הנבל ממילאנו: איקארדי לנבחרת? בעד ונגד

כתבתם של שון דין ונתיב כפרי

הוא גיבור במדי הנראזורי, הוא הקפטן והסמל הבלתי מעורער של המועדון. אינטר נסמכת עליו יותר מכל שחקן אחר בסגל, והיא יודעת שהוא יציל אותה שוב ושוב. לאורך 3 וחצי עונות, מאורו איקארדי כבש 68 שערים ב-129 הופעות, ובעונת 2014-15 אף היה מלך השערים של הליגה האיטלקית. אינספור שמועות נשמעו בשנים האחרונות על מעבר אפשרי לקבוצה אחרת, אבל הכישרון הענק בן ה-23, שגדל בברצלונה עד שהיא ויתרה על שירותיו תמורת 400 אלף אירו, חתם לאחרונה על הארכת חוזה עד 2021 עם סעיף יציאה משוגע של 110 מיליון אירו. בכך, ללא ספק, הוא הוכיח את נאמנותו למועדון. אבל הארגנטיני הלוהט נחשב בעיני רבים לנבל. סיפור האהבה הבלתי אפשרי שלו עם אישתו לשעבר של החבר הטוב מקסי לופז (שהפכה ב-2014 לאישתו של איקארדי) הכתימה את שמו, וגרמה לנבחרת הנכשלת של ארגנטינה לוותר באופן עקרוני על שירותיו. מאז ההופעה הבודדת שלו בנבחרת הבוגרת ב-15 באוקטובר 2013, עברו על הנבחרת 3 גמרים רצופים בהם הייתה חסרה רגל מסיימת. אז מי אתה, מאורו איקארדי, גיבור או נבל? והאם הוא צריך לייצג את המדים הלאומיים של מי שזכתה פעמיים בגביע העולם?

נבל או גיבור? מאורו איקארדי (טוויטר)
נבל או גיבור? מאורו איקארדי (טוויטר)

נגד: איקארדי בגד בחברו, לכלך על אוהדי קבוצתו והפך בעיני ארגנטינאים רבים לסוס מת/ שון דין

למרות היותו שחקן נהדר. יש מספר סיבות שבגינן איקרדי אינו חלק מאותה נבחרת שזכתה בעבר בגביעי עולם וב-14 אליפויות דרום אמריקה. חלק מהסיבות מקצועיות, אך רובן קשורות קודם כל לאופיו השנוי במחלוקת של איקרדי ונועם הליכותיו. דעת הקהל כלפיי מאורו בארץ מולדתו אינה שנויה במחלוקת ולא לזכותו. החלוץ שעזב את המולדת בגיל צעיר, מוגדר כ-"פרסונה נון גרטה" בקרב אוהדי הכדורגל בארצו שלו. הסיבה הראשית והידועה ביותר זו כמובן הפרשה של איקרדי ואשתו כיום וונדה נרה, שהיא בעצמה אישיות מסוקרת מאוד במדורי הרכילות של ארגנטינה, מעין קים קרדשיאן מקומית.

זוגיות מתוקשרת עם אישתו לשעבר של החבר לשעבר מקסי לופז (דיילי מייל)
זוגיות מתוקשרת עם אישתו לשעבר של החבר לשעבר מקסי לופז (דיילי מייל)

וונדה הייתה נשואה למקסי לופז, חלוץ נבחרת ארגנטינה לשעבר ששימש כמעין אח גדול לאיקרדי והפך אותו לבן ביתם, שם החלו מאורו ואשתו של חברו הטוב דאז, ברומן שהוביל לגירושים של וונדה ומקסי וכמעט מיד לחתונתה עם איקרדי, שהפך גם לאב חורג לשלושת בניו של מקסי לופז, שלא סלח לגרושתו לחברו הטוב שהפך בין רגע לנמסיס שלו. ההתנהלות של איקרדי בנושא, והצורה שבה התבטא הרגיזו את הציבור הארגנטינאי שזכה לראות טלנובלה בגודל מלא- בה איקרדי שימש כנבל בעוד מקסי הפך לקורבן. ”יאמר לזכותו" של מאורו  שהוא נכנס לתפקיד כמו שחקן מתודי, ואף הוסיף אש למדורה, לאחר שאמר שמבחינתו מקסי מעולם לא היה חבר, אלא מכר מהעבודה בסך הכול, אז איך שחקני הנבחרת אמורים לסמוך על חבר לחדר ההלבשה שמחייך אל רעו ואז כשהוא מסתובב כבר משחיז את הסכין ?? איקרדי הגדיל ועשה, והוציא בגיל 23 בלבד ביוגרפיה שבה הוא מתאר בין היתר, איך ניצתה האהבה בינו לבין וונדה. הספר גרם למאורו צרות נוספות לאחר שבפרק אחר כתב על תקרית שהייתה לו מול אנשי האולטראס של קבוצתו הנוכחית- אינטר מילאנו, בה הוא כאמור משמש כקפטן.

"אני מוכן להתמודד מול כל אוהד ביציע. שיבואו אחד אחרי השני, כמה הם כבר? 100? 200? אביא 100 עבריינים מארגנטינה והם יראו מי הגבר כאן". כך אמר על האוהדים הפנאטים של מועדון הפאר.

אנשי האולטראס של המועדון יצאו בפעולות מחאה כנגד הקפטן של קבוצתם, וקראו לשלול ממנו את הסרט. איקרדי מצא את עצמו שוב בצד השלילי של דעת הקהל, אך בן אדם אחד שהתבטא כנגדו כנראה סתם לו את הגולל לגבי השתתפות במסגרת בין לאומית בזמן הנראה לעין. דייגו מראדונה אינו תלמיד משנתה של חנה בבלי, אך גם הוא התייחס בסלידה למעשיו של איקרדי  ואמר שמבחינתו מדובר ב-"אדם מת". לפי דיווחים ב אמצעי התקשורת, ליאו מסי עצמו, הטיל וטו על זימונו של מאורו לנבחרת הלאומית, מה שגרם לטאטה מרטינו, מאמנה הקודם של ארגנטינה להודיע בתקשורת שאיקרדי לא יזומן. מאורו יכול היה לשאוב עידוד מהמינוי של אדגרדו באוסה כמאמן הלאומי החדש. באוסה הודיע שמבחינתו מי שטוב ישחק ללא קשר לדעת הקהל, אך לא נראה שהוא מיישם את מילותיו, ואיקרדי עדיין לא זכה לשיחת הטלפון לה הוא מייחל מהנבחרת שזכתה מהתקשורת לכינוי הנלעג, "מועדון החברים של מסי". יכול להיות שכך הדבר, אך נשאלת השאלה האם אישיותו הדומיננטית של איקרדי תואיל לחדר הלבשה מגובש, והאם הוא יצליח להתגמש ולהבין שהוא עוד שחקן ברוטציה שמשחק ליד הטוב בעולם כיום?

RELATED POSTS

איקארדי רב עם האוהדים אחרי שפרסם שורות בגנותם בספר הביורגאפי שלו. אחר כך התנצל והשורות הללו נמחקו מספרו (ESPN)
איקארדי רב עם האוהדים אחרי שפרסם שורות בגנותם בספר הביוגרפי שלו. אחר כך התנצל והשורות הללו נמחקו מספרו (ESPN)

גם במידה וקברניטי הנבחרת יסכימו לקחת את הסיכון לפיצוץ בחדר ההלבשה, נשאלת השאלה איך מאורו יסתדר בהתחשב בעובדה שיש לפחות שני חלוצי מטרה שיהיו לפניו בתמונת ההרכב. קון אגוארו הוא אחד החלוצים הטובים בעולם, שמשחק בהצלחה כבר שנים בפרמייר ליג ובליגת האלופות, ובנוסף מדובר בחבר הכי טוב של מסי כך שמקומו בהרכב כמעט מובטח. גונזאלו היגוואין אומנם זוכה לביקורות על הופעותיו במדי האלביסלסטה, אך גם הוא עובר עונה נפלאה ושומר על יכולת גבוה בקבוצותיו לאורך שנים. אומנם קמפיין מוקדמות המונדיאל נוכחי של ארגנטינה נראה עגום למדי, אך האם מדובר בבעיה בסגל? אני ספקן לגבי היות איקרדי, "תרופת הקסם" לבעיות של באוסה, בכל זאת מדובר בנבחרת בעלת סגל רחב וכישרוני, שהגיע לשלושה גמרים בשלוש השנים האחרונות ורק חוסר מזל מנע מהם את התהילה. איקרדי שחקן נהדר, אך הוא עוד צעיר ויש אופציות עדיפות לפניו, אופציות יותר סימפטיות לפי דעת הקהל, ודעת חברי הקבוצה.

בעד: העליהום התקשורתי צלב שחקן מאני טיים ברמה עולמית. האם נבחרת ארגנטינה יכולה להרשות לעצמה לאבד את הנכס הזה? / נתיב כפרי

כל שחקן כדורגל עבר בחייו איזוהי תפנית שלילית. ולא רק שחקני כדורגל, כל אדם עובר בחייו מורדות ושפלים. יותר קל לשפוט אדם הנמצא בלב התקפה תקשורתית, ולקבוע על חשבונו מהם הערכים החברתיים המייצגים אותנו, חברה אולטרה מודרנית, היפר תקשורתית ואובר סוציאלית. קל מאוד להפוך נבל לגיבור לאומי, וברגע אחד שוחטים תקשורתית שחקן כמו איקארדי, והופכים אותו מקרבן התקשורת שהוא לנבל. האם מצפונית הוא נקי מכל עוול? לא. אבל אם נציץ בעבר, נוכל למצוא סיפורים גרועים בהרבה. בהתחשב במציאות, זו שלו מול עצמו, מצבו לא רע בכלל, והאמת שהסיפור שקרה לאיקארדי יכול לקרות, אולי עם שינויים קלים בעלילה, לכל אחד.

באינטר הפך איקארדי לסמל ולקפטן, אך גם לשחקן החשוב ביותר מקצועית (bola.kompas)
באינטר הפך איקארדי לסמל ולקפטן, אך גם לשחקן החשוב ביותר מקצועית (bola.kompas)

איקארדי התחתן עם אהבת חייו. לאהובתו היו ילדים. יש להם שתי בנות מהנישואים שלהם. זהו תא משפחתי מודרני. עד לפני 40 שנה, בגלל מוסכמות שחלפו מן העולם היה קשה לקבל שני גרושים שחיים יחד, ואב המגדל ילדים שאינם שלו. קרה המקרה, איקארדי הכיר את האישה כשזו הייתה בת זוגתו של חברו מקסי לופז. האם זה מוסרי להתחתן עם אישתו של החבר שלך? לא, אבל אי אפשר לשפוט אדם על כך שהוא מתאהב. האם הנסיבות היו מקלות אלמלא איקארדי היה בן ביתו של לופז? בוודאי. האם אישתו לשעבר של לופז התאהבה באיקארדי? כן. האם היא חושבת שהוא אב ראי לילדיה? כמובן. בואו נודה באמת, זהו סיפור של הלב. יש אלפי סיפורים כאלה. והקו הדק שבין להיות הנבל הגוזל את אישתו של אחד לבין גיבור הנלחם וזוכה בבחירת ליבו הוא דק מאוד. קל לשפוט את הערס עם התספורת הקצרצרה, עם תדמית הבנדיט הארנגטינאי, איש הרחוב המקועקע שמככב במועדון גדול שלעת עתה הוא קבוצה קטנה. התקשורת לקחה את העניין הזה, הגדילה אותו בזכוכית מגדלת כך שרוב האנשים יהנהנו בחיוב אם ישאלו אותם האם איקארדי הוא נבל.

קצת נראה כמו ערס, אולי קל יותר לשפוט אותו בחומרה? (בליצ'ר ריפורט)
קצת נראה כמו ערס, אולי קל יותר לשפוט אותו בחומרה? (בליצ'ר ריפורט)

אבל בשורה התחתונה, מה שצריך לעניין הוא היכולת על המגרש. במלים אחרות, מה שחשוב זה מה שיש בין הרגליים, כלומר הכדור. והכדור מאוהב באיקארדי. הוא מציית לו, נענה לו ונשמע לפקודתו. איקארדי הוא כוכב כדורגל בקבוצה שאי אפשר להיות בה כוכב. זוהי קבוצה אפורה, שמסיימת עונה בין מקום 4 ל-8 בסריה א'. אין לו באינטר עמיתים ברמתו, הוא לא עטוף במבשלים הטובים בעולם ואין לו מעמד של כוכב עולמי. אבל בגיל 23, אחרי שברצלונה כבר ויתרה עליו, גדל הסופרסטאר הזה למימדיו הקיימים תוך שהוא נושא על זרועו את סרט הקפטן. נסו לדמיין אותו במדי ברצלונה, או ריאל. הרי ברור שמניין שעריו היה גודל פלאים. ביכולות כמו שלו, בקלות היה נכנס לנעליו של קארים בנזמה. ויש לו בממוצע שער בשני משחקים באינטר! תארו לכם מה הוא היה עושה, לו כיכב בקבוצה שבה הוא מקבל פי 2 כדורים ומגיע לפי 2 מצבים?

איקארדי הוא אחד הכדורגלנים הטובים בעולם. על פי מדד דף הפייסבוק של אורי קופר, איקארדי הוא השחקן שהכי מעורב בשערי קבוצתו מבין כל 5 הליגות הגדולות באירופה. הוא מוביל את טבלת הכובשים בסריה א' עם 15 שערים, ושני בטבלת המבשלים עם שבעה. במלים אחרות, הוא מעורב ב-22 שערי ליגה, יותר מכל שחקן ביבשת. לצורך השוואה, לאו מסי, למשל, מעורב ב-17 שערי ליגה. ושוב, איקארדי עושה זאת בקבוצה שהפסידה העונה פעמיים לאלופת ישראל, שעפה בשלב הבתים של הליגה האירופית ושנמצאת כרגע במקום השישי בסריה א'. מה צריך יותר מזה מאמן ארגנטינה אדגרדו באוסה? אולי 3 גמרים רצופים בהם באלביסלסטה חסרים רגל מסיימת ומסיימים כסגנו של בר כוכבא? או אולי שורה של שחקני קו קדמי שעשו את שלהם בנבחרת וכשלו ברגע האמת? או בכלל הצערה חלקית של הנבחרת, לקראת מונדיאל 2018 ההולך ומתקרב, שמסתמן כמונדיאל האחרון של מסי בשיאו, ואולי בכלל?

אחרי 3 גמרים רצופים בהם הייתה חסרה רגל מסיימת, הגיע הזמן לשינויים בסגל האלביסלסטה (PaperCity Magazine)
אחרי 3 גמרים רצופים בהם הייתה חסרה רגל מסיימת, הגיע הזמן לשינויים בסגל האלביסלסטה (PaperCity Magazine)

לא משנה איזה מהאפשרויות תבחרו, איקארדי חייב להיות הבחירה הראשונה בחוד של נבחרת ארגנטינה. וככל שיקדם, ייטב. אם התירוץ הוא ברבורים של מרדונה או בעיות חברתיות, הרי שמקסי לופז לא משחק שנים בנבחרת הלאומית. והשחקנים? הם יכולים להתרגל לעובדה שהמאמן זימן שחקן חשוב שיסייע לנבחרת. גם מרדונה יכול. בינתיים עברו 3 מאמנים לאומיים מאז אותה הופעה בודדת של איקארדי לפני קצת יותר מ-3 שנים. גם באוסה הוזמן על תקן המפשר הלאומי, כמי שהגיע להחזיר את מסי מפרישתו הזמנית. מה שבאוסה חייב לעשות, בניגוד לקודמיו, הוא לזמן שחקן מוכח ומוכן לנבחרת, שגם כעת מתקשה מאוד בשלב המוקדמות בגביע העולם, שלב שאם לא תעבור אותו תהיה הנבחרת הזו כישלון קולוסלי לדראון עולם בארגנטינה, שלא נדבר על כך שהסיכויים שמסי יניף את הגביע המוזהב והיקר מכל יקטנו משמעותית.

הנבחרת חייבת שחקן קר רוח שיהיה האדם המכוון ברגעי מפתח. מקצועית, איקארדי הוכיח שהוא מתאים. צריך גם לזכור שעתידו עוד לפניו, ואם רוצים שהוא יהיה פקטור בנבחרת הוא צריך להתחיל לשחק בה לצד השחקנים שאיתם הוא יוביל. חברתית, באינטר הוא הסתדר מצוין, וידע להסתגל לביקורת על ספרו, כשהתנצל בפומבי. שאלו את האוהדים ששרקו לו בוז ב-2015, וגלו כי אין בהם אחד שיגיד מילה רעה בודדת על איקארדי. כי איקארדי הוא פיגורה, קפטן בן 23, שחקן שלוקח אחריות, לומד מטעויות, שחקן שסוחב על גבו קבוצה שלמה. אז מי בכלל אמר שהוא לא מתאים לנבחרת?

מאורו איקארדי בהופעתו היחידה בנבחרת ארגנטינה. החלוץ שבחר באלביסלסטה היה יכול לשחק במדי איטליה, אך בחר במולדת מדרום אמריקה. צריך לחזור וללבוש את מדיה? (פורום)
מאורו איקארדי בהופעתו היחידה בנבחרת ארגנטינה. החלוץ שבחר באלביסלסטה היה יכול לשחק במדי איטליה, אך בחר במולדת מדרום אמריקה. צריך לחזור וללבוש את מדיה? (פורום)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?