עיסאם אותם בגמר: מצרים עולה לגמר אליפות אפריקה

עיסאם אל חדארי היה הגיבור של מצרים הערב עם תצוגת שוערות מוצלחת לאורך המשחק ועצירה של שני הפנדלים האחרונים בדרך לניצחון על בורקינה פאסו 3:4 בפנדלים (1:1 לאחר הארכה) ומקום בגמר אליפות אפריקה.
מצרים חוזרת לטורניר לראשונה מאז 2010 והמסע שלה מחזיר אותה בינתיים למעמד חצי הגמר, עבורה זה יום סמלי – 6 שנים לאסון בפורט סעיד בו נהרגו 74 אוהדים. מנגד, בורקינה פאסו, אחת הנבחרות הקטנות בשלב הזה, חולמת על זכייה היסטורית, אבל קודם כל צריכה לחשוב על איך היא תעלה לגמר.

הרכבי שתי הנבחרות (CAF)
הרכבי שתי הנבחרות (CAF)

הפתיחה הייתה שייכת לבורקינה פאסו. אחרי כמה ניסיונות לא מדוייקים, בדקה ה-8 הגיעה הזדמנות נהדרת ראשונה. ברטראנד טראורה הגביה מימין אל תוך הרחבה, עיסאם אל חדארי יצא אל הכדור ואגרף לא טוב. בלאטי טורה היה במקום כדי לקבל את ההדיפה, אבל הבעיטה שלו הסתיימה בהרחקה לקרן.
המצרים רצו להראות שגם להם יש יכולות התקפיות. בדקה ה-17, קהארבה מסר כדור לפינת הרחבה, שם חיכה טרזגה. טרזגה סובב את הכדור לעבר השער והבעיטה שלו שורקת ליד הקורה הימנית.
בדקה ה-25 אריסטיד באנסה הראה למה הוא אחד השחקנים המובילים של בורקינה פאסו. כדור ארוך הגיע ישירות אליו לתוך הרחבה. באנסה הקפיץ את הכדור מהחזה אל הראש וכשהוא עם הגב אל השער הוא מצליח לבעוט. הכדור מתעופף מעל המשקוף ובאנסה פספס כמעט כבש את אחד משערי הטורניר.
באנסה המשיך לסדר לחברים שלו מצבי הבקעה. בדקה ה-36 הוא קיבל כדור עם הגב לשער מחוץ לרחבה. מסירה קטנה לפרז'וס נאקולומה, שטיווח את השער המצרי בכדור נוסף שהיה גבוה מדי מעל למשקוף.
בדקה ה-38, טעות של בורקינה פאסו כמעט הובילה לשער מהכיוון השני. קאהרבה בעט בעוצמה מ-25 מטרים לשער. הרווה קופי, שוער בורקינה פאסו ירד והדף לא טוב. הכדור החוזר הגיע למוחמד סלאח, שבפעולה לא אופיינית משתלט לא טוב על הכדור ובועט החוצה.

RELATED POSTS

עיסאם אל חדארי, הרבה עבודה לשוער בן ה-44 (AFP)
עיסאם אל חדארי, הרבה עבודה לשוער בן ה-44 (AFP)

המחצית השנייה נפתחה בהמשך המומנטום של בורקינה פאסו, אבל גם עם רגע מחלוקת. בדקה ה-47 עלי ג'אבר עוצר התקפה של בורקינה פאסו. באיחור קל, עוזר השופט מסמן נכון לנגיעת יד והשופט שורק לבעיטה חופשית 18 מטרים אלכסונית מהשער. אל הכדור ניגש ברטראנד טראורה, שמשאיר בנגיעה לאריסטיד באנסה. באנסה עם עוד בעיטה חזקה למסגרת, עיסאם אל חדארי הודף את הכדור לקרן.
בדקה ה-54 מצרים קיבלה מכה אנושה לקראת ההמשך. קאהרבה ואיסופו דאיו קפצו יחד אל כדור גובה ובדרך קאהרבה פוגע עם המרפק בפנים של דאיו. השופט נותן לו צהוב והדבר הזה אומר דבר אחד – יחד עם הצהוב שלו מהמשחק מול מרוקו, קאהרבה מורחק מהגמר במידה ומצרים עולה אליו.
בדקה ה-66, בניגוד למהלך המשחק, מצרים שברה את השוויון. אחמד אלמוחמדי מוסר כדור ארוך לתוך הרחבה. קאהרבה במקום ומוסר לאחור לכיוונו של מוחמד סלאח. מוחמד סלאח לא מתבלבל ושולח פצצה אל השער, גם הזינוק של השוער הרווה קופי לא יעזור במקרה הזה. 0:1 למצרים.
השער הוביל לדקות מבולבלות של בורקינה פאסו, אבל בדקה ה-74, התעורר לו מחדש אריסטיד באנסה. כדור אל תוך הרחבה מוצא את סטיב יאגו. יאגו, חסום על ידי הגנת מצרים, מסר בעקב את הכדור לשארל קאבורה הקפטן. קאבורה מוסר לאריסטיד באנסה שכנראה הוציא את כל העצבים שלו בבעיטה הזו, כי מקרוב הוא שחרר כדור חזק אל תוך הרשת. בורקינה פאסו משווה, 1:1.
הבורקינבים שלטו לאחר השער, אבל התקשו לפרוץ את ההגנה המצרית. בדקה ה-89 הם ניסו לעשות את זה מבעיטה חופשית. ברטראנד טראורה מסר כדור קצר לבאנסה, שבעט כדור חזק ושטוח בין שחקני ההגנה המצרית. אל חדארי היה במקום, השמיט את הכדור ותיקן מהר.
בדקה השנייה של תוספת הזמן בורקינה פאסו כמעט הצליחה להכריע את המשחק ברגע האחרון. קאבורה שולח כדור עומק לבאנו דיווארה בתוך הרחבה. דיווארה שולח רגל, הכדור משנה כיוון ומצליח לאתגר את אל חדארי, שבקצות האצבעות הודף לקרן.
השריקה לסיום המחצית השנייה שולחת את המשחק להארכה במצב של 1:1.

אריסטיד באנסה, גיבור לרגע בבורקינה פאסו (AFP)
אריסטיד באנסה, גיבור לרגע בבורקינה פאסו (AFP)

ההארכה הייתה המשך ישיר של 90 הדקות הראשונות – בורקינה פאסו שולטת אבל מתקשה לפצח את ההגנה המצרית. העייפות הכריעה את שתי הנבחרות והן היו בעיקר לא מדוייקות
אחת ההזדמנויות הבודדות הגיעה בדקה ה-107. אלן טראורה ובאנו דיווארה החליפו מסירות ביניהם. המסירה האחרונה של דיווארה מצאה את פרז'וס נאקולמה, שבעט חזק מחוץ למסגרת.
לקראת סיום ההארכה, בורקינה פאסו עם הזדמנות נוספת, הפעם של ברטראנד טראורה. טראורה הצליח לפלס את הדרך בין שחקני מצרים והיה יכול לבעוט ממצב נוח מתוך הרחבה. קבלת החלטות לא טובה גרמה לו לעשות שני צעדים נוספים והוא מצא את עצמו מול הצפיפות של חמישה שחקני הגנה שבלמו את הבעיטה שלו.

מוחמד סלאח מנסה להשתחרר מהגנת בורקינה פאסו (רויטרס)
מוחמד סלאח מנסה להשתחרר מהגנת בורקינה פאסו (רויטרס)

דו-קרב פנדלים:
עבדאללה סעיד בועט חלש, קופי משפשף את הכדור שממשיך אל הקורה – 0:0
אלן טראורה בועט, פוגע בקורה ומשם ממשיך פנימה לחיבור השמאלי – 0:1 לבורקינה פאסו
רמדאן סובחי עם פאננקה למרכז השער ופנימה – 1:1
באנו דיווארה חזק ומדוייק ימינה – 1:2 לבורקינה פאסו
אחמד חיגאזי עם בעיטה למרכז השער למעלה וכובש – 2:2
סטיב יאגו בועט שטוח אל הפינה השמאלית ופנימה – 2:3 לבורקינה פאסו
מוחמד סלאח בועט ימינה וכובש – 3:3
הרווה קופי בועט חלש ימינה, עיסאם אל חדארי מצליח להדוף – 3:3
עאמר ווארדה בועט שטוח שמאלה והכדור נכנס – 3:4 למצרים
ברטראנד טראורה בועט ימינה, עיסאם אל חדארי קופץ לאותה הפינה והודף – 3:4 למצרים

המצרים מנצחים 3:4 בפנדלים ועולים לגמר לראשונה מאז 2010, בורקינה פאסו עם המחמאות מודחת ותיאבק על המקום השלישי. מחר יאבקו קמרון וגאנה של אברהם גרנט על הכרטיס השני לגמר.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?