בלם כובש: אברהם פאס הציל נקודה לסכנין במושבה

במכבי פתח תקווה כבר חשבו שהם בדרך לניצחון, לאחר שגיא מלמד כבש שער נפלא, אך בתוך תוספת הזמן, אברהם פאס הציל את קבוצתו שנשארה בעשרה שחקנים, עקב הרחקה של סארי פאלח, גם אבוקסיס הורחק לאחר שהתעמת עם השופט

מחזור אמצע השבוע הגיע, ומכבי פתח תקווה אירחה הערב את בני סכנין באצטדיון המושבה. לאחר שעברו בצורה מרשימה את מכבי חיפה בגביע, חניכיו של קובי רפואה, שגם רצים חזק בצמרת הליגה, הגיעו במומנטום חיובי להתמודדות, אך מולם התייצבה יריבה עיקשת  שגם מגיעה לאחר תקופה טובה בליגה וניצחון בגביע בסיבוב ח' בגביע המדינה על מכבי שעריים. ממש לקראת שריקת הפתיחה, לירוי צעירי חש בכאבים והודיע לצוות המקצועי שהוא אינו יכול לשחק. אייטור מונרוי שיועד לפתוח על הספסל, החליפו בהרכב. יוסי אבוקסיס נאלץ להסתדר ללא הקפטן שלו, חלאד חליילה ששבר במחזור הקודם את שיא הכרטיסים הצהובים לשחקן בליגת העל, ולא נכלל בסגל. פיראס מוגרבי חזר לקבוצה בה עשה חיל לאחר חצי עונה מאכזבת בירוק של הכרמל, והוא פתח על ספסל המחליפים.

 

השופט איתן שמואלביץ' הוציא את המשחק לדרך. לאחר שלוש דקות של כדורגל, סיראז נאסר העביר כדור טוב למרכב הרחבה, אך יובל אבידור פספס את הכדור וההזדמנות פוספסה. בדקה ה-14 ניסיון איום ראשון לעבר השער. גידי קניוק בעט מ-20 מטרים כדור שעבר מטר וחצי מהעמוד הימני. שלוש דקות לאחר מכן שוב קניוק ניסה לקצר הליכים, אך הפעם הבעיטה שלו מ-25 מטרים הלכה גבוה. הזדמנות גדולה למלאבסים בדקה ה-23. מונרויי הכניס כדור עומק שחתך את כל ההגנה והגיע לגיא מלמד, אך מול מחמוד קנדיל יצא מצוין ומנע מקבוצתו את הפיגור. מצב הדשא באצטדיון המושבה אינו אופטימלי, מה שגרם להרבה החלקות, ולכדורים שנתקעים בגומות, כך קרה גם לגידי קניוק שניסה להרים קרן ופשוט בעט החוצה. יש לתת את הדעת איך במספר אצטדיונים מודרניים במדינת ישראל, שהוקמו בשנים האחרונות, ועדיין מצב המגרש מתאים לליגות נמוכות במקרה הטוב. מכבי פתח תקווה השתלטה על המשחק ורוב הנעת הכדור התנהלה בחלק המגרש של האורחים, שהתגוננו וניסו לצאת למתפרצות.  בדקה ה-45 ניסיון בעיטה ראשון של סכנין, וונדרסון ניסה לבעוט מ-30 מטר אלכסונית לשער, אך הבעיטה הלכה החוצה. מחצית חלשה למדי נגמרת ללא שערים.

פיראס מוגרבי עשה בכורה מחודשת בקבוצה בה עשה חיל (הפייסבוק הרשמי בני סכנין)
פיראס מוגרבי עשה בכורה מחודשת בקבוצה בה עשה חיל (הפייסבוק הרשמי בני סכנין)

יוסי אבוקסיס לא אהב ששחקניו לא החזיקו בכדור מספיק, והוציא את הבלם גוטוס מארון והכניס במקומו את הקשר רודריגו אנטוניו. גם קובי רפואה ביצע חילוף,  ומנור סולומון, הכשרון הצעיר, נכנס במקום מיחאי רומן. שתי דקות מפתיחת המחצית, וכבר הזדמנות גדולה לסכנין. רמזי ספורי שחרר בעיטה חלשה מ-16 מטר לעבר המסגרת, אך דני עמוס שמט את הכדור שהגיע לרגליו של סארי פלאח, אך מ-7 מטרים הבלם לא הצליח לפגוש את המסגרת. עוד הזדמנות ענקית של סכנין בוזבזה על ידי אבידור בדקה ה-51. האורחים יצאו למתפרצת בזק בסיומה השאיר ז'אורז'ינו את החלוץ במצב נוח, אך אבידור התמהמה והגנת המלאבס הצליחה למנוע ממנו בעיטה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אוהדי האורחים, שהגיעו מהצפון ביום לא נוח במיוחד, לא הפסיקו לעודד את קבוצתם שעלתה ביכולת משופרת למחצית השנייה. בדקה ה-63 אבוקסיס נתן עוד סיבה לאוהדי קבוצתו לפצוח בשירה לאחר שהכניס את יקיר הקהל, פיראס מוגרבי, הג'וקר של סכנין בעונות הקודמות, במקומו של רמזי ספורי. עוד לפני החילוף נראה שסכנין קופחה. עלי עותמאן הרים כדור טוב לרחבה, שוב דני עמוס שמט את הכדור שהיה בדרך ליובל אבידור, לריבאונד הגיע סיראז' נאסר שהפציץ את הרשת הריקה, אך שמואלביץ' טען לעבירה של יובל אבידור על עמוס, והשער נפסל. חשוב לציין שהמגע בין החלוץ לשוער היה מחוץ לרחבת החמש וספק שהייתה סיבה לשרוק לעבירת תוקף. יוסי אבוקסיס לא אהב את ההחלטה  ולאחר דין ודברים עם השופט, שמואלביץ' החליט להרחיקו ליציע. אך עשרים דקות לסיום זכינו לראות שער שלא רואים כל יום.  מכבי פתח תקווה בהתקפה מסוכנת ראשונה במחצית, דור אלו הרים נפלא מהאגף, לעבר גיא מלמד שמ-13 מטר שחרר  בעיטת יעף מופלאה שנעצרה ברשת של קנדיל.

בישול נהדר לדור אלו, שער פנטסטי לגיא מלמד (דף הפייסבוק הפרטי של דור אלו)
בישול נהדר לדור אלו, שער פנטסטי לגיא מלמד, אך רק נקודה למכבי פתח תקווה (דף הפייסבוק הפרטי של דור אלו)

מלמד כמעט והכפיל את מאזנו במשחק לאחר שנכנס לרחבה ושחרר בעיטה למסגרת, אך קנדיל הדף, לריבאונד הגיע מנור סולומון שסחט הצלה נוספת מהשוער האורח. גם ננאד אדמוביץ' המחליף יכל להכפיל את יתרון המארחים בדקה ה-80. אך הסרבי התמהמה ברחבה, וסרי פלאח הגיע אליו בזמן על מנת לחלץ את הכדור. שוב גיא מלמד גורם לצרות, ובדקה ה-85 הוא הוכשל על ידי סרי פלאח 18 מטרים מהשער, הבלם של סכנין כבר סחב צהוב ושמואלביץ' נאלץ להרחיקו. גידי קניוק ניגש לבעיטה החופשית, וסובב לפינה הקרובה, אך קנדיל הצליח להדוף לקרן. הבכורה המחודשת של מוגרבי כמעט והפכה מושלמת, לאחר שבדקה ה-87 הגביה כדור מצוין לרחבה, אליו תמבי סגס שהנגיחה שלו הלכה ליד העמוד. שלוש דקות בתוך תוספת הזמן סכנין הצליחה להשיג את השיווין המיוחל. כמעט כל שחקני השדה של האורחים יצאו להתקפה מתפרצת, ועוד שחקני פתח תקווה היו שאננים משהו בחזרה להגנה. הכדור הגיע לז'אורז'יניו שהרים כדור מצוין לתוך הרחבה, אל הכדור הגיע אברהם פאס, שנגח כדור שעמוס היה אמור לקחת, אך השוער ביום חלש, ולא הצליח למנוע מהבלם הספרדי את שערו הרביעי העונה. בסיום חלוקת נקודות צודקת.

הרכבים:

מכבי פ"ת:

דני עמוס, נאור פסר,עומר דנינו, אליסון דוס-סנטוס,דור אלו, אייטור מונרויי, רומאריו פירס,גידי קניוק (לירן רוטמן,90) ,מוחמד כליבאת (ננאד אדמוביץ',69), גיא מלמד, מיחאי רומן (מנור סולומון, 45)

בני סכנין:

מוחמד קנדיל,עלי עותמאן, סארי פלאח, אברהם פאס, מארון גוטוס (רודריגו אנטוניו,45), וונדרסון, ז'אורז'יניו,  תאמבי סגס, סיראז' נאסר (פיראס מוגרבי,64), רמזי ספורי, יובל אבידור (עידן שמש, 69)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort