האם שייקספיר יכתוב פרק חדש בהיסטוריה של לסטר?

אחרי הרמונטדה המדהימה של ברצלונה בשבוע שעבר, הגיע הזמן להסדיר נשימה ולהתכונן ליומיים אחרונים של שלב שמינית הגמר. מלבד הקטאלונים, גם ריאל מדריד, באיירן מינכן ודורטמונד העפילו כבר לשמונה האחרונות, וכעת נותרו עוד ארבעה כרטיסים אחרונים לרבע הגמר. הערב, לסטר תארח את סביליה ופורטו תגיע לטורינו למשחק מול יובנטוס.

לסטר – סביליה

אחד המשחקים היותר צמודים של סבב משחקי שמינית הגמר הראשונים, לפחות לפי התוצאה התרחש ברמון סאנצ'ז פיחואן. המפגש בין הקבוצה האנדולוסית שזכתה בליגת האירופית שלוש שנים ברציפות לבין האלופה האנגלית הסתיים ב- 1:2 למארחת. סביליה פתחה את המשחק מצוין ועלתה ליתרון כפול משערים של סראבייה וקוראה, אך שער חוץ מצמק של ג'יימי ורדי הפך את הגומלין הערב למעניין במיוחד.

התוצאה במשחק הקודם לא חשובה רק עבור הגומלין אלא גם חרצה את גורלו של קלאודיו ראניירי במועדון. המאמן האיטלקי שהוביל את לסטר לאליפות סנסציונית פוטר אחרי שהביא אותה מרחק נגיעה מהקו האדום. לנעליו נכנס זמנית עוזרו קרייג שייקספיר. בשני המשחקים מאז החלפת המאמנים השועלים השיגו שני ניצחונות 1:3 על ליברפול ועל האל. הראשון יוקרתי והשני חשוב למאבקי ההישארות בליגה. שתי התוצאות אגב מספיקות הערב ללסטר כדי להעפיל לרבע הגמר.

שייקספיר שככל הנראה יישאר עד תום העונה גרם לשינוי בקרב השחקנים, והקבוצה שהפסידה חמישה משחקי ליגה רצופים והודחה בשמינית גמר הגביע מול מילוול מהליגה החמישית, התחילה להראות ניצנים של הקבוצה המדהימה מהשנה שעברה. הניצחונות אמנם הגדילו את הפער של לסטר מהקו האדום לשלוש נקודות, אך לשועלים צפויים מאבקים קשים כדי לשרוד שנה נוספת בפרמייר-ליג, ויהיה מעניין לראות כיצד המאמן החדש עם השם הספרותי המחייב יצליח לתמרן בין שני המפעלים. לסטר יכולה להיות מעודדת מתקדים רוברטו די מתאו. בעונת 2011/12 פיטרה צ'לסי את אנדרה וילאש בואש אחרי המשחק הראשון בליגת האלופות. הבלוז הפסידו לנאפולי במשחק הראשון והמפתחות ניתנו לעוזר המאמן האלמוני שלקח את ההזדמנות בשתי ידיים, סייע לבלוז להעפיל לרבע הגמר וסיים בזכייה היסטורית בליגת האלופות.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
המחליף של ראניירי בינתיים פורע את השטרות (sky sport)
המחליף של ראניירי בינתיים פורע את השטרות (sky sport)

בניגוד ללסטר, ששיחקה מאז המשחק לפני שלושה שבועות שני משחקים בלבד, סביליה שיחקה ארבעה. רצף המשחקים אמנם התחיל טוב עבור האדומים-לבנים עם ניצחונות חשובים בדרבי על ריאל בטיס ובקרב הצמרת מול אתלטיק בילבאו, אך בשני המשחקים האחרונים, דווקא מול קבוצות מהחלק התחתון של הטבלה, סביליה התקשתה וסיימה בתיקו מול אלאבס ולגאנס. מנגד, סביליה יכולה להתנחם בכך שבשמונת המשחקים האחרונים בכל המסגרות היא ירדה מהמגרש כשהיא לא מנוצחת.

סביר להניח שאין תקופה טובה יותר עבור השועלים שבה ניתן לקיים את ההתמודדות הזו. לסטר נמצאת בפתחה של דרך חדשה ואופטימית. מנגד, סביליה כאמור לא בשיאה. מה גם שעד כה העונה בליגת האלופות לסטר שמרה על מאזן מושלם בביתה עם שלושה ניצחונות משלושה משחקים. עם זאת, גם לסביליה יש רקורד מרשים כשטרם הפסידה העונה במשחקי חוץ בליגת האלופות, כולל תיקו מול יובנטוס בטורינו. נוסף על כך, סביליה של השנים האחרונות מצטיינת במשחקי נוק-אאוט. לבסוף, בבחינת יחסי הכוחות בין הקבוצות לדעתי לחבורה של חורחה סמפאולי יש יתרון, אך כידוע בליגת האלופות צריך קצת יותר מ"רק" כישרון כדי להצליח.

סביליה תקווה לשמור על רקורד החוץ הטוב שלה בליגת האלופות (sky sport)
סביליה תקווה לשמור על רקורד החוץ הטוב שלה בליגת האלופות (sky sport)

יובנטוס – פורטו

במשחק השני הערב לא צפויות הפתעות. אחרי הניצחון 0:2 של יובנטוס באיצטדיון האור, צריך נס כדי שהגברת הזקנה לא תהיה בין שמונה האחרונות במפעל. כזכור, לפני שלושה שבועות האלופה האיטלקית התקשתה לפצח את ההגנה הפורטוגלית, ורק בדקה ה-72 נפרץ הסכר כשמרקו פיאצה הבקיע ושתי דקות לאחר מכן דני אלבס קבע את תוצאת המשחק.

יובנטוס מגיעה לשלבי הנוק-אאוט כרגיל בשנים האחרונות כשאליפות הסרייה א' לא מוטלת כמעט בספק ושהאיטלקים יכולים לפחות על פי הנייר לשים את כל הז'יטונים על המפעל האירופי, אך מלבד עונת 2014/15 שהסתיימה בהגעה לגמר, שאר העונות הסתיימו במפח נפש מוקדם. מאז המשחק בין הקבוצות הביאנקונרי לא הרשימו, אך הצליחו להשיג שבע נקודות מתוך תשע בליגה, כולל ניצחון דרמטי ושנוי במחלוקת מול מילאן ביום שישי האחרון. הגברת הזקנה שומרת על רקורד מרשים באצטדיון הביתי וניצחה בו ב-31 משחקי ליגה רצופים. נוסף על כך, יובה לא הפסידה ב-15 המשחקים האחרונים שלה ולא הפסידה כלל בליגת האלופות העונה. כמו כן, ג'יאנולוג'י בופון השוער האגדי של האיטלקים הוציא רק שני כדורים מהרשת העונה בליגה הטובה בעולם.

גם בגילו ממשיך להיות סלע איתן בהגנה של הגברת הזקנה (listal)
גם בגילו ממשיך להיות סלע איתן בהגנה של הגברת הזקנה (listal)

מול הביאנקונרי תתייצב הערב פורטו. בליגה, אמנם הפורטוגלים, שנמצאים במאבק עיקש מול בנפיקה ליסבון על האליפות, ניצחו בתשעת המשחקים האחרונים, וב-13 מתוך 14 האחרונים, אך קשה לראות אותם מבקיעים שלושה שערים ומצליחים להדיח את האיטלקים. באופן אישי, אני אופתע אם ההתמודדות לא תסתיים בניצחון כפול של הגברת הזקנה ועלייה בסטייל לרבע הגמר. סביר להניח שפורטו מבינה שסיכוייה להעפיל נמוך ותקווה בעיקר לצאת בצורה מכובדת מאיטליה. לפני שנתיים, פורטו הודחה אחרי הפסד 1:6 לבאיירן מינכן באליאנץ ארינה, דבר שזעזע את הקבוצה ופגע בהמשך דרכה באותה עונה.

פורטו תקווה להיפרד מהמפעל בצורה מכובדת (the sun)
פורטו תקווה להיפרד מהמפעל בצורה מכובדת (the sun)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort