שני צדדים למטבע: מסי צריך להאריך חוזה בברצלונה?

מסי הגיע לברצלונה בשנת 2000 מהסיבה הפשוטה שהייתה הקבוצה היחידה שהסכימה לממן את הטיפול היקר בהורמון הגדילה. כידוע, בילדותו מסי סבל ממחסור בהורמון, דבר שגרם לעצירת ההתפתחות הטבעית שלו כילד.
בברצלונה הוא קיבל את הטיפול הנדרש וצמח להיות נער נורמטיבי ושחקן מהשורה הראשונה. אחרי 4 שנים בלבד הוא עלה לקבוצה הבוגרת ובשנים הראשונות במדי הבלאוגרנה זכה בשתי אליפויות ובליגת האלופות. מעונת 08/09 הפך מסי לשחקן המשמעותי ביותר בברצלונה וזכה בכל התארים האפשריים אליפויות ספרד (8), גביע המלך (4), סופרקאפ ספרדי (7), ליגת האלופות (4), סופרקאפ אירופאי (3) ואליפות העולם לקבוצות (3).

marca
מסי הפך מילד ב'לה מסיה' לאגדה חיה (marca)

 

בנוסף לתארים הקבוצתיים הוא הפגין יכולת אישית מרשימה והפך למלך השערים בליגה הספרדית וברצלונה בכל הזמנים ומלך הבישולים בכל הזמנים. הוא הוסיף לארון התארים הפרטיים שלו את כדור הזהב (5), מלך השערים בליגה הספרדית (3), מלך השערים בליגת האלופות (5), נעל הזהב האירופית (3) ועוד…
אין ספק שמדובר באחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה של המשחק. אך למרות כל התארים הקבוצתיים והאישיים ישנם כמה מחלוקות לגבי השחקן הטוב בהיסטוריה לדעת רבים.

מסי עומד בצומת דרכים. בנובמבר האחרון לאו מסי סירב להאריך חוזה בברצלונה, החוזה השמיני שלו במועדון הבלאוגרנה מאז שהגיע כילד. מן העבר השני החלו השמועות שקבוצות כמו מנצ'סטר סיטי, יונייטד ופ.ס.ז דולקות בעקבותיות ומוכנות למשכן את הבית בשביל להנחית אצלם את הכוכב הארגנטינאי. למרות השמועות, בברצלונה הכל מוכן לרגע שבו אביו של השחקן, חורחה מסי ישב במשרדי הקאמפ נואו ויגיע להסדר עם ברתומאו. אנשי ברצלונה כבר הכינו את החוזה החדש של מסי בו הם שמו כל מה שבאפשרותם בשביל שהשחקן ימשיך ועדיין החוזה פתוח לשינויים של חורחה ולאו מסי. ה'חונטה' של ברצלונה לקחה החלטה שבמידה והשחקן לא יסכים לחוזה החדש הוא יצטרך לצאת באופן פומבי ולהסביר לאוהדים את רצונו לעזוב את הקבוצה.

goal
בנובמבר האחרון מסי סירב להאריך את החוזה (goal)

 

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

קרובים למסי דיווחו שהשחקן תכנן לעזוב את ברצלונה כבר בקיץ האחרון. ההחלטה נלקחה ביום שבו יצא בפומבי והצהיר על פרישתו מנבחרת ארגנטינה (ולאחר מכן חזר בו). לטענת קרוביו, מסצ'ראנו היה זה שהוציא למסי את הרעיון מהראש וגרם לו לקצר את חופשתו בשבוע ולחזור לברצלונה עם המטרה להישאר לפחות עד שיוסדר 'משפט המיסים' שריחף מעל ראשו. נכון לעכשיו, המשפט נדחה לאחר הערעור של עורכי דינו ועתידו של מסי עדיין באוויר.

בברצלונה הייתה תחושה שלאחר חידושי החוזה של ניימאר וסוארז מסי יהיה זה שיאריך מיד אחריהם. ידוע שלארגנטינאי יש קשר מצוין על שותפיו בהתקפה של אלופת ספרד ובברצלונה רווחת הדעה שבסופו של דבר לאו ישתכנע להישאר בקבוצה.
מן העבר השני גווארדיולה במנצ'סטר סיטי ומוריניו ביונייטד חושקים בו, למרות שבפומבי הם מאחלים לו לסיים את הקריירה בברצלונה, אותו הדבר חושבים גם ראשי פ.ס.ז. למרות כל המיליונים שלהם הם ישמחו לקבל את מסי כשחקן חופשי.

למה הוא צריך להאריך?

שחקן נוער. מסי התחיל את הקריירה בגיל 13 כשאנשי ברצלונה הגיעו לארגנטינה והתעניינו בילד הנמוך והלא מפותח לגילו. הם היו מוכנים להתמודד עם כל הקשיים הכרוכים בלטפח ילד שמגיע ממדינה רחוקה בגיל צעיר ובנוסף לדאוג לטיפולו הרפואי בלי שום הבטחה שיצא מהילד כוכב בקנה מידה שמסי נמצא בו היום. הם הימרו עליו וזכו בכל הקופה. מסי התחיל את הקריירה המקצועית שלו בלה מסיה, התאמן בילדים א' ורוב הזמן שיחק בילדים ב' (ילדים גדולים ממנו). בעונתו השנייה נראו התוצאות הראשונות של הטיפול ההורמונלי ומסי צמח ב29 סנטימטרים עפ"י דו"ח רפואי של מחלקת הנוער של ברצלונה. גם על המגרש הוא הראה תוצאות וכבש 37 שערים ב-30 משחקים. שחקנים מוכשרים שיוצאים מלה מסיה הם לא סיפור שכיח אבל כשמדובר בלאו מסי גם הלה מסיה מקבלת את היוקרה שלה. מסי הוא התוצאה המושלמת של בנייה נכונה במחלקת הנוער וכל הערכים של ברצלונה טמועים עמוק בתוכו. מסי כבר בן 29, למה הוא צריך לחפש דווקא עכשיו הרפתקה במקום אחר? הרי עם הזמן היכולת דועכת, באף מקום אחר הוא לא יהיה מסי של ברצלונה והוא יכול רק להזיק לקריירה שלו עם מעבר כזה. לאו מסי יכול להיות פרנצ'סקו טוטי של רומא, ראול של מדריד, דל פיירו של יובנטוס, ופויול החדש של ברצלונה. הוא יכול בעונתו האחרונה לשחק בליגה הסינית ב-MLS ואפילו בליגה הקטארית אבל כל עוד כוחו במותנו הוא צריך להישאר ולהמשיך לעשות היסטוריה בברצלונה.

lapelotona
כרטיס השחקן השני של לאו מסי בברצלונה, בלאוגרנה לתמיד? (lapelotona)

 

מעמד בקבוצה. ברצלונה הפכה את מסי לאחד השחקנים הגדולים בהיסטוריה, הם נתנו לו את הבמה להתפתח ולהפוך למה שהוא היום. המועדון תמיד נתן למסי את תחושת העליונות ואת תחושת הביתיות שבברצלונה הוא יכול לבטא את עצמו הכי טוב, הוא נתן להם תארים קבוצתיים והם עזרו לו לזכות בתארים אישיים.
מסי מרגיש בבית, הקבוצה כולה עובדת עבורו החברים שלו לקבוצה מבינים אותו בעיניים עצומות, הם מספקים לו את הכדורים שהוא אוהב את המרווחים שהוא אוהב להיות בהם. העובדה שאת רובם הוא מכיר מקבוצת הנוער וגדל לצידם במשך השנים עוזרת לו מבחינה אישית ומקצועית. בברצלונה יש שחקנים מהשורה הראשונה אבל אי אפשר להתכחש לעובדה שהקבוצה כוללה סובבת סביב ה'מגה סטאר' שלה. לאו מסי הוא הפנים והתדמית של ברצלונה הנוכחית. נכון שבכל קבוצה מעמדו של מסי יהיה גבוה אבל באף קבוצה הוא לא ירגיש בבית.

הערכת האוהדים וסגל השחקנים. האוהדים של ברצלונה רואים את מסי כחלק בלתי נפרד מהקבוצה. אוהדים רבים ברחבי העולם מגיעים לברצלונה מסיבה אחת פשוטה, הזכות לראות את מסי. האוהדים תומכים בו בצורה עיוורת, כמעט ולא הושמעו ביקורות כלפיו מצד האוהדים, ההנהלה או סגל השחקנים. זה לא משנה אם הוא לא כבש, לא שיחק, לא בישל… תמיד מצפים ממנו אבל אף פעם לא פקפקו במחויבות שלו ובתרומה שלו לקבוצה כמו ששופטים כוכבים אחרים ביבשת על משחק פחות טוב. גם מצד שחקני הסגל מסי זוכה ליחס מועדף, שחקנים כמו אנדרס אינייסטה, לואיס סוארס ואפילו ניימאר לא מעיזים לערער על מעמדו של מסי בתוך הקבוצה ונותנים לו את המקום הראוי.

sportskeeda
לאוהדי ברצלונה יש את הזכות לראות את מסי (sportskeeda)

 

למה הוא לא צריך להאריך?
מן הצד השני מגיעים הביקורות והמחלוקות על המשך הקריירה של לאו מסי.
לאף אחד אין ספק שמדובר בשחקן מיוחד במינו, יחד עם זאת מגיעה העובדה שמסי מעולם לא התנסה בליגה שונה, החיים הנוחים בברצלונה מתאימים לו. אך מה היה קורה אילו מסי היה עובר לקבוצה שונה? האם היה זוכה לאותה ההצלחה בלי ההבנה העיוורת עם חבריו לקבוצה? האם מסי יכול לסחוב על גבו קבוצה שאינה ברצלונה? ומה יהיה על ברצלונה ביום שאחרי מסי?

פרשת המיסים. השנה האחרונה של מסי הייתה מהקשים בחייו, אם נשים בצד את הכדורגל מסי התמודד ועדיין מתמודד עם 'פרשת המיסים' שפשטה על שחקני ברצלונה. מעל ראשו של מסי מרחפות להם 21 חודשי מאסר (גם על אביו) בגלל האשמות העלמת מס בסך 4.1 מיליון יורו. הסיפור הזה השפיע רבות על מסי, בעיקר אפף אותו חוסר אמון מוחלט בכל הסובבים אותו. הוא הפך למסוגר יותר וסומך רק על בני משפחתו הקרובה. הוא התרחק מהנהלת הקבוצה שאותם הוא מאשים שאינם נתנו לו את אותה התמיכה שקיבל ניימאר כשישב על ספסל הנאשמים.

elpolitico
לא קיבל את התמיכה שציפה לה, מסי על ספסל הנאשמים. (elpolitico)

 

הפן הכלכלי. במידה ומסי חותם במצב הנוכחי על חוזה חדש הוא בעצם קושר את גורלו בברצלונה לתמיד. מסי אינו מרוויח מעט ואם יחתום על חוזה חדש שכרו עוד ישתפר, גם אם יישאר בברצלונה הוא ימשיך לחיות את החיים הנוחים, חיי היוקרה ושכר שנשמע לא מציאותי. אבל דמיינו מה יקרה במצב שבו מסי מסיים את החוזה שלו ביוני 2018 כשחקן חופשי ומגיש את עצמו על מגש של כסף למנצ'סטר סיטי, פ.ס.ז או מנצ'סטר יונייטד ובעצם מונע מהם לשלם עבורו 250 מיליון יורו דמי העברה? הם יצ'פרו אותו בשכר שיכול להכאיב לנו באוזניים.

מעבר לליגה אחרת. כשמדובר בשחקנים הטובים בהיסטוריה אנחנו רוצים לראות אותם יוצאים מגדרם, מתעלים על עצמם, מותחים את גבול היכולת, מתמודדים עם אתגרים חדשים, תארים חדשים, יריבים שונים… הם תמיד מחפשים ריגושים. מסי מצא בברצלונה את האיזור הנוח שלו, וככל שעוברים השנים נראה שהרעב של מסי מתחיל לדעת שובע. נכון שהוא כובש באותה הרמה והתדירות אבל משהו אצלו כבה אפילו חגיגת השערים שלו הפכה להיות עם פחות טירוף בעיניים. אולי מסי צריך את ההתנסות הזאת בליגה שונה, אולי הוא צריך להעיף מגבו כמה שדים כשמזכירים את העובדה שרונאלדו הצליח בשלוש קבוצות שונות בזמן שבברצלונה טיפלו במסי בכפפות של משי.

iirish-mirror
אתם יכולים לדמיין את זה? מסי בחולצה אחרת (irishmirror)

 

נבחרת ארגנטינה. בהמשך לנקודה הקודמת שבה הצגנו למה מסי צריך לעבור לליגה שונה, המעבר יכול לעשות טוב לנבחרת ארגנטינה. המון ביקורות נשמעו שמסי של ברצלונה זה לא מסי של ארגנטינה, שבלי צ'אבי ואינייסטה (אז),אינייסטה, ניימאר וסוארז (היום) הוא לא אותו מסי. בברצלונה מסי נתפס כעל-טבעי בעוד שבארגנטינה הוא מוכיח שהוא אנושי. דווקא מעבר לקבוצה אחרת יכול לחשל אותו ולגרום לו להרים את ארגנטינה לגבהים חדשים. יהיה לו את ההתמודדות היומיומית לעבוד בחדר הלבשה שבו לא כולם מבינים אותו כמו בברצלונה, שבו לא כולם קוראים אותו כמו חבריו מלה מסיה ויותר מכל מסי ילמד להתמודד עם ביקורות. עד כה מעטים הפעמים שהתקשורת/האוהדים בברצלונה יצאו נגד הכוכב שלהם, כשזה קרה בארגנטינה הוא לא יכל להתמודד עם זה ובחר לפרוש (ולחזור). בקבוצה שהיא לא ברצלונה, הביקורות יהפכו להרגל, גם אם קוראים לך מסי. לא כל יום ברצלונה! מעבר כזה יגרום למסי לפתח אישיות שונה, מעט מחוספסת ומעל הכל תהפוך אותו לשחקן קבוצתי טוב יותר ולמנהיג עוד יותר טוב בשביל ארגנטינה בשנותיו האחרונות בנבחרת.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort