בשקט בטופ

בסופ"ש האחרון הצליחה בפעם הראשונה העונה אינגולשטאט לחבר שתי ניצחונות ברצף, הרבה בזכות נציגנו בליגה הגרמנית, אלמוג כהן, שכבש את שער הניצחון במשחק מול לברקוזן. אמנם אמש חזרה אינגולשטאד להפסיד אך הקשר הישראלי שוב שיחק לא רע. כהן, בן 28, חווה את העונה הטובה ביותר שלו עד כה מאז שיצא לאירופה לפני שש שנים

 

Almog Cohen אלמוג כ
מתקרב לעונתו השישית בגרמניה (הטוויטר הרשמי של אלמוג כהן)

מעקב אחר שחקן ישראלי שמייצג אותנו באירופה בא לנו טבעי כשורה או שתיים בדרך כלל בין שלל כתבות וסיקורי הספורט, ולעתים הופך לפסקאות קצת יותר מורחבות כשמגיעה הצלחה יוצאת דופן. הצלחתו של אלמוג כהן קצת נעלמה מעינינו.

RELATED POSTS

אלמוג כהן נולד בעיר באר שבע והחל את דרכו ככדורגלן בקבוצת הנערים של בית"ר נס טוברוק כאשר בהמשך הוא התקדם גם לקבוצת הנוער של המועדון הידועה בפיתוח הכשרונות שלה. באמצע עונת 2006/2007 עבר לקבוצה אחרת מאותה העיר, מכבי נתניה, וערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת במשחק מול הפועל פתח תקווה במסגרת גביע הטוטו. לקראת סיום אותה עונה, לאחר שהרשים את המאמן ראובן עטר, ערך כהן את הופעתו הראשונה בליגת העל בקבוצה הבוגרת של מכבי נתניה והחל להשתלב בה בקביעות. כהן הפך לבורג משמעותי ביותר ולמנהיג בקבוצה כבר בגילו הצעיר. ההצלחה בזירה המקומית קירבה אותו אל החלום האירופי ולקראת עונת 2010/2011 עבר לנירנברג הגרמנית מהבונדסליגה. בינואר 2011 הבקיע את שער הבכורה שלו בליגה הגרמנית, בניצחון 0-2 על המבורג. בפברואר 2011 הבקיע את שערו השני במדי הקבוצה, שער ממרחק של 25 מטר שחתם את ניצחון קבוצתו 0-3 על פרנקפורט. באותו חודש גם זכה כהן בתואר השחקן המצטיין החודשי של נירנברג ובתום העונה האריך את חוזהו בקבוצה. בעונתו השנייה בקבוצה שותף ב-26 משחקים בכל המסגרות, אך בתחילת עונת 2012/2013 מעמדו בקבוצה התערער ועד לאמצע העונה הוא שותף ב-9 משחקים בלבד. חוסר הדקות בגרמניה הביא אותו להבנה שהוא חייב לחזור לדשא בצורה כזו או אחרת וב-4 בפברואר 2013 חזר לישראל והושאל להפועל תל אביב עד לסיום העונה. שבוע לאחר מכן ערך את הופעת הבכורה שלו, כשפתח בהרכב הקבוצה בדרבי מול מכבי תל אביב. לקראת סיום העונה הבקיע את שער הבכורה שלו בקבוצה, בדקה ה-95 מול בני יהודה. היה זה שער הניצחון שהבטיח להפועל תל אביב את המקום השלישי שמוביל לליגה האירופית. בתום העונה חזר לגרמניה והחליף את האדום של נירנברג באדום אחר. ב-30 ביולי 2013 חתם כהן לשלוש שנים באינגולשטאט 04 שהייתה באותה עת בבונדסליגה השנייה. ב-22 בספטמבר כבש כהן את שערו הראשון בקבוצה, בהפסד 4-1 מול FSV פרנקפורט. במהלך העונה הראשונה שלו בקבוצה שימש כהן כקפטן הקבוצה בחלק מהמשחקים, וכבש בסך הכל שער אחד ב-22 הופעות בליגה. בעונת 2014/2015 שותף רק בחמישה משחקים בליגה בעקבות פציעה, אך בסופה העפיל עם הקבוצה לבונדסליגה בפעם הראשונה בהיסטוריה של המועדון, כשהוא לוקח חלק במשחק העלייה. בעונת 2015/2016 ערך 20 הופעות בבונדסליגה ובישל שני שערים. לקראת סיום העונה האריך השחקן את חוזהו בקבוצה בשנתיים נוספות עם אופציה לעוד עונה. ב-22 באוקטובר 2016 הבקיע כהן שער בדקה השישית נגד בורוסיה דורטמונד במסגרת המחזור השמיני בליגה ובסופ"ש האחרון כאמור, כבש את שער הניצחון מול לברקוזן. למרות ההפסד במשחק האחרון, כהן עדיין מפגין יכולת גבוהה וחווה את התקופה הטובה בקריירה שלו עד כה.

אחד השחקנים היציבים בקבוצתו (kicker)

כאחד שעוקב באדיקות אחר הליגה הגרמנית, יכולתיו של אלמוג תמיד היו לנגד עיני ולאור הצלחתו בשבועות האחרונים החלטתי לפנות אליו בכמה שאלות על מצבו, הקבוצה, הנבחרת ושאיפותיו לעתיד:

קודם אני רוצה להודות לך על היענות ושמצאת את הזמן להשיב לי על השאלות, בתור אחד הלגיונרים הוותיקים שיש לנו, איך ההרגשה לסגור עוד רגע שנה שישית באחת מהליגות הקשות והטובות באירופה?

"כיף תמיד שאתה משחק נגד השחקנים הטובים ויודע שאתה מביא את עצמך לקצה היכולת כל משחק זה סיפוק אישי מאוד גדול"

 

האם לדעתך אתה ראוי למקום של קבע בנבחרת ישראל? אתה חושב שאתה יכול להוביל ולהנהיג אצל אלישע?

"אני חושב שאין כזה דבר מקום של קבע. יש מאמן נבחרת והוא קובע לפי מה שנראה לו הכי טוב לנבחרת וכרגע אלישע חושב שאני צריך להיות בורג חשוב והנבחרת מצליחה, אז ברור שאני שמח אבל גם כשאני לא יהיה בנבחרת, אני תמיד אוהד של הנבחרת ומאחל רק טוב לכל מי שיכול לגרום לכל המדינה לשמוח. אני חושב שברגע הראשון עם אלישע ברגע שהוא קרא לי ידעתי שאני יהיה בורג חשוב מאוד. הוא נתן לי את ההזדמנות ואני שמח שלקחתי אותה והנבחרת מאוד מצליחה ואני מקווה שנמשיך לעשות שמח לכל המדינה"

 

במדי הנבחרת (הטוויטר הרשמי של אלמוג כהן)

 

 

הקבוצה אמנם בשבועות האחרונים מצליחה (הרבה בזכותך) אבל אתם עדיין בתחתית, האם אתה חושב שתצליחו לשרוד השנה בליגה הגרמנית‬‬‬?

"אני מאמין מאוד בקבוצה שלנו, הגיע מאמן חדש והכל נראה אחרת הכל מתחבר אנחנו נראים מצויין ומשחקים טוב ומקווים להמשיך בתקופה הזאת"

חוגג עם החברים (goal)

 

כל מקום שאתה נמצא אתה ידוע כאחד שמתחבר לכולם, את מי אתה יכול לסמן כחבר הכי טוב שלך בקבוצה?

"אני חושב שהשוער מרטין הנסן החבר הכי טוב שלי, אבל באמת שאני מאוד מאוד מחובר לכולם יש לנו חדר הלבשה מדהים"

החבר הטוב בקבוצה (הטוויטר הרשמי של מרטין הנסן)

 

יצא לך להתאמן כבר תחת כמה מאמנים בגרמניה, יש אחד שהשפיע עליך לטובה? או אחד שאתה מרגיש שדווקא עצר את ההתקדמות שלך?

"אני חושב שכל אחד מהמאמנים שאימן אותי השפיע עליי בצורה כזאת ואחרת ומכולם למדתי"

 

אתה אמנם בשיא הקריירה שלך, אבל האם עלתה בך המחשבה על חזרה אפשרית לעיר הולדתך באר שבע? בטוח לאור ההצלחה האחרונה של הקבוצה בארץ ובאירופה

"אני בכושר מצויין ומרגיש מצויין. כרגע אני מסתכל על ההצלחה של הקבוצה, אני לא יודע ולא רוצה להתייחס מה יהיה עוד חודש או בקיץ או חזרה לארץ כי בכדורגל הכל אפשרי בטוח שלהפועל באר שבע יש מקום בלב אני באר שבעי, גדלתי בעיר וכל מי שגודל בעיר יודע מה זה הפועל באר שבע בשביל העיר אני מאוד שמח שהקבוצה שם מצליחה ועושה שמח לכל העיר"

 

בתקופה בנירנברג היה לך קשר טוב עם אילקאי גונדואן, הוא התקדם יפה בקריירה שלו למרות הפציעות הרבות, אתה חושב שהפציעה האחרונה תעצור אותו?

"אני לא חושב, אילקאי שחקן ענק שעבר הרבה פציעות וחזר תמיד טוב יותר. יצא לי לדבר איתו לפני כמה ימים ואני בטוח שהוא יחזור טוב וחזק יותר"

 

אתה מרגיש שאתה נמצא בתקופה הטובה ביותר שלך כרגע?

"אני מרגיש שאני מנטלית ופיזית במקום הכי טוב שיכול להיות. אני מבין יותר את כל הטעויות שעשיתי אז ככה שאני יכול להגיד שאני בכושר הכי טוב בקריירה"

 

אתה חושב שאם תמשיך ביכולת הזאת תמצא את עצמך בקבוצה יותר גדולה או שהמטרה שלך היא לנסות ולהגיע להישגים עם אינגולשטאט?

"כמו שאמרתי באמת הכל יכול להיות ואני לא רוצה לדבר על העתיד כי באמת הכל יכול להיות בכדורגל הכל נזיל, אתה יכול לתכנן מיליון ואחד דברים אבל בסופו של דבר בורא עולם צוחק ויודע בדיוק מה טוב לנו, ככה איפה שאני לא יהיה זה יהיה המקום הטוב ביותר בשבילי כרגע אני באינגולשטאט וטוב לי ואני שמח"

חוגג את שער הניצחון (האתר רשמי של אינגולשטאט)

 

אתה מרגיש סממני גזענות בגרמניה? בכל התקופה שלך עד עכשיו נתקלת במשהו יוצא דופן?

"לא נתקלתי בשום גזענות, ההפך! המון אהבה, אהדה וזה כיף עצום

 

אחד מהלגיונרים הטובים והיציבים ביותר שיש לנו מקווה להמשיך את הצלחתו ברמה האישית, הקבוצתית וכמובן בנבחרת ישראל. גם אנחנו נאחל לו בהצלחה ושנמשיך לשמוע עליו כאחד המצטיינים בכל מחזור שיש בבונדסליגה

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?