תשאלו את לאון

בגיל 22 היה נחשב לאחד השחקנים המוכשרים בספרד, אך החתימה המיוחלת בריאל מדריד גרמה לפדרו לאון להפוך לאחד הכישרונות המבוזבזים הגדולים ביותר של השנים האחרונות. כיום מנסה פדרו לאון לסיים את הקריירה המוחמצת שלו בטעם טוב ולחולל ניסים בתור השחקן החשוב ביותר של אייבר הקטנה.

פדרו לאון סאנצ׳ס חיל נולד בעיר הקטנה מולה אשר נמצאת במחוז מורסיה בספרד. בתור ילד עם כשרון ברגליים, גדל פדרו במחלקת הנוער הצנועה של קבוצת הכדורגל של בירת המחוז- ריאל מורסיה. תוך שנה וחצי בלבד קפץ לאון מקבוצת הנוער, דרך קבוצת המילואים אל הקבוצה הבוגרת בה שימש כשחקן "קצה ספסל" בעונתו הראשונה אשר במהלכה שיחק שני משחקים בלבד. לאחר העונה השנייה בקבוצה החלה הפריצה של לאון אל התודעה של הכדורגל הספרדי- יחד עם אחד מגדולי שחקני מורסיה בכל הזמנים, איבן אלונסו, הקפיץ פדרו הצעיר את קבוצתו אל הלה ליגה לאחר שסיימה במקום השלישי בליגת המשנה.

לא הזדקק לתקופת מעבר בקבוצת המילואים. לאון במורסיה. (Marca)
לא הזדקק לתקופת מעבר בקבוצת המילואים. לאון במורסיה. (Marca)

בקיץ 2007 החליטה לבאנטה לרכוש את הצעיר המוכשר תמורת 1.8 מיליון יורו. פדרו ולבאנטה לא ירצו לזכור את אחת העונות הגרועות שלהם לאורך השנים- לבאנטה נעלה את הטבלה במשך העונה כולה, בסיומה כמובן נשרה לליגת המשנה. באשר לפדרו לאון, השחקן הצעיר שנכלל בסגל נבחרת ספרד עד גיל 21 שיחק 27 משחקים לאורך העונה אך התקשה להביא את היכולות שלו לידי ביטוי. לבאנטה ירדה כאמור לליגה השנייה אך חתימה בויאדוליד המתחזקת של שנות ה2000 מנעה מפדרו לאון לנשור יחד איתה.

בעונת 2008/9 הפך פדרו לאון לאחד השחקנים המבוקשים בספרד- בעידן שבו יש יותר מדי שחקנים שמביאים בעיקר "שואו", כל קבוצה משתוקקת לשחקן אחד לפחות שמשחק כדורגל טהור. פדרו לאון בן ה-22 ידע לשחק את המשחק הפשוט והפך למלך הבישולים של קבוצתו עם 12 בישולים ועוד 5 שערים. תקופת השיא של פדרו לאון בויאדוליד הייתה בין המחזור ה11 למחזור ה16 של העונה, במהלכם בישל 7 שערים כולל את שער הניצחון על ריאל מדריד במחזור ה11. ויאדוליד שהגיעה כבר אל המקום ה-8 במהלך העונה, אכזבה במחזורי הסיום לאחר שלא ניצחה 10 משחקים ברציפות וחתמה את העונה כאשר היא ממוקמת במקום ה-14. מאמנו של לאון, חוזה לואיס מנדיליבר, שמאמן אותו גם בימים אלו בשורות אייבר, הרגיש בחסרונו של פדרו הצעיר במחזורי הסיום וראה בכך גורם ישיר להופעות הרעות בסיום העונה.

מלך שערים בגיל 22. לאון במדים ויאדוליד. (Ligafutball)
מלך הבישולים בגיל 22. לאון במדי ויאדוליד. (Ligafutball)

ויאדוליד ידעה כמובן שאין ביכולתה להחזיק את ילד הפלא. לאחר דחיית הצעות רבות מקבוצות שונות מעבר לים, החליטה להיענות בחיוב להצעתה של חטאפה שגובהה עמד על כמעט 4 מיליון יורו. פדרו לאון הפך לאחד השחקנים הטובים ביותר של חטאפה לאחר שכבש 9 שערים ובישל 12. חטאפה סיימה את אחת העונות האחרונות שלה בתור הקבוצה השנייה של העיר מדריד במקום השישי והמכובד, הרבה בזכות ילד הפלא הספרדי שהפך לחביב האוהדים בפרברי מדריד.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

השמועה על הספרדי הצעיר שמחולל ניסים בקוליסאום אלפונסו פרז לא איחרה להגיע אל מרכז העיר. ז׳וזה מוריניו החליט כי יש ללאון מקום בקבוצת הפאר ורכש אותו ב10 מיליון יורו. למרות ההתבטאות המבטיחה של מוריניו, המאמן הפורטוגלי ניפה את לאון מהסגל אחת לכמה שבועות, גם לאחר שלאון העניק לריאל ניצחון מול אוסאסונה כשעלה מהספסל, והציל אותה מהפסד מול מילאן בשלב הבתים של ליגת האלופות. לאון לא היה מרוצה מהמקום שלו בקבוצתו של מוריניו, שהעדיף לשבץ בהרכב את אנחל די מריה שכידוע, שחקן טוב בהרבה מלאון. בעונת 2011/12 הושאל לאון לחטאפה, אך התקשה לחזור למיטבו לאחר פציעה קשה בברך שהשביתה אותו לכמעט שלושה חודשים.

התעורר מהר מדי מהחלום. לאון עם מוריניו בריאל מדריד.
התעורר מהר מדי מהחלום. לאון עם מוריניו בריאל מדריד. (מארקה)

אחרי התקופה הקשה בקריירה, חזר לאון לקדנציה שנייה במקום בו הוא מרגיש הכי שלם שיש, חטאפה. כוכבים כמו סולדאדו ודל מוראל עזבו ובמקומם הגיעו שחקנים צעירים שהתקשו להוביל את קבוצתם אל החלק העליון של הטבלה. בנקודה זו נכנס ידידנו לתמונה. לראשונה מאז תחילת הקריירה הופך לאון לשחקן המוערך ביותר בקבוצתו. אך סיפורו של פדרו לאון אינו סיפור סינדרלה בעל סיום הירואי- הפציעה של מספר 21 בכחול המשיכה לתקוע מקלות בגלגלי הקריירה שלו, הוא בישל עשרות שערים אך התקשה לחתוך לכיוון הרחבה ולכבוש (אותה הבעיה שהובילה לספסולו בריאל מדריד), מה שגרם לכך שלאון כבש פחות מ20 שערים ב4 עונותיו בחטאפה. בסוף העונה הרביעית שלו בקדנציה השנייה בכחול, החליט הקפטן לא להמשיך עם קבוצתו בליגת המשנה ונטש את הסיפון בפעם השנייה בקריירה.

החליט לוותר על החוזה עד 2018 ולהישאר בליגה הראשונה. לאון וסרט הקפטן בחטאפה. (whoateallthepies.tv)
החליט לוותר על החוזה עד 2018 ולהישאר בליגה הראשונה. לאון וסרט הקפטן בחטאפה. (whoateallthepies)

מי שנהנתה מנטישתו של לאון הייתה אייבר, קבוצה קטנה בעלת חלומות גדולים. הבאסקית החדשה בלה-ליגה מציגה כדורגל חיובי ומהיר, מחזיקה בכישרונות צעירים כמו סרגי אנריך ואנטוניו לונה ומשחקת לעיני קהל ביתי דוחף. פדרו לאון נכנס לראשונה בקריירה לנעלי הסקורר- הוא ממוקם ראשון בטבלת הכובשים של הקבוצה ונראה שהוא מתמודד עם התפקיד החדש בצורה מעולה. לאון כבש את שער הבכורה שלו במדי ה"לוס אמרוס" בניצחון על ולנסיה כבר במחזור השני. אייבר פתחה את העונה בצורה נפלאה וכרגע היא ממוקמת במקום השמיני. קבוצתו של מנדיליבר רוצה לשמור על איזון גם בחלק השני של העונה וכשיש לך שחקן כמו פדרו לאון שרוצה להפוך לראשונה בקריירה למלך השערים של קבוצתו, כרטיס לאירופה זאת לא מילה גסה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort