גם המקום השלישי לא שלו – אברהם גרנט מסיים אליפות אפריקה מאכזבת

משחק מותח וצמוד בין בורקינה פאסו לגאנה של אברהם גרנט על המקום השלישי באליפות אפריקה הסתיים בתוצאה 1-0 לטובת בורקינה פאסו. למרות ששלטה במשחק במשך רוב הזמן, גאנה לא ניצלה את מצבי ההבקעה שלה, והוכנעה על ידי שער אלן טראורה מבעיטה חופשית בדקה ה-89. גרנט צפוי לעזוב בימים הקרובים.

המחצית הראשונה נפתחה בסערה. הבעיטה שהוחמצה בדקה הראשונה, ועוד נגיחה לא מדוייקת (בלשון המעטה) של ייאדום, יצרו המון מתח בקרב האוהדים והצופים. מפתיע לראות קרב שכזה על המקום השלישי, לאחר שכבר ידוע שאין תקווה לעלות שלב. והמשחק הזה לא הפסיק להפתיע – לאחר כמה דקות רגועות של גישושים מצד גאנה ואיבודי כדור מיותרים של בורקינה פאסו, בדקה ה-25 קרן לזכותה של גאנה מגיעה לרגליו של טקפטי, הוא בועט בעיטה שנבלמת ע"י חברו לנבחרת, ואז משחרר בעיטה עוצמתית שמוצאת את המשקוף. כמעט 1:0 לטובת גאנה. 6 דקות לאחר מכן, עוד מצב נייח לטובתה של גאנה. איו ניגש אל הכדור. הבעיטה הייתה מכוונת לחיבור, אך קופי הודף את הבעיטה, שהייתה מדוייקת במיוחד. אך גאנה לא נרגעת, וחוזרת מהירה יותר ועצבנית יותר. בדקה ה-34, טקפטי מאיים בשנית על השער. אבל קונה (בלם) היה במקום הנכון בזמן הנכון, ושלח את הכדור לקרן. תשע דקות של אימה עברו על בורקינה פאסו, שעברה אותן בנס ללא ספיגה. בדקה ה-41 עוד מצב הוחמץ. אך הפעם זו בורקינה פאסו שרשמת את ההחמצה על שמה. או ליתר דיוק, זה היה נאקולמה, שקיבל כדור מהריבאונד של הקרן, עבר שחקן אחד ושחרר בעיטה לא מדוייקת בכלל, שמוצאת את היציע.

ג'ורדאן איו לא הגיע מספיק חד היום (world football)
ג'ורדאן איו לא הגיע מספיק חד היום (world football)

המחצית הראשונה הייתה מותחת מאוד. החמצות מיניאטוריות, פגיעה במשקוף ושער כמעט בטוח שיצא לקרן. אמנם גאנה היא המככבת העיקרית, אך יריבתה לא וויתרה. אמנם קבוצתו של דוארטה התקשתה לבעוט למסגרת. אבל את היכולת שלהם הם הביאו לידי ביטוי בהגנה. אם נחבר ניקוי כדור מקו השער, מספר תיקולים מפתח מוצלחים ומחצית נהדרת של קופי, ונקבל הגנה לא רעה בכלל נגד נבחרת בעלת שלל אופציות התקפיות כמו גאנה. האמת, שלא לספוג נגד שחקני התקפה מהרמות האירופאיות הגבוהות ביותר, זו כבר הצלחה. בעיקר שלרשותו של דוארטה עומדות אפשרויות פחות נרחבות מהרמות האלו.

גם המחצית השניה נפתחה בסערה. כדור נהדר שמגיע לאיו, שממשיך לסנוור את שחקני ההגנה של בורקינה פוסו עם הכדרור הנהדר שלו. אך בהגבהות הוא פחות מסנוור, והפעם הכדור הגיע לידיו של קופי. משחק נהדר של השוער האפריקאי. בדקה ה-49, טראורה בועט בעיטה מרושלת שמגיעה לידיו של אופורי. אופורי שולח את גאנה להתקפה מתפרצת מהאגף, איו מקבל את הכדור אך בועט מפספס את המסגרת. עוד הזדמנות מבוזבזת של גאנה לעלות ליתרון. ושוב זאת גאנה שיוצאת להתקפה. בדקה ה-60, איו מגביהה כדור נהדר לראשו של טקפטי, אך האחרון לא מוצא את הרשת (או את המסגרת). המון התקפות, המון הזדמנויות – אך זה לא בדיוק הצד החזק של גאנה, כך מסתבר. או שזה מזל, או שזה חוסר דיוק, או אולי שילוב של שניהם. אך כך או כך, כל המצבים האלה לא הסתיימו בכדור ברשת.

אך הפעם זאת בורקינה פאסו שתוקפת – בדקה ה-69 נאקולמה עושה תנועה מעבר לקו ההגנה, אך הוא מוכשל ע"י אמארטי שמציל מצב כמעט בטוח לשער. בשלב זה, הכדור עבר לידי בורקינה פאסו. לחץ רב מצד נבחרת האנדרדוג, חילופים מוצלחים ומשחק מסירות יעיל ומדוייק שלח את בורקינה פאסו למספר התקפות מוצלחות. אך נקודת האור המרכזית במשחק הגיע בדקה ה-89: האגרסיביות של גאנה עלתה לה ביוקר, כשהעניקה בעיטה חופשית מאזור דיי מסוכן. (אלן) טראורה בעט אותה בצורה מושלמת לחיבור הרחוק, כשלא השאיר שום סיכוי לאופורי, וכנראה גם לאברהם גרנט, שצפוי להיפרד מהנבחרת בימים הקרובים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הגיבור של הערב (alchetron)
הגיבור של הערב (alchetron)

הפסד, הפסד ועוד הפסד – גם למצריים, גם לקאמרון בחצי הגמר ועכשיו גם לבורקינה פאסו – גאנה נראית לא טוב בכלל, ולאברהם גרנט יש חלק גדול בנושא. גאנה לא ניצלה את המצבים הרבים שלה, ולבורקינה פאסו של דוארטה הספיקו רק מספר מועט של מצבים בכדי להכניע אותה. קשה להפנות אצבע מאשימה לדמות ספציפית, את זהו כישלון גדול של גאנה, שהייתה הפייבוריטית בעיני רבים במשחק הזה.

צפוי לעזוב כבר בימים הקרובים (GhanaStar)
צפוי לעזוב כבר בימים הקרובים (GhanaStar)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort