בליסימה: יום משחקים משוגע באיטליה

צהריים משוגעים לגמרי עברו על הסריה א'. רומא ומילאן שומטות יתרון ומפסידות, בעוד יובה מדלגת מעל ססואולו בדרך לפער 4 נקודות מהמקום השני (ומשחק חסר). משחק משוגע גם בטוסקנה בין פיורנטינה לגנואה. קורטונה רושמת ניצחון נדיר וטורינו ואטאלנטה חולקות את הנקודות. כל  זה ועוד במסגרת משחקי הצהריים של המחזור ה-22 בליגה האיטלקית

שבעה משחקי צהריים במחזור ה-22 בסריה א' נערכו היום בארץ המגף. המשחקים נפתחו בדקת זיכרון  לכבוד 29 הרוגי האסון בבית המלון מחבל אברוצו, שספג מפולת שלגים קשה.

טורינו-אטאלנטה 1-1

לאחר שראו את לאציו מפסידה אתמול, קיוו באטאלנטה לנצל את המעידה של יריבתם לצמרת על מנות להעפיל למקום החמישי. מולם התייצבה יריבה איכותית, אך כזו שנמצאת במשבר קשה, בדמות טורינו. חניכיו של מיכאילוביץ' הגיעו להתמודדות  לאחר שהשיגו ניצחון בודד בחמשת המשחקים האחרונים, במטרה לעצור את התקופה הקשה ולא לתת למאבק על הכרטיס לאירופה לברוח. ג'אן פיירו גספריני לא יכל להדריך את שחקניו מקו הדשא לאחר שספג עונש הרחקה.

מערכים והרכבים (seria a tim)
מערכים והרכבים (seria a tim)

חרף המשבר, המארחים פתחו את המשחק בצורה טובה יותר, ועלו ליתרון לאחר 16 דקות בלבד. אנטוניו בארקה סיפק מבצע אדיר לאחר שחתך מהמרכז לאגף השמאלי, בעוד הוא משאיר אבק לשחקני היריבה, וקינח בהרמה מדודה לרחבה, אליה הגיע יאגו פאלקה, שהתרומם מעל כולם ונגח לרשת. הספרדי של טורינו יכל להכפיל את מאזנו ואת יתרון קבוצתו בדקה ה-22, אך הבעיטה שלו מקצה הרחבה נעצרה על ידי אטריט ברישה. למרות הספיגה המוקדמת האורחים השתלטו על המשחק והגיעו למספר הזדמנויות טובות במחצית הראשונה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בדקה ה-36 קרן מוצלחת של ה-'לה דיה' פגשה את ראשו של אנדראה קונטי, שהתרומם מעל כולם, אך ג'ו הארט סיפק הצלה מרהיבה. דקה חולפת ושוב השוער האנגלי מתסכל את התקפת אטאלנטה. הפעם תורו של פאפו גומס שקיבל כדור מאנדראה פטאניה, ומ-17 מטרים שחרר בעיטה חזקה אותה הדף השוער. המחצית הסתיימה ביתרון של המקומיים.

שער מצוין של יאגו פאלקה הוריד את טורינו ליתרון במחצית (הפייסבוק הרשמי טורינו)
שער מצוין של יאגו פאלקה הוריד את טורינו ליתרון במחצית (הפייסבוק הרשמי טורינו)

בדקה ה-67 הגיע השיווין של ה-לה' דיה. יסמין קורטיץ' העביר כדור מהאגף לאנדראה פטאניה שחיכה ברחבה. החלוץ סיפק סיבוב מצוין ובעיטה מדויקת שהכניעה את הארט. שתי דקות בלבד לאחר השער כמעט והגיע המהפך. לאונרדו ספינאזולה חדר נפלא מהאגף השמאלי והעביר מסירה על מגש ל-קורטיץ', שמעשרה מטרים שחרר בעיטה נוראית שיצאה החוצה. בדקה ה-74 שוב הסלובני של אטאלנטה מפשל מקרוב. פאפו גומס הכניס כדור עומק ענק, אליו הגיע קורטיץ' אך הנגיעה שלו בכדור לא הייתה מספקת וג'ו הארט עצר את הכדור ללא כל קושי.

בדקה ה-82 המארחים זכו בבעיטה חופשית מ-20 מטרים. אדם ליאיץ' סובב את הכדור' שעבר סנטימטרים ספורים מהקורה השמאלית. שתי דקות לאחר מכן, פטאניה יכל לסגור את הסיפור לאחר שהתקדם לעבר האזור המסוכן, ושחרר בעיטה חדה, אך ג'ו הארט שוב שימש כחומה בצורה, לאחר שירד היטב לקרקע וקלט את הכדור. בדקה ה-89 שוב קורטיץ' קיבל כדור טוב ברחבה, אך הסלובני לא ירצה לזכור את המשחק הזה, לאחר שעוד בעיטה שלו הלכה מעל השער. דקה וחמש עשרה שניות בתוך תוספת הזמן בת השלוש דקות, אנדראה בלוטי שהיה חלש למדי במשחק הזה, הצליח להתל במגני אטאלטנה, חדר לרחבה מהאגף הימני וניסה לסובב כדור לפינה הרחוקה, אך הכדור החלוץ האיטלקי חלף ליד הקורה השמאלית.

המשחק הסתיים בחלוקת נקודות, לאכזבת שתי הקבוצות. אטאלנטה מפספסת הזדמנות לחלוף מעל לאציו, בעוד טורינו ממשיכה לראות את מאבקי הצמרת מתרחקים ממנה.

השער של אנדראה פטאניה קבע שתהיה חלוקת נקודות במשחק (seria a tim)
השער של אנדראה פטאניה קבע שתהיה חלוקת נקודות במשחק (seria a tim)

 

 

ססואולו-יובנטוס 2-0

לאחר שבמהלך השבוע רשמו ניצחונות מרשימים על לאציו ומילאן, שחקני יובה הגיעו היום להתארח אצל ססואולו מהחלק התחתון של הטבלה. חניכיו של דה'פרנצ'סקו אומנם רשמו שני ניצחונות רצופים, אך חשוב לזכור שהיריבות אותן ניצחו היו פאלרמו ופסקארה, שככל הנראה יפרדו העונה מהסריה A. היום הנרו ורדי עמדו מול מבחן קשה הרבה יותר, בדמותה של הדאבליסטית שמגיעה במטרה להמשיך ולשמור על הפער מהמקום השני.

מערכים והרכבים (seria a tim)
מערכים והרכבים (seria a tim)

המארחים פתחו בהתלהבות, אך לאחר תשע דקות בלבד הביאנקונרי עלו ליתרון ממהלך קבוצתי מרהיב. מריו מדנז'וקיץ' העביר מסירה מצוינת עם העקב לאלכס סנדרו, שדהר באגף והעביר כדור רוחב שטוח ועוצמתי לרחבה, שם חיכה פיפיטה היגוואין שבנגיעה שם את הכדור ברשת, והשתווה למאורו איקרדי בטבלת מלכי השערים. בדקה ה-22 כמעט קיבלנו העתק מדויק של השער הראשון. הפעם היה תורו של מנדז'וקיץ להעביר מסירת רוחב מהאגף להיגוואין, שלא הצליח לייצר בעיטה איכותית הפעם.

שוב האגף השמאלי שימש כציר המרכזי להתקפות של יובנטוס ובדקה ה-25 היתרון הוכפל. היגוואין הפעם שימש כמבשל, לאחר שחטף כדור לפאולו קנבארו, דהר באגף השמאלי, והעביר מסירה מצוינת לעבר המרכז. פאולו דיבאלה נתן לכדור לעבור בין רגליו בצורה אינטילגנטית, והשאיר את הכדור לסמי חדירה, שמ-13 מטרים כבש שער נהדר. יובה סגרה מחצית קלילה ביתרון מבטיח.

כבש ובישל, גונזאלו היגוואין (juventus-the curva)
כבש ובישל, גונזאלו היגוואין (juventus-the curva)

 

שתי דקות מפתיחת המחצית השנייה, מנדז'וקיץ' חדר היטב לרחבה היתל שלוש פעמים במגן שלו והעביר מסירה לקוורדראדו שלא הצליח לבעוט בצורה טובה. בדקה ה-54, דיבאלה כמעט והצטרף לחגיגה, אך הבעיטה שלו נעצרה בעמוד השער. בדקה ה-58 התקפה מסוכנת של ססואולו הובילה לבעיטה של לורנזו פלגריני שנהדפה על ידי בופון, לריבאונד הגיע אלברטו אקווילני, אך השוער הפנומנלי של יובה, שאתמול חגג יום הולדת 39 חסם גם את ניסיון הבעיטה מקרוב של חברו לשעבר לקבוצה.

בדקה ה-69 קווארדרדו הכניס כדור טוב להיגוואין, שבעט לגופו של אנדראה קונסילי. יובה חוגגת ניצחון קליל, ובעיקר את העובדה שרומא פישלה במאראסי. הפער כרגע עומד על ארבע נקודות הפרש, שלגברת הזקנה משחק חסר.

 

ניצחון קליל לגברת הזקנה (juventus-the curva)
ניצחון קליל לגברת הזקנה (juventus-the curva)

 

סמפדוריה-רומא 2-3

הרומאים הגיעו למאראסי כדי להתמודד מול סמפדוריה שנמצאת בתקופה רעה וכבר שכחה את טעם הניצחון. לעומתם הג'יאלורוסי שממשיכים במרדף אחרי יובה, מציגים עונה תכליתית למדי, וטרם  פתיחת המחזור הם רשמו ארבעה ניצחונות רצופים.

מערכים והרכבים (seria a tim)
מערכים והרכבים (seria a tim)

חמש דקות בלבד הספיקו לג'יאלורוסי על מנת לעלות ליתרון. המגן השמאלי אמרסון, ניסה את מזלו מ-25 מטרים. הבעיטה של הברזילאי אילצה את  כריסטיאן פוג'יוני לזנק ולהדוף את הכדור, אך רק עד ברונו פרס הלא מכוסה, שכבש מקרוב. בדקה ה-14 ברונו פרננדש קיבל מסירה נהדרת מלואיס מוריאל, אך שצ'ני יצא היטב ובלם את הכדור לקרן. סאמפ' הוסיפה לתקוף ובדקה ה-21 הגיע השיווין. מוריאל חדר היטב באגף והכניס כדור טוב למרכז, אליו הגיע דניס פראט שמקרוב שם את הכדור ברשת.

רומא יכלה להחזיר את היתרון בדקה ה-29. אדין דז'קו הוריד כדור טוב לנאינגולאן, שבצורה לא אופיינית, הוציא בעיטה רעה מ-16 מטרים שהלכה גבוה מידי. לאחר שבע דקות מפתיחת המחצית השנייה, קווין סטרוטמן הכניס כדור על מגש לאדין דז'קו, שחדר לרחבה ושחרר בעיטה שעברה ליד העמוד הימני. בדקה ה-63, שוב ראג'ה נאינגולאן מתוסכל, לאחר שניסיון הבעיטה שלו מקצה הרחבה נעצר על ידי פוג'יוני.

בדקה ה-63 היתרון חזר לחניכיו של לוצ'יאנו ספלאטי. אמרסון חדר באגף והכניס כדור טוב לאדין דז'קו שמטווח פנדל כבש את שערו ה-15 העונה. אבל שוב סאמפ חוזרת למשחק לאחר דקות ספורות בלבד. תומאס שיק, הסופר סאב של מרקו ג'אמפולו שנכנס שתי דקות בלבד לפני שהשתלט על כדור על קצה הרחבה, חדר פנימה והכניע את שצ'ני. שתי דקות בלבד לאחר השער של הצ'כי הגיע המהפך הבלתי נתפס. לואיס מוריאל ניגש לבעיטה חופשית מ-20 מטרים, שחרר בעיטה שפגעה בדניאלה דה רוסי, הטעתה את השוער, ונעצרה ברשת!!!

ספלאטי החליט "להתאבד" על המשחק והכניס את סטפן אל שרעוואי ואת הקפטן הבלתי נגמר פרנצ'סקו טוטי. חמש דקות לסיום טוטי הכניס כדור עומק פנטסטי לדז'קו ששם את הכדור ברשת, אך בעת המסירה החלוץ הבוסני היה בנבדל קטן והשער נפסל. דקה חלפה ושוב מסירת אומן של "הגלדיאטור" הגיעה הפעם לאל שרעוואי, שהיה בקו אחד עם ההגנה. החלוץ האיטלקי דהר לרחבה אך לא הצליח להכניע את פוג'יוני. בדקה ה-90 פיליפ דוריצ'יץ' יכל לסתום את הגולל על חלומות הקאמבק של הג'יאלורוסי, אך הצלה משותפת של שצ'ני ואנטוניו רודיגר מנעה מהמחליף לנעוץ את המסמר האחרון במשחק הזה. בתוך תוספת הזמן טוטי שחרר פצצה מבעיטה חופשית, אך שוב פוג'יוני תפקד כמושיע. סמפדוריה רושמת ניצחון ענק לאחר תקופה מזעזעת, ניצחון שמשרת גם את יובנטוס ששוב פותחת פער מהדולקת אחריה.

לואיס מוריאל קבע מהפך ענק במראסי (seria a tim)
לואיס מוריאל קבע מהפך ענק במראסי (seria a tim)

אודינזה-מילאן 1-2

חניכיו של מונטלה לא פתחו טוב את השנה האזרחית, התדרדרו בטבלה ואף הודחו השבוע מרבע גמר הגביע. בצהרי היום הם הגיעו לאצטדיון הפריולי בידיעה שאודינזה לא תעשה להם חיים קלים.

מערכים והרכבים (seria a tim)
מערכים והרכבים (seria a tim)

בדקה ה-8 המילאנזים עלו ליתרון מהיר. סוסו הגביהה כדור טוב לרחבה.  אל הכדור הגיע ג'יאקומו בונוונטורה הלא מכוסה, שעצר את הכדור על החזה וכבש מקרוב. לצערו של האיטלקי הבינלאומי, זו הייתה שירת הברבור של בהתמודדות לאחר שספג פציעה, והוחלף על ידי ג'רארד דאולופאו שהגיע בהשאלה מאברטון, וערך הופעת בכורה במדי הרוסונרי בסריה A.

שחקני אודינזה לא התכוונו לוותר ולאחר חצי שעה של כדורגל הגיע שער השיווין. חטיפת כדור במרכז המגרש הובילה להתקפת מעבר נאה, שהסתיימה בכדור טוב של אמיל אלפרידסון, ל-סיריל תראו, שמול דונארומה לא התבלבל, ושם את הכדור ברשת. בדקה ה-63 סוסו סובב כדור חופשי מצוין מ-25 מטרים, אך קרנזיס התעופף והדף לקרן. 16 דקות לסיום גם בפריולי ראינו מהפך מפתיע. רודריגו דה פול ניסה בעיטה מחוץ לרחבה והכניע את דונארומה שגם לו יש חלק בספיגה. עד הסיום הזברות הקטנות שמרו על היתרון ורשמו ניצחון ענק על המילאנזים, שלא מצליחי להתנער מהמשבר העמוק בו הם נמצאים.

רודריגו דה פול העניק לקבוצתו ניצחון מפתיע (seria a tim)
רודריגו דה פול העניק לקבוצתו ניצחון מפתיע (seria a tim)

 

פיורנטינה-גנואה 3-3

גנואה הגיעה לטוסקנה, בכושר פשוט מזעזע לאחר שלא ניצחה בליגה מאז אותו ניצחון סנסציוני על יובנטוס בסוף נובמבר האחרון. לעומתה, הקבוצה של פאולו סוזה נמצאת בכושר לא רע בכלל בתקופה האחרונה לאחר שני ניצחונות מרשימים על יובנטוס וקייבו. המאמן הפורטוגזי עשה מספר שינויים מעניינים בהרכב ה-ויולה. שוער הרכש מרקו ספורטיילו פתח על חשבון טטרושאנו בין הקורות, ויוסיף איליצ'יץ' שהיו שמועות לגבי מעמדו בקבוצה, פתח על חשבון פדריקו ברנדסקי.

מערכים והרכבים (seria a tim)
מערכים והרכבים (seria a tim)

בדקה ה-17 איליצ'יץ' הצדיק את האמון של מאמנו בו. הסולבני סובב כדור ממרחק 20 מטרים אלכסונית, לתוך הרחבה, אף אחד לא הגיע למסירה המסובבת, כולל השוער האורח שראה את הכדור נעצר ברשת. המחצית הראשונה הסתיימה ביתרון דחוק של פיורנטינה, אך אף אחד לא ציפה מה יקרה במחצית השנייה.

חמש דקות מתחילת המחצית השנייה, היתרון של הויולה הוכפל. התקפה קבוצתית הסתיימה ברגלו של פדריקו קייזה שעצר את הכדור ושחרר בעיטה חזקה ושטוחה שנעצרה ברשת. בדיעבד השער הזה הוביל לתריסר דקות של כדורגל משכר חושים. בדקה ה-57 גנואה חזרה למשחק בזכות שער מצמק של ג'ובאני סימאונה מתוך הרחבה, לאחר מסירה מצוינת אדל טאראבט שנכנס כמחליף. שלוש דקות חלפו, ושוב המרוקני של גנואה מבשל, הפעם לאוסקר הילג'מרק שהשווה את התוצאה. אך הרוסובלו לא הספיקו לשמוח יותר מידי לאחר שבדקה ה-62  פדריקו ברנרדסקי הכניס כדור טוב לניקולה קילאניץ' שכבש מ-13 מטרים והחזיר את היתרון למארחים. 4 דקות לסיום ההתמודדות שוב האורחים מג'נואה חזרו למשחק, לאחר שזכו בבעיטה מ-11 מטרים. ג'ובאני סימאונה לקח אחריות וכבש את השני שלו במשחק. בסיום חלוקת נקודות במשחק משוגע.

משחק ענק בטוסקנה הסתיים בחלוקת נקודות (הפייסבוק הרשמי פיורנטינה)
משחק ענק בטוסקנה הסתיים בחלוקת נקודות (הפייסבוק הרשמי פיורנטינה)

 

קורטונה-אמפולי 1-4

אומנם מדובר בקרב תחתית, אך אמופלי רחוקה כבר 11 נקודות מהעולה החדשה שנמצאת מתחת לקו האדום, וככל הנראה תנשור לסריה B, יחד עם פאלרמו ופסקארה.

המארחים היו הראשונים להבקיע בדקה ה-24 משער של אדריאן סטויאן. היתרון של העולה החדשה החזיק עד הדקה ה-39 לבאן מצ'לדזה, כבש את שערו הרביעי בחמשת המשחקים האחרונים.

בדקה ה-56 היתרון חזר למארחים, לאחר שער בנגיחה של דייגו פלסינלי.  דקה בתוך תוספת הזמן פלסינלי כבש את השני שלו במשחק מהנקודה הלבנה. בתוך תוספת הזמן פלסינלי השלים שלושער ענק וקבע ניצחון גדול לחבורה מקרוטונה שמצמצמת את הפער מאמפולי והמהמקום ממנו נשארים בליגה, לשמונה נקודות.

קליארי- בולוניה 1-1 

מתיאה דסטרו העלה את הבולונזים ליתרון בדקה ה64. מרקו בוריילו השווה בתוך תוספת הזמן. בולוניה נשארה בתשעה שחקנים לאחר הרחקות של פדריקו ויויאני (88) ואמיל קראפט (90).

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort