ליגה ספרדית מחזור 17 – משחקי שבת: ריאל לוהטת, אתלטיקו משתקמת וסביליה מתייצבת

אחרי פגרת חגי סוף דצמבר, חוזרת הליגה הספרדית לפעילות מלאה, ואנו נעקוב אחרי כל האקשן של המחזור ה-17

המשחק המרכזי: ריאל סוסיאדד (מקום 5) נגד סביליה (מקום 3)

ריאל סוסיאדד מקבלת אתגר מיריבה שמעליה בטבלה, אבל כשיש לה תיקו משכנע מול ברצלונה באנואטה העונה, היא יכולה להרגיש מצוין. סביליה באה אחרי הפסד לריאל, ורוצה לנצח כדי לנסות ולשמור על המקום בצמרת ועל הפער מהמקום הרביעי.

מחצית ראשונה: 

אחרי שליטה סביליאנית, דווקא וויליאן ז'וזה כמעט נרשם על לוח התוצאות ובעט סנטימטרים מהקורה השמאלית. בעשר הדקות השניות של המחצית, הייתה זו סביליה ששלטה אך בחוסר סיכון, לעומת סוסיאדד שסיכנה שוב ושוב. הרבה ריקודים יפים ליד השער, אך בדקה ה-24 עדיין אין שערים. דקה 26 נפרץ הסכר. התמסרות בין אנזונזי לואסקז, מייצרת בעיטה של השני. הדיפה רעה גוררת ריבאונד קטלני של בן ידר, שכובש את היתרון לאורחת והשישי שלו העונה. 2 דקות עוברות, הוצאת חוץ משולשת מביאה את סביליה קרוב לרחבה. הרמה של נאסרי נוחתת על רגל זרה, אבל הרחקה רעה מגיעה לראש של ואסקז, שמבשל בחכמה בן ידר, שעוקף את השוער בקלילות וכובש שער חכם. צמד ב-2 דקות, וסביליה יורדת למחצית ביתרון חוץ יקר, 2-0 באנואטה. 

בן ידר עם צמד ופרצוף משונה (לה ליגה)
בן ידר עם צמד ופרצוף משונה (לה ליגה)

מחצית שנייה: 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אחרי שיצא העוקץ מההתקפות שלה במחצית הראשונה, ממשיכה המארחת להיראות שבירה, וכמו נותנת כבוד לסביליה. דקה 50 ולה בועט במורך כדור סתמי לידיים של סרחיו ריקו, שוערה הנהדר של סביליה. בעיטה מהצד השני יוצאת לקרן מרגלו של רולי. ריאל סוסיאדד נעלמה מאז השער הראשון, וכאילו סתם משחקת. מוזר לראות את החבורה הקרבית הזו נרפית כל כך.מדקה 57 לערך, עשתה המארחת קולות של התקפה, אבל ללא הועיל. גם חילופים מוקדמים לא עזרו ליכולת הירודה. דקה 66, אריץ נפגע בראש, אבל המשיך.

סביליה חזרה להשתלט על מרכז השדה. בדקה ה-7, איבוד כדור של אלוסטונדו מגיע לבן ידר שבשמאל מוסר לסראביה והוא קובר את השלישי. סביליה מרסקת את סוסיאדד במה שנראה כלא כוחות. בדקה ה-83, פרחה עוד הספיק לבשל את השלישי של וויסאם בן ידר, שמשלים שלשוער בערב נהדר. 4-0 לרוחי בלאנקוס. סביליה חוזרת לעצמה אחרי ההפסד בגביע, היא שומרת על המקום ה-3, ואף עולה זמנית למקום השני לפני המשחק של ברצלונה מחר. היא תנסה בחמישי לעשות את הבלתי ייאמן ולחזור מול יתרון הביתי 3-0 לריאל מדריד רק לפני 3 ימים. בן ידר עולה למקום ה-6 בטבלת הכובשים עם 8 שערים.

הרכבים:

(מארקה)
(מארקה)

ריאל מדריד (מקום 1) נגד גרנאדה (מקום 19)

ריאל חוזרת לליגה אחרי הניצחון המשכנע 0:3 בגביע על סביליה. היא חסרה את בייל, פפה, קובצ'יץ' וואסקז הפצועים ואת הקפטן ראמוס המוצהב. גם גרנאדה חסרה שחקני הרכב, בראשם שחקן המפתח מהאדי קרסלה, שנמצא באליפות אפריקה. ריאל תצפה להשוות היום את שיאה של ברצלונה מ-2016 עם 39 משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות.

מחצית ראשונה: 

המשחק נפתח בטקס מרגש שבו שחקני עבר מהמועדון כמו פיגו ורונאלדו נזאריו כיבדו את הפנומן בהצגת כדור הזהב הרביעי בקריירה, השלישי בריאל. ריאל פתחה חזק, דקה 6, הנעת כדור טובה נגמרת עם כדור החוצה של קרבחאל. דקה 10, דווקא מרסלו מגיע למצב בעיטה, המגינים יותר מסוכנים מהחלוצים עד כה. 15 שניות אחרי שהכניס כדור עומק חכם, איסקו פורץ באגף הימני, הוא מקבל כדור שחולץ על ידי איסקו ונמסר מקאסמירו, בנזמה מבשל את ה-1-0 לספרדי בן ה-24 בדקה ה-12. 

ריאל ממשיכה להניע כדור בביטחון, גרנאדה רק מנסה לא לחטוף. קאסמירו מחזיר את השקט והאיזון למרכז השדה של הבלאנקוס. דקה 20 איום ראשון של גרנאדה יוצא לחוץ. דקה 21, בעיטה של מודריץ' מחוץ לרחבה נהדפת ומגיעה מאוצ'ואה הבינוני אל בנזמה, שמעמדת נבדל כובש את השני עבור ריאל.  ריאל ממשיכה לטווח את השער של קבוצת התחתית, שמ-2011 נשארת בליגה הראשונה. בדקה ה-27 גם כריסטיאנו "משתקם" על חשבון גרנאדה, מרסלו עושה אחד על אחד מצוין ומגביה במדויק לראשו של כריסטיאנו רונאלדו, שכובש את ה-11 שלו העונה, שער ראשון מאז הצמד במחזור ה-13 בליגה. המחצית עוד רחוקה מלהיגמר.

והנה הרביעי, השתטות של הגנה שאננה מצד גרנאדה מביאה לחטיפה של מודריץ', והקרואטי מבשל לאיסקו החד שמשלים צמד. 4-0, איך זה ייגמר? דקה 37, איסקו בכלל לא שבע, ובועט מצוין למסגרת, אוצ'ואה הודף. גרנאדה פשוט נמה את שנת החורף. ריאל משחקת בחדווה. המחצית כל כך עמוסה בארועים, שאף החסרנו חלק מהבעיטות הפחות מאיימות של הבלאנקוס. 4-0 בירידה למחצית.

טקס הצגת כדור זהב רביעי לרונאלדו (טוויטר)
טקס הצגת כדור זהב רביעי לרונאלדו (טוויטר)

מחצית שנייה: 

עם פתיחת המחצית, זידאן מבצע שינויים כדי לתת מנוחה בחודש שבו יש לקבוצתו 7 משחקים. קרוס יוצא, חאמס נכנס, ואחרי עוד ניסיון נגיחה, גם כוכב המשחק איסקו מפנה את מקומו בדקה ה-50 לאסנסיו. איסקו היה נראה כאוב מעט ביציאה מהמגרש. ריאל ממשיכה בהנעת כדור שקטה ומסוכנת. חאמס לא מתפקד במיטבו באגף השמאלי, דבר שלא עבד כבר מספר פעמים עבור זידאן.

בדקה ה-58, חאמס מבשל בבעיטה חופשית לקאסמירו שלא מכוסה כלל ליד העמוד השמאלי, והברזילאי כובש את החמישי של הבלאנקוס. דקה 62, הגבהה של טיטו מגיעה לנגיחה תחת לחץ, ויוצאת לחוץ. דקה 68, מרסלו סוגר 10 שנים מהופעת הבכורה שלו, ומפנה את מקומו לפאביו קונטראו. את סרט הקפטן מקבל בהזדמנות די נדירה כריסטיאנו רונאלדו, סגן קפטן השלישי של הבלאנקוס. דקה 71, חאמס בחופשית שמאלית מפספס את החיבורים בסנטימטרים. דקה 73, עבירה מכוערת של טבאנו מזכה אותו בצהוב כהה בלבד. כדור עומק של פריירה בדקה ה-80 לא מוצא כתובת ונעצר בידיו הבטוחות של נבאס, שכמעט נותר מחוסר עבודה היום. דקה 87, כריסטיאנו מבצע הטעיה ובועט לידיו של אוצ'ואה. דקה 90, קראבץ מול נבאס שבאחד על אחד היחיד במשחק הודף טוב.

בסיום, ריאל מדריד מנצחת 0-5 ומשווה לעיני הקהל הביתי את השיא של ברצלונה משנת 2015 ו-2016 עם 39 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. ביום חמישי, בגומלין מול סביליה בראמון סנצ'ז פיחואן, ריאל תוכל לשבור את השיא.

איסקו, מחליפו של חאמס, הוא כוכב המשחק. העומק בספסל של הבלאנקוס ניכר, כשהם חסרים חמישה שחקני סגל במשחק (ריאל מדריד רשמי)
איסקו, מחליפו של חאמס, הוא כוכב המשחק. העומק בספסל של הבלאנקוס ניכר, כשהם חסרים חמישה שחקני סגל במשחק (ריאל מדריד רשמי)

הרכבים:

(מארקה)
(מארקה)

אייבר (מקום 8) נגד אתלטיקו מדריד (מקום 6)

אתלטיקו צריכה "סדנת שיקום" מהכושר הרע שלה העונה, אך היא נתקלת בקבוצה עיקשת, אחת מהפתעות העונה השנה, ואייבר תרצה לאחוז בשיניים במקום הפנטסטי והבלתי צפוי הזה, המוביל לאירופה. בכל זאת, הניצחון באמצע השבוע שהגיע עם מעט מאמץ נותן רוח גבית. מי שלא בסגל של אתלטי הוא יאניק קרסקו, שחוזר מפציעה. גם אובלאק, פרננדז וטיאגו פצועים, בעוד פארטי נעדר בשל אליפות אפריקה.

מחצית ראשונה: 

אחרי פחות מדקה, ערבוביה ברחבה של מויה מסתיימת בידיו של שוער הקולצ'ונרוס. אייבר פותחת בערנות התקפית. ככל שהדקות עוברות, נוצר איזון במרכז השדה. שתי נבדלים של אתלטי ב-10 הדקות הראשונות הם אולי סימן חיובי עבורה. בדקה ה-25 סוף סוף הזדמנות למסגרת, דווקא מצד הקבוצה הביתית, ומויה קולט. בדקה ה-31, רגע של מחלוקת כשהמגן הימני הלא מנוסה של אתלטיקו נוגע בידו בכדור ברחבה. השופט לא שרק, מפני שהוא היה על הקרקע. ספק פנדל, שעל פי היכולת דווקא מגיע למארחת. דקה אחר כך, עבירה של ריקו שמכשיל את סאול. הקהל משמיע את חוסר שביעות רצונו כלפי השופט. גריזמן, שכלל לא היה קיים עד כה, בועט היישר לחומה. חוסר דיוק מצד שתי הקבוצות מוריד אותן להפסקה בלא שערים. עם זאת, אייבר עדיפה. 0-0.

מחצית שנייה: 

חילוף של סימאונה בפתיחת המחצית, חואנפראן מחליף את ורסייקו בעמדת המגן הימני. אתלטיקו החלה את המחצית השנייה עם לחץ על מחצית המגרש של אייבר, וזה הניב פרי בדקה ה-53. פליפה לואיז הגביה מאגף שמאל אחרי קרן קצרה, וסאול נגח חלושות פנימה. 1-0 לאתלטיקו, במשחק רע עד כה. 4 דקות אחר כך, בעיטה של סאול מחמיצה את המסגרת. דקה 67, סאביץ', הנריק ופדרו לאון בועטים אחד אחרי השני ופוגעים כולם בשחקני ההגנה של הקולצ'ונרוס.

סאול חוגג את פריצת הדרך של אתלטיקו (לה ליגה)
סאול חוגג את פריצת הדרך של אתלטיקו (לה ליגה)

אייבר המשיכה להתקיף בחמת זעם לקול שאגות הקהל המקומי. אדריאן בועט דקה 69 וגם הוא פוגע במגן מדרידאי.2 דקות אחר כך, התקפה טובה של אייבר נגמרת בהחמצה של פדרו לאון. טורס יוצא, גמיירו נכנס. יכריע את המשחק? דקה 74, מתפרצת קטלנית של הקולצ'ונרוס מסתיימת רק בשער של יואל. סלאלום של גריזמן מסתיים בדאבל פס מצוין עם עמיתו הצרפתי גמיירו, וזה מבשל לו את השני, שלמעשה סוגר את הניצחון הכה חשוב עבור צ'ולו. בדקה ה-90 היו לו דפיקות לב חזקות, כשמסירה של בבה מגיעה לנאנו, אך הוא בועט על סף השער והכדור מורחק.

2-0 לאתלטיקו בסיום, רק בגלל הבדל ניצול המצבים. אייבר קבוצה טובה, אך נאיבית. אולי עם חיזוק נוסף תוכל לשמור על המקום לאירופה, שיכול לתת לה זריקת מרץ כלכלית ולהוסיף עניין.

הרכבים:

(מארקה)
(מארקה)

משחקים נוספים מהמחזור:

*אספניול (9) נגד לה קורוניה (16) – 1-1

במשחק שהיה מבולבל במחצית הראשונה ופעיל מאוד בשנייה, נפרדו הקבוצות בתיקו, בשערים שנכבשו תוך 4 דקות בלבד. כל אחת מהן יכולה להיות מאוכזבת, אבל בסופו של דבר תוצאה מוצדקת.

לאספניול: מורנו 63'

ללה קורוניה: בורחס 59'

לאס פלמאס (10) נגד ספורטינג חיחון – 

ללאס פלמאס: נביל אל זאהר (55')

*המשחק נערך ביום שישי

תוצאה נוספת בגביע האנגלי מייצרת ניצחון של ארסן ונגר. דווקא פרסטון הקטנה עלתה ראשונה ליתרון, ג'ורדן הגיל בישל לקאלום רובינסון, 1-0 לפרסטון.  אבל את הקאמבק ייצרו אלכס אוואובי, שסידר בדקה ה-46 בישול לרמזי שנמצא בעונה מצוינת, וז'ירו, שנהנה מבישול של לוקאס פרס כדי לקבוע בדקה ה-89 את תוצאת הסיום: 1-2 לארסנל. 

טבלה זמנית:

(צילום מסך אתר ווינר)
(צילום מסך אתר ווינר)
חגיגות בלבן (אתר ריאל מדריד)
חגיגות בלבן (אתר ריאל מדריד)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort