ניצוצות של מלך

כבר בתחילת דרכו בעולם הכדורגל היה ברור כי יום יבוא והוא ישחק במדי המועדונים הגדולים באירופה, הכישרון שלו בלט וכבר בגיל 16 הוא עזב את מדינתו לטובת הגשמת חלום הכדורגל ומעבר לאירופה. היום כשהוא חוגג 34 קיצים וכבר עברו כמעט 5 שנים מפרישתו, סיכום הקריירה שלו הוא של כוכב נופל, צונח יותר נכון – מאחד שנועד לגדולה הוא הפך לאחד שנבעט החוצה כמעט מכל מקום אליו הגיע, מדחיפת מאמנים עד לזריקת מספריים על זלאטן. הוא לא עוד כישרון ברזילאי מפוספס, הוא שכן מהדרום, אחמד חוסאם המצרי, הדבר הבא בתחילת הדרך וכישלון גמור בסופה.

אחמד חוסאם נולד בקהיר (23.2.1983). כבר מגיל צעיר זכה לתהילה, הוא כונה "המלך של קהיר", המרדונה של נבחרת מצרים כבש 10 שערים ב-23 הופעות ומדינה שלמה תלתה בו תקוות שיפרח ביבשת הגדולה ויביא לה כבוד וכל זה כשהוא עדיין לא חגג שני עשורים. בהיותו בן 16 עזב את מצרים והצטרף לגנט הבלגית, שם תוך 3 שנים הפך לאדם הכי מפורסם במצרים. בגיל 20 התחתן וכיאה לאדם הכי מפורסם במדינתו החתונה הועברה בשידור חי בערוצי הטלוויזיה המצריים וזכתה לרייטינג גבוה יותר מתוכניות הריאליטי. לאחר שלוש שנים מוצלחות בבלגיה החלוץ המבטיח המשיך ליעד הבא, אייאקס ההולנדית אליה הגיע גם זלאטן איברהימוביץ' הצעיר, השניים היו שותפים לטריו ההתקפי של המועדון שכלל גם את אנדי ואן דר מיידה. לאחר אחד המשחקים בו הקבוצה הפסידה מידו זרק מספריים על זלאטן (החלוץ עלה מהספסל כשהתוצאה הייתה 2:0 ולא היה לקבוצה סיכוי לחזור למשחק) והלך לדרכו, השוודי פגש את חוסאם לאחר 10 דקות והם שבו להתבדח כאילו לא קרה דבר, איברהימוביץ' כתב באוטוביוגרפיה שלו שגילה לאחר זמן שמנהל הקבוצה דאז שמר את המספריים כדי להראות לילדים שלו. חוסאם נזרק לקבוצת המילואים של המועדון העקבות המקרה. בעוד שהשוודי מנצל את האופי שלו כדי לתת תצוגות על הדשה, חוסאם נתן תצוגות בעיקר מחוץ לתחומי המגרש. שני הילדים הרעים של אייאקס הובילו אותה לזכייה בדאבל (גביע ואליפות).

הילדים הרעים של אייאקס (האתר הרשמי של אייאקס)
הילדים הרעים של אייאקס (האתר הרשמי של אייאקס)

היחסים של מידו עם המאמן הקפדן רונלד קומאן לא היו טובים, קומאן לא היה מרוצה מסגנון החיים הפרוע שמנהל החלוץ שלו, מה שהוביל להשאלתו לסלטה ויגו. במדי הקבוצה הספרדית החלוץ שיחק בשמונה משחקים בהם כבש 4 שערים כשהוא מציג יכולת מצוינת. בסוף העונה סלטה רצתה לרכוש את מידו אך המחיר שאייאקס דרשה עליו היה גבוה עבור המועדון. בסוף העונה חוסאם חזר לאייאקס. מרסיי הגישה הצעה (כ-10 מיליון אירו) על המצרי וההולנדים אישרו את המעבר, בכך הפך החלוץ לשחקן היקר ביותר בתולדות הכדורגל המצרי. לאחר שנה לא מוצלחת בצרפת שם שיחק עם דידייה דרוגבה שהנוכחות והדומיננטיות שלו בחוד של הקבוצה הצרפתית פגעו בחוסאם, הגיע מעבר לרומא. התקופה באיטליה הייתה קצרה שכן חוסר היציבות שוב הביא למעבר, הפעם לאנגליה. את המסע באי הבריטי הוא התחיל במדי טוטנהאם, לאחר שעזב אותה לא כבש עוד יותר מארבעה שערים בעונה. מידלסברו הייתה התחנה השנייה אך תקופה לא מוצלחת הביאה להשאלה לוויגן, זמאלק, ווסטהם ואייאקס. מאמן ההולנדים, מרטין יול זכר לחלוץ הבעייתי חסד מימיו בטוטנהאם. 2 שערים בחמישה משחקים בהם עלה מהספסל בקדנציה השנייה שלו בקבוצה הביאו למצרי את חולצת ההרכב. את אותו משחק הקבוצה סיימה בתיקו 1 כשכובש השער הוא מידו אך תקופה לא טובה של המועדון הביאה לסיום הדרך של המאמן, ופרנק דה בור קיבל את המושכות, החלוץ המושאל מצא את עצמו מחוץ לקבוצה תוך שבועיים בעקבות חילופי המאמנים. בסוף אותה עונה אייאקס זכתה בליגה בהפרש של 2 נקודות, לולא 2 שערים מכריעים של מידו שהביאו נקודות, האליפות הייתה שייכת למועדון אחר, אך באותו זמן החלוץ המשיך את המסעות שלו והפעם במועדון בו צמח, זמאלק שם בילה עונה אחת לפני חזרה לאנגליה, בארנסלי שם שיחק את עונתו האחרונה בסופה תלה את הנעליים. לאחר פרישה המשיך לעסוק בכדורגל כשעבר לעמדת המאמן.

החלוץ הצעיר כיכב בשנותיו הראשונות בנבחרת אך לאחר היחס החם שקיבל כאליל כדורגל התנהגותו הבעייתית במדים הלאומיים הביאה לפינג פונג של השעיות, התנצלויות וזימונים. במהלך השנים בהם שיחק הנבחרת זכתה בגביע אפריקה לאומות אך הוא לא היה חלק מהסגל שזכה שכן בחצי הגמר הוא הוחלף, מיד אחרי שירד מהדשה הלך לכיוון המאמן תוך שהוא צורח ומוחה על החילוף, אנשי הספסל היו צריכים להפריד פיזית בין המאמן לשחקן מה שהוביל להעפה מידית שלו מהסגל. התנהגותו של מי שהיה אמור להוביל את הנבחרת המצרית הובילה לאי זימונו במהלך השנים, מאהוב הוא הפך לנתעב, שנוא, העם שהתגאה בו בתחילת דרכו הוקיע אותו.

אולי זה העובדה כי תלו בו תקוות גדולות מדי, אולי ההתייחסות אליו כאליל מגיל צעיר כל כך גרמה למידו לאבד את הכיוון, או שהאופי היה זה שהכריע את הקריירה שיכלה לייצור מכונת שערים קטלנית. קריירה שהתחילה בעליה הסתיימה בסיבוב של 180 מעלות, ירידה חדה. אכזבה לעם המצרי, הותיר שובל של כעס בכל מקום שעזב ורגעים בודדים של כדורגל טהור, ניצוצות של גאון. על אחד החלוצים המבטיחים, אחד הכישרונות המבוזבזים, אחראי מידו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort