הדרבי של יובנטוס – צמד להיגוואין על טורינו

הדרבי של טורינו שייך ליובנטוס, בזכות צמד שערים של היגוואין. נאפולי מפרקת את קליארי, שלושער למרטנס. אטאלנטה מפסידה בביתה לאודינזה במסגרת המחזור ה16 בסריה א'

הדרבי של טורינו (the curva).
הדרבי של טורינו (the curva)

טורינו-יובנטוס 3-1
הדרבי דה-לה מולה מספר 194 נערך היום בין שתי היריבות המרות החולקות את העיר טורינו. טורינו ארחה את יובנטוס, במשחק שאומנם פחות אלים מהדרבי של רומא או פחות נוצץ מזה של מילאנו, אך יש בו את כל מה שדרבי טוב צריך – שנאה תהומית בין קהלי אוהדים, קבוצות בעלות אידאולוגיות שונות ומנוגדות, אנדרדוג מובהק מול אחת הקבוצות הטובות באירופה וכמובן ויוקרה עירונית וזכות ההתרברבות, לפחות עד המפגש הבא ביניהן.

יובנטוס הגיעה לדרבי לאחר שבוע מוצלח למדי. חניכיו של מאסימו אלגרי ניצחו את אטאלנטה המפתיעה במחזור הקודם, וקינחו בניצחון נוסף על דינמו זאגרב בליגת האלופות. מנגד חניכיו של סינישה מיכאלוביץ' ספגו מכה קלה בכנף בשבוע שעבר מול ספדוריה, דווקא לאחר תקופה מצוינת ועונה לא רעה בכלל מצדה. אלגרי נאלץ שוב להסתדר ללא בונוצ'י ברצאלי ודני אלבס הפצועים, אך דניאלה רוגאני הצעיר מספק אלטרנטיבה טובה מאוד לצד ג'ורג'יו קייליני בעמדת הבלם, ואף סיפק תרומה התקפית מרשימה כשכבש שני שערים במשחקי השבוע החולף. טורינו ספגה רוח גבית מאצטדיון גדוש עד אפס מקום.

הטיפו של אוהדי טורינו (ultras world).
הטיפו של אוהדי טורינו (ultras world)

ההזדמנות הטובה הראשונה במשחק הייתה של אלופת איטליה. שש דקות במשחק, טעות של לאנדרו קסטאן אפשרה למריו מנדזוקיץ' להעביר מסירה טובה מתוך הרחבה, אך סטפאנו סטורארו פספס במעט את מסירת הרוחב של הקרואטי הנפלא. ג'ו הארט הציל את קבוצתו בדקה ה14. סטורארו חדר באגף, ושחרר מסירה טובה לעבר סמי חדירה שניסה לבעוט לשער, הבעיטה שלו הייתה חלשה למדי אך מנדז'וקיץ' המשיך את הניסיון העלוב, כנגד כיון התנועה של השוער האנגלי, שהתעשת בזמן וסיפק הצלה נהדרת.

אך למרות הלחץ של יובה, אנדראה בלוטי הגיע חם לדרבי. דניאלה באזלי חדר באגף הימני והרים כדור מצוין לראשו של החלוץ האיטלקי, שהבקיע את שערו ה-11 לעונה זו, ורץ לחגוג עם חבריו לקבוצה. שחקני יובה ניסו לחזור כמה שיותר מהר להתמודדות. בעיטה של היגוואין מחוץ לרחבה מצאה שוב את הארט מוכן. קלאודיו מרקיסיו גם כן ניסה להציל את המולדת בבעיטה מרחוק לאחר 24 דקות, אך הבעיטה שלו הלכה גבוה. בדקה ה-28 גם הסקורר של הביאנקונרי רשם את שמו על לוח התוצאות. איבוד כדור שטותי של קסטאן במרכז המגרש הגיע לגונזאלו היגוואין, שניצל את החור בהגנת המארחת. הארגנטינאי לא התבלבל מול הארט, והקפיץ את הכדור באלגנטיות מעל השוער האנגלי היישר לרשת. המחצית מסתיימת ללא שערים נוספים.

היגוואין מבקיע מול הארט (juventus the curva).
היגוואין מבקיע מול הארט (juventus the curva)

יובה המשיכה לתקוף בפתיחת המחצית אך היגוואין וחדירה לא היו חדים מספיק. בדקה ה-58 הרמה טובה של אדם לאיץ' הייתה כבר בדרך לראשו של בלוטי, אך רוגאני הגיע בזמן והרחיק לקרן. המשחק החל להיות טקטי כששתי הקבוצות שומרות על מערך מבוקר על מנת למנוע ספיגה. יובה המשיכה ללחוץ במטרה לעייף את המארחים, ולהביא את היתרון האיכותי שלהם לידי ביטוי. איבוד כדור לא אופייני אפשר לברזלי לחדור לעבר השער, אך ברגע האמת הוא פישל ואיבד את הכדור.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

בדקה ה-73 כמעט והיתרון חזר למארחת. פאלקה העביר כדור מצוין לאדם לאיץ' על קצה פינת הרחבה, הסרבי הנהדר סובב את הכדור לעבר השער, אך לא היה מספיק מדויק והכדור חלף על יד הקורה. דווקא טורינו לחצה יותר לקראת הסיום, אך שחקניה התעקשו על הרמות שאיתם הגנת יובה הסתדרה. למרות הלחץ של המארחים, בדקה ה-81 הושלם המהפך. קייליני הכניס כדור להיגוואין אל תוך הרחבה, פיפיטה ביצע סיבוב נהדר על המגן ושחרר בעיטה חזקה לתוך הרשת של הארט. אחרי זמן קצר היגוואין שוב קיבל כדור ברחבה אך במקום להשלים שלושער ענק, בעט לשמיים.

בתוך תוספת הזמן הוכרע המשחק באופן חד משמעי. פאולו דיבאלה, המחליף שחזר מפציעה, העביר כדור מצוין להיגוואין. הארגנטינאי סחט מהארט הצלה מצוינת. על הריבאונד עט מירלם פיאניץ' שגם כן אילץ את השוער למתוח איבריו, אך הארט לבד אינו יכול להושיע ואת הבעיטה השלישית הבקיע הבוסני.

ניצחון ענק לגברת הזקנה בדרבי העירוני. טורינו רושמת הפסד שני רצוף ובשבוע הבא היא תפגוש את נאפולי בסאן פאולו.

הדרבי של פיפיטה ויובה (juuentus-the curva).
הדרבי של פיפיטה ויובה (juuentus-the curva)

קליארי- נאפולי 5-0
חניכיו של מאוריסיו סארי הגיעו לסרדיניה לאחר שבוע מוצלח למדי. נאפולי העפילה לשמינית גמר ליגת האלופות מהמקום הראשון בביתה וגם בליגה רשמה ניצחון גדול מול אינטר בסאן פאולו. מולם התייצבה קליארי המקומית. חניכיו של מאסימו רסאטלי לא ניצחו בשני המחזורים האחרונים, והם ידעו שגם היום יהיה להם קשה להביא את הנקודות. אולי הם לא הבינו כמה זה יהיה קשה.

נאפולי שלטה ללא עוררין במחצית הראשונה, כבר לאחר שש דקות ניסה לורנזו אינסינייה את מזלו מחוץ לרחבה, אך מרקו סטורארי הדף היטב את הבעיטה. בדקה ה-18 עוד הזדמנות התבזבזה לאורחים. הפעם זהו מארק האמשיק שקלט מסירה בתוך הרחבה, אך הבעיטה שלו נהדפה על ידי ההגנה. דריוס מרטנס גם כן בחן את סטורארי לאחר חצי שעה של כדורגל, אך שוב שוער הסרדיניאים השאיר את קבוצתו במשחק עם הצלה נאה.

חמש דקות חולפות וסטורארי כבר לא עזר מול התקפת האזורי. האמשיק הכניס כדור למרטנס ששכן בתוך הרחבה, הבלגי הנפלא ביצע סיבוב נהדר על המגן, ושחרר בעיטה מסובבת ומדויקת שנעצרה ברשת של סטורארי. שער נפלא לשחקן שנמצא בכושר אדיר. החגיגה קצת נעצרה לאחר שסארי נאלץ לבצע חילוף כפוי עקב פציעה של קוליבאלי. ראול אלביול החליפו בעמדת הבלם. ממש לפני השריקה למחצית מהלך קבוצתי נהדר של נאפולי הסתיים ברשת. אנסינייה העביר כדור לקצה הימני של הרחבה שם חיכה חוסה קאייחון, הספרדי עצר את הכדור והרים כדור מדוד הישר לראשו של אנסינייה שנכנס לרחבה. החלוץ שחרר נגיחה חזקה , אך סטורארי באינסטינקט נפלא הדף את הכדור למשקוף, לצערו של השוער הכדור ניתז מהמשקוף למרכז הרחבה ומארק אט על הריבאונד, ושחרר בעיטה חזקה מהאוויר לתוך הרשת, והכפיל את התוצאה.

דריוס מרטנס, שלושער ענק לבלגי (ssc napoli).
דריוס מרטנס, שלושער ענק לבלגי (ssc napoli)

במחצית השנייה גם פיוטר ז'לינסקי התכבד בשער. הפולני שכבש מול אינטר במחזור שעבר את שערו הראשון בקבוצתו החדשה, התכבד הפעם בשער נפלא מ-20 מטרים, לאחר מסירה טובה של האמשיק. כיבוש האי על ידי הנאפוליטנים האיתנים המשיך בדקה ה69 . מרטנס השלים צמד אישי לאחר בישול נהדר של אנסינייה. שלוש דקות חולפות ומרטנס משלים שלושער פרטי, הפעם לאחר מבצע אישי שהשאיר אותו לבד מול סטורארי. תצוגת תכלית של הבלגי הבינלאומי.

חניכיו של סארי ששמעו במהלך העונה ביקורת על חוסר התכלית של התקפת קבוצתם, ושללא ארקדיוש מיליק אין מי שיבקיע, אז השבוע הם עונים למבקרים בקול תרועה. לאחר השלישיה לרשת של אינטר בשבוע שעבר, היום הם פירקו את קליארי בביתה . נאפולי ממשיכה להיצמד לצמרת והיא תסיים את המחזור במקום הרביעי .

ssc napoli.
ssc napoli

בולוניה-אמפולי 0-0
אמפולי הגיעה הערב לבולוניה על מנת לנסות להתרחק כמה שיותר מהקו האדום. גם הבולונזים ידעו שניצחון ייתן להם מרחק מבטיח מהמקום ממנו יורדים ליגה. המשחק הסתיים ללא שערים.

פאלרמו-קייבו 2-0
הסיציליאניים שרואים את כל הליגה מלמטה, חזרו הביתה על מנת לארח את קייבו וורונה. האורחים לא היו מנומסים מידי, כבר לאחר רבע שעה של כדורגל, וולטר בירסה הכניע את יוסיף פוסביץ' והעלה את קבוצתו ליתרון. ארבע דקות מפתיחת המחצית השנייה סרג'יו פליסייר הכפיל את היתרון של החמורים המעופפים. זו גם הייתה תוצאת הסיום.
אטאלנטה-אודינזה 3-1
חניכיו של גספאריני חזרו לברגאמו על מנת לארח את אודינזה ולחזור למסלול הניצחונות שנקטע מול יובנטוס במחזור הקודם. ממש לפני תוספת הזמן של המחצית הראשונה, העלה דובאן זאפטה את הזברות הקטנות ליתרון מפתיע בבעיטה הראשונה של קבוצתו לעבר השער. אך ה'לה דיה' השוו את התוצאה שלוש דקות מפתיחת המחצית השנייה. יסמין קורטיץ' מצא את הרשת לאחר בישול של פאפו גומז. אך 'אודינה' החזירה את היתרון בדקה ה-72 משער מדהים של סאקו פרפאנה. הצרפתי קיבל כדור מחוץ לרחבה וסובב באומנות היישר לתוך החיבורים. כמו אחותה הגדולה למדי בשחור לבן, גם אודינזה התעלתה על עצמה לקראת הסיום ובדקה ה-87 כבש סיריל תראו את השלישי. ניצחון ענק לאודינזה באצטדיון קשה מול יריבה עדיפה. אטאלנטה מאבדת גובה במאבקי הצמרת לאחר הפסד שני ברציפות.

אוהדי אטלנטה הערב, הפסד שני רצוף של ה-ל'ה דיה ( הפייסבוק הרשמי אטאלנטה).
אוהדי אטלנטה הערב, הפסד שני רצוף של ה-ל'ה דיה ( הפייסבוק הרשמי אטאלנטה)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort