רק בריאות- יום הולדת 37 לאיבן קלאסניץ'

החלוץ הקרואטי הבינלאומי, איבן קלאסניץ', חוגג יום הולדת 37 אך מה שבאמת נזכור מהחלוץ הקרואטי המוכשר זה לצערנו את המאבק האדיר שלו עם אי ספיקת כליות חמורה והיכולת לחזור למגרשים על אף המחלה הקשה

29 בינואר 1980, נולד איבן קלאסניץ', בן למהגרים מבוסניה, בעיר המבורג שבגרמניה. קלאסניץ' התחיל את קריירת המשחק שלו ככדורגלן מקצועי במחלקת הנוער בפ.צ סנט פאולי שהייתה אז בבונדסליגה 2 ובשנת 1997/98 עלה קלאסניץ' לסגל הקבוצה הבוגרת.

ההתאקלמות של קלאסניץ׳ בבוגרת הייתה קלאסית, בעונתו השנייה בסגל הבוגרת הפך לשחקן הרכב קבוע במועדון והיה חלק בלתי נפרד מהעפלה של פ.צ סנט פאולי לבונדסליגה שהחלוץ הקרואטי כובש עשרה שערים.

RELATED POSTS

קלאסניץ׳ המשיך לעשות חיל במדי סנט פאולי בבונדסליגה ועורר עניין אצל הרבה קבוצות, ולאחר 4 עונות איבן סיים חוזה ומי שזכתה בו בסופו של דבר היא ורדר ברמן, קלאסניץ׳ מצידו סיים תקופה די מוצלחת בסנט פאולי עם 26 כיבושים ב-95 משחקים.

פרע שטרות כבר בתחילת דרכו, קלאסניץ' במדי סנט פאולי (בילד)
פרע שטרות כבר בתחילת דרכו, קלאסניץ' במדי סנט פאולי (בילד)

רגע השיא המקצועי- דאבל סנסציוני עם ורדר ברמן

לאחר שפתח את הקדנציה בורדר ברמן בצורה מעט מגומגמת, בעיקר עקב פציעות שעצרו את ההשתלבות של הקרואטי בקבוצה.

אך דווקא בעונה שלאחר מכן החלוץ מצא את מקומו ומעמדו בקבוצה והיה חלק בלתי נפרד מהדאבל הסנסציוני של ברמן עם 13 שערי ליגה ו-11 בישולים. ההשתלבות של קלאסניץ' באה גם ליידי ביטוי בעונה לאחר מכן, כשורדר ברמן השתתפה בצ'מפיונס ליג ואף הצליחה לעבור את שלב הבתים כשהקרואטי גורם מאוד משמעותי ותרם חמישה שערים במפעל, ההמשך היה "מעט" פחות טוב עם תבוסה צורמת לליון עם 10-2 בסיכום צמד המשחקים.

קלאסניץ' זומן לראשונה לנבחרת הבוגרת של קרואטיה בפבואר 2004, הוא דחה את הזמנתו של רודי וולר האגדי להצטרף לנבחרת גרמניה, ובאופן סימבולי משחק הבכורה שלו היה דווקא מול גרמניה שניצחה 2-1. קלאסניץ' אמנם זומן לסגל הנבחרת הקרואטית ליורו 2004 בפורטוגל אך לא באמת קיבל קרדיט מהמאמן ולא שותף בטורניר עצמו למעט דקות בודדות כמחליף.

גם עונת 2005/2006 הייתה נהדרת לקרואטי הבינלאומי במדי ברמן, לאחר שהגדיל את מאזנו ל-15 שערי ליגה שאמנם לא הספיקו הפעם לאליפות (ברמן סיימה כסגנית לבאיירן מינכן), אך המילה האחרונה בעונה הזו הייתה שייכת לקאלסניץ' שנדמה שהיה שרוי בכושר הטוב בקריירה שלו עם צמד מהדהד בגמר גביע הליגה נגד אותה באיירן מינכן וסידר לברמן תואר שלישי בקדנציה שלו.

היה חלק בלתי נפרד מעונת הדאבל הסנצציונית של ברמן, איבן קלאסניץ' וצלחת האליפות (http://www.dw.com/)
היה חלק בלתי נפרד מעונת הדאבל הסנסציונית של ברמן, איבן קלאסניץ' וצלחת האליפות (dw)

רגע מעורר השראה- הניצחון של קלאסניץ' על אי ספיקת כליות חמורה היישר לדלת הראשית בנבחרת קרואטיה

מרץ 2007, חדשות רעות מאוד הגיעו לכיוונו של איבן קלאסניץ'. דווקא לאחר שמצא את מקומו בקבוצת צמרת בבונדסליגה נמסר לקרואטי דו"ח רפואי חמור על בעיה כרונית בכליות, שכמובן הצריך מהחלוץ להפסיק לשחק כדורגל באופן מיידי והיה נדרש להשתלת כלייה על מנת לשרוד בחיים. לאחר שהשתלה הראשונה שקיבל מאימו נכשלה, קלאסניץ' הצליח לשרוד את הפעם השנייה מאביו והניתוח עבר בהצלחה.

לאחר היעדרות ארוכה של עשרה חודשים מהמגרשים, קלאסניץ' חזר לוזרשטדיון וכבר בהופעתו השנייה לאחר ההיעדרות הארוכה הראה שלכבוש שערים הוא לא שכח וכבש צמד ענק נגד באייר לברקוזן ב5:2 של ברמן ואותת לסלבן ביליץ' לקראת יורו 2008.

"מה שאיבן עשה זה פשוט לא ייאמן, בקרואטיה, הוא נתפס כגיבור", דברי סלבן ביליץ', מאמן נבחרת קרואטיה באותה תקופה. ביליץ' הלך עם הרגש וזימן את קלאסניץ' ליורו 2008, קלאסניץ' הגיב לזימונו של ביליץ' "זהו הישג פנטסטי עבורי,חזרה לכדורגל, וחזרה לנבחרת תמיד היו המטרות שלי במהלך התקופה הקשה שעברתי בחיי". קלאסניץ' גמל לביליץ' על האמון בו כבר בשלב הבתים עם שער ניצחון דרמטי נגד פולין, אך הסיפור של הטורניר קרה דווקא בשלב רבע הגמר נגד טורקיה. לאחר 90 דק' מגומגמות ונטולות שערים המשחק נכנס להארכה, ואז בדקה ה-119 קלאסניץ' עשה את הבלתי יאומן וכבש לזכותה של קרואטיה אך מי שמנע קאמבק מופלא וסופר מרגש היה סמיח שנטרוק שהשווה דקה לאחר מכן והוביל להדחתה של נבחרת קרואטיה בסופו של דבר לאחר דו קרב פנדלים, כמה חבל מבחינת העם הקרואטי לפספס כזה סיפור ניצחון מרגש של קלאסניץ' שנגמר בדמעות.

כמעט ורשם סיפור מהאגדות אבל רק כמעט, קלאסניץ' מאוכזב לאחר הדו קרב פנדלים נגד טורקיה (http://www.zimbio.com/)
כמעט ורשם סיפור מהאגדות אבל רק כמעט, קלאסניץ' מאוכזב לאחר הדו קרב פנדלים נגד טורקיה (zimbio)

לאחר אותו היורו הארור מבחינתה של קרואטיה, הקריירה של קלאסניץ' התחילה להתדרדר/ זה התחיל עם עזיבתה של ורדר ברמן לנאנט הצרפתית, איתה ירד ליגה. לאחר מכן היה לו מסע בפריימרליג במדי בולטון כששיחק שם שלוש עונות וכבש לא מעט שערים (20 שערים ב-77 משחקים), אך ניכר שסיפור הקריירה שלו הולך ומתדרדר לאחר שהיה גם מעורב בחשד לאונס בזמן שהותו באנגליה בנוסף שהוא רושם ירידת ליגה בפעם השנייה בקריירה הפעם עם בולטון. קלאסניץ' ניסה שוב את מזלו במקום שהכי האיר לו פנים, הבונדסליגה וחתם במיינץ. אך 3 הופעות ושער בודד הספיקו לחלוץ הקרואטי להבין שככל הנראה הקריירה שלו נגמרה והחליט לפרוש מכדורגל.

הסיפור של איבן קלאסניץ' מעורר השראה, לאחר שלא נספר בנבחרת הקרואטית כשחקן רגיל הצליח לעשות את הפריצה המטאורית בנבחרת לאחר השתלת כלייה, סיפור שמאוד מזכיר את המקרה של אלונזו מורניג, אגדת NBA, שגם סבל מאותה בעיה וידע לצאת לדרך חדשה. קלאסניץ' אולי לא הקרואטי הכי מוכשר ולא הכי ווינר בדורו אבל ללא ספק נזכר שאחד השחקנים המרגשים שידע עולם הכדורגל.

לא הכי מוכשר ולא הכי ווינר אבל ביי פאר הכי מרגש, איבן קלאסניץ' (http://www.11freunde.de/)
לא הכי מוכשר ולא הכי ווינר אבל ביי פאר הכי מרגש, איבן קלאסניץ' (11freunde)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?