השקט שבפנים

אחרי תקופה פושרת למדי בויטסה ארנהם, חזר שרן ייני להשרות את השקט שלו בקבוצת האם בקריית שלום, בה שיחק מעל לעשור. אמנם רק שני משחקים בלבד נרשמו בקדנציה השנייה של ייני אך כבר אפשר לומר שמדובר בהחתמת העונה של הצהובים.

הוא חזר (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)
הוא חזר (מועדון הכדורגל מכבי תל אביב)

בקיץ 2015 חתם שרן ייני בויטסה ארנהם ההולנדית. ייני, ששבע מליגת העל אחרי שלוש אליפויות חלומיות ושישה תארים בסך הכל חיפש אתגר חדש- המגן בן ה-28 דאז, שבכל 11 שנותיו כשחקן מקצועי לא יצא מחוץ לגדרות הברזל של קריית שלום, רצה לנצל את הקריירה שלו עד תום ולצאת להרפתקה חדשה באירופה. ייני התאקלם במהירות בארנהם השקטה למרות שתוך פחות מחודש מיום נחיתתו, החליט חברו הישראלי לקבוצה דן מורי לסיים את חוזהו בקבוצה ולחזור ארצה. למרות ההתאקלמות המנטלית המהירה, ההתאקלמות הפיזית של ייני בהרכב הקבוצה ספגה מהלומה קשה לאחר פציעת גב לא נעימה, אך בהמשך העונה הצליח ייני להתברג בהרכבם של הצהובים-שחורים, לעיתים במשבצת הקשר האחורי ולעיתים במשבצת המגן הימני שהיא כידוע המשבצת הקלאסית עבורו.
הימים עברו ובינואר האחרון נפל דבר בכדורגל הישראלי לאחר שדווח כי מכבי ת"א מעוניינת להחזיר את "הבן האובד" מארנהם המנומנמת לתל אביב הסוערת. ויטסה לא התרשמה כל כך מסיפור הטנלובלה האפשרי ולא מיהרה לשחרר את ייני שהפך לשחקן רלוונטי בהרכבו של הנק פרסר בשתי העמדות שצוינו לעיל. השעון לסגירת חלון ההעברות לא ריחם את ג'ורדי קרויף אך אחרי מגעים עיקשים מצד ההולנדי, הצליחה מכבי ת"א להחזיר את שרן ייני לישראל ועל הדרך, דקות לפני סיום החלון הוכיח ג'ורדי בפעם המי יודע כמה שהוא הדבר הטוב ביותר שקרה למכבי ת"א בשנים האחרונות והלביש גם על ארון שוינפלד את החולצה הצהובה, אבל זה כבר סיפור אחר.

תקופה יפה אך לא היה מגדולי הליגיונרים שלנו. ייני בויטסה (fromarnhemwithlove.com)
תקופה יפה אך לא היה מגדולי הליגיונרים שלנו. ייני בויטסה (fromarnhemwithlove)

שרן ייני ידע עוד מתחילת המגעים עם מכבי ת"א שהצהובים רוצים להחזירו לישראל על מנת לגבש את חדר ההלבשה ולאחות את הקרע עם האוהדים שהתרחקו מעט מהקבוצה במהלך המעבר לאצטדיון נתניה. ייני אף הודיע על כך בראיון הבכורה שלו, תוך כדי זה שהוא מספר על השמחה שעטפה אותו מהרגע שחזר ארצה. החזרה של שרן ייני למכבי ת"א הייתה תמוהה בעיני רבים מפני שבעמדה המקורית שלו (מגן ימני) נמצאים שני שחקנים איכותיים- אלי דסה שמורכב ברוב המשחקים מפני שהוא מוסיף מהירות להתקפה וההרמוניה שלו עם הקשר הימני דור מיכה, ויובל שפונגין המנוסה. אך נראה כי ג'ורדי קרויף החליט לקחת את ההימור ולהעמיד את ייני במשבצת המקבילה, בה על פי אתרי הסטטיסטיקה הגדולים בעולם ייני מעולם לא שיחק. ג'ורדי כמובן לא חשש ושם את מבטחו בייני שידוע כאדם חכם ושחקן מוכשר וכבר בדקה ה-13 במשחק מול מכבי חיפה, כשתי דקות לאחר שערו המהיר של עומר דמארי, הכניס קרויף את ייני למשחק במקומו של אבי ריקן. ייני הוכיח במהלך המשחק מול הירוקים וכן במשחק העונה מול הפועל ב"ש שהוא בדיוק מה שמכבי צריכה לבעיית האגף השמאלי- ייני הראה יכולות הגנה טובות בהרבה משל אבי ריקן וגם מהירות וחדות ברמות הגבוהות ביותר, שזה בדיוק מה שחסר למגן השמאלי השני בקבוצה, עומרי בן הרוש. שרן ייני הוא השחקן החשוב ביותר בהגנת מכבי ת"א שספגה לא מעט שערים העונה והאיש שיכול להוביל את הקבוצה בדרך לאליפות סנסציונית.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort