סנדוויץ' טוניסאי: וויסאם בן ידר חולם לקחת את סביליה הכי רחוק שאפשר

בקיץ 2016 כאשר סביליה החתימה את וויסאם בן יידר מקבוצתו הצרפתית,טולוז. הרבה הרימו גבה והטילו ספק בנוגע להצלחתה המתמשכת של הקבוצה מחבל אנדלוסיה שבדרום ספרד.

רק שלושה חודשים קודם לכן,אי שם במקום בו נערך לראשונה הקונגרס הציוני הראשון, בבאזל, כשסביליה ניצחה באותו גמר אדיר של הליגה האירופית את ליברפול בתוצאה 3-1, לאחר שהייתה בפיגור מוקדם, כולם חשבו והאמינו שסביליה רק תלך ותשתדרג.

אדריכל ההצלחה של אותה העונה עבור הסוויליסטס, או יותר נכון אדריכלי ההצלחה, אם לוקחים בחשבון גם ייבגן קונופיאנקה האוקראיני שבצוותא עם קווין גאמיירו הצרפתי, עזבו והותירו את מונצי' המנכ"ל לתור במרץ אחר תחליפים ראויים.

הדבר הראשון אותו עשה מונצי' בקבוצתו הוא החתמת מאמן חדש, במקום אונאי אמרי שעבר לכסף הגדול מעיר האורות. מי שקיבל את האמון על המלאכה היה חורחה סמפאולי שעשה היסטוריה עם נבחרת צ'ילה וזכה עמה בקופה אמריקה.

אחת הקניות הראשונות של סמפאולי היה וויסם בן יידר, הצרפתי ממוצא טוניסאי של מועדון הכישרונות מטולוז.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

וויסאם בן יידר:

בן יידר (26)  נולד בסרסל, קומונה קטנה בפרוורי העיר פאריז, שנחשבה למקום מסתור בתחילתה של מסתננים אלג'יראים שברחו ממדינתם, כמו כן לא מעט יהודים שחיו שם.

בן יידר, שלפי דברי אביו היה תמיד רעב למשחק הכדורגל, גדל והתחנך על שחקני נבחרת צרפת וביניהם תיירי הנרי הגדול מארסנל, נדד כבר מגיל צעיר מאוד עד למרחקים גדולים משכונתו על מנת להיות חלק ממשחקי "קט-רגל" שנערכו בכל מיני מקומות בפאריז.

כשהיה בן 13 התגלה בן יידר בעייני  הסקאוטים של סן-דני והחל לשחק בקבוצות הילדים של המועדון.

תחנת הבוגרים הראשונה של הילד התוניסאי המבטיח, הייתה כמו לא מעט מכוכבים צרפתים אחרים ממוצא ערבי, אי שם בליגות הנמוכות של מדינת הפאר הגדולה. קבוצת uja maccabi-paris, כן כן זהו שמה, לקחה אותו לשרותיה במטרה לעזור לה להחלץ ממאבקי התחתית של הליגה הרביעית המחוזית. בעונתו הראשונה שם הבקיע בן יידר תשעה שערים ב29 הופעות ליגה, כשהוא בן תשע-עשרה בלבד, והותיר רושם מסקרן וטוב בעייני הסקאוטים של הקבוצות הבכירות בצרפת, אשר באות למצוא לא מעט כישרונות באותן הליגות הנמוכות.

בן יידר בצעירותו (ויקיפדיה)
בן יידר בצעירותו (ויקיפדיה)

עונה אחת הספיקה ליהלום הצעיר כדי לעבור לתחנה הגדולה הראשונה שלו. טולוז קבוצת הליגה הבכירה בצרפת קלטה אותו אליה, ובעשירי באוקטובר 2010, בן יידר ערך את הופעת הליגה הראשונה שלו בקבוצה, מול קבוצת הפאר מפאריז. קבוצתו אמנם הפסידה 2-0, אך את הופעת הבכורה שלו במועדון הסגול, בן יידר לפי דבריו לא ישכח לעולם.

את שערו הראשון אגב במועדון מדרום צרפת, כבש בן יידר רק באפריל 2012 במשחק הליגה מול אוויאן, קבוצת התחתית,  שהסתיים גם הוא בהפסד 2-1.

 

פריחתו הגדולה של בן יידר בטולוז, הגיעה בעונת 2012-2013. בן יידר החל לקבל דקות משחק הרבה יותר נכבדות ממאמנו דאז אלן קזאנובה, ובשלוש העונות שלאחר מכן כבש בן יידר 45 שערי ליגה!. היהלום הטוניסאי האדיר את עוצמתו בעיקר ששיחק לצד אנדרה פייאר-ג'יניאק המוערץ.

צמד המאמנים שאימנו אותו בטולוז,  דומיניק אריבאי וקזאונבה, מספרים שבן יידר תמיד דיבר על כך שהוא חולם לשחק בעתיד במועדון הפאר האנגלי,ארסנל, בין היתר כי שם כוכבו הנערץ תיירי הנרי עשה את שנותיו הגדולות. אך דבר אחד תמיד היה חסר לבן יידר, זהו השליטה שלו בכל מה שקשור לפן האישי הרעוע שתמיד פקד אותו ומנע ממנו להגשים לדבריהם את החלום שלו ושל משפחתו.

כיכב במדי טולוז (האתר הרשמי של טולוז)
כיכב במדי טולוז (האתר הרשמי של טולוז)

ההווה:

ביום האחרון של חודש יולי האחרון, חתם בן ייידר בקבוצתו החדשה, סביליה.

עד כה העונה לתוניסאי בן ה26 יש חמישה שערים בשניים-עשר משחקי ליגה בהם שותף, ועוד שניים במסגרת שלב הבתים של ליגת האלופות. מלבד כך שעזר בן יידר לקבוצתו להעפיל אחרי הרבה מאוד זמן לשלב שמינית גמר של המפעל הראשון בחשיבותו באירופה, בן יידר בצוותא עם לוסיאנו וייטו הארגנטינאי הצעיר, וסמיר נאסרי חברו הצרפתי משתיקים לא מעט את פרשני הטלוויזיה הספרדית, שחשבו שהמועדון מדרום ספרד הולך לעונה פיננסית אחרי העונות הגדולות בהן זכה בתואר הליגה האירופית.

בן יידר בעת הצגתו בסביליה (אקספרס)
בן יידר בעת הצגתו בסביליה (אקספרס)

העתיד:

לא ברור איך תימשך הקדנציה של הצרפתי-תוניסאי בקבוצתו הספרדית. הגרלת שמינית הגמר שזימנה לסביליה את לסטר אלופת אנגליה, נראית דווקא כהגרלה מהנוחות שהמועדון יכול היה לקבל במסגרת השמינית.

במסגרת הליגה, נמצאת סביליה כרגע במקום השלישי בטבלה, כשהיא מקדימה בין היתר את אתלטיקו מדריד המאכזבת ואת ויאריאל המפתיעה, ובסך הכל רחוקה 4 נקודות מהמוליכה ריאל, ו3 מברצלונה.  האם סמפאולי יצליח לשחזר את הישג הזכייה של סימאונה ואתלטיקו מדריד מלפני כמה שנים? ימים יגידו.

קריירה לאומית:

מבחינת הנבחרת הצרפתית הבוגרת, בן יידר עוד מחכה לזימונו הראשון לנבחרת ה"טריקולור". אמנם כרגע זה עדיין נראה די קשה, בטח ובטח שבחוליית ההתקפה של צרפת נמצאים שחקנים כמו בנזמה, גרייזמן ומארסיאל. אך בן יידר שעד כה ערך הופעות בודדות בנבחרת הצעירה עד גיל 21, והופעות בנבחרת הכדורגל לאולמות של צרפת תאמינו או לא, עוד מאמין כי גם בגילו היחסית מבוגר לשחקן שצפוי לקבל זימון ראשון, הוא עוד יצעיד את צרפת לזכייה בטורניר גדול, לה משתוקקים מאות אלפי האוהדים המקומיים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort