצ'לוטי הוא הפיגורה המושלמת, בזמן הנכון. הניסיון עבר שלו כמאמן הוא חסר תחליף והשקט שלו כמאמן יכול להביא קצת רוגע במועדון הלחוץ. העובדה כי הוא נותן לשחקני ההתקפה שלו חופש פעולה יכולה לגרום לטריפל שהפך העונה לצמד לשוב לשלישייה.
למה לא? אנצ'לוטי אימן את היריבה השנואה ריאל מדריד, עובדה שלא מוסיפה לו נקודות זכות כמו גם העונה הנוכחית של הקבוצה שלו, באיירן מינכן שנזקקה לזמן על מנת להשתלט על צמרת הבונדסליגה. בחירה בקרלו יכולה להתברר כטעות נוראית שכן מרכז הקישור החלש לא יחוזק ואף יינזק מחופש הפעולה של שחקני ההתקפה.

השילוב בין בארסה ואנצ'לוטי יעיף את בארסה לגבהים? (דף הפייסבוק הרשמי של באיירן מינכן)
השילוב בין בארסה ואנצ'לוטי יעיף את בארסה לגבהים (דף הפייסבוק הרשמי של באיירן מינכן)

במספר משחקים העונה נשמעו שריקות בוז מיציעי הקאמפ נואו בגלל הכדורגל המאכזב שהציגו השחקנים. ואם יש מאמן באירופה שאפשר להצביע עליו כאחד שקבוצתו משחקת כדורגל יפה במהלך כל העונה הסדירה הרי שזהו מאמנה הצרפתי של ארסנל, ארסן ונגר. הכדורגל של המועדון הלונדוני יפה. המאמן שנמצא בקבוצה מאז סוף שנות ה-90' דוגל בשיטת המשחק שלו למרות שאינה מביאה תוצאות בקביעות. בעונות האחרונות הסגל שלו חסר שחקנים בעלי אופי דוגמאת שחקני העבר: הנרי, פירס וברגקאמפ ולכן המועדון לא מצליח להתקדם במפעלים האירופאים, באנגליה ונגר הוא סוג של חבר קבע בטופ 5 בליגה הפכפכה ותחרותית (לאו דווקא מהסיבות הנכונות). בנוסף ונגר ידוע כמי שגנב לבארסה את ססק ומכר אותו חזרה ברווח לאחר שפיתח אותו, ביירין הוא בוגר נוסף של הלה מאסיה שפורח תחת הצרפתי. אז אולי במקום שונגר "יגנוב" את בוגריה המוכשרים של הלה מאסיה, אפשר פשוט להביא אותו לקטלוניה.
למה כן? בברצלונה צריכים להצעיר את הסגל וארסן הוכיח שהוא יודע לזהות את הנוער שעתיד לעלות לגדולה ואף להביא אותו לשם. ניימאר שמראה ניצני בגרות תחת אנריקה העונה יכול להמשיך את התהליך תחת הנהגתו של ונגר, מה גם שהכדורגל בקאמפ נואו יהיה הנאה צרופה, זה בטוח. האי הצלחה עם ארסנל מבחינת תארים לא ישפיע שכן הסגל של בארסה ניחן בשחקנים בעלי אופי. ארסן הוא מאמן שדבק בשיטה הישנה, החיבור בין הצדדים, אם יקרה עתיד להוליד את ה- invincibe הבא.
למה לא? אחרי הכל ארסן לא הצליח להרים את האסנל לגבהים בשנים האחרונות, הכישלונות במפעלים האירופאים מטילים ספק על יכולתו להצליח בקטלוניה, בנוסף השילוב בין המאמן שדבק בשיטה הישנה עם סוללת כוכבים יכולה להביא לפיצוץ, כישלון.

ימשיך את תהליך ההתבגרות של ניימאר? (דף הפייסבוק הרשמי של ארסנל)
ימשיך את תהליך ההתבגרות של ניימאר? (דף הפייסבוק הרשמי של ארסנל)

חשוב לציין את "אפקט החלפת המאמן" בו המערכת מתמלאת באנרגיות חדשות לאחר החלפת מאמן ולכן ההתחלה היא הצלחה מסחררת, ההיסטוריה הוכיחה כבר שהתחלה מוצלחת לא מבטיחה סוף טוב ולכן אסור להסתנוור מהעונה הראשונה של המאמן על הקווים. הסבלנות הנדרשת מההנהלה נתונה תחת לחץ האוהדים אך דבקות בדרך חשובה להצלחת המועדון. ונגר הוא האיש הנכון למשרת המאמן, הניסיון, הידע והיכולת שלו למקסם את הפוטנציאל של הצעירים הם בדיוק הנתונים שברצלונה מחפשים שיהיה במאמן הבא.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort