אנצ'לוטי חוזר לברנבאו, מסי פוגש את היגוואין וסימאונה את השועלים

עוד לא התאוששנו משמינית הגמר הטובה בהיסטוריה וכבר היום הוגרלו משחקי רבע הגמר. ריאל מדריד תפגוש את קרלו אנצ'לוטי ובאיירן מינכן, בארסה ויובה ישחזרו את הגמר מלפני שנתיים מוקדם מהצפוי, דייגו סימאונה ואתלטיקו ייפגשו את השועלים מלסטר ובורוסיה דורטמונד ומונאקו יפגשו בפעם הראשונה בהיסטוריה לקרב בין ההתקפות הפוריות באירופה. המשחק הראשון ייערך בתאריכים 11-12/4 והגומלין שבוע לאחר מכן. עד אז בואו לגרות את התיאבון שלכם לקראת ההתמודדויות המרגשות.

ההגרלה המלאה - לא יכולים לחכות לאפריל (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)
ההגרלה המלאה – לא יכולים לחכות לאפריל (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

באיירן מינכן – ריאל מדריד

ללא הספק המשחק המרתק ביותר ברבע הגמר. שתיים מבין שלוש המועמדות המובילות לזכייה בליגת האלופות. בשנים האחרונות שתי הקבוצות לא מפספסות העפלה לארבע האחרונות במפעל, כשלריאל יש שש עונות ברציפות במעמד חצי הגמר, ולבאיירן חמש. שתי הקבוצות שסיימו את שלב הבתים במקום השני, העפילו לשמינית הגמר ללא יתרון ביתיות אך חלפו בקלילות על יריבותיהן. שתיהן ניצחו גם במשחק הבית וגם במשחק החוץ וביטלו כמעט לחלוטין את הקבוצה היריבה. ריאל ניצחה 2:6 בסיכום שני המשחקים את נאפולי, ולמרות שבשני המשחקים האיטלקים הבקיעו ראשונים, הבלאנקוס התעשתו וניצחו 1:3. באיירן מנגד רשומה על ההתמודדות הכי לא צמודה בשלב שמינית הגמר כשניצחה 2:10 את ארסנל בסיכום שני המשחקים.

ריאל שזכתה בעונה שעברה בליגת האלופות רוצה להיות הראשונה בהיסטוריה של המפעל שזוכה שנתיים ברציפות. מנגד, חלפו ארבע שנים מאז הבווארים זכו להכניס לארון הגביעים את הגביע עם האוזניים. הקבוצה שנפרדה בסיום העונה שעברה את פפ גווארדיולה שלא הצליח לזכות בתואר עם הגרמנים, הנחיתה על הקווים את קרלו אנצ'לוטי שזכה עם הבלאנקוס בתואר לפני שלוש שנים. ריאל אמנם לא מלהיבה העונה ומשחקת ביעילות, אך היא מוליכה את הטבלה הספרדית ואליפות הלה-ליגה תלויה בה. מנגד, באיירן ממשיכה לשלוט ביד רמה בבונדסליגה ונראית בדרך הבטוחה לאליפות חמישית ברציפות. סביר להניח שהבווארים התאכזבו לראות שם של קבוצה ספרדית, שכן בשלוש העונות האחרונות באיירן הודחו ע"י קבוצה מספרד. המפגש האחרון בין השתיים היה לפני שלוש עונות כשהן נפגשו בחצי הגמר, אז ריאל ניצחה 0:5 בסיכום שני המשחקים והעפילה לגמר.

מפגש פיקנטי לאיטלקי שזכה עם הבלאנקוס בגביע האירופי (express)
מפגש פיקנטי לאיטלקי שזכה עם הבלאנקוס בגביע האירופי (express)

למה ריאל תעלה? הבלאנקוס טרם הפסידו העונה במפעל, וזאת שכריסטיאנו רונאלדו עדיין לא נכנס לקצב הבקעת שערים בליגת האלופות (שני שערים בלבד העונה). הפורטוגלי מרגיש שמסי קרוב לעקוף אותו בטבלת מלכי השערים בכל הזמנים ולא ירצה לתת לזה לקרות. כמו כן, משחק הגומלין יהיה בברנבאו וכל עוד ריאל תגיע לשם במצב נוח זה ללא ספק יהיה לטובתה. ואם לא, תמיד יש את סרחיו ראמוס שיתקן את המצב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

למה באיירן תעלה? קרלו אנצ'לוטי מכיר היטב את הקבוצה היריבה, השלד של הקבוצה הספרדית שאותה אימן עד לפני שנתיים נותר בעינו. כמו כן, באיירן בעלת מאזן מושלם במשחקי בית בליגת האלופות ואם תציג משחק טוב במשחק הראשון יכול להיות שתקבל מקדמה רצינית לקראת הגומלין. בנוסף, לבאיירן בניגוד לריאל יש את הפריבילגיה לשמור את שחקניה החשובים למשחקים האירופיים ולהושיב אותם על הספסל בליגה, שכן האליפות בבונדסליגה כמעט מובטחת.

הפעם האחרונה שבאיירן וריאל נפגשו (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)
הפעם האחרונה שבאיירן וריאל נפגשו (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

יובנטוס – ברצלונה

כמה קיוו בברצלונה לקבל סופסוף יריבה חלשה יחסית ולא להוציא את כל הנשקים מהארסנל כדי להעפיל לשלב הבא. אך רצונות לחוד ומציאות לחוד, וכך יצאה שהחבורה של לואיס אנריקה קיבלה את אחת הקבוצות הטובות והעיקשות באירופה. הבלאוגרנה והביאנקונרי נפגשו רק לפני שנתיים בגמר ליגת האלופות, אז הקטאלונים היו גדולים על הגברת הזקנה, ניצחו 1:3 וזכו בתואר. ברצלונה שעדיין מתקשה להאמין שהיא בין שמונה האחרונות העונה עלולה לסבול מהאנג-אובר. אמנם ברמות האלה השחקנים אמורים להיות מקצוענים ולא לתת לדברים כאלה להשפיע עליהם, אך מיד אחרי הרמונטדה ההיסטורית, בארסה הפסידה במשחק ליגה לדפורטיבו לה-קורוניה. אנריקה שרוצה לסיים את הקדנציה שלו בברצלונה עם תואר אירופי שני תוך שלוש שנים, צריך להוריד את שחקניו לקרקע ולהסביר להם שהדרך לקארדיף עוד רחוקה והשיא שהגיע בשבוע שעבר צריך להישמר.

בארסה מודל 2016/17 היא קבוצה לא יציבה, הקבוצה שהייתה רגילה בעונות האחרונות לשייט בקלילות יחסית לזכייה בלה-ליגה, נמצאת העונה במקום השני, ובצדק. כמו כן, לא ניתן להסתיר את העובדה שקבוצה שהפסידה 0:4 לפאריס ונראתה כצל של עצמה הצליחה לייצר רמונטדה מטורפת שלושה שבועות לאחר מכן. מנגד, יובנטוס היא אחת הקבוצות היציבות ביבשת, אלופת איטליה בחמש השנים האחרונות, נראית בדרך הבטוחה לאליפות גם העונה. הקבוצה של מאסימו אלגרי הצליחה להעפיל בקלילות לרבע הגמר אחרי ניצחון 0:3 בסיכום שני המשחקים על פורטו, וטרם נתקלה ביריבה קשה העונה באירופה. יובה שידועה כקבוצת הגנה מצוינת מוכיחה זאת גם העונה, הגברת הזקנה ספגה רק שני שערים בשמונת המשחקים העונה באירופה, נוסף על כך, היא לא ירדה מנוצחת באף אחד מהם.

ניימאר מול היגוואין - קרב ברזילאי-ארגניטנאי ברבע הגמר (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)
ניימאר מול היגוואין – קרב ברזילאי-ארגניטנאי ברבע הגמר (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

למה ברצלונה תעלה? קבוצה שחזרה מ-0:4 ועלתה לשלב הבא היא קבוצה שלעולם לא ניתן להספיד אותה. החבורה של אנריקה הוכיחה שהיא עשויה מחומר של אלופים וכל עוד היא תמשיך ביכולת הזאת אין קבוצה שתעצור אותה. ליונל מסי בעונת שיא (11 כיבושים במפעל) רוצה לשבור את שיאו של כריסטיאנו רונאלדו (17 שערים בעונה) וכידוע לא ניתן לעצור את הפרעוש כשהוא רוצה לשבור שיאים, כל עוד זה לא במדי הנבחרת כמובן.

למה יובנטוס תעלה? אם יש דבר שבארסה שונאת הוא לשחק מול קבוצות הגנתיות. ההגנה האיטלקית של יובה שכאמור ספגה העונה רק שני שערים היא כאב ראש עבור הקטאלונים. מה גם שהכלים ההתקפיים של הגברת הזקנה קטלניים ועלולים להפתיע בהתקפות מתפרצות. כמו באיירן, גם יובה יכולה להרשות לעצמה לשמור את כוכביה לצמד המשחקים, בניגוד לבארסה שבמאבק עיקש מול ריאל וסביליה על תואר האליפות.

בורוסיה דורטמונד – מונאקו

ללא ספק צמד המשחקים שיהיה הכי כיף לראות יפגיש את דורטמונד עם מונאקו. הקבוצה הגרמנית שלפני ארבע עונות הגיעה לגמר ליגת האלופות יודעת להפגין יכולת גבוהה באירופה גם כשהמצב בבונדסליגה לא בשיאו. העונה השוורצגלבן ניצבים במקום השלישי, רחוקים מאוד מבאיירן ונלחמים על המקום השני מול רד בול לייפציג. מנגד, בליגת האלופות דורטמונד סיימה במקום הראשון בשלב הבתים כשהקדימה את ריאל מדריד וחלפה בקלילות על פני בנפיקה. מולה תתייצב מונאקו, המרענן הרשמי של העונה. הקבוצה מהנסיכות הצרפתית, שהיא היחידה במעמד הזה שהתחילה את העונה האירופית עוד בשלב המוקדמות, מוליכה את הטבלה הצרפתית ונראית כמי שעשתה סוף להגמוניה הפריזאית. החבורה של לאונרדו ז'ארדים סיימה במקום הראשון בבית המוקדם והצליחה לחלוף על פני מנצ'סטר סיטי וגווארדיולה על אף התחזיות המוקדמות. מונאקו היא הקבוצה הפורייה ביותר העונה באירופה, ולכן לא תופתעו לגלות שהיא הקבוצה הראשונה אי פעם שספגה חמישה שערים במשחק הראשון ובכל זאת העפילה לשלב הבא. מונאקו רוצה לשחזר את עונת 2004 שהסתיימה בהעפלה לגמר ליגת האלופות. המפגש בין דורטמונד ומונאקו הוא קרב בין שתיים מהקבוצות ההתקפיות ביבשת והפערים ביניהן קטנים מאוד.

לראשונה בהיסטוריה מונאקו תפגוש את דורטמונד (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)
לראשונה בהיסטוריה מונאקו תפגוש את דורטמונד (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

למה דורטמונד תעלה? מבחינה התקפית נראה שדורטמונד פחות טובה ממונאקו, לכן הגרמנים יקוו למשחק מבוקר והגנתי יותר, עם זאת פייר אמאריק אובאמיאנג נמצא בכושר מצוין ויוכל לעמוד מנגד ההתקפה הצרפתית המשובחת. נוסף על כך, לדורטמונד יתרון בכל הקשור למסורת וניסיון במעמדים הללו.

למה מונאקו תעלה? מונאקו היא לא הבלחה, הקבוצה הצרפתית שומרת על יציבות מתחילת העונה, היא נמצאת בצמרת הצרפתית בכל העונה ושומרת על כושר הבקעה מצויין לאורך משחקים רבים. כמו בשמינית הגמר, המשחק השני ייערך באצטדיונה הביתי וכשהיא יודעת מה מצופה ממנה יהיה קשה לעצור אותה.

אתלטיקו מדריד – לסטר סיטי

פיינליסטית העונה שעברה מציגה עונה פושרת במונחים של השנים האחרונות. הקבוצה של דייגו סימאונה שהייתה רגילה להיות במאבק על האליפות הספרדית נדחקה למקום הרביעי בטבלה. עם זאת, בשלב הבתים סיימו הקולצ'ונרוס לפני באיירן מינכן וקיבלו הגרלה נוחה בדמותה של באייר לברקוזן. גם שלב רבע הגמר האיר פנים לדייגו סימאונה, ועם כל הכבוד שעושים לשועלים מלסטר, וללא ספק יש כבוד, היא הפחות מאיימת מבין שמונה הקבוצות במעמד הזה.

לסטר, בעונת הבכורה שלה במפעל, הצליחה לעלות לרבע הגמר תוך שהיא מעפילה בקלילות משלב הבתים וחולפת על פני סביליה בשמינית. השועלים אמנם נמצאים בתחתית הפרמייר-ליג, מרחק שלוש נקודות מהקו האדום, אך חילופי המאמנים שהביאו להגעתו של קרייג שייקספיר לעמדת המאמן עושים את שלהם עם מאזן מושלם של שלושה ניצחונות בשלושה משחקים. קשה לחזות איך ימשיך הרומן (או שמא המחזה) של שייקספיר עם לסטר, אך היא נראית כמי שיצאה לדרך חדשה.

האם אתלטיקו תעשה סוף לסיפור סינדרלה של השועלים? (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)
האם אתלטיקו תעשה סוף לסיפור סינדרלה של השועלים? (הטוויטר הרשמי של ליגת האלופות)

למה אתלטיקו תעלה? קודם כל כי היא קבוצה טובה יותר, למרות העונה הפחות טובה, לאתלטיקו יש יתרון בכל עמדה, הגנה יציבה שספגה רק ארבעה שערים העונה במפעל, חלוצים חדים וכשרוניים ומאמן שנולד למעמדים כאלה. נוסף על כך לאתלטיקו בכלל ולסגל שחקניה בפרט ניסיון במעמדים האלה וקשה לראות את זה חומק מבעד לרגליהם.

למה לסטר תעלה? אף פעם לא מהמרים עליה, אבל השועלים ממשיכים את סיפור הסינדרלה שלהם כל פעם מחדש. ברמה המקצועית, שייקספיר עושה פלאים בלסטר ויכול להיות שהתחייה המחודשת תתן אותותיה גם בליגת האלופות. נוסף על כך, הגומלין ייערך באנגליה וללסטר מאזן מושלם עד כה במפעל במשחקי הבית, לכן כל עוד יהיה על מה לשחק בגומלין ללסטר יש יתרון.

ההימור שלי: באיירן מינכן, ברצלונה, מונאקו ואתלטיקו מדריד.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort