הילד בן 30 – אלירן עטר חוגג יום הולדת

אלירן עטר "הילד הרע" של הכדורגל הישראלי חוגג מחר יום הולדת 30 ולכבוד המאורע היינו חייבים לעשות קצת סדר בקריירה של אחד הכוכבים הכי גדולים בכדורגל הישראלי. החלוץ שעבר דרך ארוכה בכדורגל הישראלי ובחייו "זכה" באות קין, כזאת שקשה להוריד אם אתה ספורטאי, במיוחד ישראלי.

אלירן עטר גדל והתחנך בשכונת תקווה, הלב של בני יהודה, לאחר שכיכב בנוער של בני יהודה עלה בגיל צעיר מאוד לבוגרים, וכבר בגיל 17 ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצת הבוגרים של בני יהודה. בהמשך נכלל בקביעות בסגל המועדון הכתום והספיק לכבוש שער בכורה בגיל 18 בגביע מול הפועל רעננה, ומשם הכל התחיל להסתבך.

באפריל 2006 בהיותו בן 19 בלבד הסתבך עטר הצעיר בפלילים לאחר שהורשע בקשירת קשר לשלושה אירועי פשע, גניבה, שוד ושיבוש הליכי חקירה ובמספר עבירות נוספות. באותו לילה עטר ושניים מחבריו יצאו למועדון הTLV בנמל תל אביב ולאחר שבילו שם זמן מה הם יצאו למגרש החנייה סמוך למועדון ואחד מחבריו של עטר הלך לעבר אישה שהייתה באזור וגנב ממנה את התיק. עטר שנמנע לדבר על המקרה עם התקשורת ובכלל אמר בנוגע לאירוע "הייתי במקום הלא נכון בזמן הלא נכון".

המקרה הזה לא עזב את עטר גם לאחר שריצה שישה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ושילם קנס כספי, "זה משפיע עליי הייתי מסתובב ומסתכל על אוהד וישר חוטף עצבים וזה היה מוציא אותי מריכוז במשחק" את הציטוט זה אי אפשר לשפוט, נשמע כמו בן אדם הגיוני שכועס שמעצבנים אותו, אבל במקרה של עטר זהו אות קין שהולך איתו עד היום, בגיל 30, 10 שנה לאחר המקרה.

כאשר הקריירה של עטר הייתה נראית בדרך לסיומה קם משה דמאיו בעלי בני יהודה דאז והחליט לשקם את הקריירה של הכוכב הצעיר במדי הזהובים. שנה לאחר שנהפך לשחקן הרכב קבוע בבני יהודה, הגיעה עונת הפריצה של החלוץ בשנת 08\09 כאשר באותה עונה כבש עטר 14 שערים תחת המאמן גיא לוזון (עליו יוזכר בהמשך), ויותר מזה כבש את אחד השערים היפים ביותר שנראו בליגת העל בבעיטת מספרת אדירה מול מכבי נתניה, השער זכה לשבחים גדולים מהתקשורת ואפילו זכה במקום הרביעי במסגרת "ערב הגאלה" של אופ"א.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

הקריירה של עטר המשיכה בצורה נפלאה לאחר שביחד עם פדרו גלבאן סייע לבני יהודה להגיע לשלב הפלייאוף של הליגה האירופית.

מפה עד לנבחרת הדרך לא הייתה ארוכה מדי, לפחות מבחינת עטר. באותה עונה ציפה עטר לקבל זימון לנבחרת ישראל שכמובן ציין מספר פעמים שזהו חלום גדול שלו אך ההתאחדות לכדורגל אסרה על שיתופו של עטר במשחקי הנבחרת עקב עברו הפלילי. לאחר מאבקים רבים שלו ובעזרתה של התקשורת, זומן עטר לסגל הנבחרת לקראת מוקדמות מונדיאל 2010 אך דווקא לאחר כל הסיפור שנוצר  הוא נפצע  ונבצר ממנו לקחת חלק במשחקי הנבחרת.

עטר במדי בני יהודה (JPost)
עטר במדי בני יהודה (JPost)

הפציעה לא שברה את עטר שב-23 במאי 2010 שנה לפני סיום החוזה שלו נמכר עטר למכבי תל אביב תמורת סכום עצום של 1.2 מיליון דולר.

בעונתו הראשונה בקבוצה מתל אביב כבש עטר 18 שערים וסיים את העונה כסגן מלך השערים של ליגת העל, בעונתו השנייה בתל אביב כבש 13 שערים וסיים את העונה פחות טוב מבחינה מקצועית, אלא שאז הגיעה עונתו השלישית והחשובה כנראה בקריירה של הכוכב לאחר שסיים את העונה כמלך השערים עם 22 שערים וסייע למכבי תל אביב לזכות באליפות המדינה.

עטר זכה שוב לשבחים רבים אלא שהפעם לא היה זה מדובר על זימון לנבחרת אלא על חתימה בסטאד ריימס הצרפתית מהליגה הראשונה בצרפת.

עטר במדי ריימס, חוויה לא משכנעת מדי בחו"ל (24)
עטר במדי ריימס, חוויה לא משכנעת מדי בחו"ל (24)

במהלך התקופה שלו בצרפת עטר ערך עשרים ושלוש הופעות במדי ריימס וכבש רק שני שערים ולא זכה ליותר מדי זמן משחק.

בנוסף סיפר עטר על מקרה חריג שקרה לו ובסופו של דבר היה אחד הסיבות לחזרתו בארץ.

עטר מספר שיום אחד הוא קם בבוקר לקראת נסיעה לוולנסיין ולאחר שראה כי הוא מאחר הוא צלצל למנהל הקבוצה שאמר לו שאין לו למה לנסוע כי המאמן לא רוצה אותו, עטר ניסה שוב אבל שוב נענה בשלילה מצד המנהל, יום למחרת הגיע עטר לאימון ושוחח עם המאמן, בסוף השיחה היה נראה שהכל בסדר בין השניים אך מאותו הרגע הוא נתן לשחקן אחר לשחק על חשבונו של עטר שאמר על השחקן "הוא היה טוב וחודשיים לא שיחקתי".

עד פה נשמע לגיטימי, שחקן עושה טעות מדבר עם המאמן והכל נסגר "ברוח טובה", אז זהו, הסיפור השני שמספר עטר ככל הנראה היה הקש ששבר את גב הגמל.

חודש לאחר המקרה קבוצתו של עטר הייתה אמורה להמריא למשחק, כל השחקנים היו בשדה למעט המגן השמאלי של הקבוצה, הקבוצה חיכתה מעל לשעה ועטר שאל את אחד משחקני הקבוצה מדוע לא עולים למטוס, השחקן אמר לעטר "לא שמעת? פרנק סיניורינו לא התעורר בבוקר ואנחנו מחכים לו" עטר אמר שמאותו רגע הוא היה בהלם ולא אמר אפילו מילה אחת על מה שקרה, מבחינת עטר זה היה סוף הסיפור עם ריימס, עטר לא שאל את המאמן למה דווקא לו עושים את זה, רק כשעזב הוא שאל למה עושים את זה לזרים.

לאחר הפרק שנגמר בריימס התחיל עטר פרק חדש כאשר חזר לארץ ב-20 לינואר 2015 וחתם במכבי חיפה. העונה הראשונה של עטר בחיפה הסתכמה בחמישה עשר הופעות ושישה שערים בליגה. בעונת 2016 עטר כבש שלושה עשר שערים בכל המסגרות וסייע למכבי חיפה לזכות בגביע המדינה על חשבון מכבי תל אביב.

(פרק חדש לעטר בחיפה שכלל זכייה בגביע המדינה, YOUTUBE)
(פרק חדש לעטר בחיפה שכלל זכייה בגביע המדינה, YOUTUBE)

במהלך הזמן שלו בחיפה עטר הסתכסך מספר פעמים עם המאמן רוני לוי והצוות המקצועי, זה בא לידי ביטוי בעונשים והשעיות ואפילו מקרים מביכים בחדר ההלבשה הירוק.  אלירן עטר גם עבר ריב מתוקשר עם מאמן נבחרת ישראל לשעבר אלי גוטמן לאחר שזה ניפה אותו מהסגל של הנבחרת לקראת צמד המשחקים נגד ווילס ובלגיה.

עטר טען מצידו שגוטמן זימן אותו רק בגלל הפציעה של גילי ורמוט, ובנוסף טען שגוטמן "לא ספר אותו" גם שהוא הבקיע 22 שערים במכבי תל אביב. היום בעונת 2017 עטר לא זכה להמון זמן משחק גם בגלל שיקולים מקצועיים של המאמן לשעבר, אך בעיקר בגלל פציעות ארוכות.

ממש לפני מספר ימים מונה גיא לוזון לאימון מכבי חיפה, כן אותו גיא לוזון שהיה אחראי על עונת הפריצה של אלירן עטר בבני יהודה שגרמה לו לעבור לתל אביב ולזכות באליפות ומשם לאירופה. הקשר הטוב של עטר עם לוזון אולי יוכל להחזיר לאוהדי הכדורגל הישראלי ובפרט את אוהדם של מכבי חיפה את אלירן עטר של עונת האליפות במכבי תל אביב, אותו אלירן שכובש בצרורות ולא סופר אף אחד בעיניים, אותו אלירן שמשאיר את העבר מאחוריו ומסתכל קדימה לעבר המטרות שלו, אותו אלירן שהגיע משכונת התקווה למקומות שהוא לא חלם שיהיה בהם.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort