בלונדינים נהנים יותר : יום הולדת 57 לברנד שוסטר

אחת הדמויות הססגוניות ביותר בעולם הכדורגל חוגג 57 חורפים, במהלכם סיפק לנו רגעי כדורגל יוצאים מגדר הרגיל, לצד סקנדלים וחומר משובח לצהובונים 

אחת הדמויות הצבעוניות ביותר בנוף הכדורגל האירופאי חוגג היום 57 חורפים.  ברנרד "ברנד" שוסטר נולד וגדל בעיר אאוגסבורג אשר בחבל בוואריה. לאחר שהתבלט במחלקת הנוער של הקבוצה המקומית, נקנה שוסטר הצעיר על ידי פ.צ קלן שזכתה באליפות הבונדסליגה בעונה שקדמה למעבר. שוסטר שיחק שלוש שנים מוצלחות מאוד במדי ה-"תישים" מבחינתו האישית. לאור יכולתו הגבוהה  זומן הפליימיקר הצעיר תחילה לנבחרת הצעירה של גרמניה בה התבלט במיוחד, מה שהוביל לדבר האמתי מבחינת כל כדורגלן גרמני- הנבחרת הבוגרת. נבחרת מערב גרמניה בדיוק החלה בתהליך רענון הסגל לאחר שמונדיאל 78 הסתיים באכזבה, וללא הגביע העולמי. שוסטר זומן על ידי המאמן החדש יוף דרוול וכמעט באופן מידי פרע את השטרות. גרמניה זכתה ביורו 1980 שנארח באיטליה תוך כדי תצוגות תכלית. שוסטר לצד קארל היינץ-רומניגה ומי שהפך לחברו לקבוצה בקלן, קלאוס אלופס, הובילו את המאנשאפט המתחדשת לזכייה שנייה באליפות אירופה. שוסטר אף זכה בסיום אותה שנה בכדור הכסף כשרק רומניגה מקדים אותו בדרך לכדור הזהב.

RELATED POSTS

ברנד שוסטר במדי מערב גרמניה (the score).
ברנד שוסטר במדי נבחרת מערב גרמניה (the score)

אך הקריירה המבטיחה של מי שכונה "המלאך הבלונדיני" החלה לספוג את סימן ההיכר שלה, אופיו הלא מתפשר והלא קל בעליל של שוסטר החל לרקום עור וגידים. למרות שנים יפות בקלן בהן הציג יכולת מרשימה, הקבוצה לא הצליחה לזכות באליפות והתסכול של ברנד הצעיר הלך וגבר. הצעה מלאת תמריצים כלכליים מהליגה האמריקאית נדחתה על הסף, הרבה בגלל לחצים מצד אנשי ההתאחדות הגרמנית, ביניהם "הקייזר" פרנץ בקנבאאוור שחששו שיפספסו את אחד הכישרונות הגדולים שצמחו במדינתם. ברנד התרצה אך התעקש לעזוב את הבונדסליגה, ולבסוף חתם בברצלונה.

"המלאך הבלונדיני" (pinterset).
"המלאך הבלונדיני" תמיד היה נטול פוליטקלי קורקט (pinterset).

 

אחת הסיבות בגללן עזב את מולדתו למועדון הפאר של קטלוניה הייתה העובדה שהוא ואשתו דאז הפכו להיות יותר מידי ידועים לשמצה. גבי שוסטר הייתה נערת זוהר מפורסמת בסוף שנות ה-70  במערב גרמניה, והזוגיות של הפאוור קאפל הראשון בתולדות הכדורגל הגרמני הייתה מסוקרת על ידי התקשורת בצורה מלאה. גבי הפכה לחלק מהותי מהקריירה של בעלה ואף הפכה לסוכנת האישית שלו. ברנד בהחלט היה עוף מוזר בין כדורגלני גרמניה הממוצעים הידועים כבעלי מוסר עבודה חסר תקדים ובעלי אופי פונקציונלי במיוחד . מאידך שוסטר היה חסיד של הכדורגל האלגנטי, פליימיקר בכל רמ"ח איבריו   בנוסף לטמפרמנט חם מן הרגיל ובעל חוסר הבנה או חסר עניין ב- נימוסים והליכות ופוליטיקלי קורקט.

ברנד וגבי שוסטר, הפאוור קאפל (redcafe).
ברנד וגבי שוסטר, הפאוור קאפל (redcafe).

 

המעבר לברצלונה נראה כבחירה הנכונה מצד הגרמני הצעיר, גם מבחינת סגנון המשחק של המועדון הענק שאז עוד היה נטול הצלחות אירופאיות (היו גם ימים כאלה.) וקברניטי המועדון שאפו לשנות סטטוס זה. בנוסף סגנון החיים בעיר מלאת התרבות וחיי הלילה התאימו לשוסטר ואשתו/ הסוכנת שלו. השנים בברצלונה היו הטובות ביותר מבחינתו האישית של שוסטר שגם זכה לשחק לצד דייגו ארמאנדו מראדונה.  במהלך שמונה השנים בברצלונה כבש 63 שערים ב-170 הופעות ובנוסף החל לגדל שפם מטופח שהפך לסימן ההיכר שלו עד עצם היום הזה. אך גם ב-בארסה כשהוא בשיא הקריירה שלו, שוסטר לא ליקק דבש. ברצלונה של אותן שנים סבלה מצילה של היריבה המרה ממדריד. בנוסף שוסטר סבל מפציעה קשה לאחר שנתקל ב- "קצב מבילבאו" אנדוני גויקוצ'אה-אחד השחקנים הקשוחים והאלימים ביותר בתולדות הכדורגל האירופי (אחראי גם לפציעה של מראדונה במדי ברצלונה, וגם נטל חלק בקטטה ההמונית בין שחקני הקבוצות ).

רגע של נחת לצד מראדונה (blog).
רגע של נחת לצד מראדונה (blog).

 

ברנד המשיך לככב במדי הבלאגרונה,שברקע הסכסוכים הרבים שצבר לרזומה. בגיל 24 בלבד פרש שוסטר מהנבחרת הלאומית לאחר שנועד להיות דמות מובילה במדי המאנשאפט וכבר הספיק לזכות עמה באליפות אירופה. לאורך הקריירה הבינלאומית הקצרה שלו הסתכסך שוסטר רבות עם אנשי ההתאחדות המאמנים והשחקנים. שהשיא הגיע לאחר שסירב לנסוע למשחק באלבניה על מנת שיוכל להישאר לצד אשתו שכרעה ללדת. גבי הפכה לחלק מהותי מהתנהלות בעלה ובאופן קבוע מתחה ביקורת דרך כלי התקשורת על אנשי ההתאחדות, כמו גם על נשיא ברצלונה הכל יכול דאז, ג'וזפ מונייז ומאמנו של בעלה בבארסה, בן ארצם אודו לאטק. דבר שהקנה מעמד רעוע למדי לבעלה בקרב על חולצת ההרכב.

שמונה שנים בבארסה (pinterset).
שמונה שנים בבארסה (pinterset).

 

אך דווקא תחת מנג'ר אנגלי מובהק, נתן שוסטר את עונתו הטובה בקריירה. טרי ונבלס הגיע לברצלונה לאחר תקופות יפות בקריסטל פאלאס, וק.פ.ר, ומיד נתן את המפתחות לשוסטר שישמש כבעל הבית בקישור. 11 שערים היו ל-"מלאך הבלונדיני" ב-32 הופעות בעונת 84/85, בסיומה זכתה בארסה בתואר אליפות ראשון מזה 11 שנים. אך גם לאחר הזכייה שוסטר שוב לא הצליח לשמור מערכת יחסים תקינה מול האוטריטה המקצועית שלו. בעונה שלאחר מכן העפילה הקבוצה לגמר גביע אירופה לאלופות. בברצלונה ציפו סוף סוף להניף את הגביע החשוב ביבשת, כשמולם ניצבת סטיאווה בוקרשט הרומנית. משחק נורא ואיום באצטדיון ה"רמון סאנצ'ס פיחואן" שבסביליה הסתיים במפלה מצד הקטלונים ובזכייה של הרומנים בתואר הנכסף, לאחר בעיטות הכרעה. שוסטר הוחלף במהלך המשחק, ובאקט של זעם נטש את האצטדיון בחזרה למלון. בהמשך תקופתו של ונבלס בברצלונה שוסטר לא שיחק יותר. לאחר שהוחלף המנג'ר הבריטי בלואיס ארגונאס חזר שוסטר להרכב , אך הפעם נוצרה חזית חדשה מולה נאלץ להתייצב- הפעם מדובר באוהדים . שחקני ברצלונה האשימו את ההנהלה על כך שהוחתמו על חוזים כפולים. מונייז בספין ראוי לציון הפנה את האש כנגד השחקנים שיצרו לטענתו מרד בתוך חדר ההלבשה על מנת לפגוע בשם של המועדון הקטלוני. כתוצאה מכך קרה אחד המקרים הביזריים ביותר בתולדות הכדורגל הספרדי. שחקני ברצלונה עלו למשחק-"קלאסיקו" נגד ריאל מדריד לקול שריקות בוז צורמות, בעוד שחקני הבלנקוס זכו לתשואות ומחיאות כפיים. זו לא הייתה הפעם האחרונה ששוסטר זכה לקבלת פנים עוינת בקאמפ נואו, אך הפעם האחרונה במדי ברצלונה.

לאחר שעזב את ברצלונה חתם בריאל מדריד (bundesliga-classic).
לאחר שעזב את ברצלונה חתם בריאל מדריד (bundesliga-classic)

 

הסכסוך הפך לבלתי ניתן לגישור והוחלט לשחרר את רוב הסגל, מה שגרם בדיעבד לתחילת עידן "קבוצת החלומות" של בארסה לאחר ש-יוהאן קרויף מונה למנג'ר . שוסטר בצעד המתאים במיוחד לאישיותו חתם איך לא- ביריבה השנואה ממדריד. שנתיים נהדרות היו ל-"מלאך" במדי הבלנקוס איתם זכה בשתי אליפויות רצופות, שלצדו מככבים אמיליו בוטראגניו והוגו סאנצז'. באופן טבעי אוהדי ברצלונה לא סלחו לו והוא הוגדר כ"פרסונה נון גרטה" מצידם, ובכל פעם ששוסטר הגיע לקאמפ נואו הוא זכה לקבלת פנים "חמה" במיוחד. לאחר השנתיים הללו קיבל ברנד הצעות לחזור לארץ מולדתו, אך התנגד עקב רצונו להישאר בספרד- המדינה בה הקים משפחה לצד גבי. אף חובב כדורגל כבר לא היה מופתע שהקבוצה הבאה אליה עבר ברנד שוסטר הייתה אתלטיקו מדריד . הקולצ'ונרוס נהנו משירותיו במשך שלוש שנים בהן שמר שוסטר על יכולתו הגבוה ועזר לקבוצתו לזכות בשני גביעי המלך . לאחר שחוזהו הסתיים ושנראה ששיאו מאחוריו התרצה שוסטר וחזר למולדתו. הפעם עבר לבאייר לברקוזן. עונתו הראשונה במועדון הייתה נפלאה מבחינתו האישית והחל לחץ מצד הציבור שקרא להחזירו לסגל הנבחרת לקראת מונדיאל 94. אך ברנד המשיך להיות עיקש כפרד גם בשלב מאוחר בקריירה ולא הסכים לחזור מפרישה ולעזור למאמץ הלאומי. לאחר שלוש שנים בלברקוזן, חתם שוסטר בקבוצתו האחרונה בקריירה כשחקן פעיל, קבוצת אוניברסידד נאסיונל ממקסיקו, במדיה שיחק עשרה משחקים בלבד לפני שתלה את הנעליים.

גם באתלטיקו מדריד עשה חיל (colchonero.com).
גם באתלטיקו מדריד עשה חיל (colchonero)

 

ברנד עבר כמעט באופן מיידי לתפקיד המאמן. הגרמני עטור השפם החל את הקריירה על הקווים במועדון פורטונה קלן, לפני שעבר ליריבתה העירונית פ.צ קלן ובעצם סגר מעגל לאחר שחזר לקבוצה בה התגלה לראשונה. בין היתר אימן שוסטר את חרז הספרדית אותה כמעט העלה ליגה, כמו גם שחטאר דונייצק האוקראינית עד שחזר לספרד וחתם בלבאנטה שהייתה הקבוצה הראשונה שלו כמאמן  בלה-ליגה. שוסטר פוטר לקראת סוף העונה למרות שתחתיו הקבוצה הייתה רחוקה חמש נקודות מהקו האדום. לאחר שהועזב, נכשלה לבאנטה וירדה לליגת המשנה. עונה לאחר מכן מונה שוסטר למאמן חטאפה. תחת שוסטר הגיע המועדון הצנוע ממדריד למיקום הגבוה ביותר בתולדותיו ולגמר גביע המלך, לאחר שבחצי הגמר מחקו שחקני חטאפה הפסד 5-2 מהמשחק הראשון בקאמפ נואו מול ברצלונה (כולל שער מדהים של מסי.) לניצחון 4-0 סנסציוני על קבוצתו לשעבר של מאמנם.

על הקווים (zimbio).
על הקווים (zimbio)

 

לאחר אותה עונה נהדרת קיבל את אחד התפקידים היוקרתיים באירופה- משרת האימון הראשית בריאל מדריד. תחתיו המועדון המעוטר בספרד הוסיף לארון הגביעים תואר אליפות נוסף,  ובצורה משכנעת למדי . אך גם כמאמן הטמפרמנט של שוסטר המשיך לרדוף אותו, שוסטר סבל מקרבות חוזרים ונשנים מול כתבים ואמצעי התקשורת שלא נשארו חייבים אל מול התנהלותו המזלזלת כלפיהם. את עונתו השנייה בבירת ספרד שוסטר לא סיים, לאחר פתיחת עונה מגומגמת, הצהיר שוסטר בתקשורת שאין לקבוצתו את היכולת לנצח את ברצלונה ובעצם חרץ את גורלו במועדון, והוא פוטר זמן קצר לאחר מכן. לאחר מכן לקח פסק זמן מסוים מאימון לפני שחזר לאמן בבשיקטאש הטורקית ממנה פוטר  לאחר שנכשל טוטאלית במטרה להחזיר לקבוצה את האליפות. ושוב חזר לספרד הפעם למלאגה שגם ממנה פוטר לאחר עונה אחת בלבד.

ברנד וגבי שוסטר, אחד הזוגות המעניינים בתולדות עולם הספורט, נפרדו ב-2008 לאחר שביחד בנו את הקריירה של ברנד, וגם קצת חיבלו בה. לזוג ארבעה ילדים. שוסטר נישא מחדש בשנת 2012 להלנה, עורכת דין ספרדייה. אין ספק שמדובר באחת הדמויות המרתקות בתולדות הכדורגל, השחקן הגרמני בעל הסגנון הכי לא גרמני, אישיות חזקה שנתנה לרגש להניע אותה וכך בעצם גורלו של ברנד שוסטר נחרץ למלחמות אגו שפגעו בעיקר בו עצמו, לצד רגעי קסם מכוננים. קריירה עשירה ובו זמנית מפוספסת לאחד האנשים היותר מעניינים בעולם הספורט.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?