השבדי חסר המנוחה חוגג 69

המאמן השבדי המעוטר, סוון יוראן אריקסון, חובב האתגרים, אחד שלא חושש לעבוד בשום מקום ולהביא את מורשתו, לאחר שבילה בלא פחות מ 18 קבוצות, נראה היה שהוא מחליף אותם כמו גרביים, חוגג היום יום הולדת 69. בעברו אימן קבוצות כמו רומא, לאציו, מנצ'סטר סיטי, נבחרת אנגליה ועוד, אפשר להכתיר אותו למאמן השבדי הגדול ביותר שצמח אי פעם ואחד הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל העולמי.

בתור מאמן זכה ב 18 גביעים עם קבוצות שונות בין השנים 1997-2000 ואף היה המאמן הראשון שזכה בדאבל ב שלושה מדינות שונות. הוא אימן בשלושה נבחרות, אנגליה, מקסיקו וחוף השנהב כיום הוא מאמן בליגה הסינית השנייה את הקבוצה שנז'ן.

לפני היותו מאמן, אריקסון ניסה להגשים את חלומו להפוך לכדורגלן מקצועי, אך לא הצליח להניב את הפירות. אריקסון חלף בין קבוצות בליגה השנייה בשבדיה ולא הצליח להגיע לליגה הראשונה. במקביל הוא למד כלכלה, ועבד כמורה לחינוך גופני. בגיל 27 ויתר על חלומו ופרש ממשחק פעיל. הוא סיכם את הקריירה שלו בכך שהיה מגן ממוצע ששגה לעיתים רחוקות.

דרכו בתור מאמן התחילה בקבוצה מהליגה השלישית דגרפורס תחילה בתור עוזר מאמן, אך לאחר שמאמנה עזב לטובת אימון הנבחרת הלאומית קודם אריקסון לעמדת המאמן הראשי והוביל את הקבוצה לעליה לליגה השניה. הישג זה לא חמק מעיניהם של קבוצות רבות שחשקו בשירותיו של המאמן הצעיר. מי שלבסוף החתימה אותו ואת עוזרו, היא לא אחרת מאשר קבוצת הפער השוודית גטבורג. מהלך ששחקנים רבים הרימו גבה לגביו בטענה שאינם שמעו עליו. בעונתו הראשונה בקבוצה היא סיימה במקום השני וזכתה לראשונה בגביע הליגה. בהמשך הקדנציה בקבוצה הוא זכה עמה בטרבל היסטורי כאשר זכה בליגה, גביע, ובגביע אופ"א כאשר בדרך חלפו על פני ולנסיה ובגמר ניצחו את המבורג. שיטת האימון שלו בטורניר הרשימה קבוצות רבות אשר גרמו לו לעזוב את גטבורג בשנת 1982 לטובת בנפיקה ליסבון. בבנפיקה היה קרוב לשחזור הטרבל כאשר זכה בליגה ובגביע אך קבוצתו הפסידה בגמר אופ"א 3-2 לאנדרלכט הבלגית. בעונתו השנייה בקבוצה זכה באליפות נוספת.

ב- 1984 אריקסון הצטרף לקבוצת הפאר האיטלקית רומא, שם לא חווה הצלחה רבה בשלושת עונותיו כמו בעבר, אך הניף עם הג'לארוסי את גביע הליגה ב 1986. התחנה הבאה באיטליה הייתה פיורנטינה ואף שם אינו הצליח להביא תואר כאשר החליט לעזוב אותה לאחר 2 עונות ולחזור לבנפיקה, מקום אשר הפיק רק טוב לקריירה שלו. ב 1990 הוביל את בנפיקה לגמר הליגה האירופית שם הפסידו 1-0 למילאן. ב- 1991 זכה עם בנפיקה באליפות נוספת. אריקסון לא וויתר על חלומו להצליח באיטליה וחזר לשם שנית בשנת 1992 על מנת להנהיג את סמפדוריה שם בחמשת עונותיו הצליח להביא את גביע הליגה בפעם השנייה שלו באיטליה בשנת 1994. תחנתו הבאה באיטליה הפיקה לו את התארים להם כל כך חיכה, לאחר שחזר בו מסיכום בקבוצה בלקבורן רוברס מסיבות משפחתיות חתם בלאציו שם זכה ב 2 גביעים ובאליפות בשנת 2000, בפעם השנייה בהיסטוריה של המועדון ונחשב לאחד מהמאמנים האהובים על האוהדים המקומיים.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
האיש שמוביל את ההיסטוריה על כתפיו (Online News)
האיש שמוביל את ההיסטוריה על כתפיו (Online News)

בשנת 2000 נבחרת אנגליה פנתה אל אריקסון והוא נענה להצעתה והיה למאמן הזר הראשון אי פעם של נבחרת אנגליה. בחמשת שנותיו בנבחרת היא שיחה 67 משחקים בהם נצחה 40 והפסידה עשרה. במוקדמות המונדיאל האנגלים קיבלו את יריבתם המרה גרמניה כאשר האנגלים הביסו את הגרמנים 5-1. אך למרות הישג זה האנגלים היו צריכים לגבור על היוונים בבית בכדי לעלות לטורניר אוטומטית לאחר שסיימו בצוותא עם גרמניה עם 17 נקודות. בשלב הבתים של המונדיאל אנגליה גברה על יריבה נוספת, ארגנטינה בתוצאה 1-0 משער של דיוויד בקהאם. אנגליה הודחה בשלב רבע הגמר על ידי נבחרת ברזיל שזכתה לבסוף בטורניר. במשחקם הראשון ביורו 2004 הובילו 1-0 על צרפת עד הדקה ה- 90 כאשר התחוללה דרמה שהנחילה להם הפסד עם צמד של זינדין זידאן בתוספת הזמן. אך זה לא מנע מהם להעפיל לשלב רבע הגמר לאחר שגברו על שוויץ ואוסטרליה, שם הפסידו לפורטוגל בדו קרב פנדלים. מוקדמות המונדיאל לא הניבו תוצאות חיוביות עבור אריקסון ואף פגעו במעמדו בנבחרת, כאשר הפסידו לראשונה מאז 1972 לנבחרת צפון אירלנד והשיגו ניצחון דחוק 1-0 מול נבחרת אוסטריה. לאחר ביקורות רבות מצד האוהדים והתקשורת, ההתאחדות האנגלית ואריקסון החליטו להפריד כוחות לאחר תום המונדיאל. בטורניר עצמו האנגלים חוו כישלון נוסף והודחו בשנית בשלב רבע הגמר על ידי נבחרת פורטוגל אשר זכורה להם היטב, שנית בדו קרב פנדלים. היה נראה שייעודו של המאמן הברזילאי פליפה סקולארי היה להדיח את נבחרת אנגלית כאשר עשה זאת שלושה פעמים, עם נבחרת ברזיל ופרטוגל.

שילם את מחיר הכישלון (Sky Sport)
שילם את מחיר הכישלון (Sky Sport)

שנה לאחר עזיבתו את נבחרת אנגליה אריקסון פנה לעמדת המאמן בצד הכחול של מנצ'סטר , הסיטי, והיה למאמן הראשון שמגיע אליה אל מעבר לים, עוד לפניה המהפכה הגדולה אשר ביצעו בה השייחים מקטאר. אל אף שחתם לשלושה עונות סיים את תפקידו לאחר עונה כאשר הקבוצה סיימה במקום התשיעי המאכזב, בתקופה זו אף נחל את ההפסד הגדול ביותר שלו בקריירה בתור מאמן, 8-1 ל מידלסברו.

לאחר כישלונותיו בתקופה הקצרה במנצ'סטר חזר לאמן נבחרת, הפעם בחר בנבחרת המקסיקנית כאשר חתם רשמית ביוני 2008. מעמדו בנבחרת התערער לאחר ההפסד 2-0 לארצות הברית ורבים אשר רצו בעזיבתו של המאמן, באותה תקופה צצו שמועות על מעבר אפשרי שלו לפורטסמות, מהלך שלא יצא לפועל בסופו של דבר. לאחר עשרה חודשים סיים את תפקידו באופן רשמי לאחר ההפסד 3-1 לנבחרת הונדורס. לאחר עזיבתו את הנבחרת התמנה למנהלה המקצועי של נוטס קאונטי מהליגה האנגלית השנייה כאשר שאף להוביל אותם לליגה הבכירה בעקבות הבעלים של הקבוצה אשר הביא עימו כספים רבים. לאחר עזיבתו של הבעלים התפטר אריקסון מהקבוצה. במרץ 2010 המשיך את המסע בנבחרות וחתם בנבחרת חוף השנהב תמורת סכום אינו ברור אך משוער כ 270,000 יורו. הוא אימן אותה במהלך מונדיאל 2010. לאחר תקופה זו לקחת את המושכות בקבוצת הצ'מפיונשיפ לסטר, שכזכור בעונה הקודמת זכתה באליפות היסטורית. בשנת 2011 עזב את הקבוצה.

ידו נגעה אף בשועלים (Sky Sports)
ידו נגעה אף בשועלים (Sky Sports)

ב- 2012 חתם בתור המנהל הטכני של הקבוצה טרו ססאנה מהליגה התאילנדית. במרוצת השנים התנהל משא ומתן עם קבוצות רבות כגון בלקבורן רוברס, נבחרת אוקראינה ועוד אך מהלך זה אינו נשא פרי. ב 2013 חתם כמאמן הטכני של הקבוצת אל נסאר מדובאי.

לאחר תקופה קצרה זו עבר לליגה הסינית וחתם בקבוצה גואנג'זו R&F שכיום משחק בשורותיה ערן זהבי, תמורת 2 מיליון יורו לעונה. את עונת 2014 סיים במקום השלישי. ב 10 לנובמבר 2014 עזב את הקבוצה לאחר שהיו מחלוקות עם הבעלים בקשר להארכת חוזהו בקבוצה. 8 ימים לאחר מכן חתם בקבוצה שנחאי למשך 2 עונות. שנחאי אמנם לא זכו באליפות אך ב 2015 סיימו כסגנית ובשנת 2016 סיימו במקום השלישי. למרות הצלחה זו זכה לביקורת על הטקטיקה היחידה אשר משתמש ועל כך שאינו משתף צעירים. הוא הוחלף על ידי אנדראה וילאש בואש. ב 5 לדצמבר 2016 חתם בקבוצה שנז'ין מהליגה הסינית השנייה.

הכסף מהווה פקטור רציני (Sky Sports)
הכסף מהווה פקטור רציני (Sky Sports)

כיום אריקסון מחכה לתחילתה המחודשת של הליגה הסינית ומעניין לראות מה יהיו תחנותיו הנוספות של המאמן בן ה 69 שלא נראה כי הינו מעוניין לנוח. כל מה שנותר לי זה לאחל לו מזל טוב ושנראה עוד איזה הפתעות יש לו בשרוול.

איך נופתע שנית? (Telegraph)
איך נופתע שנית? (Telegraph)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort