קריאה אחרונה למצטרפות לרבע הגמר

אחרי שאתמול יובנטוס ולסטר הצטרפו לרשימת העולות לרבע הגמר, הערב יחולקו שני הכרטיסים האחרונים לשמונה האחרונות במפעל. בעוד אתלטיקו מדריד עם רגל וחצי בשלב הבא, במונאקו תתמודד הקבוצה המקומית מול מנצ'סטר סיטי במפגש פתוח לחלוטין.

מונאקו – מנצ'סטר סיטי

RELATED POSTS

עוד לפני הרמונטדה המדהימה של ברצלונה בשבוע שעבר, רבים הכתירו את המשחק בין מנצ'סטר סיטי למונאקו באיתיחאד למשחק הטוב ביותר העונה בליגת האלופות. המשחק לפני שלושה שבועות כלל שלושה מהפכים כשהמטוטלת עוברת בכל שלב לצד אחד של המגרש. גיבור המשחק הקודם, רדאמל פלקאו אמנם כבש צמד במשחק הקודם, אך יכול היה בשלב מסוים להיות הקברן של התכולים. במצב של 1:2 למונאקו, ניגש החלוץ הקולומביאני לנקודת הלבנה, לו הבקיע היה מכניס את הסיטינזס לבור גדול, אך הוא החמיץ, הותיר את התוצאה בעינה והחדיר רוח חדשה ואמונה בשחקניו של פפ גווארדיולה. אל טיגרה אמנם פיצה על ההחמצה עם כיבוש השער היפה במשחק, אך בעשרים הדקות האחרונות מנצ'סטר הצליחה לבצע מהפך מדהים ולנצח 3:5. אם היו אומרים לנו מראש שמונאקו תבקיע שלושה שערי חוץ, אף אחד לא היה מאמין שלסיטיזנס יש סיכוי, אך החמישייה המדהימה של התכולים ללא ספק תיתן לה מקדמה הערב.

פלקאו רוצה להיות הגיבור של מונאקו גם הערב (mirror)
פלקאו רוצה להיות הגיבור של מונאקו גם הערב (mirror)

המשחק הראשון הבליט שני דברים מרכזיים שיבטיחו לנו משחק מעניין גם הערב. הראשון, היעדר ההגנה. דבר זה בא בעיקר לידי ביטוי בעשרים הדקות האחרונות, ההגנה של הצרפתים הייתה מחוררת ולדעתי לו המשחק היה ממשיך, התוצאה הייתה הופכת לאסטרונומית. השני, היכולת ההתקפית. בסגלי שתי הקבוצות יש חיבור מדהים בין סגל נוצץ ומוכח לבין שחקנים צעירים שצמאים לדקות משחק בבמה האירופית. מונאקו מתהדרת בעיקר ביכולת ההתקפית שלה ולצרפתים יש את ההתקפה הפורייה ביותר בחמש הליגות הבכירות באירופה – 84 שערים.

מאז המשחק המשובח בין שתי הקבוצות לפני שלושה שבועות, שתיהן עסקו בזירה המקומית. מונאקו המשיכה לשמור על המקום הראשון בליגה הצרפתית והשיגה שלושה ניצחונות ליגה רצופים. ללא קשר לעתידה של הקבוצה מהנסיכות, צפוי לנו סיום עונה מרתק בליגה הצרפתית, כשהפער בין מונאקו המוליכה לפאריס סן ז'רמן השנייה עומד על שלוש נקודות, כשגם המרעננת הרשמית של העונה, ניס נמצאת רק שתי נקודות מאחורי הפריזאים. מנצ'סטר סיטי שילבה בין שני המפעלים האנגליים ונהנתה מלוח משחקים קל יחסית. בגביע היא הספיקה להעפיל בתקופה הזו לחצי הגמר. ואילו בליגה, סיימה בתיקו מאכזב מול סטוק וניצחה את סנדרלנד. התכולים חולקים כרגע את המקום השני והשלישי בטבלת הפרמייר-ליג יחד עם טוטנהאם, כשעשר נקודות מפרידות ביניהן לבין המוליכה צ'לסי.

מונאקו לא הפסידה העונה בביתה בשלב הבתים, ואילו מנצ'סטר סיטי לא ניצחה עדיין העונה במשחקי חוץ בליגה הטובה בעולם. אך, כאמור למונאקו לא מספיק "רק" לא להפסיד, אלא היא חייבת לנצח ובהפרש של שני שערים לפחות. אמנם מונאקו היא נסיכות עצמאית המנותקת מצרפת מבחינת ריבונות, אך לדעתי לא ניתן להפריד בין אירועי הקאמפ נואו למשחק שייערך הערב. אני מאמין שהרוח הצרפתית שנפגעה קשות במשחק לפני שבוע תרצה לחזור לקדמת הבמה, והרוח הגבית שתקבל הקבוצה שלא רגילה להינות מקהל רב עשויה לעזור לחניכיו של לאונרדו ז'ארדים בניסיונם להעפיל לשמונה האחרונות במפעל.

פפ הגיע לאנגליה כדי להוביל את הסיטיזנס להישגים בזירה האירופית (Mirror)
פפ הגיע לאנגליה כדי להוביל את הסיטיזנס להישגים בזירה האירופית (Mirror)

אתלטיקו מדריד – באייר לברקוזן

המשחק השני הערב שיפגיש את פיינליסטית השנה שעברה, אתלטיקו מדריד עם באייר לברקוזן, הנציגה הגרמנית השלישית בשמינית הגמר לא אמור לספק הפתעה מרעישה. אחרי שבשתי העונות האחרונות הקולצ'ונרוס נאלצו להגיע לדו-קרב פנדלים בשלב שמינית הגמר, נראה כי השנה מלאכת העלייה תהיה קלה יותר ותובטח מוקדם מאוד. כזכור, במשחק הראשון בגרמניה, ניצחה אתלטיקו 2:4. מלבד הניצחון ופערי הרמות בין הקבוצות, ארבעה שערי חוץ הם משוכה גבוהה מאוד עבור לברקוזן, והיא צריכה להבקיע לכל הפחות שלושה שערים כדי להעפיל לשלב הבא. ההגנה של סגנית אלופת אירופה אמנם לא חזקה כמו בעבר ויעידו על כך שני השערים שספגה הקבוצה במשחק הראשון, אך קשה לראות קבוצה שתצליח להבקיע שלושה שערים בויסנטה קלדרון ללא תגובה מצד חניכיו של דייגו סימאונה.

לא רק ההגנה של הקולצ'ונרוס פחות טובה מעונות קודמות אלא הקבוצה בכללותה. אתלטיקו שבשנים האחרונות, על אף תקציבה הצנוע יחסית הייתה הצלע השלישית במאבק האליפות בספרד, נמצאת במקום הרביעי ולא מהווה יריב ממשי על תואר האליפות. גם בגביע הספרדי הקבוצה לא הצליחה להגיע לגמר ונראה שמלבד הניסיון לסיים במקום השלישי על חשבון סביליה כדי להבטיח מקום בטוח בשלב הבתים בשנה הבאה, המטרה העיקרית של סימאונה תהיה להשלים את המשימה שבה נכשל פעמיים בשלוש העונות האחרונות והיא זכייה במפעל האירופי החשוב ביותר.

דייגו סימאונה רוצה לחלוף על פני לברקוזן ולסיים אחרי שני כישלונות כאלוף אירופה (espn)
דייגו סימאונה רוצה לחלוף על פני לברקוזן ולסיים אחרי שני כישלונות כאלוף אירופה (espn)

מאז המשחק בין הקבוצות לפני שלושה שבועות, אתלטיקו קיימה ארבעה משחקים, זה התחיל פחות טוב עם הפסד ביתי לברצלונה שסתם את הגולל על חלום האליפות ולאחר מכן תיקו מול לה-קורוניה, אך שני המשחקים האחרונים הסתיימו בניצחון על ולנסיה וגרנדה. אתלטיקו רחוקה מלהרשים העונה, אך בליגת האלופות היא שומרת על מאזן מושלם בבית עם שלוש ניצחונות בשלושה משחקים. סימאונה יכול להיות מעודד גם מכך שהוא מקבל בחזרה את חואנפראן ודייגו גודין שהיו חסרים כל כך לחוליה ההגנתית. מנגד, באייר לברקוזן לא מזכירה את הקבוצה היציבה של השנים האחרונות. המועדון שלפני 15 שנה הגיע לגמר ליגת האלופות הפך להיות חבר קבע בליגה של הגדולים כשסיים באופן תדיר ברביעייה הראשונה של הבונדלסיגה, אך העונה לברקוזן ניצבת במקום העשירי וצריכה לקוות לנס לא רק כדי לנצח את אתלטיקו בקלדרון אלא כדי להצליח להתברג בין ארבע המוליכות של הליגה הגרמנית. השפל הגיע לפני שבועיים כשהקבוצה הפסידה 6:2 לבורוסיה דורמונד והאדומים שחורים יקוו לזכור עם תוצאה יותר אופטימית מספרד.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?