אחרי כיבוי אורות

מספרים על נפוליאון בונפרטה שהיה נמוך, שמגדל האייפל בנוי כך שניתן לפרקו בקלות ושזלאטן איברהימוביץ' כיבה את האורות של פריס עם עזיבתו. איברה הגיע לפארק דה פראנס בעונת 12/13 והוביל את פריס סן ז'רמן לאליפות בכל אחת מעונותיו על אדמת צרפת כשהוא מסיים כמלך השערים של הליגה בשלוש אליפויות מתוך הארבע. כשאיברה כבש (וזה קרה 113 פעמים) פסז' לא הרבתה לאבד נקודות (צברה 192/216 נקודות אפשריות). זלאטן הוא זלאטן – מקסימום עם איברהימוביץ', שחקן שעומד בפני עצמו, כוכב על, אחד שכל מאמן היה רוצה בחדר הלבשה, איש שיודע להרים מורל, להחדיר מוטיבציה ובעיקר להבהיר שזלאטן יש רק אחד ואי אפשר בלעדיו. פריס סן ז'רמן נהנתה מהחלוץ השוודי כשהוא מוביל אותה אל הצמרת בדרך לשליטה אבסולוטית בליגה המקומית אך ללא הצלחה בליגת האלופות – המפעל הנחשק של היבשת. לאחר עזיבתו של הפנומן הליגה הצרפתית נשארה בלי הכוכב הגדול שלה, עידן איברה הסתיים לו וההווה נראה כימי קדם כשהקבוצה מהבירה כבר לא מסתכלת על הטבלה ממרומי המקום הראשון – עובדה שגורמת לליגה הצרפתית העונה להיות תחרותית יותר שכן פערי האיכות הצטמצמו, השחקן הטוב של הליגה עזב ונוצרה ליגה בה כל קבוצה עם עומק, מוטיבציה וכישרון יכולה לרוץ עד להנפת התואר.

פסז'
הקבוצה מהבירה הצרפתית נפרדה מהכוכב הגדול שלה שהיה גם מי שהוביל אותה להישגים, כשיש על המגרש שחקן כמו זלאטן שחקני הגנת היריבה מסמנים אותו (ובצדק) כאיש המסוכן וממילא תשומת הלב של ההגנה מופנית ברובה אל השוודי כך ששאר שחקני ההתקפה יכולים לנוע בחופשיות יותר כמו כן לאופי של איברה יש מניות בהצלחה של פסז', החלוץ שהעז לבעוט מספרת מעבר לרחבת ה-16 נתן לחדר ההלבשה את הרכיב היחיד שהיה חסר בו כדי להפוך למקום שמביא תארים – ווינר. העונה נראה כי הקבוצה הפריזאית שבעה, חסרת שמחת משחק ובעיקר חסרת זלאטן, האלופה המכהנת נמצאת אחרי המחזור ה-16 במקום השלישי בליגה עם 35 נקודות, שלושה הפסדים – לשם השוואה בעונה שעברה הפסידה הקבוצה בשני משחקים בלבד במהלך העונה כשבשלב הנוכחי של העונה היא הובילה את הצמרת עם 42 נקודות. אם להסתמך על העבר המאמן אונאי אמרי יכול להיות אופטימי שכן בעונת 14/15 לאחר 16 מחזורים פסז' הייתה שניה בטבלה עם 34 נקודות כשהיא מסיימת בסוף 38 מחזורים כאלופה עם 83 נקודות, נתון זהה נוסף הוא כמות השערים שהקבוצה כבשה/ספגה (30 שערים ו-11 ספיגות) אך גם אמרי יודע שההצלחה האירופית שלו עם סביליה, קבוצתו הקודמת היא זו שסללה את דרכו אל הפארק דה פראנס כשהוא מוביל את חניכיו להנפת גביע הליגה האירופית שלוש פעמים ברציפות. תזרים המזומנים במועדון נועד להביא הצלחה על הבמה היבשתית ולא רק בזירה המקומית, סוללת הכוכבים סנוורה את מגדל האייפל אך לא הצליחה לסנוור את אירופה כעת ללא איברה אך עם מאמן צעיר שמכוון גבוה ואדינסון קבאני אחד, הקבוצה עוברת תהליך בניה מחדש שכן שיטת המשחק שונה וההתקפה חסרה את המוציא לפועל בעונות האחרונות הקבוצה עומדת בפני עונת התאקלמות, המקום הראשון אינו מובטח לה והיא לא היחידה שמאיימת על האליפות במצבה הנוכחי. אדיסון פיתח את הנורה, אדינסון יכול להאיר את עיר האורות, להשאיר את תואר האליפות בבית ולהביא הצלחה בליגת האלופות.

אדינסון ידליק את האורות?(האתר הרשמי של פסז')
אדינסון ידליק את האורות?(האתר הרשמי של פסז')

ניס
הקבוצה המפתיעה של העונה ללא ספק ואחרי עונת אליפות היסטורית ללסטר האנגלית מקומה של ניס בראש הטבלה מביא להשוואות לשועלים. המאמן השוויצרי לוסיאן פאברה שלקח את בורוסיה מנשנגלאדבך מתחתית הליגה הגרמנית והפך אותה לקבוצת צמרת הגיע לצרפת אחרי עונה מוצלחת של הקבוצה הקטנה כשהיא מסיימת את הליגה במקום הרביעי אך סובלת מעזיבת השחקנים המובילים. מריו באלוטלי הונחת ויחד עם סגל צעיר ומוכשר הקבוצה מוצאת את עצמה מובילה את הליגה כשבהרכב שלה משחק בלם בן 17 בלבד! מלאנג סר שלא החמיץ דקת משחק בודדה בליגה הצרפתית ויחד עם מורה בדמותו של דאנטה הברזילאי יש לילד עתיד מזהיר. ניס היא קבוצה קטנה והמילה אליפות גדולה עליה אך עם הסגל המוכשר שלה וחלוץ משוגע אחד (באלוטלי) צמרת היא לא מילה גסה, ניס יכולה לעשות ניסים – אליפות היא נס, האם ניס תעשה את הנס? נצטרך לחכות למפגש הקרוב בליגה הצרפתית בין האלופה המכהנת למובילת הטבלה.

הילד הרע של הכדורגל יעשה היסטוריה בצרפת? (האתר הרשמי של ניס)
הילד הרע של הכדורגל יעשה היסטוריה בצרפת? (האתר הרשמי של ניס)

 

מונאקו
מועדון הפאר הצרפתי ניסה לחקות את קבוצת הכוכבים שנבנתה בבירה כשהוא רוכש את השמות החמים ומוציא יותר מ-200 מיליון יורו שהובילו אותו אל המקום השני כשסן ז'רמן מעליהם, הבעלים דימיטרי ריבולובלב הכריז על קיצוצים כששחקני סגל רבים נמכרים בעוד האוליגרך הרוסי לא רוכש מחליפים דבר שהוביל לסיום הקשר בין מאמן הקבוצה דאז קלאודיו ראניירי(כיום מאמן לסטר האנגלית). רדאמל פלקאו סבל מירידה בכושר ונראה היה כי הנמר של הויסנטה קלדרון כבה מאז עזב את סימואנה. העונה מונאקו מוצאת את עצמה במקום השני כשהיא אחת המועמדות לאליפות הודות לחלוץ הקולומביאני שמראה כי מוקדם להספידו כשהוא כובש 7 שערים ב-10 משחקים. האדומים לבנים יכולים ללכת עד הסוף או לפחות לספק לנו קרב מעניין בצמרת כשהאלופה המכהנת לא בשיאה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
הנמר מהויסנטה קלדרון התעורר(האתר הרשמי של מונאקו)
הנמר מהויסנטה קלדרון התעורר(האתר הרשמי של מונאקו)

דבר אחד בטוח: רדאמל פלקאו, מריו באלוטלי ואדינסון קבאני יספקו קרב משולש על המקום הראשון ומאבק האליפות צפוי להיות מרתק ולהימשך עד למחזורים האחרונים, שלושת החלוצים סבלו מתקופה רעה ונראה כי העונה הנוכחית מאירה להם פנים, הכדור מזיז את הרשת ונותן את האות לחגיגה כשעל הדרך הוא מחזיר את השמחה.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort