5 שחקנים שפרצו העונה בפריימר ליג הרוסית

בעונה הזאת כמו בכל עונה אחרת, יש שחקנים שעושים פריצה שאף אחד לא ציפה מהם. כאן דירוג של 5 שחקנים שעשו קפיצה ממש רצינית ברמה שלהם בהשוואה לעונות קודמות והתחילו להיות שחקנים מובילים במועדונים שלהם. כל הנתונים סטטיסטים נלקחו מאתר whoscored.com ו instatfootball.com

5.מילאד מוחאמדי – האיראני בן ה-23. רגע…אתם לא היחידים שתשאלו "איך שחקן איראני הגיעה לשחק למזרח אירופה? ואיך אפשר לתקשר איתו? אז למועדון טרק מגרוזני הוא הגיע בהמלצה של מאמן הקבוצה – ראשיד ראחימוב. באחד ממשחקי הכנה לקראת תחילת העונה ראשיד שם עין על המגן השמאלי, האיראני שהיה מושאל לקבוצה שטורם גראץ האוסטרית מקבוצתו ראח-אחאן. ראחימוב התרשם מהמהירות, קשיחות, נחישות ומשחק התקפי טוב שמסוגל לשחק גם בכל הכנף שמאלי, אך לעומת זאת, בלטו אצלו פערים טקטיים. ראשיד ששולט בפרסית יצר קשר איתו ופיתה לעבור לקבוצתו וזה קרה אחרי חצי שנה בפברואר 2016. למרות ההסתגלות לא פשוטה, אבל עם תמיכה של מאמן, בעונה הבאה הפתיע את כולם, עם יכולות מדהימות וסיים את מחצית העונה עם 4 בישולים ב14 משחקי ליגה ומקום חמישי במבשלים מצטיינים בליגה. השיג לא רע בשביל מגן שמאלי, אך מעניין יהיה לראות, האם זה השיא מבחינתו.

מילאד מוחאמאדי הפתיעה העונה ברוסיה עם 4 בישולים ב14 משחקים קרדיט(SmotriSport.TV)
מילאד מוחאמאדי הפתיעה העונה ברוסיה עם 4 בישולים ב14 משחקים קרדיט(SmotriSport.TV)

4.אלקסאנדר גולובין – עוד לפני שנתיים הוא היה שחקן בקבוצת נוער בצסק"א מוסקבה ואלו היום עליו מדברים כעתיד של צסק"א מוסקבה ונבחרת רוסיה. אולם הוא רק בן 20 אך כבר שחקן הרכב בצסק"א מוסקבה(וגורם לביברס נאתכו יותר לחמם ספסל) ובזכות פריצה גדולה שביצע זכה לתואר השחקן הצעיר המצטיין ברוסיה. בצסק"א גולובין משחק לא רק כקשר אחורי אלה גם יותר קדימה ואפילו גם בצד שמאל בהתקפה שמראה על אוניברסליות ורב גיוון של יכולות, אך בולט אצלו חוסר פיזיות ויציבות, למרות שזה לא קשה להשלים חסרונות לשחקן צעיר. חשוב גם להזכיר שיש לו עוד יתרונות כגון: תרבות מסירה, טכניקה, הבנה מה מתרחש במשחק ולשלוט בקצב של המשחק. אין ספק שאם ימשיך לפתח את זה נזכה לראות קשר ברמה עולמית. אבל כרגע עתידו של גולובין בסימן שאלה מכיוון שהמאמן התחלף.

אלקסנד גולובין - עתיד של צסק"א מוסקבה ונבחרת רוסיה
אלקסנד גולובין – עתיד של צסק"א מוסקבה ונבחרת רוסיה קרדיט(Александр Вильф/РИА Новости)

3.גאורגי ג'יקיה – את הבלם הזה אפשר להגדיר במילה אחת – לוחם. השחקן בן ה-23 של "אמקאר" עם אזרחות רוסית, ממוצא גאורגי אך החליט לשחק בנבחרת רוסיה. העונה הוא הפתיע עם משחק בוגר לגילו. הרמת המשחק שלו יציבה, והכי חשוב היא מלאת בטחון – קבוצתו ספגה רק 12 שערים בליגה וזה התוצאה השניה בטיבה בליגה. אז מה מאפיין אותו כשחקן? הוא ממש טוב בחילוצי כדור ובחטיפות, הוא בעל עוצמה פיזית גדולה, בחירת מקום בהגנה ו75% קרבות מוצלחים – נתון מרשים שלו העונה. גם קיבל 11 כרטיסים צהובים שמראים שהוא לא "ילד טוב". בנוסף, יש לו משחק ראש לא רע – אפילו כבש בראש נגד צסק"א מוסקבה העונה. עכשיו בחלון העברות עבר לספרטק מוסקבה ואפשר להבין את הבחירה הזאת – שחקן אוניברסאלי יכול לשחק גם כבלם שלישי וגם כמגן שמאלי ב5-3-2 ואפילו יכול לשחק רק עם עוד בלעם במהרך של 4 שחקני הגנה. אין ספק ששחקן כזה – חלום בשביל מאמן איטלקי של ספרטק ויאפשר לו הרבה אופציות לשינויים בטקטיקה. אבל גם צריך לזכור שלשתי בלמים של ספרטק – בוקטטי וטאסקי נגמר חוזה בקיץ וגם הם שחקנים מעל גיל 30 וצריך למצוא החלפה וגיקיה אופציה נפלאה.

גאורגי ג'יקיה - רכש מבטיח של ספרטק מוסקבה קרדיט(championat.com)
גאורגי ג'יקיה – רכש מבטיח של ספרטק מוסקבה קרדיט(championat.com)

2.איליה קוטפוב – תזכרו את השם הזה כי הבחור הזה יגיע רחוק מאוד. לא סתם אומרים ששחקן טוב הוא דבר ראשון בן אדם טוב. זה בדיוק תיאור של איליה קוטפוב. בחור רציני, מקצועי, במקום רוב השחקנים שמחפשים חוזה עם הרבה אפסים, הוא מעדיף להיות לחשוב על משחק. אתם בנוסף לא תצליחו לשמעו עליו שהוא משתולל במועדונים כי הוא איש משפחה ובן אדם עם ערכים גבוהים. כמו שהוא אמר באחד מרעיונות: "בגיל 30 – כן כסף חשוב אבל בגיל שלי חשוב לשחק ולהתפתח". הוא רק בן 23 וכבר שחקן הרכב מספרטק מוסקבה, אך עונה שעברה עוד היה שחקן ספסל והעונה ביצעה פריצה מטורפת. ולמרות מלא שחקנים שכשמגיעים גבוה מתחילים לחשוב שהשיגו הכל, הוא מודע שיש לו עוד הרבה עבודה לעשות ולהשתפר. אז איך קרה בעצם הפריצה הזאת? בסוף עונה שעברה אלניציב – מאמנה של ספרטק לשעבר התחיל לתת הזדמנויות לשחקן צעיר ומבטיח ונתן לו ביטחון. בעונה הזאת למרות שהתחלף המאמן והיה חשד שעוד פעם יהיה שחקן ספסל, קוטפוב הופיע כבר בכל 17 משחקי ליגה והחזיר למאמן על האמון. איליה מוביל את הליגה בכמות חטיפות בממוצע במשחק – 4.9 בעונה. איליה שחקן חרוץ, קורא משחק מצויין, גמיש למרות שגבוה (192 ס"מ), הוא טוב בקרבות (במשחק נגד קראסנודר זכה ב9 מתוך 10 קרבות מול מלך השערים של הליגה – פיודור סמולוב), יש לו מסירה ראשונה לא רעה ואפילו יש כוח מנהיגות. קוטפוב שחקן עם קור רוח, הוא גם לא מנסה לשחק "להמציא אופניים" – לא משחק מסוכן ומעניין אז במקום תיקול יפה הוא מעדיף להקדים את המתרחש ולהעיף את הכדור. מעניין אם הוא ימשיך בקצב כזה, ואם כן, אולי נזכה לראות אותו חוזר על צעדיו של נמניה וידיץ(ששיחק גם כאן ומשם עבר למנצסטר יונייטד)? נראה זאת בהמשך.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
איליה קוטפוב - בחור שלא "אף בשמיים" קרדיט(fratria.ru)
איליה קוטפוב – בחור שלא עם ה"אף בשמיים" קרדיט(fratria.ru)

1.אנדריי לונב – זה סיפור של "גימי ווארדי" הרוסי. לונב בן 25 שעד לפני שנה, אף אחד לא שמע עליו. אנדריי, התחיל בקט-רגל, אך לבסוף עבר לכדורגל והדרך שבחר בה, לא הייתה קלה. כששיחק בטורפדו, אמר שכסף השפיע עליו והשקיע פחות זמן בכדורגל, ויותר בבילוי במועדונים. בגלל זה ב2014 נשאר בלי קבוצה ועם הרבה חובות ואיומים מהבנקים, שכמעט גרמו לו לסיים עם כדורגל. אך בקיץ 2015 הגיעה הישועה בשם "אופה" ונתנה לו הזדמנות נוספת והוא ניצל אותה בגדול. כשהשוער הראשון בקבוצה נפצע, מאמן החליט לתת ללונב מקום בהרכב ולא הצטער לרגע – תוך 10 מחשקים שהשתתף הוא סיים 6 מחשקים בלי ספיגה, לקח 2 פנדלים והיה עם אחוז הכי גדול של ההצלות בליגה – 84. הוא אומר שאין לו צעד חזק במיוחד אבל גם אין נקודות טורפה. אנדריי תמיד חלם לשחק בקבוצה גדולה ובחלון העברות הזה הגשים את חלום שלו ועבר ל"זניט". יהיה מאוד מעניין לראות איך הוא יתמודד תחת לוצ'סקו? האם הוא יהיה מספר אחד חדש של הקבוצה מסנט-פטרסבורג? נגלה זאת במחזור ועוד הרבה מאוד בסיבוב השני של פרמייר ליג הרוסית.

אנדריי לונב:"רגוע חברה אני בשער" קרדיט(sport-express.ru)
אנדריי לונב:"רגוע חברה, אני בשער" קרדיט(sport-express.ru)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort