דירוג עשרת המאמנים הטובים בהיסטוריה עפ"י אופ"א – חלק א'

אופ"א פירסמה את עשרת מאמני הכדורגל הטובים ביותר בהיסטוריה עד כה.
בולטים בהעדרם מאמנים רבים וטובים שראויים בהחלט למעמד אך אופ"א ערכה את הבחירה שלה בין היתר בגלל דרך מסוימת שעבר אותו מאמן, שיטת משחק שהחדיר לתודעה שלנו ונמצאת עימנו עד היום ולאו דווקא בגלל תארים מסוימים.
אתם מוזמנים לקרוא ולערער על הדירוג.

מקום 10- אריגו סאקי
סאקי לא שיחק כדורגל מקצועני, הוא שיחק בקבוצות חובבניות וקטנות ועבד כמוכר נעליים.
הוא החל את קריירת האימון שלו בצ'זנה האיטלקית בין השנים 79-82 לאחר מכן עבר לרימיני לעונה אחת. מאוחר יותר עבר לקבוצת הנוער של פיורנטינה וב-1984 חזר לקדנצייה שנייה ברימיני שנמשכה עונה אחת.

התואר הראשון הגיע כשחתם בפארמה ובעונתו הראשונה זכה באליפות הסריה B. משם עבר למילאן וחווה את התקופה הטובה ביותר כמאמן שבגללה נכנס לדירוג הנוכחי. בעונתו הראשונה זכה בליגה ובסופרקאפ האיטלקי, בשנתיים שלאחר מכן זכה בשישה תארים בינלאומיים: סופרקאפ אירופאי (2), הגביע הביניבשתי (2) וסופרקאפ אירופי (2).

בשנת 1991 מונה למאמן נבחרת איטליה והוביל אותה עד לסגנות אליפות העולם ב-1992, והדריך אותם גם ביורו 1996. לאחר מכן חזר לקדנציה נוספת במילאן למשך שנה אחת.
מאז הספיק לעבור באתלטיקו מדריד ולחזור לפארמה.

השיטה.
סאקי האמין בעבודה משותפת והאמין כי אחד עשר השחקנים על המגרש צריכים להיות פעילים בכל רגע על המשחק. אחד מהאימונים המפורסמים שלו היה משחק שלם ללא כדור, הוא ביקש מהשחקנים שלו לדמיין כדור ולהתמקם בהתאם למיקום הכדור הדמיוני. הוא שיחק בשיטת ה4-4-2 בשביל לציין את האזורים ולמתוח קווים דמיוניים של קווי נבדל.
מבקרים רבים טענו שאינו יכול להיות מאמן של קבוצות גדולות מכיוון שמעולם לא שיחק ברמה הגבוהה תגובתו הייתה: "לא ידעתי שבשביל להיות פרש צריך קודם להיות סוס".

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

משפטים מחדר ההלבשה של סאקי:
"התוצאות יכולות להישאר בספר השיאים אבל הדרך תישאר במוחם של האנשים"
"מילאן שלי לא רצה יותר מאחרים, היא פשוט רצה טוב יותר"

Arrigo Sacchi
אריגו סאקי, האמין בכדורים דמיוניים (alchetron)

 

מקום 9- ז'וזה מוריניו
קריירת המשחק של מוריניו הייתה דלה במיוחד כזאת שעדיף לא להזכיר כלל.
הוא החל את דרכו כמתורגמן של בובי רובסון מאמן ספורטינג ליסבון ובהמשך עבר יחד איתו לפורטו. רובסון היה הראשון להאמין במוריניו ולתת לו כוח בידיים כשמינה אותו לאחד מעוזריו.
בשנים הראשונות עבר במספר קבוצות כעוזר מאמן בניהם היה גם עוזרו של לואי ואן חאל בברצלונה. בשנת 2000 קיבל לידיו את המושכות כמאמן ראשי בבנפיקה, אחרי ויכוח בקשר להארכת החוזה שלו הוא פוטר ועבר לליירה שם סיים את העונה וחתם בפורטו.

בעונתו השנייה והמלאה בפורטו הוא זכה בטרבל מדהים (ליגה, גביע וגביע אופ"א) ובעונה שלאחר כן זכה בליגה ובליגת האלופות. אחרי ההישגים המרשימים מוריניו הצטרף לקבוצה המיליונרית של רומן אברמוביץ כ"מיוחד" למשך שלוש עונות והפך לאחד המאמנים עם השכר הגבוה ביותר בעולם וביסס את צ'לסי כאחת הקבוצות הטובות באנגליה ואירופה כולה.
ב-2008 חתם באינטר בעונתו הראשונה זכה באליפות ועונתו השנייה נחשבת לאחת הטובות בקריירה שלו עד היום כשהוא זוכה בטרבל היוקרתי: אליפות, גביע וליגת האלופות. בשנת 2010 חתם בריאל מדריד לשלוש עונות במכלול השנים הוא זכה עם הבלאנקוס בגביע, ליגה ובסופרקאפ ספרדי והגיע לשלושה חצאי גמר ליגת האלופות ברציפות ושבר את מה שעד כה נחשב כ'קללה' עבור ריאל מדריד- הדחה בשמינית הגמר.
ב-2013 מוריניו חזר לצ'לסי לקדנציה שנייה וזכה באליפות בעונתו השנייה, עונה לאחר מכן פוטר אחרי התדרדרות הקבוצה בתוצאות שליליות.
ב-2015 הוא מונה למאמן מנצ'סטר יונייטד שם הוא נמצא עד היום.
במהלך הקריירה שלו מוריניו גרף 23 תארים רשמיים עם קבוצותיו ומה שהוביל אותו למקום המכובד הזה היא העובדה שהצליח וגרף תארים בכל שלושת הליגות הגדולות באירופה.
בין היתר זכה בשלל תארים אישיים: 29 ליתר דיוק.
השיטה.
מוריניו משתמש בעיקר בשיטת ה-4-4-2 או 4-5-1 הוא מתאים את עצמו ואת השיטה שלו לסגל השחקנים שנמצא ברשותו. יש לו את היכולת להניע את השחקנים שלו ולתת להם מוטיבציה, הוא משתמש בשיטות פסיכולוגיות להמריץ אותם. רבים רואים אותו כמאמן הגנתי, "בונקר" אמרו לא פעם אבל מוריניו הוכיח בעקביות שאינך צריך לשלוט בכדור כדי לנצח משחקים.
הצד החזק ביותר שלו- הוא נחשב כמאמן מדעי, אחד שיודע לנתח את היריבים בפירוט ולתקוף את נקודות החולשה.
משפטים מחדר ההלבשה של מוריניו:
"אם תנסה לחקות אחרים אתה אף פעם לא תגיע לרמה שלהם. אתה צריך לכבד את הסגנון של השחקנים שיש ברשותך. זה פשוט מאוד"
"ליגת האלופות היא חלק מההיסטוריה שלי ואני חלק ממנה. כמה מאמנים גדולים סיימו את הקריירה בלי לזכות בתואר הזה? אני זכיתי פעמיים. גם אם לא אנצח משחק אחד עד סוף הקריירה שלי, כבר עשיתי היסטוריה".

 

thesun
ז'וזה מוריניו, יודע לנתח את היריבים בפירוט (thesun)

 

מקום 8- רינוס מיכלס
הקריירה שלו כשחקן החלה באייאקס, שם הוא שיחק בין השנים 45-58, בשלבים מאוחרים יותר הוא חזר לשם כמאמן. הוא היה חלק מנבחרת הולנד שאותה אימן לראשונה במונדיאל גרמניה 1974 ובקדנציה השנייה באמצע שנות ה-80.
הוא זכה סה"כ ב-13 תארים רשמיים כמאמן עם אייאקס, ברצלונה וזכייה ביורו עם הולנד.

ב-1965 הוא חזר לאייאקס כמאמן כשתחתיו שחקנים כמו יוהאן קרויף ויוהאן ניסקנס שמאוחר יותר יפגוש אותם גם במדי ברצלונה. עם אייאקס הוא זכה באליפות (4), גביע הולנדי (2), גביע אירופה וגביע האינטרטוטו של אופ"א. בברצלונה זכה בשלוש תארים בשתי הקדנציות שלו גביע ערי הירידים, אליפות וגביע המלך. עם פ.צ קלן זכה בגביע גרמניה ועם נבחרת הולנד ביורו.
השיטה.
הכדורגל של רינוס מיכלס ונבחרת הולנד של אז תיזכר לדורות, הוא היה המאמן שייסד את שיטת 'הטוטאל פוטבול'. השיטה הזו הייתה מי שעצבה את דמותה של נבחרת הולנד ונשאה אותה להישגים מרשימים. עיקר השיטה הייתה הרוטציה בין השחקנים ומעבר בין העמדות. כשחקן יוצא מעמדתו הטבעית על שחקן אחר לכפות על חסרונו ובכך לסייע למשחק הקבוצתי ולבלבל את הקבוצה היריבה בשינוי העמדות. כמו כן, הוא הביא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר את "מלכודת הנבדל".
משפטים מחדר ההלבשה של מיכלס:
"כדורגל זה ביזנס וביזנס זה ביזנס"
"אני שמח שהצלחתי לעזור ולהפוך את צורת המשחק ההולנדית לדבר מפורסם ברחבי העולם, אם היה לי זנב הייתי מכשכש בו"

 

planetadofutebol
רינוס מיכלס, רוטציות ומלכודת הנבדל החלו אצלו (planeadofutebol)

 

מקום 7- ולרי לובנובסקי
לובנובסקי החל את קריירת המשחק שלו בדינמו קייב. שבע שנים שיחק בדינמו וזכה באליפות ובגביע, לאחר מכן שיחק בצ'רנומורץ אודסה ושחטאר דונצק שם לא היו לו הישגים רבים.

הוא פרש ממשחק פעיל בגיל 29 ומונה למאמן דנייפר דנייפרופטרובסק אותה העלה לליגה הבכירה. ב-1974 עבר לדינמו קייב והחל את הקדנציה הראשונה שלו (חזר לשם עוד פעמיים לאחר מכן).
כמאמן דינמו קייב זכה באליפות הליגה הסובייטית (8), הגביע הסובייטי (6), סופרקאפ סובייטי (3), הליגה האוקראינית (5), גביע אוקראינה (3), סופרקאפ אירופי, גביע אירופה למחזיקי הגביע (2) וגביע CIS.
בין הקדנציות בדינמו קייב ובמקביל אליהן לובנובסקי שימש גם כמאמן נבחרת ברית המועצות במונדיאל 1986 וביורו 1988 בה הגיע לגמר והפסיד להולנד. אחרי מונדיאל 1990 והתמוטטות ברית המועצות עזב המאמן הרוסי את הנבחרת ואת דינמו קייב והחל לאמן את נבחרות איחוד האמירויות וכווית.
ב-1997 חזר לובנובסקי לקדנציה אחרונה בדינמו קייב והצליח לגרום להתאוששות הקבוצה שהייתה במשבר. בשנת 2002 כשל עם נבחרת אוקראינה במונדיאל.
השיטה.
לובנובסקי האמין בשיטת הלחץ, להפעיל כמה שיותר לחץ על היריב בכל חלקי המגרש. במתחם האימונים שלו התחלקו השחקנים לקבוצות לפי העמדה בה שיחקו. כל שחקן ידע בדיוק איך ללחוץ ומתי ללחוץ- 'הגברת הלחץ' ו'הפחתת הלחץ' לובנובסקי עבר על השיטה הזאת גם בקבוצות האקדמיה של דינמו על מנת לשמר את סגנון המשחק שהנחיל במועדון.
משפטים מחדר ההלבשה של לובנובסקי:
"כדורגל הוא כמו עימות צבאי שבו לשני הצדדים יש את אותה המטרה- לנצח"
"משחקים נשכחים מה שנשאר זה התוצאות. הצגת כדורגל? אני לא מבין מה זה"

 

uefa
ולרי לובנובסקי, הביא לידי ביטוי את הגברת הלחץ בכדורגל (uefa)

 

מקום 6- אודו לאטק
לאטק נחשב לאחד המאמנים המצליחים והמעוטרים ביותר בכדורגל העולמי, הוא זכה ב-15 תארים כמאמן. ביחד עם ג'ובאני טראפטוני, הם היחידים שהצליחו לזכות בשלושת הגביעים האירופאים: גביע אירופה לאלופות, גביע אופ"א וגבי אירופה למחזיקות גביע. לאטק היה זה שעשה את זה עם שלוש קבוצות שונות.

לאטק שיחק כדורגל חובבני בצעירותו, עד שבשנת 1965 שוחרר מקבוצתו בשביל לעבוד כמאמן הנבחרת הצעירה של גרמניה המערבית, הוא היה גם עוזרו של המאמן הראשי של נבחרת גרמניה המערבית במונדיאל 1966 בו הגיעה הנבחרת עד הגמר והפסידה לאנגליה.
ב-1970 הגיע לבאיירן מינכן אחרי ספקות רבות מטעם הנהלת באיירן לגבי הניסיון הדל שיש למאמן הצעיר אך הצלחתו בקבוצה הייתה מידית. לאטק ובאיירן זכו בשלוש אליפויות רצופות וב-1974 זכו יחד בגביע אירופה לאלופות, עונה לאחר מכן לא הצליחו לשחזר את היכולת הטובה שהיו בה והמאמן הגרמני פוטר מאימון הקבוצה.
בין היתר אימן לאטק את בורוסיה מנשנגלאדבך וזכה עימה בתארים, בורוסיה דורטמונד (שתי קדנציות), ברצלונה, פ.צ קלן ושאלקה.
ב-1981 הגיע לברצלונה וזכה איתם בגביע אירופה למחזיקות גביע אך רגע השיא שלו בקבוצה הקטלאנית היה בעונת 82/83 כשהמועדון ביצע את ההחתמה היקרה ביותר בתולדות הכדורגל באותם השנים, דייגו ארמנדו מראדונה הגיע לקבוצה בסכום של 3 מיליון פאונד, באותה עונה הם זכו בגביע הליגה.
ב-1983 חזר לאטק לבאיירן מינכן, בעונת החזרה שלו זכה בגביע הגרמני וזכה שוב בשלוש אליפויות רצופות בשנים 1985-1987, בעונת 1986 הוא זכה גם בגביע הגרמני וסגר דאבל. בעונת 86/87 באיירן ולאטק הפסידו בגמר גביע אירופה לאלופות לפורטו, לאחר מכן התפטר מהקבוצה.
השיטה.
חלומו של לאטק היה להיות מורה, בזכות ההתנסות הזו היו למאמן הגרמני יחסי אנוש מצוינים הוא ידע לדבר עם השחקנים, לתת להם תחושת שייכות וידע להכיל אותם. בעיקר שחקנים צעירים כמו פרנק בקנבאואר, פול באייטנר וגרד מולר. הוא לא היה חדשני בשיטת המשחק שלו אך גרם לשחקנים שלו לתת את המקסימום ולהגיע לתוצאות טובות.
משפטים מחדר ההלבשה של לאטק:
"אתה צריך להנות כשאתה מסתדר עם אנשים"
"כשאני רואה תמונות של השחקנים שלי מחייכים באימונים זה מוזר לי. מעולם לא ראיתי שחקן שצריך לרוץ עד שהוא מקיא מחייך"
bayernforum
אודו לאטק, יחסי אנוש מצוינים לצד דרישות גבוהות (bayrenforum)

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort