יאיר את המסך

בשנת 1970 שודרו משחקי המונדיאל לראשונה בהיסטוריה בצבע, גווני האפור הוחלפו והחבורה הברזילאית שנחתה במקסיקו הראתה לעולם מה זה סמבה בצבע, 11 השחקנים/רקדנים הניעו את הכדור באומנות, אחד מהם, מס' 7, הבקיע שער בכל אחד מהמשחקים תוך שהוא גורם להגנת הנגד להשתטח על הדשה ולצפות בו באומללות עושה את דרכו אל השער. ז'ארז'יניו, בחיבה וז'איר(בעברית: יאיר) כשם שהוריו נתנו לו ריצד על מרקעי הטלוויזיה ברחבי הגלובוס כשהוא משחק כדורגל שהיה תאווה לעיניים.

חג המולד 1944, אבא ואמא ונטורה קיבלו את המתנה היקרה ביותר כשחבקו בזרועותיהם תינוק קטן לו העניקו את השם ז'איר ונטורה פליו, שמחה מילאה את הבית עם הלידה של הבן, אם רק היו יודעים מה הוא עתיד להיות, השמחה הייתה כפולה שבעתיים. ז'איר הקטן שיחק כדורגל כיאה לתושב ברזילאי אך עיניים מקצועיות שיכלו לסלול לו את הדרך למועדון כדורגל מקצועי לא היו בין קהל הצופים שלו עד לגיל 14. בשנת 1958 עברה משפחת ונטורה לגור בפאתי הרחוב שבסופו היה את האיצטדיון של בוטאפוגו, מכאן הכישרון של הילד נגלה לאנשים הנכונים ומהר מאוד הצטרף ז'איר לקבוצות הצעירות של המועדון. מאמן הקבוצה האגדית של הבוגרים דאז זולו ראבלו הבחין בכישרון הצומח במחלקות הנוער והקפיץ אותו לבוגרים למשחק אימון, רק כדי לשבר את האוזן נזכיר כי השחקנים של הקבוצה הבוגרת לצידם עלה ז'ארז'יניו למשחק אימון היו: דידי, מאנה גראנצ'יה, אמרילדו וזגאלו. השחקן הצעיר עט על ההזדמנות כשהוא אינו נותן כבוד מיותר לסובבים אותו וסיים את המשחק אימון עם צמד שערים למרות שלא שובץ בעמדת החלוץ. המשחק אימון היה הקפיצת מדרגה וז'איר זכה לעלות לבוגרים ולהיות חלק מאחת הקבוצות הטובות בהיסטוריה של הכדורגל הברזילאי בפרט והעולם בכלל. השחקן שרף את אגף ימין תוך שהוא זוכה לקבל את הכינוי "הסופה", עם רגלים ארוכות וחזקות, טכניקה שמימית ובעיטה של חלוץ 9 אמתי הוא הפך לאימת ההגנות, בוטאפוגו היה המקום הנכון בזמן הנכון, כשהשחקנים מסביב הם אוסף כוכבים כל מה שנשאר הוא ללמוד מהם את רזי המקצוע ואכן ז'איר למד, ועוד איך למד עד שעלה התלמיד על רבו ובעיני רבים הוא נחשב לשחקן טוב מאליל בוטאפוגו הגדולה – מאנה גראנצ'יה.

RELATED POSTS

מונדיאל 1970
גביע עולם, מקסיקו 1970 נכנס לספרי ההיסטוריה כמונדיאל שהשחקנים בצהוב שיחקו כדורגל של זהב, זה היה לטורניר הראשון אי פעם במסגרת משחקי גביע עולם ששחקן מבקיע בכל המשחקים של הנבחרת, כולל משחק הגמר אותו ניצחה ברזיל והייתה אולי ליחידה בהיסטוריה שהניפה גביע בזכות 100% כדורגל טהור, עם "הסופה" בהתקפה ועוד ים של כישרון הצפייה במונדיאל בצבע הפכה לקרנבל על הדשה בחסות הסלסאו. הגול הראשון שלו באותו טורניר היה מול צ'כוסלובקיה עם טכניקה נדירה ושליטה אבסולוטית בכדור הקפיץ מעל השוער הנחית את הכדור על החזה ומשם בעיטת וולה אדירה לרשת, באותו טורניר הבקיע 7 שערים וביצע אין ספור מהלכי כדור עוצרי נשימה שגרמו לעולם כולו להתאהב במשחק ובלובש חולצה מס' 7 מהחולצות הזהובות.

(But I still see that tackle by Moore" (Three Lions"

המשחק השני של ברזיל בטורניר הפגישה עם אלופת העולם המכהנת – אנגליה. המשחק השני של שלב הבתים סיפק את אחד המשחקים הטובים והמהנים שנצפו אי פעם למרות התוצאה הקטנה 1-0 לנבחרת ברזיל, הרבה בזכות שוערה של נבחרת אנגליה גורדון בנק. אחד המהלכים הזכורים ביותר מאותו משחק היסטורי שהציג כדורגל ברמה הגבוה ביותר הוא התיקול של בובי מור על ז'ארז'יניו – תיקול נקי וחלק, העולם כולו זכה לצפות בגיבור הנבחרת האנגלית, זה ששמו חתום על גביע העולם, עוצר את אחד הכוכבים הגדולים ביותר שדרכו על הגלקסיה האנושית. שני ענקי כדורגל במאבק כל אחד למען נבחרתו שהוציא את המיטב מכל צד וסיפק רגע קסום שייזכר לעוד שנים ארוכות, רגע שנצרב בתודעה, מפגש בין שני גאונים שנגמר בהכרעה קטנה לטובת מי שהפכה להיות מדינת הכדורגל.

(The Times)
(But I still see that tackle by Moore (The Times

ז'ארזיניו חולל סופות לא רק במדי הנבחרת, בשנת 1974 לאחר שזכה עם בוטאפוגו בחמישה תארים יצא שחקן הכנף המוכשר לנסות את מזלו באירופה, מארסיי הצרפתית הנחיתה את השם החם אך השידוך בין הצדים לא צלח ואחרי עונה אחת לא מוצלחת חזר ז'ארז'יניו לברזיל, קורזיירו. עם השועלים הגיע להישג השיא שלו בקריירת המועדונים כשזכו באותה עונה בגביע ליברטדורס. הכנף ההתקפי הספיק לשחק עבור ארבעה מועדונים נוספים לפני שחזר לבוטאפוגו, מועדון האם שלו שם גם תלה את הנעליים והביא את הקריירה המוצלחת שלו לסיומה.

חילופי דורות
ז'ארז'יניו שיחק בבוטאפוגו – קבוצה של כוכבים ולאחר עזיבת הגדול מבניהם בשנת 1965: גראנצ'יה הוא קיבל את חולצה מס' 7, החולצה של הקשר האגדי. או פורסאו נכנס למשבצת גדולה, ענקית ונאלץ להתמודד עם המשקל אותו נושאת חולצה 7 של בוטאפוגו, את מבחן החולצה ז'ארז'ניו צלח בהצלחה והחור שעתידה עזיבתו של גראנצ'יה לפעור בקבוצה נסתם עוד לפני שנפתח ע"י שחקן הכנף שעבר לעמדה הטבעית שלו – כנף ימין (כשגראצ'יה עלה בהרכב ז'איר שיחק באגף שמאל שם יכולותיו לא באו לידי ביטוי במלוא האחוזים). ז'איר ונטורה שידע למלא את החלל שנוצר באגף ימין של בוטאפוגו ידע גם להביא לברזיל את הכוכב הבא לאחר פרישתו – השחקן המוכשר לאחר הפרישה אימן ילדים(1989) במועדון Sao Cristovao, שם הבחין בכוכב הבא – רונאלדו דה לימה מי שעתיד להביא לברזיל את גביע העולם 13 שנים מאוחר יותר. ז'איר נחשב לאחד מהאנשים שאחראים על גילוי הכישרון – רונאלדו הברזילאי.

הידעת?
בשנת 1967 ז'ארז'ניו עבר הליך רפואי שהיה נדיר מאוד באותה תקופה, המעופף על האגף היה זקוק להשתלת עצם לאחר ששבר שתי אצבעות ברגלו, ההחלמה שלו הייתה מוצלחת כשהקריירה שלו מעידה יותר מכל על 100% תפקוד של הרגליים.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?