M1TO

מהותם של הברזילאים עם הכדור היא לייצור אומנות, הכדור הוא הכלי, הרגל היא המוציא לפועל והתוצאה היא הז'וגה בוניטו, רוג'ריו סני עמד בשער של הטריקולור, העמדה הכי לא ברזילאית שקיימת, אך זה לא מנע ממנו לבעוט את הכדור היישר לתוך הרשת באומנות שהשאירה הרבה פיות פעורים. הכובש המצטיין בעולם בין העומדים בין הקורות, במאין פרדוקס מושלם השוער הברזילאי ניחן ביכולות כיבוש מופלאות בבעיטות חופשיות ורפלקסים חדים ששלחו כדורים למפגש רק עם הצד הלא נכון של הרשת.

39 ימים בשנת 1990 – זו הייתה תקופת הזמן בה הכדורגל ייצר את אחד השמות הגדולים בהיסטוריה של הכדורגל הברזילאי והעומדים בין הקורות. רוג'ריו הוזמן ע"י נילו נבס, מאמן Sinop fc לשמש כשוער שלישי באימוני הקבוצה, אבא של סני הציב תנאי להצטרפות בנו לאימונים: האימונים לא ייפגעו בעבודתו של הנער, הקבוצה התחייבה וסני הבן הצטרף, לא עבר זמן רב והשוער הראשון נפצע, פציעות זה מכה ואכן לא עבר זמן רב וגם השוער השני נפצע כך שרוג'ריו קיבל את הכפפות וכבר בהופעת הבכורה הנער המוכשר עצר בעיטת עונשין, הקבוצה העפילה לרבע הגמר ולאחר 6 משחקים זכה עם הקבוצה במאטו גרוסו(אליפות מחוזית) והפך את המועדון האלמוני לשיחת היום בברזיל. לאחר 39 ימים בשער של סינופ סני נבחן בסאו פאולו, מבחן שהיה גם אירוע הנישואין בין רוג'ריו לסאו פאולו.

עוצר וגם כובש(globo)
עוצר וגם כובש (globo)

בגיל 17 הצטרף רוג'ריו לקבוצת הכדורגל סאו פאולו, אותה לא עזב גם בתקופות קשות הן של הקבוצה והן מצד האוהדים שדרשו שילך, פציעות, תארים ושיאים אישים וקבוצתיים, סני וסאו פאולו צעדו יחד במשך 25 שנים עד לפרישתו, את צעדיו הראשונים עשה בקבוצת הנערים כשמקום שהותו הוא לא אחר מאשר האיצטדיון הביתי של המועדון – המורומבי, מאמנו היה טלה סנטנה, עליו העיד סני כי הוא היה זה שהדריכו בצעדיו הראשונים בקבוצה ושימש לו כמקור השראה. רוג'ריו שימש כשוער שני לאלכסנדר – שוער צעיר וכשרוני שזכה לחולצת ההרכב. ההזדמנות הראשונה של סני לעמוד בין הקורות הגיע בעקבות תאונה טראגית של אלכסנדר בה נהרג כשהוא רק בן 20. שוערה השלישי של הקבוצה הבוגרת היה השוער המוביל של הנוער וממילא סני זכה להתאמן עם הבוגרים במסעם ליפן ובניצחון על ברצלונה בגביע הביניבשתי, בזכיה בגביע ליברטדורס (מקביל לליגת האלופות) ובזכיה נוספת בגביע הביניבשתי, סני קיבל במהלך השנים בהם שימש כשוער שלישי דקות משחק שהביאו ללחץ על מאמן הקבוצה דאז זטי שכן הופעותיו הוכיחו כי הוא ראוי לחולצת הרכב. ב-1997 קיבל השוער המבטיח לראשונה את העמדה בין הקורות בקביעות ממאמן הקבוצה מוריסי רמאליו כשהוא סופר 70 משחקים בהרכב בהם גם כבש שער בכורה אחריו כבש עוד יותר ממאה. רמאליו, הבחין ביוכולות הבעיטה של השוער שלו ועודד אותו להתאמן בקביעות על בעיטות חופשיות, לאחר שישה חודשים בהם התאמן רוג'ריו על בעיטות מוריסי החליט לתת לו את ההזדמנות לבעוט במשחק רשמי ואכן במשחק במסגרת אליפות פאוליסטה סאו פאולו קיבלה בעיטה חופשית קרוב לרחבת ה-16, להפתעת כולם מי שניגש לבעוט היה לא אחר מאשר השוער: סני קיבל את ההזדמנות שלו והוא ניצל אותה עד הסוף כשהוא שולח כדור אל הפינה הרחוקה ישר לתוך הרשת, שער בכורה לשוער הצעיר, תודות למאמן עם העין החדה, את אותה עונה סיים עם 3 כיבושים בלבד אך לכולם היה ברור כי השוער המוכשר של סאו פאולו מסכן כל שוער יריב כשהוא ניגש לבעוט. ב-2004 סאו פאולו שיחקה בגביע ליברטדורס אחרי עשור של העדרות אך הקבוצה הודחה כבר בשלבים המוקדמים כשהיא סופגת 2 שערים מכריעים באשמתו הבלעדית של סני, האוהדים זעמו, חלום הליברטדורס נגמר מוקדם מידי והתסכול הופנה כלפי השוער. זו הייתה תקופת משבר בין האוהדים לסני שקראו להדחתו מההרכב ואף לשלילת סרט הקפטן ממנו, האופי החזק של רוג'ריו והרצון שלו לנצח תמיד עזרו לו לגבור על המשבר, המילה/מושג הפסד לא קיים בלקסיקון שלו כשבעונה לאחר מכן הוביל את הקבוצה לאחת השנים המופלאות שלה עם זכיה בטריפל: גביע ליברטדורס (המקביל של ליגת האלופות), פאוליסטה (אליפות מחוזית) וגביע עולם לקבוצות כשהוא כובש 21 שערים ב-75 משחקים (כבש בכל אחד מהטורנירים) כשאחד הרגעים הזכורים שלו הוא מגמר גביע עולם לקבוצות שם סאו פאולו פגשה את ליברפול, הקבוצה הברזילאית הובילה 1-0 כשהאנגלית קיבלה בעיטה חופשית קרוב לרחבה אותה ניגש לבעוט סטיבן ג'רארד, הכדור נבעט לבין החיבורים אך יש שוער בשער וסני עם עצירה גדולה הסיט את הכדור וזכה בתואר בפעם השלישית. ב- 11.12.2015 תלה השוער האגדי את הכפפות והנעליים והשאיר את המורומבי יתום מהאגדה ששמרה על השער, הבקיעה והייתה הפנים של המועדון, סאו פאולו זה רוג'ריו סני וכן ההפך. בנובמבר האחרון האיש והאגדה חזר למועדון כמאמן ונראה כי הגורל החליט שסני והטריקולור חד הם.

(globo)
אוהדים נפרדים מסני (globo)

רוג'ריו סני הוא אגדה שהייתה, סיפור על שחקן שנאמן לקבוצתו ברגעים קשים כמו בשמחים, אחד שלא עוזב לקבוצה אחרת, זן נדיר ששומר אמונים לקבוצתו גם כשקבוצות ניסו לפתות אותו לעבור אילהן, גביע ליברטדורס, ברזילראו, פאוליסטה, סודאמריקנה(מקביל לליגה אירופית), גביעי עולם לקבוצות ועוד, 131 שערים (מתוכם 69 בפנדלים), 1,237 הופעות מתוכם 978 כקפטן, 18 תארים – כל אילו ועוד הפכו את רוג'ריו סני למיתוס של סאו פאלו

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort