"חולה על כדורגל" – תכירו את יוסי כנפו

הוא שחקן עבר בהפועל אשדוד המיתולוגית, פרש מפציעה והמשיך את כל חייו בפעילויות השונות בשביל להחיות את הענף, תכירו את יוסי כנפו שבראיון אישי סיפר על החלומות שהגשים והאהבה לענף הכדורגל.

רבים מהאשדודים יזכרו אותו בתור מספר 11 של הפועל אשדוד הישנה, הקשר קיצוני שמאלי, כיום יוסי כנפו הוא הבעלים של הקבוצה בית"ר אשדוד מפסגת ליגה ג' מרכז, שפעל לאורך כל חייו בשביל הכדורגל, בעיר אשדוד ובפרט, הוא הקים קבוצת ותיקים, פתח בית ספר לכדורגל והקים קבוצה שבחזון שלו לקדם שחקנים ללא רקע לפסגת הכדורגל.

מאיפה זה החל, ה"שיגעון" והקרבה לענף?

כנפו מספר כי הוא התחיל לשחק מגיל 0, זה משהו מולד, לא יכלו להוציא לו את הכדור מהרגל, בגיל צעיר מאוד הוא החל לשחק במחלקת הנוער של הפועל אשדוד ומשם עלה לבוגרים, הוא הכי מזוהה עם הפועל אשדוד כשחקן, למרות שעבר בכל הקבוצות דאז, מכבי, בית"ר ועירוני, עד שנשברו לו שתי רגליו והוא החליט לפרוש מכדורגל "הרפואה של פעם היא לא כמו של היום, אז לא היו לי טכנולוגיות כאלה ונאלצתי לפרוש"

הגיעה הפרישה ומה אז?

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

"החלטתי לא לוותר על החלום שלי, הקמתי קבוצת ותיקים באשדוד, הקמתי בית ספר לכדורגל, לקחתי ילדים מהרחוב ולימדתי אותם כדורגל,הגעתי כבר ל100 ילדים קניתי להם תלבושות וזה כבר היה לי קשה להחזיק, כי בן אדם אחד שעומד מול מאה ילדים מתחיל ממש להרגיש את הקושי, אהבתי אותם ממש הם היו כמו הילדים שלי ואני הייתי אהוב עליהם הייתי כמו אבא בשבילם, ב2016 אני וכמה חברים מהפועל אשדוד הקמנו ביחד את הפועל בני אשדוד, רציתי לאמן וכשלא נתנו לי עזבתי ובתחילת העונה הלכתי למרכז "בית"ר" והם קיבלו אותי באהבה וככה הקמתי את בית"ר אשדוד, הגשמתי עוד חלום להחזיק בקבוצת כדורגל משלי והשאיפה שהיא תגיע לפסגות"

 

IMG-20170116-WA0047

כנפו לצידו של שלמה שרף בתקופה של קבוצת הותיקים (צילום: מהאלבום הפרטי)

אפשר קצת לשמוע על הקבוצה שלך, בית"ר אשדוד?

"אספתי שחקנים עם עבר בליגות הנמוכות ושחקנים מהרחוב ללא רקע, כיום הקבוצה נמצאת במקום השלישי, אנחנו מודעים לקושי, יודעים שיהיה קשה לעלות ליגה השנה עם הקבוצות החזקות שיש בליגה, אני אשמח אם נגיע למקומות הכי גבוהים, זה היה החלום שלי שתהיה לי קבוצה, אני לא מוכן לוותר על השחקנים שלי, אלא אם יבואו מנהלים מליגות בכירות יותר ויהיו מוכנים לקחת אותם, אני רוצה לפתח אותם הם הילדים שלי, אני משתדל לנצל כל משחק את כל חמשת החילופים שלי בכדי לתת לרוב השחקנים את הבמה שלהם ואת המקום להתפתח. כשחקן עבר אני הייתי מזוהה עם הפועל אשדוד וכולם זוכרים אותי משם, יש לי טרנינג בבית, מספר 11 של הפועל אשדוד ואני עדיין שומר אותו אצלי, עברתי שם תקופות יפות כששחקן. כיום אני בית"ר ואני מייצג רק את בית"ר אשדוד"

IMG-20170116-WA0048

כנפו והטרנינג המפורסם (צילום: מהאלבום הפרטי)

אז אתה מאמן, אפסנאי, נהג, מנהל והכל בבית"ר אשדוד, זה לא קצת קשה?

"זה דבר שעשיתי מרצון, אני מאמן כי רק אני רוצה להחליט מה יקרה בקבוצה שלי, אני אפסנאי כי אין לנו אפילו ברז במועדון ובטח שלא מכונת כביסה אז אני נאלץ לכבס בבית שלי, קניתי מיניבוס כדי לקחת את הקבוצה למשחקים השונים, אני לקחתי על עצמי את כל האחריות וכל התפקידים כי זה חלום שלי וכל תפקיד שאני אעשה בקבוצה שלי, אני אעשה אותו על הצד הטוב ביותר"

 

בכל זאת, אם אתה ממלא את כל התפקידים האלה, אמור להיווצר קושי כספי?

"הפסדתי על הקבוצה הזו הרבה כסף, מלבד שני משקיעים שתרמו לי 10 אלף שקל הכל היה על הגב שלי, אנחנו מחפשים מישהו שניגע לו בלב והוא יהיה מוכן לפתוח את הכיס"

בניגוד לקבוצות השונות שמשחקות בליגות הנמוכות באשדוד לדוגמה האדומים אשדוד ועירוני אשדוד, אתם התקשתם לסחוף אחריכם קהל

"להם יש עבר יותר גדול בהיסטוריה של אשדוד, בסופו של דבר אוהדים הם קהל שנהנה לצפות בכדורגל, אנחנו מצפים להמשיך לשחק כדורגל אטרקטיבי שכיף לראות, עם הזמן גם יגיע הקהל ויהנה מחווית כדורגל איכותית שתציג בית"ר אשדוד"

יוסי כנפו הוא דוגמה ומופת לבן אדם עם חזון ושאיפה, הוא בזבז המון כסף למען הענף, הוא הקים קבוצת ותיקים, המשיך בכך שאסף ילדים מהרחוב והכניס אותם למסגרת חינוכית ומקסימה כמו ענף הכדורגל, היה מהמקימים של הפועל בני אשדוד וכיום שואף להמשיך להכניס ילדים למסגרת חינוכית, להשקיע בהם ולתת את הכלים בקבוצתו בית"ר אשדוד, הוא רוצה שהם יתפרנסו מכדורגל ויקבלו כלים להצליח בעתיד, כנפו הוא בן אדם שנתן והקריב המון למען החלומות שלו.

 

IMG-20170116-WA0043

כנפו במדי הפועל אשדוד בדרבי נגד בית"ר אשדוד (צילום: מהאלבום הפרטי)

בשישי (היום) יתקיים משחק דרבי באשדוד "הדרבי הקטן", המשחק הזה הוא מאין דרבי פרטי ליוסי כנפו, הוא היה ממקימי הפועל בני אשדוד, רצה לאמן וכשלא כיבדו את בקשתו עזב והקים את בית"ר אשדוד, כיום הפועל בני אשדוד מחזיקה בסגל שחקנים ששיחקו בעבר במ.ס. אשדוד ובליגות הבכירות בדמותם של חנן אלקיים ששיחק בהפועל תל אביב, עידן ציון ואמיר לביא ששיחקו במ.ס. אשדוד, אם כי הקבוצה של כנפו מוגדרת כהפתעת העונה וממוקמת מעליה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort