הערב בטורקיה – מבחן בגרות

באר שבע לא מגיעה הערב לבשיקטאש למשחק שבו היא תיאבק על חייה. זה לא המקום לדבר בו על נקודות, על מומנטום או על ההרכב הפותח של בכר. צריך להודות על האמת, באר שבע מעולם לא בנתה על זכייה בליגה האירופית. והאמת? היא גם לא זקוקה לזה. יש לה אתגר גדול בהרבה, והוא לשחזר את ההישג ההוא מלפני 4 עשורים ולהשיג אליפות שנייה ברציפות. למעשה, אפשר לראות המשחק הערב באצטדיון וודאפון כהכנה למשחק נגד כפר סבא. זאת מאחר ובאר שבע השאירה את הסיכוי להתקדם לשלב הבא בטרנר. ההפסד 3-1 במשחק הראשון בארץ גורס כי אלופת ישראל זקוקה לשער נקי מחד ולשלוש חתיכות בשערו של פאברי. הסיכוי שזה יקרה נמוך עד כאב. מכאן, שבאר שבע יכולה וצריכה למנף את הישגיה באירופה ובעיקר את המשחק הערב לקראת המאבק האמיתי – קרבות הליגה

הפועל באר שבע מגיעה הערב למשחק באצטדיון חוץ, שמזכיר מעט את זה שביקרה בו כבר ביולי, אצטדיונה של אולימפיאקוס. אז יצאו האדומים עם תיקו אפס, שסייע להם לנצח בגומלין ולעלות לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות. באר שבע גם ניצחה משחק חוץ אחד באירופה העונה נגד אינטר, ואף הוציאה תיקו דרמטי באנגליה, תיקו שכולו ניצחון. אבל שני דברים משמעותיים קרו מאז: באר שבע יצאה מהמומנטום החיובי שאפיין אותה עד לסיום חודש דצמבר, והיא הפסיקה לשחק לפרק זמן ארוך במסגרת אירופית. שני הדברים האלה במצטבר גרמו לה להפסיד לבשיקטאש ולספוג 3 שערים בבית. על כן, האדומים לא צריכים לחשוב הערב על תוצאה שתעביר אותם שלב. להיפך, באר שבע קבוצה מספיק טובה באופן כללי כדי להוציא תוצאה מכובדת הערב, תוצאה שתיתן לה מומנטום חיובי לקראת המשך העונה בליגת העל.

באר שבע צריכה למנף את ההדחה הצפויה מאירופה לקראת הקרבות בליגה (אופ"א)
באר שבע צריכה למנף את ההדחה הצפויה מאירופה לקראת הקרבות בליגה (אופ"א)

צריך גם לזכור, האלופה הישראלית החלה את העונה באירופה, וההכנה שלה לכל העונה התבססה על שיטת משחק שמתאימה לאירופה, וברגע שהיא יצאה מהמסגרת האירופית משהו ברוח הלחימה שלה דעך. קצב המשחק בליגה שלנו שונה משמעותית מהקצב באירופה, ואולי חוסר האתגר עקב הפער הגדול על היריבות לפני חודשיים הוציא גם כן את העוקץ מהיכולת הטובה של באר שבע. בסופו של יום, הפציעה של ויטור לבדה איננה הסיבה לכושר הירוד של באר שבע. בכר יצטרך לעבוד עם הקבוצה יותר מנטלית מטקטית בתקופה הקרובה שחופפת לפתיחת הפלייאוף העליון, שבו תיקבע זהות האלופה. יותר מדי ראינו שחקנים שמנסים לנצח בכוחות עצמם את המשחקים, או במלים אחרות – כוכבים שמתנהגים כמו כוכבים. בכר צריך לאסוף את הפאזל הזה של בודדים ולייצר בו מחדש את רוח הקבוצה.

אחד הדברים שהמאמן הצעיר צריך לעשות בתהליך המורכב הזה הוא להחזיר את הביטחון והשקט בגזרת בוזגלו. כל המסביב בפרשייה הזו עושה רע למועדון, גם מבחינה מקצועית וגם מבחינה חברתית. בכר צריך לאחד את השורות. הוא זקוק לחדר הלבשה שמח, וליצירתיות בונה על המגרש. למעשה, בוזגלו הוא אחד הברגים המרכזיים בקבוצה, ובלעדיו המכונה חורקת. בוזגלו לא רק מייצר בישולים ושערים ברגעים מכריעים, הוא גם הופך את השחקנים שמסביבו להיות טובים יותר. בכר צריך לנהל נכון את האגו של כלל הסגל, אבל טיפול נכון בסוגיית בוזגלו יסייע לו לפתור לו את הבעיה הזו. וזהו מבחן הבגרות של הפועל באר שבע, לדעת להחזיק במקום הראשון, לחזור ממשבר מחוזקים ולצאת לדרך חדשה.

בוזגלו חשוב לקבוצה, והשחקנים שמסביבו טובים יותר כשהוא משחק (האינסגרם של הפועל ברא שבע)
בוזגלו חשוב לקבוצה, והשחקנים שמסביבו טובים יותר כשהוא משחק (האינסגרם של הפועל באר שבע)

יש דבר נוסף שעומד לזכותם של בכר והקבוצה שהוא מנהל. הנפילה הזו קרתה מוקדם בהרבה למרבית  הקבוצות הישראליות ששיחקו בשלבים הגבוהים אירופה. מלבד עונה אחת של מכבי תל אביב, כולן כשלו ולא השיגו אליפות נוספת באותה העונה. אבל הפועל באר שבע נמצאת במצב שונה. היא השיגה מקדמה גדולה בסיבוב הראשון, והדברים עדיין נמצאים ברגליים שלה. בסופו של יום, ההדחה מהגביע וההדחה הצפויה מהליגה האירופית יעשו טוב לבכר וחבורתו. אם המטרה היא לזכות בראשון ולהשיג שוב שלב בתים בשני, באר שבע צריכה לייצר מסורת קודם כל בליגה. כי הצלחה בליגה תמנף את ההישגיות של המועדון, תחזק את ההגמוניה שלו בצמרת, תנסוך ביטחון רב להמשך הדרך בשנים הקרובות, ואולי חשוב מכך – תאפשר לקבוצה הצנועה מהדרום לחשוב גדול יותר, ולהגיע לשלב הבתים של ליגת האלופות. אחרי הכל, מדובר רק בהפרש של עוד גול.

בכר צריך לעבוד מנטלית עם הקבוצה. הקבוצתיות תחזיר את באר שבע לכושר חיובי (פייסבוק וסרמיליה)
בכר צריך לעבוד מנטלית עם הקבוצה. הקבוצתיות תחזיר את באר שבע לכושר חיובי (פייסבוק וסרמיליה)

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort