אל טיגרה

חיית רחבה, בעיטה אימתנית, חוש לשערים וטעויות שוערים. רדאמל פלקאו, אחד החלוצים הגדולים שידעה אירופה בשנים האחרונות, האיש שהעלה את מונאקו לגמר הגביע הצרפתי כשהוא כובש את ה-1:0 ומעלה את הקבוצה מהנסיכות הצרפתית לגמר גביע ראשון מאז עונת 02/03. "אל טיגרה" מראה סימני חיים אחרי התרסקות בפרמיירליג ויכול להוביל את האדומים לבנים לאליפות ראשונה מאז תחילת המילניום.

רדאמל פלקאו גארסיה זארטה נולד בסנטה מרטה, בן לאב שלא הצליח להגשים את חלום הכדורגל שלו בעצמו ולכן תלה תקוות כי הבן יגשים את החלום עבורו. רדאמל הצעיר הרשים את הסקאוט של אייקס וכבר בגיל 11 עזב את קולומביה לטובת התרשמות במועדון הפאר ההולנדי. אייקס סירבו לממן את שהות האב בהולנד בנוסף למימון כל צורכי הבן ורדאמל חזר לקולומביה. בגיל 13 הצטרף לקבוצת הבוגרים של לאנסרוס בויאקה שם ערך את הופעת הבכורה שלו והפך לשחקן הצעיר ביותר ששיחק בקבוצה מקצוענית. שנתיים מאוחר יותר פלקאו עבר לריבר פלייט שם שיחק בנוער ובקבוצה המילואים 5 שנים עד שקיבל את ההזדמנות בקבוצה הבוגרת. בעונת 05/06 רדאמל קיבל את ההזדמנות שלו וכבר במשחקו הראשון כבש צמד. את שבעת המשחקים הראשונים שלו החלוץ הקולומביאני סיים עם 7 שערים שגרמו לאוהדים להתאהב בו. לאחר הפריצה הגיעה פציעה שהשביתה את פלקאו לכמעט שנה ורבים החלו לפקפק ביכולותיו לחזור למגרשים אך החלוץ לא אכזב וחזר בדיוק לנקודה ממנה הפסיק כשהוא הופך לאחד החלוצים הטובים בדרום אמריקה. עם היכולת מגיעות ההצעות והפקסים מאירופה החלו להזרים חוזים ומספרים כשפורטו ניצחה במאבק על החלוץ מול היריבה בנפיקה ליסבון.

אל טיגרה לא היה צריך זמן הסתגלות לאירופה וכבר בהופעותיו הראשונות בקבוצה הבקיע והוכיח שההשקעה של פורטו השתלמה. בשלושת עונותיו בפורטוגל הקולומביאני כבש 72 שערים כשבעונתו האחרונה בקבוצה (2010/11) כחלק מהטריו ההתקפי שכלל את הולק הברזילאי וסילבסטרה ואלרה הפורטוגלי הוביל את הקבוצה לזכייה בארבעה תארים: ליגה אירופית, ליגה וגביע מקומיים וסופר קאפ.

הנמר המשיך את המסע שלו באירופה כשהוא חתם באתלטיקו מדריד של צ'ולו סימאונה והפך לרכש היקר ביותר בהיסטוריה של הקולצ'ונרוס. הרכש שוב פרח בליגה האירופית כשהוא מסיים כמלך השערים של המפעל עם 12 כיבושים שכללו צמד בגמר מול אתלטיק בילבאו. אך לא זה היה החותמת לכניסתו לרשימת החלוצים הגדולים של השנים האחרונות אלא תצוגת תכלית נדירה מול צ'לסי בסופר קאפ האירופי כשהוא עושה ככל העולה על רוחו ומסיים את המשחק עם שלושער כשהוא השחקן הראשון במילניום הנוכחי שכבש שלושה שערים במשחק אחד במסגרת הסופר קאפ. מה שמגדיל את ההישג היא העובדה שאת שלושת השערים כבש כבר במחצית הראשונה ועוד ברגל החלשה שלו (השמאלית). לאחר שנתיים אצל צ'ולו, זכייה בגביע הספרדי, ליגה אירופית וסופר קאפ אירופי החליט רדאמל שזה הזמן להמשיך הלאה ונענה לכסף של מונאקו הצרפתית.

אל טיגרה בכושר הטוב בקריירה באתלטיקו (דף הפייסבוק הרשמי של פלקאו)

העונה הראשונה בנסיכות הצרפתית הייתה לא טובה עבור בקולומביאני למרות שכבר במשחקו הראשון כבש שער בכורה. פרויקט החזרה לצמרת של האוליגרך הרוסי לא הצליח להשיג את מטרתו כשמונאקו סיימה כסגנית לקבוצה העשירה מפריז והחלוץ שהגיע ממדריד נראה כמי שכפו עליו לשחק. בינואר 2014 פלקאו נפצע בברכו השמאלית במהלך משחק חסר חשיבות של מונאקו, פציעה שמנעה ממנו לשחק במונדיאל הראשון של נבחרתו לראשונה מאז 1998. החלוץ נעדר חצי שנה מהמגרשים כשהוא חוזר רגע לפני פתיחת חלון העברות. ריאל מדריד, יובנטוס והקבוצות הבכירות בפריימרליג הוזכרו כמועמדות לקליטת הקולומביאני כשביום האחרון מנצ'סטר יונייטד הצליחה להגיע להסכם עם מונאקו להשאלת החלוץ עם אופציית רכישה בסוף העונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

את התקופה במנצ'סטר פלקאו ירצה לשכוח שכן הוא התקשה להתאקלם והקרע ברצועה שגם קרע לו את הלב כשנופה מסגל קולומביה למונדיאל המשיך להטריד את ברכו. בסוף העונה יונייטד לא מימשה את אופציית הרכישה והקולומביאני המשיך לתחנה הבאה, גם היא בפריימרליג. הפעם צ'לסי הייתה זו שהשאילה את החלוץ ממונאקו למרות עונת נפל במנצ'סטר עם 4 שערים בלבד. מוריניו שסמך כנראה על האמרה "משנה מקום משנה מזל" אך התבדה מהר וגם עזב את הקווים של הבלוז. חודש אחרי שחוס הידינק נכנס לתפקיד המזל שוב לא היה עם הקולומביאני שנפצע בירך ונעדר מהמגרשים לחודשיים. בסיום העונה המסע של רדאמל באי הבריטי נגמר והוא שב למונאקו אחרי שנתיים חלשות.

פלקאו חזר למונאקו כשהוא מבין שהבחירה בכסף הרגה לו את קריירת הכדורגל והסכים להצעת מונאקו לקצץ את שכרו בכ-50%. העובדה כי היה צריך שוב להוכיח את עצמו הוציאה ממנו את המיטב כשכבר במשחקי ההכנה אל טיגרה הראה ניצוצות. המאמן הפורטוגלי לאונרדו ז'ארדים החליט לתת לחלוץ המשתקם את סרט הקפטן והזדמנות לחזור לעצמו. אל טיגרה לא אכזב והעונה הוא מוביל את המועדון מהנסיכות הצרפתית אל צמרת הליגה, גמר גביע ושמינית גמר ליגת האלופות עם 20 שערים ו-3 בישולים ב-25 משחקים. הוא אומנם לא מהיר כמו הימים באתלטיקו, פציע אך הוא לא שכח איך שמים את הכדור ברשת וחוש השערים לא נעלם ודווקא העונה כשהאלופה איבדה את זלאטן ומחפשת מנהיג חדש והליגה פתוחה לתחרות זה הזמן של פלקאו להחזיר לעצמו ולקבוצתו את המקום בטופ.

35537
"החיים תמיד נותנים לך הזדמנות שנייה" לאונרדו ז'ראדים על הקאמבק של פלקאו (האתר הרשמי של מונאקו)

פפ גווארדיולה, מאמנה של מנצ'סטר סיטי כינה בעבר את פלקאו כ"חלוץ הרחבות הגדול ביותר שצמח בשני העשורים האחרונים" וב-21.2 הם נפגשים לקרב על הכרטיס לרבע גמר ליגת האלופות. סיטי פגיעה בהגנה, אל טיגרה חוזר לעצמו, האם הקולומביאני יהיה זה שיעשה צעד נוסף בשיקום הקריירה?. העונה החיוך חזר, הרגל בועטת ומדויק, החוש לשערים התחדד ופלקאו ממשיך להגשים את קריירת הכדורגל שלו למרות העליות והירידות כי גם בגיל 31 זה עדיין לא מאוחר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort