מיוחד במינו

לכבוד יום ההולדת של אחת הדמויות הבולטות בעולם הכדורגל ניסיתי להבין: מי אתה ז'וזה מוריניו?
מתוחכם, ערמומי, תרצן, בדחן, מבין את המשחק, מייצר פרובוקציות ועוד ועוד. את כל התכונות הללו ועוד אפשר לשייך לז'וזה מוריניו, אחד המאמנים הטובים בעולם ואולי גם ב20 הטובים בהיסטוריה אך גם חידה לא פתורה. משחקן אלמוני בקבוצות בינוניות בליגה הפורטוגלית, הוא למד, השתכלל והתקדם כדי להפוך למאמן המצוין שהוא היום. אך למרות ההצלחה הגדולה הצליח מוריניו לצבור לעצמו אויבים רבים בדרך ולהפוך לאחד האנשים היותר שנויים במחלוקת בעולם הכדורגל. התבטאויות חריפות ועוקצניות לעבר כל כך הרבה כיוונים נשלחו מעברו של הפורטוגלי, דבר שגרם להרבה אנשים לתעב את המאמן אך גם לחלק מאוהדי הכדורגל-להעריץ אותו.
בעל לשון חדה (-the independent)
בעל לשון חדה (-the independent)
– "אני רק רוצה לומר שאנחנו הטובים ביותר ושבתנאים נורמליים אנחנו יותר טובים מהטובים ביותר. בתנאים נורמליים נהיה אלופים וגם בתנאים חריגים נהיה אלופים" (בעונתו הראשונה המלאה בפורטו).
 
– "בבקשה אל תקראו לי שחצן אבל אני אלוף אירופה ואני חושב שאני המיוחד" (לאחר זכיתו הסנסציונית בליגת האלופות עם פורטו).
 
– "אני לא מאמן צ'לסי יותר ואני לא צריך להגן עליהם יותר, לכן אני חושב שזה נכון שדרוגבה הוא צוללן" (בעת הקדנציה שלו באינטר, אליה עבר מצ'לסי).
 
– "היינו מפסידים רק אם היו נשארים שישה שחקני אינטר על המגרש" (כלומר הפסד טכני).
 
– "באיזו עמדה בחיים שלי נמצאת אישתי? לפחות במקום ה8".
 
– "תאהבו אותי או לא, אני היחיד שזכה באליפות בשלוש הליגות הכי חשובות בעולם. אולי במקום "המיוחד", אנשים צריכים להתחיל לקרוא לי "האחד והיחיד" (רגע לפני פתיחת עונת 2012-13 בקדנציה שלו בבירת ספרד).
 
– "אני ז'וזה מוריניו ואני לא משתנה. אני מגיע עם האיכויות שלי ועם הפגמים שבי".
אמנם הבאתי כאן מספר די קטן של ציטוטים מהלקסיקון הרחב של "המיוחד", אך נראה שזה מספיק בשביל להבין בערך את האישיות המיוחדת שלו.
שחצן, אך יש לו במה להתגאות.
מסור למקום בו הוא נמצא, אך יודע להוציא את הכביסה המלוכלכת כשהוא מסיים.
גאה בשחקנים שלו ומתנכל ליריבים.
בעל חוש הומור אך די מעוות (בכל זאת מתעסק עם אשתו).
אך נראה שהציטוט האחרון מתאר בצורה הטובה ביותר את מוריניו. למרות כל הדיבורים מסביב, הוא יודע מי הוא ומה הוא ובעצם מסביר לכולם שמי שלוקח אותו מקבל כאן עסקת חבילה: הכדורגל של מוריניו+האופי הססגוני של המאמן.
ועכשיו לשאלת מיליון הדולר: איך הפורטוגלי עם האופי שלו אמור להתאים בדיוק לקבוצתו הנוכחית? מנצ'סטר יונייטד היא בדיוק ההפך מהמאמן שלה: צנועה, שקטה, מגדלת ומטפחת את הקבוצה בעצמה ללא יותר מידי רעשי רקע. כרגע נראה שהעוצמה השקטה של המועדון משפיעה מעט על "המיוחד" והוא פחות מתעסק בעניינים שמחוץ למגרש ויותר באלה שבתוכו, אך יכול להיות שדווקא השנה וחצי שבה הוא לא אימן השפיעה עליו, הניצוץ שהיה בו קצת נכבה ותואר עם קבוצתו החדשה עשוי להדליק אותו מחדש. במקרה כזה יכול להיות שהקבוצה ומוריניו יהיו כמו "ין וייאנג"-כוחות מנוגדים אך משלימים או שהצדדים פשוט לא יסתדרו. אך אם במקרה ויונייטד כן הצליחה להשפיע על מוריניו, יכול להיות שזוהי נקודת מפנה מאוד מעניינת בקריירה שלו.
תוצאת תמונה עבור ‪jose mourinho united‬‏
יסתדר ביונייטד? (sky sports)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort