הטוב באולם

לא כל יום אנחנו שומעים על שחקן משלב שני סגנונות כדורגל במהלך הקריירה. דימה שולקין (29) הוא אחד כזה, שהחל את דרכו בכדורגל הדשא ובמהלך השנים הכיר את כדורגל האולמות שאותו הפך לענף העיקרי שלו, ואף ייצג את נבחרת ישראל במוקדמות אליפות אירופה.
שולקין נולד בבלארוס ועלה לארץ ב 1994, וכבר בתחילת דרכו בארץ החל לשחק בכדורגל דשא בקבוצת הילדים והנוער של בית"ר אריאל. לאחר שבע שנים במועדון, ולמרות שחוזר על ידי קבוצות הנוער של מכבי תל אביב, ומכבי פתח תקווה, חזר עם משפחתו לבאלרוס שם הכיר את כדורגל האולמות.

בין כדורגל האולמות לכדור הדשא צילום: מתוך האלבום הפרטי של דימה שולקין
בין כדורגל האולמות לכדור הדשא
(צילום: מתוך האלבום הפרטי של דימה שולקין)

יש לציין מיד, כי אביו של דימה שהיה שחקן בעצמו בתחילת שנות ה 70' הקים ניהל ואימן קבוצה בליגת האולמות הבלארוסית, בליגה השנייה "ז'לובין", ובמדיה שיחק דימה במשך 3 עונות כשכבש 73 שערים. כשבמהלך התקופה בה שיחק נפטר אביו ממחלה קשה. "אבא שלי טרם הרבה לענף בבאלרוס והאהבה שלי לכדורגל הגיעה ממנו, כמה שאני זוכר את אותו ככה אני זוכר את התשוקה לכדורגל." דימה משתף ואומר, "בילדות בישראל היינו משחקים בקט-רגל על בטון בחוץ עם חברים כמו בכל מקום בארץ וקט-רגל זו ההתחלה של כדורגל האולמות."

דימה עם אביו ז"ל בצעירותו צילום: מתוך האלבום הפרטי של דימה שולקין
דימה עם אביו ז"ל בצעירותו
(צילום: מתוך האלבום הפרטי של דימה שולקין)

למרות שקיבל הצעות מקבוצות שונות במדינה ואף מקבוצה בכירה מאוד מרוסיה עבר שולקין לשחק בקבוצה מעיר הבירה מינסק, עד שהגיע למשחק אירופי בשנת 2008 מול הפועל ראשון לציון, שביקשה ממנו לעבור לשירותיה בתום העונה. זו הייתה החזרה של דימה לארץ בפעם השנייה הפעם כשחקן מבטיח בכדורגל אולמות. בעונת 2009\2008 כבש 6 שערי ליגה. הייחודיות של דימה במשחק גרמו לזימונו המהיר תוך חודש לנבחרת ישראל והוא התמודד עימה במוקדמות אליפות אירופה.
בעונת 2010\2009 שילב דימה בין שני סוגי הכדורגל בארץ. כששיחק במדי מ.ס. שיכון המזרח בליגה ב' בה כבש שני שערים. ובמקביל שיחק במדי הפועל ראשון לציון בליגת האולמות בה כבש 20 שערים. כשבמקביל המשיך להשתתף במשחקי נבחרת ישראל. בעונת 2011\2010 המשיך לשחק בעיקר בליגת האולמות בראשון לציון בה הוסיף לכבוש 20 שערים נוספים, ובנבחרת ישראל בה כבש שער במשחק מול נבחרת נורבגיה.

כבר לאחר חודש נקרא ללבוש את מדי הנבחרת. מתוך האלבום הפרטי של דימה שולקין
כבר לאחר חודש נקרא ללבוש את מדי הנבחרת.
(מתוך האלבום הפרטי של דימה שולקין)

מה ההבדל בהרגשתך בין שני סגנונות הכדורגל?
"איך שאני רואה את זה בתור שחקן, כשאתה משחק בכדורגל דשא, אתה בעיקר רץ יש מעט מסירות ונגיעות בכדור. בגלל זה האהבה העיקרית שלי היא לכדורגל אולמות. אם אתה אוהב את הכדור ואוהב לשחק איתו הרבה אז כדורגל אולמות זה הספורט האמיתי שממנו מגיע כל הטכניקה, כל השחקנים הגדולים החלו משם, רונאלדיניו, רונאלדו, מארדונה."
בשנת 2011 לאחר שהתחתן עם בת זוגתו החליט לשוב לבלארוס לשחק במדי "גומל" קבוצת כדורגל האולמות של הרכבת. בה שיחק חמש עונות עד כה, ובשנה האחרונה הגיעה להשיג הכי גדול ביותר עם זכייה בגביע המדינה. שולקין התמנה לקפטן הקבוצה בשלושת השנים האחרונות וממשיך לשחק בקבוצה שנמצאת באמצע הטבלה ומכוונת לפלייאוף העליון.

דימה וקבוצתו חוגגים זכייה בגביע בלארוס. צילום: מתוך האלבום הפרטי של דימה שולקין
דימה וקבוצתו חוגגים זכייה בגביע בלארוס.
(צילום: מתוך האלבום הפרטי של דימה שולקין)

מה היו ההבדלים העיקריים בין תקופת המשחק שלך בארץ לבין התקופה בבלארוס?
"בארץ אף אחד לא מכיר את הענף, מתוך עשרים איש אחד מכיר. התקשורת לא מסקרת ולא מדברת על התחום של כדורגל האולמות. הרמה עצמה בארץ יש אימון פעם בשבוע לפני משחק בניגוד לבאלרוס שם חמישה אימונים בשבוע עם יום חופש אחד. בנוסף, משדרים את המשחק המרכזי בתוספת שידורים של שלושה משחקים מן הליגה באתרי האינטרנט ואפילו אפשר למלא טפסי הימור על המשחקים בניגוד למה שמתנהל בארץ. מבחינה תקציבית הקבוצות בליגת האולמות מגיעות לסכומים של הקבוצות בליגת העל הישראלית."

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

האם אתה רואה סיכוי שנראה אותך חוזר לשחק בארץ?
"לפני מספר חודשים כשאבי קליף מונה למאמן נבחרת ישראל הוא ישר התקשר אליי וביקש שאגיע ואעזור לקבוצה להצליח בטורניר הקרוב. אבל בגלל שעדיין לא הוסדרו מספר עם עניינים עם הצבא ועם המדינה העניין מתעקב אבל אני מאוד רוצה לחזור לשחק במדי הנבחרת וכדי שזה יקרה הרבה תלוי בהתאחדות לכדורגל שתהיה מוכנה לעזור."

מקווה להמשיך להצליח ולשוב לנבחרת ישראל. צילום: אתר sportnaviny.com
מקווה להמשיך להצליח ולשוב לנבחרת ישראל.
(צילום: sportnaviny)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort