שניים זה תמיד ביחד

כל מי שאי פעם חלם להיות כדורגלן והגשים את חלומו בכך שהפך זאת למקצוע בוודאי היה שמח יותר אם יכל לחלוק את האושר שלו, את הזמן על המגרש עם אדם קרוב. ישנם אינספור כדורגלנים שבני שמשפחותיהם היו שחקני עבר, עדיין משחקים או בעתיד יהפכו למקצוענים שכעת עדיין בקבוצות בגילאים צעירים. יש הכל מהכל, אב ובן, אח ואחות, דוד ואחיין, אפילו סבים ונכדים אך הקרבה הגדולה ביותר שיכולה להיות בין שחקנים על המגרש היא של אחים. גם שם, יש אינספור כדורגלנים שאחיהם גם הם חולקים את אותו מקצוע, לפעמים אותו תפקיד ואפילו אותו מגרש אימונים, כל זה כיף נוראי, אך אין כמו לחלוק את המגרש עם אחיך התאום. רמת ההבנה, הדיוק והיכולת על המגרש משתפרת כשאחים תאומים יוצאים לקרב יחד, כך בזמנו סיפרו לי התאומים נסיקובסקי כשיצא לי לדבר איתם. אז אילו צמדים של תאומים עשו לאורך ההיסטוריה את המסע הגדול ביותר בקריירות שלהם? אבכן יש לא מעט ולקחתי לעצמי את החופש לדרג עבורכם את הטופ-10 שלי.

כמעט ונכנסו לדירוג:

נתחיל עם צמד הישראלי, גדי ואלון ברומר. שחקני מכבי תל-אביב לשעבר (אלון שיחק גם ברשל"צ) ונבחרת ישראל ייצגו גם את הצהובים וגם את מדי הנבחרת (גדי יותר) בכבוד בכל פעם שעלו על המגרש. המקרה הכי זכור משניהם הוא דווקא טראומטי יותר אך כזה שמדגיש בדיוק עד כמה קרבה יש בין תאומים על המגרש. ב-30.9.1995 שיחקו מכבי ת"א (עם התאומים בהרכב) והפועל חיפה במסגרת המחזור הרביעי בליגה. שחקנה של הפועל חיפה, אלון חלפון פגע בפראות באלון ברומר ושבר את רגלו, מה שעורר מהומה רבתי בקרב השחקנים כשעיקר ההשתוללות באה מכיוון אחיו התאום גדי שניסה לפגוע פיזית בחלפון, כן, יש דברים מעבר לכדורגל. עוד צמד ישראלי שראוי לציון הם התאומים מכנס, עודד הגדול וגד הפחות מוכר.

צמד תאומים נוסף מתגורר לא כל כך רחוק מכאן, באיחוד האמירויות. התאומים עיסא ואיבראהים מיר היו שותפים מלאים לקריירות שלהם כאשר שיחקו יחד בכל מועדון בו דרכו. הם גם היו חלק מסגל הנבחרת הלאומית למונדיאל 1990 ובגדול היו בין השחקנים הבולטים ביותר בכדורגל האימאראטי.

צמד אחים תאומים נוסף ששיחק כמעט לאורך כל הקריירה יחד היו שחקני נבחרת ברית המועצות ניקולאי ויורי סאביצ'ב ששיחקו גם בטורפדו מוסקבה יחדיו. בנו של ניקולאי, דאנייל, גם הוא כדורגלן שכעת נותר ללא קבוצה אחרי ששוחרר מאותה טורפדו שאימצה באהבה את אביו ודודו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
התאומים סביצ'יב עם שוערה של טורפדו, דימיטרי חארין (ארכיון טורפדו מוסקבה)
התאומים סביצ'יב עם שוערה של טורפדו, דימיטרי חארין (ארכיון טורפדו מוסקבה)

עוד צמד אחים תאומים שבלט דווקא מחוץ לגבולות מדינת המוצא שלהם הוא הצמד של זלטקו וזוראן ווייוביץ' הסרבים שכיכבו בליגה הצרפתית בשנות ה-90. זלאטקו גם היה שחקן נבחרת יוגוסלאביה בניגוד לאחיו הפחות מוכשר וגם שיחק במועדונים גדולים יותר, כולל פ.ס.ז' הנפלאה.

את רשימת ה"כמעט ונכנסו״ נועלים האחים דגן מבאזל. השוויצרית . בזמן שדויד נשאר רוב הקריירה שלו בשוויץ, פיליפ ניסה את מזלו בדורטמונד וליברפול אך הפציעות לא נתנו לא צ'אנס להצליח. גם במדי הנבחרת האחים לא ממש היוו פקטור משמעותי ולכן הם נמצאים מחוץ לטופ-10.

הפציעות לא נתנו להתקדם, התאומים דגן (Osports SGH)
הפציעות לא נתנו להתקדם, התאומים דגן (Osports SGH)

הטופ-10:

10. אלדו ודוידה סימונצ'יני

הבלם והשוער של נבחרת סן מרינו משחקים בקבוצה המקומית ליברטאס כאשר אלדו השוער הוא המפורסם יותר מבין השניים ושיחק גם באיטליה כשהקבוצות הבכירות בהן שהה היו מודנה וצ'זנה בהן היה שוער מחליף. האחים חתומים על הישג חסר תקדים שעדיין לא שוחזר כאשר הם צמד התאומים היחיד בעולם שכבש באותו משחק בינלאומי שערים עצמיים. מי שנהנתה מה"הישג" של התאומים לבית סימונצ'יני הייתה שבדיה שניצחה 6:0 בבית כאשר דוידה מכניע את אחיו בדקה ה-12 עם השער השני ואלדו משמיט כדור גובה לתוך שערו בשער השלישי.

אלדו (השוער) ודוידה (מס' 5) במדי נבחרת סן מרינו (הטוויטר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל של סן מרינו)
אלדו (השוער) ודוידה (מס' 5) במדי נבחרת סן מרינו (הטוויטר הרשמי של ההתאחדות לכדורגל של סן מרינו)

9. דימיטרי וקיריל קומבארוב

דימיטרי וקיריל גדלו בספרטאק מוסקבה אבל בגיל צעיר עשו את המעבר לדינאמו. דימיטרי ללא ספק הבכיר והמוכשר מבין השניים וכאשר האחים חזרו לשורות ספרטאק הוא גם הצליח לשמור על יציבות ואף זומן לנבחרת רוסיה במדיה שיחק 41 פעם. קיריל מאידך, ננד לקבוצות קטנות יותר וכעת משחק במדי ארסנל טולה.

התאומים קומבארוב חוגגים שער במדי ספרטאק (Zimbio)
התאומים קומבארוב חוגגים שער במדי ספרטאק (Zimbio)

8. חוליו וחורחה דלי ואלדס

בזמן שחוליו נחשב לגדול שחקני פנמה ושיחק בין היתר בפ.ס.ז' ומלאגה, שם כיכב לצידו של דריו לופס האורוגוואי, אחיו התאום חורחה הלך לכבוש את אסיה (יפן) וכיכב בליגה המקומית. שניהם היו פקטור משמעותי מאוד בנבחרת פנמה וכשפרשו ופנו לקריית אימון דרכיהם נפגשו שוב כאשר חורחה שימש כעוזרו של חוליו בקבוצת אגווילה. אחיהם הבכור ארמאנדו שיחק בארץ במדי מכבי ובית"ר תל-אביב אך סבל מהתקף לב שהותיר אותו בקומה ממנה לא התעורר ונותק ממכשירי ההחייאה באוגוסט 2004.

התאומים דלי ואלדס (Critica)
התאומים דלי ואלדס (Critica)

7. חאמיט וחליל אלטינטופ

האחים אלטינטופ כבר בשלהי הקריירות שלהם כאשר חאמיט משחק כעת בדארמשטאד וחליל באאוגסבורג. אבל בשיאם הם כיכבו במועדונים הכי גדולים באירופה באיירן וקצת ריאל מדריד (חאמיט) ושאלקה (שניהם). חאמיט, כצפוי, היה הטוב מבין השניים וגם כיכב יותר ברמה הבינלאומית אם כי לזכותו של חליל יאמר שאם היה יכול לשחק יותר יכול להיות שהיה מגיע לרמות של אחיו, אך הפציעות רצו אחרת.

האחים אלטינטופ במאבק על הכדור במשחק בין באיירן של חאמיט לשאלקה של חליל (TZ)
האחים אלטינטופ במאבק על הכדור במשחק בין באיירן של חאמיט לשאלקה של חליל (TZ)

6. מרקוס ומרטין אולסון

התאומים אולסון (בניגוד לתאומות מרי קייט ואשלי) הם צמד די שקט ורגוע. האב שבדי והאם קנייטית ושניהם הלכו לכבוש את אנגליה בגיל צעיר ואף שיחקו בבלקבורן ביחד. ברמת הנבחרת, מרטין ללא ספק עם יתרון עצום על אחיו עם 40 הופעות לעומת 2 בלבד של מרקוס שכעת משחק בדרבי קאונטי בזמן שאחיו מנסה להציל את סוונסי מירידה. לשניהם אח חורג מפורסם שנשוי לאחותם ג'סיקה, דירק נוביצקי שמו, כן כן, שחקנה של הדאלאס מאווריקס מה-NBA.

הלכו לכבוש את אנגליה. האחים אולסון במדי בלקבורן (האתר הרשמי של הבלקוברן רוברס)
הלכו לכבוש את אנגליה. האחים אולסון במדי בלקבורן (האתר הרשמי של הבלקוברן רוברס)

5. רוג'ליו וראמירו פונס מורי

ראמירו הבלם ורוג'ליו החלוץ גדלו יחד בריבר פלייט ובזמן שהבלם הלך לכבוש את הפרמיירליג ואף חבר בסגל נבחרת ארגנטינה, אחיו התאום הרבה פחות מוצלח ולאחר שלא צלח להותיר חותם בבנפיקה ליסבון, הלך למונטריי המקסיקנית. ראמירו חלק בלתי נפרד מההגנה של אברטון ודרכה הוא גם מפלס את מעמדו בנבחרת הלאומית כאשר ההגנה בחלט נקודת התורפה אצל החבורה של באוזה.

התאומים פונס מורי בתקופתם בריבר פלייט (TN)
התאומים פונס מורי בתקופתם בריבר פלייט (TN)

4. פאביו ורפאל דה סילבה 

המגנים שבגיל צעיר עברו מפלומיננסה למנצ'סטר יונייטד כבר מזמן לא משחקים במדי השדים האדומים. פאביו בעיקר הושאל ועיקר הקריירה שלו הייתה בקארדיף (כעת משחק במידלסבורו) ורפאל עבר לליון במטרה לשקם את הקריירה כאשר נכון לעכשיו זה נראה לא רע. מבחינת הנבחרת הלאומית, 2 הופעות עבור כל תאום אך מעולם לא יחד והם רק יקוו לאיזה משחק חסר חשיבות כדי אולי לעשות זאת.

האחים דה סילבה בימי מנצ'סטר העליזים Action Images / Carl Recine Livepic
האחים דה סילבה בימי מנצ'סטר העליזים
Action Images / Carl Recine
Livepic

3. לארס וסוון בנדר

התאומים לבית בנדר עברו ביחד לכל מקום, מבראנבורג לאונטרהאכינג ולמינכן 1860 בגיל נוער, ולקבוצה הראשונה של הנציגה הפחות מוצלחת של העיר מינכן. ב-2009 שניהם נדדו שוב אך לראשונה דרכיהם התפצלו כאשר סוון הגיע לבורוסיה דורטמונד ולארס לבאייר לברקוזן. הם נפגשו שוב ב-2011 במדי נבחרת גרמניה שם ללארס יש יתרון קל בכמות ההופעות למרות של לפי רמת הכדורגל שהוא מציג, דווקא סוון נראה מעט בכיר יותר. כיף לראות אותם משחקים בעמדת הקשר האמצעי בקבוצות שונות ומפגש בין לברקוזן לדורטמונד הוא תאווה לעיניים לראות את התאומים מנהלים מאבק מוחות במרכז השדה כאשר כל אחד כמעט תמיד מצליח לקרוא את המהלך של אחיו היריב.

האחים בנדר במדי נבחרת גרמניה מדגמנים את ההלבשה (Adidas)
האחים בנדר במדי נבחרת גרמניה מדגמנים את ההלבשה (Adidas)

2. וסילי ואלכסיי ברזוצקי

גם צמד האחים ברזוצקי הלך יחד לאורך הקריירה. מסמנה, לטורפדו-זיל עד שאלכסיי הלך לצ'רנומורץ נובורוסייסק לחצי שנה. מהר מאוד הם התאחדו שוב בצסק"א מוסקבה ועדיין משחקים יחד עם ביבראס נאתכו שלנו כשהוא מנווט בקישור והם מעוז ההגנה של הקבוצה. לשניהם מעל 300 הופעות כל אחד במועדון וגם בנבחרת רוסיה הם היו חלק בלתי נפרד מההרכב הפותח  לאורך רוב השנים, עד שהוחלט לשחק טיפה אחרת ואלכסיי מצא את עצמו פעמים רבות על הספסל, מה שהגביל אותו ל-58 הופעות בלבד, כאשר אחיו גורף כמעט פי שניים (101ׂ).

מעוז ההגנה של צסק"א ורוסיה-התאומים ברזוצקי (Juara)
מעוז ההגנה של צסק"א ורוסיה-התאומים ברזוצקי (Juara)

1. פרנק ורונאלד דה בור

ללא ספק צמד התאומים המוצלח ביותר  בכדורגל העולמי. יחד הם כבשו כל פסגה אפשרית עם אייאקס ועברו לברצלונה הגדולה כאשר כל אחד מהם היה אשף בתחומו. הם שיחקו בעיקר באמצע ההגנה כשכל אחד מהם יכל גם לשחק בצדדים כמגן ואפילו בקישור האחורי והם היו צרה לכל מי שהעז להתקרב להגנה. אחרי תקופת הזוהר של בארסה רונאלד הלך מהר מאוד לריינג'רס כאשר פרנק נדד לגלאטראסראיי  ב-2003 רק כדי להצטרף לאחיו בריינג'רס שנה לאחר מכן. יחד הם הלכו גם לאל ראיין הקטארית ולאל שמאל, שם סיימו את הקריירות שלהם כשחקנים (פרנק ב-2006, רונאלד ב-2008). שניהם פנו לקריירות אימון כאשר פרנק מתמקד באייאקס (קבוצת הנוער והבוגרים), נבחרת הולנד (עוזר מאמן) ואינטר ורונאלד נשאר במפרץ כעוזר מאמן הנבחרת הצעירה של קטאר.

האחים דה בור במעמד החתימה בברצלונה (The Sun)
האחים דה בור במעמד החתימה בברצלונה (The Sun)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort