פדריטו הגדול

דווקא אחרי שהספיק לזכות בכל תואר אפשרי כשחקן רוטציה בברצלונה ובנבחרת ספרד, חוזר פדרו ליהנות מכדורגל. עם פינוי האוטובוס של ז'וזה מוריניו ואחרי ההחלמה מהפציעות המטרידות, פדרו רודריגז שב לאהוב את מה שהוא עושה.

פדרו אליעזר רודריגז לדסמה תמיד היה אחד שמוכרח להוכיח את עצמו, שחקן רוטציה שצריך לתת סיבה למאמן בכל משחק מחדש לרשום את שמו על הלוח המחיק בחדר ההלבשה. ככה זה כשאתה נחשב לילד הנצחי בקבוצה הטובה בעולם והחלוצים הטובים ביותר הם היריבים שלך במלחמה על מקום בהרכב הפותח. פדרו ששיחק בכל מחלקות הילדים והנוער של ברצלונה, העפיל אל הקבוצה הבוגרת בשנת 2007, סוף עידן רייקארד. הנער ייצג את כל מה שבברצלונה מגדירים כמוצר איכותי מבית היוצר של ה"לה מאסיה"- ילד צנום, קטן ממדים, מהיר וממושמע, לא שחקן של פעם בדור כמו מסי אך ללא ספק יכול לספק את הסחורה. פדרו התאמן עם קבוצת המילואים והקבוצה הבוגרת במקביל כאשר הוא מוביל את ברצלונה ב' לליגה השלישית אך מתקשה להתאקלם בקבוצת הכוכבים. עונתו השנייה של פדרו הייתה עונת השיא שלו בקריירה מבחינה קבוצתית- הוא שותף בכל שלושת המסגרות ושיחק ב14 משחקים אך לא כבש באף אחד מהם, מי שכן נכבשה הייתה אירופה משום שבאותה עונה קבוצתו של פדרו זכתה בטרבל ההיסטורי והראשון שלה. גווארדיולה המשיך להאמין בפדרו גם בעונת 10\2009 ובעונה זו נתן החלוץ הצעיר תמורה מכובדת ביותר- המאמן הספרדי נתן לבן ארצו את המושכות בריצת סיום העונה של ברצלונה כל הדרך לאליפות, במהלכה כבש שער מול ריאל מדריד שהחזיר לברצלונה את המקום הראשון במחזור ה31 של העונה, אותה סיים פדרו עם 23 שערים בכל המסגרות. פדרו ניצל את דעיכתו של הנרי כדי לתפוס את מקומו בהרכב. כל מי שנהג לקרוא לחלוץ המוכשר '"פדריטו", התחיל לקרוא לו "פדרו הגדול". פדרו הוכיח שגם בלי יכולת המשחק של הגדולים ביותר, כוח רצון ואופי של מנהיג מספיקים כדי לכבוש את השערים הקריטיים ביותר ולהפוך לשחקן הרכב בקבוצה הטובה בעולם דאז.

סומן כבר מההתחלה כשחקן שמתכוון להישאר המון זמן בקבוצה. פדרו בראשית דרכו.
סומן כבר מההתחלה כשחקן שמתכוון להישאר המון זמן בקבוצה. פדרו בראשית דרכו ׁ(Marca)

אם פדרו חשב שהוא יכול לנוח על זרי הדפנה, קיץ 2010 הוכיח לו אחרת- אל הקבוצה הגיעו שני חלוצים חדשים ומוכשרים, דויד וייה כוכב ולנסיה ואיברהים אפלאיי הכישרון ההולנדי העולה. כמו כן פפ גווארדיולה שהפך למעין אב רוחני לשחקנים צעירים, העביר את מרכז תשומת הלב שלו אל טיאגו אלקנטרה וז'פרן. פדרו היה בודד במערכה אך הצליח לעבור גם את המשוכה הזו- הוא נתן את כל מה שיש לו באזור תקופת אמצע העונה וחזר להיות שחקן מוביל בקבוצה החל מהמחזור העשירי, פדרו כבש 11 שערים ב12 משחקי הליגה של אמצע העונה אך לצערו, גווארדיולה המשיך לספסל אותו בהמשך העונה- לראשונה מאז עונת הרוקי שלו, פדרו נותר מחוץ לסגל בשלושה משחקי ליגה בלי שום סיבה מיוחדת. הגעתם של אלכסיס סאנצ'ס וססק פאברגס לברצלונה פגעה אנושות במקומו של פדרו בקבוצה, הרוטציה הייתה רחבה מדי ופדרו התקשה למצוא את עצמו. הוא השלים רק שישה משחקים מבין 48 משחקיו לאורך העונה, בהם כבש 13 שערים בלבד בכל ששת המסגרות. מי שנחשב ליורש של הנרי, נדחק לספסל לצידו של פונטאס. בשלושת העונות שבין השנים 2012 ל2015 זכה פדרו עם ברצלונה בתארים רבים אך מספר השערים הדל שכבש בעונות אלו (באף אחת מהן לא הצליח לכבוש יותר מ19 שערים בכל המסגרות) הכריח את ברצלונה שדחתה בעבר הצעות גבוהות מאד מקבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד וארסנל, להיענות להצעתה של צ'לסי בסך 27 מיליון יורו. חשוב לציין כי עם עזיבתו, פדרו לא נטר טינה על הסיומת המרירה- השחקן הודה למאמנו על שיתופו בקבוצה והסביר כי לשחקן צעיר קל מאד למצוא את הדרך החוצה מברצלונה (קואנקה, ז'פרן, קרקיץ' ופונטאס הם רק דוגמאות מתקופתו של פדרו) והוא שמח שבזכותו של פפ זה לא קרה לו.

פדרו (מימין) עומד בצד בהנפת גביע האלופות בשנת 2015, תמונה שמבטאת בצורה הטובה ביותר את תקופתו האחרונה בברצלונה.
פדרו (מימין) עומד בצד בהנפת גביע האלופות בשנת 2015, תמונה שמבטאת בצורה הטובה ביותר את תקופתו האחרונה בברצלונה (UEFA)

עונתו הראשונה של פדרו באנגליה הייתה גיהינום. וזהו התיאור המדוייק של פדרו עצמו- במהלך שיחתו עם חברו ססק פאברגס, טען פדרו כי "החיים בצ'לסי הם סיוט, מדובר בגיהינום ואני מתחרט שהגעתי לכאן. אעשה הכל כדי לחזור לברצלונה כבר בחודש ינואר הקרוב". יש שיטענו כי אמירתו של פדרו הביעה כפיות טובה מצדו של השחקן מפני שמוריניו נתן לספרדי לשחק ב43 משחקים בכל המסגרות ואילו פדרו, כמו רוב שחקני הקבוצה התקשה לכבוש ומצא את הרשת 8 פעמים בלבד. כידוע, בסופו של דבר, פדרו סיים את העונה כאשר הוא לובש את המדים הכחולים.

פתיחה קשה מאד. פדרו בעונתו הראשונה בכחול.
פתיחה קשה מאד. פדרו בעונתו הראשונה בכחול (The Sun)

בקיץ האחרון הגיע אל צ'לסי משב רוח חדש ורענן ושמו אנטוניו קונטה. המאמן האיטלקי החליף את האוטובוס של מוריניו במכוניות מרוץ ופתאום המשחק של צ'לסי הפך לחיובי ושמח יותר. שיטת המשחק החדשה התאימה לפדרו כמו כפפה ליד, ככה זה כשאתה מגיע מהמועדון הצבעוני והחיובי בעולם. פדרו לא הפך לאחד השחקנים המובילים בצ'לסי, אבל אפשר לומר שיש לו חלק גדול בשני הניצחונות גדולים ביותר של הבלוז עד כה- האחד, הניצחון ההיסטורי על מנצ'סטר יונייטד (4-0 כחול) בו כבש ובישל, והשני התבוסה 5-0 על אברטון, בה כבש שער ובישל שניים. הרוח החיובית של קונטה השפיעה רבות על אחד מהשחקנים האנטי-ספורטיביים בכדורגל, חברו של פדרו למדים הלאומיים דייגו קוסטה שכבש עד כה 13 שערים. אלה שמזינים את דייגו קוסטה הם פדרו ואדן הזארד (שגם מתחיל לכפר על העונה הרעה שלו אשתקד), שני הבחורים קלי המשקל מלהטטים גם בשטחים קטנים ומתאפיינים במסירות מדויקות ובבעיטות חדות. לשלושה מגיע קרדיט על פתיחת הפער של צ'לסי בפסגה וכל עוד פדרו ימשיך לספק את הסחורה, אין סיבה שהוא ייקלע שוב למלחמות מיותרות על מקום בהרכב.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הכל התחיל להתחבר תחת הגאון האיטלקי. פדרו וקונטה.
הכל התחיל להתחבר תחת הגאון האיטלקי. פדרו וקונטה (Sky Sports)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort