אטאלנטה מפתיעה בנאפולי, יובה שוב מנצחת

אטאלנטה מספקת הוכחה נוספת לכך שמיקומה בצמרת אינו מקרי, לאחר ניצחון ענק על נאפולי בסן פאולו. הלה-דיה' שיחקו בעשרה שחקנים במשך יותר מחצי שעה ובכל זאת השכילו להכפיל את היתרון ולא לספוג. מתיה קאנדרה, הבלם הצעיר והכישרוני כבש את צמד השערים. יובה הציגה משחק סולידי נוסף, ולאחר מחצית מאופסת סגרה את העסק בחלק השני של המשחק. בשלישי הקבוצות של אלגרי וסארי יפגשו במשחק הראשון מבין שניים, של חצי גמר הקופה איטליה.

נאפולי-אטאלנטה 2-0

משחק מסקרן במיוחד פתח את המחזור ה-26 בסריה A. אטאלנטה התארחה בסן פאולו אצל נאפולי המקומית. המארחת שנמצאת בעיצומה של התקופה הכי עמוסה וקריטית שלה לעונה זו, הגיעה להתמודדות במטרה לעלות למקום השני, לפחות באופן זמני. מאוריסיו סארי וחניכיו ידעו שזו לא תהיה משימה קלה מול הפתעת העונה מברגמו, שמציגה כדורגל חכם ואיכותי העונה. גספריני ידע גם כן שקבוצתו צריכה לשחק במטרה לנצח את היריבה האיכותית, במטרה ולהישאר במיקום בטבלה המוביל לאירופה.

הרכבי ומערכי הקבוצות (seria a tim)
הרכבי ומערכי הקבוצות (seria a tim)

נאפולי שספגה בברנבאו  הפסד ראשון לאחר 18 משחקים ללא הפסד, לא נראתה טוב ברוב הדקות של המחצית הראשונה, כשהקישור האורח מתסכל את היציאות להתקפה של האזורי מהדרום. לאחר משחק טקטי ונטול מצבים, אטאלנטה הצליחה לעקוץ בדקה ה-28, מקרן מוצלחת של  שפגשה את ראשו של מאטיה קאלדרה, שנגח מקרוב את הכדור לתוך השער. 1-0 לאטאלנטה.

הקבוצה המארחת הבינה שהקלפים נטרפו ושהגיע הזמן לדחוף כמה שיותר קדימה. בדקה ה-35 מהלך איכותי של לורנצו אינסינייה, הסתיים במסירה לפיוטר ז'לינסקי, שמ-20 מטרים בעט מעט מעל המשקוף. 2 דקות חלפו והפעם אינסינייה ניסה את מזלו מרחוק, אך הבעיטה שלו נעצרה ללא בעיה בידיו של אטריט ברישה. בדקה ה-39 דריס מרטנס היה חייב להשוות את התוצאה. הבלגי השתלט על הכדור ברחבה, ויצר בעיטה שחלפה סנטימטרים ספורים מעמוד השער. דקה לסיום המחצית הראשונה, הדרומיים זכו בבעיטה חופשית מ-20 מטרים, אותה מרטנס סיבב היטב למסגרת, אך אטריט ברישה בזינוק חתולי הדף את הכדור למשקוף. חניכיו של סארי לא הצליחו להבקיע עד סיום המחצית. 1-0 מפתיע למדי לאטאלנטה במחצית הראשונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

דקה מפתיחת המחצית ה-לה דיה' כמעט ועלתה ליתרון כפול. ניקולה מקסימוביץ' הבלם הסרבי החליק בניסיון להגיע לכדור, ואנדראה פטאנייה זכה מן ההפקרות של הבלם הסרבי, חטף את הכדור ושחרר בעיטה חזקה שנעצרה היטב על ידי פפה ריינה. הבלם של נאפולי, שלא מקבל העונה יותר מידי דקות חייב תודה גדולה לשוער הספרדי שלו. בדקה ה-53, עוד הזדמנות טובה לאורחים.  פאפו גומז השתלט על כדור שהורחק רע על ידי הגנת נאפולי. הארגנטינאי הנפלא סיפק בעיטה למסגרת, אך שוב ריינה התמקם היטב וקלט את הכדור.

נאפולי נראתה רע מאוד בפתיחת המחצית, והאוהדים הרועשים של הקבוצה מדרום איטליה לא נתנו לזה לעבור לסדר היום לאחר שנשמעו שריקות בוז רועמות מהקורבה של האולטראס המקומי. רק בדקה ה-65 נאפולי הגיעה להזדמנות כיבוש במחצית הזו. ארקדיוש מיליק שהחליף את האמשיק, העביר כדור טוב על שטח קטן למרטנס, שעקף את השומרים שלו בקלילות, אך הבעיטה שלו נעצרה על ידי ברישה.

בדקה ה-67 פרנק קסיי ביצע מהלך מטופש שהשאיר את חבריו בנחיתות מספרית על הדשא. הקשר הצרפתי שהיה נהדר עד אותו רגע, עצר בעבירה גסה  את לורנזו אינסינייה, וראה את הצהוב השני שלו במשחק מידו של השופט דומניקו סלי. למרות זאת שלוש דקות בלבד מההרחקה של הקשר, אטאלנטה כבשה בשנית הערב. לאונרדו ספינזולה פתח מבערים ויצר בעצמו התקפת מעבר מהאגף השמאלי. הקיצוני הזריז התקדם עד לקצה הרחבה, והכניס כדור נהדר עם החלק החיצוני של הרגל לקלדארה, שהצטרף להתקפה מהחלק האחורי, המשיך מהאוויר וכבש שער נהדר. שער שני במשחק לבלם האורח, 2-0 ל-לה דיה'. קאלדרה בן ה-22 שבכלל מושאל מיובנטוס, מספק עונה נהדרת, ומראה שהוא גם יודע לכבוש שערים.

בדקה ה-73, פיוטר ז'לינסקי הפתיע בבעיטה שטוחה מרחוק, ששרקה ליד העמוד. שלוש דקות חלפו וחוסה קייחון סיפק החמצה עצומה. פאוזי גולאם סובב כדור נהדר לרחבה, הספרדי התרומם היטב לנגיחה , אך הכדור פספס את המסגרת במעט. בדקה ה-79 מרטנס סובב כדור אלכסונית לשער מהפינה השמאלית, אך ברישה הדף את הכדור היטב באגרופיו.

עד הסיום הלחץ של הנאפוליטנים נעצר על ידי הקבוצה הלוחמת של גאספריני. אטאלנטה רשמה ניצחון גדול בסן פאולו, בזכות משחק טקטי מופתי ויכולת כיבוש מרשימה של בלם צעיר, והעפילה למקום הרביעי, לפחות עד משחקה של אינטר מחר. החבורה של סארי, שסיפקה תצוגות התקפיות מרהיבות בחודשים האחרונים, רושמים הפסד ראשון בליגה מאז אוקטובר. נאפולי מצאה לעצמה זמן לא טוב בכלל לירידת מתח, לאחר שבמהלך השבוע היא תפגוש את יובנטוס במשחק הראשון מתוך שניים של חצי גמר הגביע, ובשבת הדרומיים יגיעו לבירה, לקרב צמרת ישיר מול רומא.

צמד שערים של הבלם הצעיר, לצד משחק טקטי מופתי, זיכו את אטאלנטה בניצחון ענק ׁׁׁ(seria a tim)
צמד שערים של הבלם הצעיר, לצד משחק טקטי מופתי, זיכו את אטאלנטה בניצחון ענק ׁׁׁ(seria a tim)

יובנטוס-אמפולי

קרב קצוות מובהק נערך היום בטורינו. יובנטוס מהמקום הראשון, שעשתה את העבודה במהלך השבוע גם במשחק החוץ של שמינית גמר ליגת האלופות, מול קבוצת התחתית של אמפולי. מאסימו אלגרי נתן מנוחה למספר שחקני מפתח, בהתחשב בלו"ז העמוס שעומד בפניהם. פאולו דיבאלה הנפלא, פתח על הספסל ומי שתפס את מקומו בהרכב הוא סטפנו סטורארו. דניאלה רוגאני בלם העתיד של איטליה, גם כן זכה למקום בהרכב בזכות הרוטציה של מאמנו, כמו גם נטו שוער המשנה של הביאנקונרי שפתח בין הקורות. האורחים חסרו את הכלי ההתקפי העיקרי שלהם- לבאן מחצ'ילדזה הפצוע.

הרכבים ומערכי הקבוצות (seria a tim)
הרכבים ומערכי הקבוצות (seria a tim)

5 דקות מפתיחת המשחק מהלך מסודר של התקפת יובה הסתיים בהורדת כדור של מנדז'וקיץ' לעבר גונזאלו היגוואין שחיכה במרכז הרחבה. החלוץ  השתלט על הכדור, אך לא הצליח לספק בעיטה חזקה, והכדור נעצר בידיו של לוקאש סקורופסקי. חמש דקות חלפו והפעם החמצה ענקית של החלוץ הקרואטי. הכדור הגיע לחואן קווארדרדו שחתך את המגן שלו, וספק בעט ספק מסר כדור שהגיע למנדז'וקיץ' בתוך רחבת החמש. החלוץ שלח רגל, אך לא השכיל לכבוש מול שער ריק.

בדקה ה-23 אל כדורי האורח מצא לעצמו קצת שטח לבעיטה, שלא הייתה מדויקת בלשון המעטה. בדקה ה-27 הגבהה מצוינת של דני אלבס מהאגף הימני , מצאה את ראשו של מדנז'וקיץ' שהוציא נגיחה שחלפה ליד העמוד. בדקה ה-31 שוב הקרואטי של יובה בועט בדלי. פיפיטה היגוואין הכניס כדור נפלא למנדז'וקיץ', שעקף את השוער אבל התמהמה עם הכדור, וההגנה בכחול והשוער הצליחו להתעשת ולהשתלט על האירוע.

יובה לא הציגה יכולת גדולה במחצית, אך גם לא הייתה תכליתית כהרגלה. בדקה ה-36 שוב היגוואין הכניס כדור למנדז'וקיץ', שהפעם הכניס רוחב מסובב גבוה, אך שוב החלוץ הקרואטי לא הגיע מספיק טוב לכדור, שהלך מרגלו החוצה. בדקה ה-39 גם פיאניץ' ניסה את מזלו, לאחר שסטורארו העביר לו כדור, שפגע בדרך ביד של שחקן אמפולי בתוך הרחבה, השופט התעלם והבוסני המשיך במהלך, אך הבעיטה שלו לא פגעה במסגרת. בצורה מפתיעה משהו, המחצית הסתיימה בתולה משערים, בוודאי מהצד של יובה.

יובה סיפקה בצורה לא שגרתית, תצוגה לא תכליתית (הפייסבוק הרשמי יובנטוס)

בצורה לא שגרתית, תצוגה לא תכליתית של יובנטוס במחצית הראשונה (הפייסבוק הרשמי יובנטוס)

שלוש דקות מתחילת המחצית כמו בפתיחת המשחק, שוב מנדז'וקיץ הוריד כדור טוב לפיפיטה, שמתוך הרחבה שחרר בפעם השנייה במשחק, בעיטה חלשה שאינה אופיינית לסקורר ברמתו.  בדקה ה-52 זה הגיע סוף סוף. חואן קוארדרדו, הרים כדור טוב מהאגף הימני, לראשו של מריו מנדז'וקיץ', שלא הפסיק להחמיץ במחצית הראשונה. הפעם הקרואטי סיפק נגיחה מכל הלב. הכדור ניתז מהמשקוף ופגע גופו של לוקאש ספורסקי, ששכב  על הדשא לאחר הזינוק הראשוני וכבש שער עצמי אומלל מבחינתו. 0-1 ליובה.

בדקה ה-58 אל-כדורי קיבל כדור ברחבה, אך הבעיטה שלו חלפה מעל השער. לאחר שעה של כדורגל, גם סטפנו סטורארו ניסה את מזלו מרחוק, אך הכדור חלף גבוה מעל השער. בדקה ה-65 אלכס סנדרו הכפיל את התוצאה. דני אלבס הכניס כדור לבן ארצו, שהסתובב ברחבה משל היה חלוץ קלאסי,  וסיפק בעיטה חדה ומדויקת שנעצרה ברשת. 0-2 ליובנטוס. 

4 דקות לאחר שהבקיע, אלכס סנדרו הכניס כדור טוב לגונזאלו היגוואין, שהפעם בעט גבוה מידי. בדקה ה-75,מהלך אדיר של קווארדרדו שחדר לרחבה והעביר כדור טוב לפיאניץ' שסחט הדיפה טובה מסקורופסקי, לריבאונד הגיע היגוואין שהעביר לפאולו דיבאלה המחליף שכבש מול שער ריק, אך שני הארגנטינאים הנפלאים היו בעמדת נבדל. שתי דקות לסיום דיבאלה סובב כדור טוב מחוץ לרחבה, שעבר סמוך לקורה השמאלית. יובה משיגה ניצחון נוסף, ומגיעה במצב מנטלי טוב בהרבה לנאפולי למפגש הראשון בחצי הגמר של הגביע האיטלקי, ביום שלישי הקרוב. 

במחצית השנייה הגברת הזקנה חזרה לעצמה וכבש שני שערים (הפייסבוק הרשמי יובנטוס)
במחצית השנייה הגברת הזקנה חזרה לעצמה וכבש שני שערים (הפייסבוק הרשמי יובנטוס)


 

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort