משבעה יוצא אחד

הכישלון המהדהד ב-6 העונות האחרונות במכבי חיפה לא פסח ולראיה רשימה לא מבוטלת של מאמנים שעברו משם: אלכסנדר סטויינוביץ', ראובן עטר, מרקו בלבול, אריק בנאדו ורוני לוי שפוטר מאימוני מכבי חיפה בתחילת העונה, עד שהגיע המושיע של מכבי חיפה והוא: רנה מולנסטיין שבאמת בדגש על כרגע עושה יותר מאלו שנכשלו והרימו ידיים.

הבחירה במאמן חוץ מצד הירוקים מין הכרמל הייתה כדי לתת הצהרה למכבי תל אביב "אנחנו נתחרה איתכם על האליפות". יעקב שחר הבין את השגיאות שלו במשך חמשת השנים שקדמו לעונה זו והחליט לעשות מעשה להביא מנהל מקצועי שיכניס במועדון גדול כמו מכבי חיפה משהו חדש וייחודי, ולכן הוא מינה את תור קרלסן הנורבגי שימנה מאמן מספיק טוב כדאי להכניס משב רוח חדש ומרענן בקבוצה. בשל כך הוא בחר בעוזר ה-3 של סר אלכס פרגוסון, הלא הוא רנה מולנסטיין שלא ממש הצליח במועדונים שאימן לאחר שעזב את היונטייד, אבל קרלסן האמין בו ונתן לו הזדמנות במועדון גדול בישראל כמו מכבי חיפה.

רנה מולנסטיין, האיש הנכון להוביל (דף אוהדי מכבי חיפה בפייסבוק)
רנה מולנסטיין, האיש הנכון להוביל (דף אוהדי מכבי חיפה בפייסבוק)

כאשר מולנסטיין הגיע למכבי חיפה הוא לא ידע עד כמה המשימה שלו מורכבת ואילו מכשולים יפריעו לו בדרך, והמכשול הראשון הוא הסגל הדי רעוע שלו והיה עליו בעצם למזער נזקים של מאמנים קודמים ולהתחיל לשקם את המועדון ולמעשה להצעיד אותו לאוויר פסגות. מה שרנה בעצם עשה זה להכניס בחבורה מין הכרמל ביטחון שלא היה קיים בעונות קודמות הוא למעשה החליט שרק מי שישקיע באימונים וייתן מעצמו על המגרש ישחק ויקבל ממנו את האשראי לפתוח בהרכב או להיכלל בסגל.

הדבר העיקרי שסייע למולנסטיין זה הנחישות שלו, והדבקות במטרה. וזה בא לידי ביטוי בהיררכיה שלו, ובמשמעת האירופאית שהוא הקרין לשחקנים על המגרש. הוא למעשה ידע להעמיד כל שחקן ושחקן על המגרש ממש כמו חיילים בשחמט. הדבר השני שסייע לו זה לקחת שחקן כמו נטע לביא חסר ניסיון ולתת לו אשראי מלא לפתוח בהרכב ולהיות המנהיג הבלעדי של מכבי חיפה ובהחלט היה ניתן לראות שנטע לביא ממש משקיע ונותן מעצמו על המגרש, למרות שלא כבש אף שער העונה לביא נותן הרבה שקט בהנעת הכדור של מכבי חיפה, מה שבהחלט היה חסר קודם לכן.

פורח אצלו-גארי קאגלמאכר (דף אוהדי מכבי חיפה בפייסבוק)
פורח אצלו-גארי קאגלמאכר (דף אוהדי מכבי חיפה בפייסבוק)

בחירת השחקנים הזרים במכבי חיפה אף פעם לא הייתה כל כך יעילה אם זה דריניצ'יץ' שהועזב ומיצ'ל שחשבו שהוא באמת מהטופ האירופי, כאשר כיכב בחטאפה מהליגה הספרדית ואידריסו שהתגלה בהחלט כבלוף ומדו קמארה שגם תלו בו תקוות התגלו כבלופים מתמשכים, ומה שעשה רנה זה ניפוי חצי מהסגל ובעזרת המנהל המקצועי של מכבי חיפה הוא הביא את קמיל ואצ'ק הצ'כי ומריו מוסה. לאחר מכן באמת בכרמל ניסו להבין האם הפעם זה יתחבר ובהחלט ניתן לראות זאת על המגרש. מאז שהזרים שהזכרתי הגיעו למועדון, המועדון רק פורח ולראיה השערים הנהדרים והבישולים (הששליטה הנפלאה של ואצק במרכז השדה, הבישול המדויק של מוסה לאלירן עטר לוולה שבאמת הראה ניצוצות חדשות בכרמל). הרבה בזכותם מכבי חיפה העונה אולי תתחרה על המקום הראשון, כאשר הזרים האלה הצליחו להקטין את פער האיכות ממכבי תל אביב והפועל ב"ש ואליפות כרגע לא ממש מילה גסה בכרמל.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
ואצק, גרזן במגרש (דף אוהדי מכבי חיפה בפייסבוק)
ואצק, גרזן במגרש (דף אוהדי מכבי חיפה בפייסבוק)

הניצוץ שהדליק את תחילת העונה הדי טובה של מכבי חיפה זה אך ורק הקהל שבכל עונה שהייתה יותר רעועה מהשנייה האוהדים קנו מנויים הגיעו לתמוך במועדון בתקופות הקשות שלו ולמרות ההפסדים והתבוסות הבלתי מתפשרים הקהל של מכבי חיפה הביע את אמונו במועדון, ויכול להיות שזה מה שגרם למכבי חיפה להתחיל את העונה בצורה כזאת. כאשר במאזנה הוא הפסד אחד בליגה העונה, וגם עכשיו הקהל ממשיך לתמוך ולמלא את סמי עופר עד אפס מקום ויכול להיות שבאמת במועדון הירוק מצאו מרפא למחלה של העונות האחרונות? ימים יגידו.

הקהל נשאר נאמן גם ברגעים הקשים (דף אוהדי מכבי חיפה בפייסבוק)
הקהל נשאר נאמן גם ברגעים הקשים (דף אוהדי מכבי חיפה בפייסבוק)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort