ח"י טב"ח: בן חיים נכנס כמחליף והעניק לקבוצתו ניצחון

משחק הגביע בין מכבי פתח תקווה למכבי ת"א היה שקול למדי ברובו. 18 דקות לסיום טל בן חיים החלוץ נכנס ושינה את כל הקצב. בח"י דקות על המגרש טב"ח הספיק לכבוש שער נפלא, לסחוט פנדל ולהחמיץ אותו. ג'ורדי קרויף וקבוצתו משיגים יתרון חשוב לקראת הגומלין שיערך באצטדיונם "הביתי" בנתניה.

החלק הראשון של ההתמודדות המרכזית של רבע גמר הגביע, נערך היום באצטדיון המושבה. מכבי ת"א, התארחה אצל מכבי פ"ת בקרב בין שתי קבוצות צמרת שנמצאות בכושר מצוין, על המקום בחצי גמר גביע המדינה. קובי רפואה נאלץ להסתדר הערב ללא שחקני המפתח שלו גידי קניוק הפצוע ודור אלו המוצהב. שחקני הרכש מבית"ר י-ם, אורי מגבו ולידור כהן שחזר למלאבס לאחר שנה וחצי, פתחו במקומם. גם ג'ורדי קרויף ביצע שינוים רבים בהרכב, לאחר שמספר שחקנים לא היו כשירים במאת האחוזים להתמודדות. ארון שוינפלד פתח לראשונה בהרכב הצהובים, על חשבון וידאר קיארטנסון, כמו גם שחקן הרכש המסקרן בעל הרזומה המרשים, רובן מיקאל הפורטוגזי. גם יובל שפונגין פתח על חשבון אלי דסה, שקיבל מנוחה ופתח על הספסל. גל אלברמן, יוסי בניון, אבי ריקן, אייל גולסה ושגיב יחזקאל ישבו על אזרחי ביציע.

2 דקות בלבד מפתיחת המשחק, מכבי פ"ת כמעט ועלתה ליתרון מהיר.  לידור כהן הוציא הרמה מצוינת מהאגף הימני, שהגיעה לראשו של מיחאי רומן הלא מכוסה, שנגח לרשת החיצונית. מכאן האורחים לקחו את השליטה במגרש, אך שחקניו של קרויף התעקשו על הגבהות סתמיות שהורחקו ללא בעיה על ידי ההגנה בכחול. אך בדקה ה-19 עוד יציאה טובה להתקפה של המלאבס, הסתיימה בבעיטה לא מדויקת של מגבו.

בדקה ה-21 הגיע הניסיון הראשון של סגנית האלופה ופיינליסטית הם מפעל דאשתקד . כדור עומק טוב של מיקאל מצא את ראשו של שוינפלד, שנגח אחורנית, הישר לידיים של דני עמוס שחיכה במרכז השער. שתי דקות חלפו וקרן מוצלחת של המארחים מצאה את ראשו של קרלוס קווילאר. הבלם הספרדי שחרר נגיחה בקשת גבוה, אך ראיקוביץ התמקם היטב וקלט את הכדור בשתי ידיו. בדקה ה-34, שפונגין הכניס כדור מצוין לדור מיכה שחיכה ברחבה ושחרר בעיטה רעה שלא פגעה במסגרת. דקה לסיום המחצית  מיקאל הכניס כדור טוב לברק יצחקי, שהיתל בשומר שלו, אך ברגע האמת הוציא בעיטה שהלכה לכיון פארק אזורים. מחצית ראשונה שקולה למדי הסתיימה ללא שערים.

רובן מיקאל בהופעת בכורה במכבי ת"א (מכבי ת"א-האתר הרשמי)
רובן מיקאל בהופעת בכורה במכבי ת"א (מכבי ת"א-האתר הרשמי)

המחצית השנייה נפתחה ללא חילופים מצד שני המאמנים. פתיחת המחצית השנייה נפתחה בצורה די דומה לזו שקדמה לה. מכבי ת"א החזיקה בכדור, אך ללא שום תכלית, בעוד שחקני פ"ת סגרו היטב וחיכו להזדמנות לצאת קדימה. בדקה ה-62 בלבד קיבלנו אירוע ששווה לפתוח פסקה בשבילו. גיא מלמד העביר כדור למגבו, שמ-20 מטרים בעט למסגרת, אך ראיקוביץ' הדף למרכז הרחבה, והגנת מכבי הרחיקה בזמן את האופציה לריבאונד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

שלוש דקות חלפו, הפעם מגבו הכניס כדור עומק מצוין למיחאי רומן, שיישר את הכדור לעבר רחבת החמש, אך שפונגין הקדים במאית השנייה את גיא מלמד, והרחיק לקרן. בדקה ה-67 הפעם המגן הוותיק של הצהובים פועל בצד ההתקפי, לאחר שהעביר כדור טוב לרובן מיקאל, שמ-16 מטרים בעט כדור שעבר ליד הקורה השמאלית. זה היה המהלך האחרון של הפורטוגזי במשחק, לאחר שהוחלף על ידי אוסקר סקאריונה, שחזר מפציעה נוספת. גם קובי רפואה ביצע שינוי פרסונלי, והכניס את דובב גבאי על חשבון מיחאי רומן.

ניכר שג'ורדי קרויף לא היה מרוצה מהדינמיות של החלק הקדמי שלו, וכתוצאה מכך גם ברק יצחקי סיים את חלקו במשחק, בעוד טל בן חיים החלוץ הזריז, עלה ל-18 דקות נגד הקבוצה בה החל את דרכו בליגת העל. מה שהתברר כחילוף קריטי. 4 דקות מכניסתו למשחק, טב"ח סיפק רגע פנטסטי שהסתיים ברשת. אליאל פרץ העביר כדור לאגף הימני לעבר בן חיים, שהחל בריצת אמוק שהסתיימה בחיתוך למרכז, ובבעיטה מסובבת פנטסטית שנעצרה ברשת של דני עמוס. 0:1 למכבי תל-אביב.

קובי רפואה לא רצה להגיע לגומלין בנתניה בפיגור, ו-11 דקות לסיום ההתמודדות הכניס את הכישרון הצעיר מנור סולומון על חשבון הבלם עומר דנינו. בדקה ה-89 איבוד כדור של סולומון, הוביל לחטיפת כדור של מרסלו המחליף, שהתקדם לעבר האזור המסוכן והכניס כדור לבן חיים, שהוכשל על ידי דני עמוס שזינק לרגליו. בן חיים עצמו ניגש לבעיטה, אך השוער של פתח תקווה חיפה על העבירה שביצע, והדף את הפנדל הגרוע של החלוץ. 

למרות החמצת הפנדל, טב"ח החלוץ סיפק לקבוצתו אנרגיה שהייתה כל כך חסרה לה במשחק הזה ב-18 דקות בלבד, והעניק לקבוצתו יתרון חשוב לקראת הגומלין שיערך בין הקבוצות ב-1 במרץ. בין לבין הקבוצות יפגשו ביום שני הקרוב, למשחק צמרת במסגרת הליגה.

בן חיים החיה את המשחק לאחר שנכנס כמחליף, הבקיע שער סחט פנדל והחמיץ אותו, וכל זה ב-18 דקות (הפייסבוק הרשמי-מכבי ת"א)
בן חיים החיה את המשחק לאחר שנכנס כמחליף, הבקיע שער סחט פנדל והחמיץ אותו, וכל זה ב-18 דקות (הפייסבוק הרשמי-מכבי ת"א)

הרכבים:

מכבי פ"ת: דני עמוס, נאור פסר, קרלוס קווילאר, אליסון דוס סנטוס, עומר דנינו (מנור סולומון,79), אורי מגבו, אייטור מונרוי, רומריו פירס, לידור כהן, גיא מלמד, מיחאי רומן (דובב גבאי, 68)

מכבי ת"א: פרדראג ראיקוביץ', יובל שפונגין, טל בן חיים, איתן טיבי, עומרי בן הרוש, אליאל פרץ, שרן ייני, דור מיכה, רובן מיקאל (אוסקר סקאריונה,68), ברק יצחקי (טל בן חיים, 72), ארון שוינפלד (מרסלו, 83)

הפועל חיפה הסתבכה לקראת מול הפועל ר"ג, בעוד בני יהודה ככל הנראה הפכה את הגומלין למשחק לפרוטוקול.

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort