טקטיקוס 8 – המאסטרו עובד (על כולנו)

הטור הטקטי של ריאל מדריד – מאת נתיב כפרי

זידאן עומד לסגור שנה חלומית מבחינתו בריאל מדריד. מאז שמונה ב-4 לינואר השנה, הצליח זידאן בצורה פנומנלית. מבחינה סטטיסטית, ריאל שלו היא הטובה בכל הזמנים. הוא השיג יותר נקודות ב-40 משחקים ראשונים בכל המסגרות מכל מאמן אחר בהיסטוריה של הליגה הספרדית. יש לו הפסד אחד בלבד בליגה, בבית או בכלל. מתוך 35 משחקים בלה ליגה, יש לו 28 ניצחונות, 6 תוצאות תיקו וכאמור רק הפסד אחד. ריאל של זידאן שברה את שיא המועדון למשחקים ללא הפסד בכל המסגרות, והיא עומדת כעת על 36, מרחק שלושה משחקים מהשוואת השיא הספרדי ששייך לברצלונה (39). בכל 30 האחרונים מתוכם היא אף מצליחה להבקיע. בנוסף, זוהי העונה השנייה בהיסטוריה של המועדון שנפתחת ברצף של 25 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות.

וגם במישורים האישיים דברים הולכים מצוין. מרבית שחקני מפתח חתמו על חוזים חדשים, המבטיחים את העתיד שלהם בקבוצה ונותנים שקט חשוב למערכת. הפציעות אמנם פוגעות בשטף המשחק הקבוצתי ובפן האישי, אבל שחקנים מגבים שחקנים ועד כה כל הפצועים מלבד קונטראו חזרו ביכולת טובה לכשירות מלאה. גם כריסטיאנו, שעד לדרבי בנובמבר היה מעט כבוי ולא חד חזר להיות פקטור חשוב בצד ההתקפי של הבלאנקוס. הוא עלה זמנית לראש טבלת המבקיעים בספרד, כבש שלושער בניצחון בדרבי, הוסיף בישול בניצחון החשוב על ליסבון בליגת האלופות וניצח לבדו את חיחון עם צמד. אחרי שריאל הצליחה להשיג שוויון דרמטי בקלאסיקו שהיה שווה לה 3 נקודות, ממש כמו ניצחון, היא אמנם לא מנצחת את דורטמונד אך מקבלת הגרלה נוחה יחסית בדמות נאפולי. ביום ההגרלה הפנומן זוכה בכדור הזהב בפעם הרביעית בקריירה, שני רק למסי (5) ב-61 שנות הגביע הזה ועובר את די סטפאנו כיחיד שזכה ב-3 כדורי זהב במדי ריאל. והוא מקנח עם שער ניצחון בחצי גמר גביע העולם לקבוצות על קלוב אמריקה, שער שמעלה את מאזנו ל-500 שערים במדי הקבוצות בהן שיחק.

RELATED POSTS

500 שערי קבוצה בקריירה של הפנומן (טוויטר)
500 שערי קבוצה בקריירה של הפנומן (טוויטר)
כדור זהב רביעי לרונאלדו, השני בהיסטוריה לרשום את ההישג המדהים (אתר ריאל)
כדור זהב רביעי לרונאלדו, השני בהיסטוריה לרשום את ההישג המדהים (אתר ריאל)

ואולי חשוב מכולם מההיבט האישי הוא, שמאז שזידאן מונה יש תחושה אופטימית ורוגע בכל החזיתות. פרס שתקן, וממש הפך לדג במים, וכמעט ולא שומעים את בוטרגניו מדבר. בזמן שאנצ'לוטי אימן המנהל המקצועי היה בולט מדי, והרבה לדבר בתקשורת על שחקני רכש ועל החשיבות של הניצחון, כמו עזר לשמור על ההילה של המועדון כדי לספק שקט מבחוץ. גם הנשיא הרבה להשיב את השקט והביטחון למאמנו, ובתקופה של רפא בניטס שניהם לא הפסיקו לדבר. וכשהנשיא שלך אומר שהוא עומד מאחוריך, זה הסימן הראשון לפיטורין. עכשיו זה נראה אחרת לגמרי. "למנות את זידאן הייתה ההחלטה הכי טובה שיכולתי לקבל", אמר פלורנטינו, שלא הרעיש בקיץ האחרון ונתן את המושכות לדמות החזקה ומלאת האוטוריטה של זידאן.

וזה ניכר בקבוצה. ריאל משוחררת. היא לא תמיד מבריקה, אבל מאוד יעילה. ממש כמו שוער טוב, היא אמנם סופגת פה ושם אך היא עומדת במקומות הנכונים, עושה עבודה מאומצת והתוצאות מגיעות. יש יכולת די מפתיעה מחלק משחקני הספסל, שניצבים לעזור בעונה בה כל אחד משחקני ההרכב הראשון כבר היו פצועים בשלב כזה או אחר. קובצ'יץ' נכנס לתפקיד האחראי במרכז השדה בהיעדרם הלא רציף של מודריץ', קאסמירו וקרוס. איסקו ריענן את ההתקפה, ואינו מתבייש גם לרדת לגליצ'ים כשצריך. וראן פתח את העונה רע מאוד, אבל התייצב כל כך שהיום הוא השם הבטוח מבין 4 הבלמים שבסגל. סופר סרחיו חוזר מפציעה וגואל את המולדת עם לא פחות מ-4 שערים ב-9 הופעות ליגה. פשוט לא ייאמן.

"סופר סרחיו" ראמוס, המושיע בדקה ה-90 (פיפ"א)
"סופר סרחיו" ראמוס, המושיע בדקה ה-90 (פיפ"א)

אבל המפתיע מכולם הוא דווקא נאצ'ו. הבלם לוכסן מגן הפך להיות כלבויניק חשוב מאד, לאור העובדה שמתוך 7 שחקני ההגנה האחרים בסגל של זיזו 5 הספיקו להפצע העונה. הוא שיחק בכל עמדה בהגנה: מגן ימני, בלם ואפילו מגן שמאלי כשהוא רושם בישול מרשים ומראה יכולת טובה גם בעמדה הזו. הספרדי בן ה-26 קיבל 12 הופעות ממאמנו הצרפתי, וכשאנו רק מתקרבים לפגרת החורף קשה להאמין שהוא לא יעבור את שיאו האישי – 22 הופעות בכל המסגרות, ולאו דווקא בגלל ששחקן אחר לא יכול לשחק. נאצ'ו אף הפך להיות שחקן רוטציה קבוע בסגל הנבחרת. הוא רשם 5 הופעות בלה רוחה לעומת הופעה בודדת בשנים 2013 ו-2015 והוא לא רק נהנה מהשנה הטובה ביותר בקריירה, הוא הולך ובונה את השם שלו כסמל במועדון בו גדל ושיחק בכל הקריירה המקצוענית. אפשר להגיד את זה בוודאות – הלגיירה הוא לא יהיה, לחיוב כמובן.

אבל המאסטרו השתמש בפציעות כדי לעבוד על כולנו. ההפתעה של זידאן הייתה השינוי בהצבת השחקנים. זה החל מעט אחרי הפציעה של קאסמירו, שאילצה אותו לשנות את המשולש במרכז השדה שכלל את הגרזן הברזילאי ואת קרוס ומודריץ'. אחרי שגם השלישי נפצע, לא הייתה ברירה לזידאן אלא לחשוב מחוץ לקופסה. הוא שינה את ההרכב לשניים בקישור הדפנסיבי ושלישי שמסייע להם, אך נמצא לרוב מתחת לחלוצים. כך חזר זידאן לשיטה הראשונה שניסה, כשעשה רוטציה בין איסקו לחאמס בתחילת דרכו בקבוצה. הפציעה של בייל "עזרה" לו לשנות את המערך גם בהתקפה, והיו פעמים שממש אפשר היה לראות את רונאלדו משחק בחוד לצד חלוץ נוסף, ושני שחקנים נוספים נמצאים באגפים. וזה בדיוק הרעיון שנכתב בטור הרביעי בסדרה הזו. הגמישות ששינויי המערך העניקה לא רק איפשרה לזידאן להתגבר על עונת הפציעות הקשה שעוברת על הקבוצה. היא אף איפשרה לו לשלוף שפן נוסף מהכובע. חאמס סיפק משחק פשוט אדיר בתיקו הביתי מול דורטמונד. ריאל כולה הייתה טובה אך החמיצה הזדמנות טובה מאוד לנצח את הקבוצה הגרמנית המצוינת, אבל חאמס פשוט נכנס לנעליים שהתפנו עבורו. היו לו 5 מסירות מפתח במשחק ששברו את ההגנה הגרמנית בקלות. הוא הניע כדור בקלילות והשתלב מצוין עם השחקנים שסביבו.

שחקני הספסל שנותנים רוח גבית לזיזו. שחקני הבית, נאצ'ו ולוקאס ואסקז (אתר ריאל)
שחקני הספסל שנותנים רוח גבית לזיזו. שחקני הבית, נאצ'ו ולוקאס ואסקז (אתר ריאל)

זה לא קסם, וזה לא רק חאמס ששיחק ממש טוב. זאת הייתה תוצאת העבודה של זידאן עם מערכי הקבוצה. הוא פשוט בנה את המערך עבור הכוכב שלו כדי להוציא ממנו את המקסימום. זה בדיוק מה שהפך את דל בוסקה בזמנו למאמן כל כך מצליח בריאל. זה לא אומר שהבעיות תמו עבור ריאל. עוד בטור הראשון בסדרת הכתבות הטקטיות של ריאל מדריד דיברנו על יסודות הפשטות שהעניק זידאן לריאל כשמונה למאמן. וזה משהו שקצת אבד לאורך הדרך. כריסטיאנו לא נמצא בשיא כושרו שוב. חלק גדול מכך הוא ההצבה שלו במרכז, שם חלק גדול מהתנועה הטבעית שלו הולכת לאיבוד. לכן הוא פחות מסוכן לשער, בין היתר. עוד לפני שנפצע, טוני קרוס לא הראה את אותה היכולת כמו בסיום העונה שעברה. הוא שוב נאלץ לרדת לאחור, וזה פוגע בדינמיקה הקבוצתית.

וכל זה קורה בגלל סיבה אחת מרכזית. החיסרון של קאסמירו גורם לריאל לאבד את האיזון בכל חלקי השדה – במרכז ההגנה, בקישור הדפנסיבי ובגלל הנעת הכדור והאילוצים הטקטיים השונים זה פוגע גם בהתקפה. בטקטיקוס 2 חזינו שריאל תהיה זקוקה למחליף לקאסמירו. העובדות מדברות בעד עצמן. וגם זידאן יודע את זה. אמונה עיוורת ומוגזמת בסגל הקיים גרמו לו לטעות. וזה בסדר, בדיוק בשביל זה הוא מאמן שמשלים שנה ראשונה, הוא לומד והוא זקוק למרווח טעויות כדי שיוכל להתפתח. למזלו, כאמור, הקבוצה נראית מצוין, והוא נח על מצע הטעויות הקשות של קודמיו. לכן קל לו הרבה יותר לסגור את השנה הזאת ולהכתירה כהצלחה.

זיזו מרוויח את חאמס, אבל מפסיד בגלל שאין מחליף לקאסמירו (מארקה)
זיזו מרוויח את חאמס, אבל מפסיד בגלל שאין מחליף לקאסמירו (מארקה)

הבעיה היא שצריך המשכיות. במונחים של ריאל מדריד, כל דבר פרט לזכייה באליפות תמיד ייחשב כישלון. ואפשר לראות זאת בצורה מאוד ברורה ב"קדנציות השניות" הן של שוסטר, הן של מוריניו והן של אנצ'לוטי. במקרה של השניים הראשונים, זכייה באליפות שלוותה בכישלון מוחלט בעונה הבאה הביא לפיטורים. אם כי במקרה של מוריניו גם הגעה לחצי גמר האלופות לא סייעה בידו להישאר. אנצ'לוטי פעמיים ויתר על הליגה לטובת הגביעים. פעם אחת זה תפס, ובענק, פעם שנייה לא ממש. כשזידאן הגיע בתור מושיע אחרי בניטס הציפיות ממנו היו נמוכות מהרגיל. ציפו ממנו קודם כל לייצב את הספינה. את זה הוא עשה, ובענק כשהוסיף לכך את גביע אירופה. העונה נמשכת בצורה טובה, כשיש הגרלה סבירה בהחלט באלופות ופער 6 מברצלונה.

מה שנשאר לזידאן הוא לקבל חזרה את מרבית הסגל מהפציעות בשיא הכושר אחרי פגרת חג המולד, ולמצוא שיטה קבועה איתה ריאל תוכל להיכנס לכושר חיובי ולאיזון כבר בפתיחת חודש ינואר. בינתיים הוא וכל ריאל רוצים להביא את גביע העולם לקבוצות בפעם השנייה למדריד, ביום ראשון, 12:30. שיהיה בהצלחה.

זידאן שובר את השיא של רצף המשחקים ללא הפסד בכל המסגרות ומשאיר אבק לבינהאקר, מאמן ריאל בסוף שנות ה-80 (מארקה)
זידאן שובר את השיא של רצף המשחקים ללא הפסד בכל המסגרות ומשאיר אבק לבינהאקר, מאמן ריאל בסוף שנות ה-80 (מארקה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

השאר תגובה

מומלצים עבורך

לוח משחקים
יולי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
escort
Are you sure want to unlock this post?
Unlock left : 0
Are you sure want to cancel subscription?