הלוחמים יוצאים לשטח

ברצלונה חוגגת 9 שנים של שליטה כמעט מוחלטת בספרד, היריבים ממדריד התרגלו להסתכל מהצד איך הקטאלנים גורפים תארים שנה אחרי שנה, גם במשחקי הקלאסיקו ברצלונה יוצאת כשידה על העליונה ומכה חזק בריאל מדריד. ניצחונות שלא משאירים ספק שסגל השחקנים של ברצלונה יציב יותר, שיטת המשחק שהנחיל פפ גווארדיולה ב-2008 כבר עוברת בירושה ממאמן למאמן, תחת טיטו וילאנובה כמו תחת לואיס אנריקה ברצלונה משנה דברים מזעריים אבל נשארת ברצלונה האימתנית.
סגל השחקנים עבר שיפוץ עם השנים, שחקני הרכב כמו צ'אבי ודני אלבס עזבו אבל ברצלונה ממשיכה לקטוף תארים ולנצח במשחק היוקרתי בעולם.
העונה ברצלונה מגיעה לקלאסיקו בפער של 6 נקודות מריאל מדריד מוליכת הטבלה בידיעה שפער של 9 נקודות יהווה סיכון לאיבוד התואר.

פזמון חוזר
בכל עונה מחדש ריאל מדריד מרגישה שהעונה היא העונה שלה, היא מנצחת קבוצות על ימין ועל שמאל, רוכשת את השחקנים היקרים ביבשת אבל כשהיא מגיעה למשחקי הקלאסיקו דווקא כשהיא הכי מאמינה בעצמה היא חוטפת מכות קשות. זה קרה בקלאסיקו הראשון של מוריניו כמאמן ריאל מדריד, הקבוצה ממדריד הגיעה כשידה על עליונה אחרי שדרסה חצי ליגה ועם מאמן אמיץ על הקווים ותחושה שהיא בלתי מנוצחת בטח כשמדובר במשחק בית. היא סיימה את המשחק בהפסד 5-0, ה"מאניטה" המפורסמת מהדהדת עד היום. ואם נסתכל קרוב יותר, בתחילת העונה הקודמת ברצלונה הגיעה לקלאסיקו אחרי שהושפלה מול סלטה ויגו והפסידה לסביליה וריאל מדריד עדיין הייתה בלתי מנוצחת בליגה, שוב ברצלונה הגיעה לברנבאו וכבשה רביעייה, כל זה כשמסי נכנס למשחק רק בדקה ה-56.
אז אל תתנו למצב הנוכחי בטבלה לבלבל אתכם, ברצלונה עדיין פייבוריטית.

סגל השחקנים- אבני פינה.
אי אפשר להתעלם מהעובדה שלברצלונה יש כמה אבני פינה שעליהם מושתת הסגל של ברצלונה הגדולה.
את הגנת ברצלונה מנהיג ג'רארד פיקה שמייצג יותר מכולם את רוח הלחימה של ברצלונה, כשהוא נמצא בחלק האחורי של הקטאלנים הם יכולים להיות רגועים, עד כה הוא שיחק ב9 משחקי ליגה, כבש שני שערים בנגיחה ואחראי על 58 חטיפות כדור לקבוצה היריבה, יותר מכל שחקן אחר בסגל של ברצלונה. בקישור מפקד ביד רמה אנדרס אינייסטה, אפשר להרגיש את חסרונו בתוצאות האחרונות שהשיגה ברצלונה במשחקי הליגה, עד כה שיחק 5 משחקי ליגה ובישל פעמיים. בהתקפה של ברצלונה שולט ללא עוררין לאו מסי עם 10 משחקי ליגה, 9 שערים ושלושה בישולים.
אמנם עמדת השוער התערערה לאחר עזיבתו של קלאודיו בראבו ואת מקומו בין הקורות תפס טר שטגן שספג ביקורות רבות על טעויות קריטיות שביצע בעונה הקודמת אך העונה קיבל את המקום בהרכב. ברצלונה ספגה העונה עד כה 15 שערים בליגה.

espn
אבני הפינה של ברצלונה, עליהם מושתת ההרכב. (espn)

 

הגנה-
סרג'י רוברטו. המגן הצעיר של ברצלונה מציג העונה עד כה את המספרים הטובים ביותר והופך לשחקן ההגנתי המועיל ביותר של ברצלונה. עד כה שיחק 10 משחקי ליגה וחמישה בישולים. בקלאסיקו הוא יצטרך להתמודד מול כריסטיאנו רונאלדו שמגיע בכושר שיא ויהיה חייב לצידו את פיקה במיטבו.
אומטיטי חזר מהפציעה שלו וקיבל דקות ראשונות נגד הרקולס בגביע, הוא צפוי להילחם על המקום בהרכב מול מסצ'ראנו, הצרפתי הראה יכולת מרשימה כשלא היה פצוע ולואיס אנריקה יצטרך לבחון את קצב המשחק שלו אחרי הפציעה. הבלם הנוסף יהיה ללא שום ספק פיקה, אחרי שספג מכה בברך ימין מתיקול של דויד סילבה, הבלם הקטלאני מרגיע את האוהדים ומוסר שלא יפספס את הקלאסיקו. ג'ורדי אלבה שחוזר גם הוא להגנה עדיין מחפש את הגרסה הטובה שלו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
barcablaugrana
סרג'י רוברטו, השחקן הכי יציב העונה בהגנה. (barcablaugranes)

 

קישור-
ארדה טוראן. מבחינת סטטיסטיקה נראה שארדה הוא השחקן עם המספרים הטובים ביותר עד כה בקישור הקטאלני. ב- 9 משחקים הוא כבש שני שערים ובישל 3 פעמים. ראקיטיץ' חביב הקהל, אמנם כבש גם הוא שני שערים העונה אבל עשה זאת בנגיחה ובישל רק פעם אחת. לעומתו ארדה תורם להתקפת ברצלונה מבחינת בישולים והעובדה שמגיע למצבי הבקעה, לא רק ממצבים נייחים, מול הגנת ריאל מדריד הם יזדקקו לשחקן החופשי שבועט גם מרחוק. סרג'יו בוסקטס ואנדרס אינייסטה יהיו צפויים ללוות אחד מן השתיים, במידה ולואיס אנריקה יחליט לפתוח עם אינייסטה בספסל אולי נראה את שניהם בהרכב. ארדה או ראקיטיץ'? מספרים או איזון?

marca1
ארדה או ראקיטיץ'? ואולי אפשר גם יחד? (marca)

התקפה-
לאו מסי. עם כל הכבוד להיותם שלישייה מי שמפעיל את השלישייה הזאת הוא מסי, בחסרונו ברצלונה מגיעה למעט מאוד מצבים, לא חוטפת כדורים בחלק הקידמי ולא מייצרת את הלחץ שמסי עוזר לייצר כשהוא על כר הדשא. בקלאסיקו מסי צפוי להגיע עם המון מוטיבציה ולהמשיך בכמויות השערים שהוא כובש מול ריאל מדריד.
לואיס סוארז כבר יודע איך חוגגים שערים בקלאסיקו, החלוץ הארוגוואי מגיע לכל המשחקים הגדולים ותמיד מהווה איום על הגנת ריאל מדריד. ומן הצד השני ניימאר, הברזילאי למד העונה לקחת אחריות על ההתקפה של ברצלונה בהעדרו של מסי, למרות שלא ייצר את הלחץ המספיק בשטח המגרש של היריבה, הוא הגיע למספרים יפים. 11 משחקי ליגה, 4 שערים ו-5 בישולים.

dailymail
שלושת המוסקטרים, ה- MSN במיטבם. (dailymail)

מקום לדאגה.
ניימאר מאבד כדורים בקצב מסחרר, עד כה ניימאר איבד 304 כדורים כפול מסרג'י רוברטו שנמצא במקום השני בסטטיסטיקה של איבודי הכדור.
סרג'יו בוסקטס שהיה אחד מעמודי הטווח של ברצלונה בשנים האחרונות מראה העונה חוסר יציבות בקישור, הוא שיחק עד כה 11 משחקים בליגה אבל המספרים שלו יחסית לשאר שחקני הסגל לא מראים עליונות, פיקה ומסצ'ראנו עצרו יותר התקפות ממנו העונה, מה שאומר שמרכז הקישור של ברצלונה מעט רופף.

אכזבת העונה עד כה.
אחרי קיץ סוער שבו אנדרה גומש היה קרוב מאוד לריאל מדריד הוא חתם בסופו של דבר בברצלונה שהתגאתה ב'גניבה', אחרי זכייה ביורו עם נבחרת פורטוגל ותקוות בשמיים הוא התגלה כאכזבת העונה. לא מוצא את מקומו בקישור של ברצלונה, כשהוא משחק הוא לא מתאים עצמו לסגנון המשחק של ברצלונה ומבחינת מספרים הוא רחוק מאוד ממה שהיו מצפים ממנו. עד כה שותף ב-9 משחקים ולא השאיר חותם כלל. אולי בקלאסיקו מול זאת שנלחמה עליו הוא יוכיח לברצלונה שזה בכל זאת היה שווה.

פציעות/חזרה מפציעות.
הבשורה הטובה ביותר עבור ברצלונה מגיעה מאנדרס אינייסטה שנראה בשלבים האחרונים של ההחלמה, הוא יהיה כשיר לקלאסיקו אך לא ברור אם יוכל לשחק 90 דקות מלאות. פיקה שנתן סיבה לדאגה במשחק הליגה האחרון הצליח להתאושש מהפציעה וצפוי לפתוח בהרכב כמוהו גם ג'ורדי אלבה. אומטיטי גם הוא נראה שחזר מהפציעה ויהיה בסגל של ברצלונה. מתייה לא התאושש מהפציעה שלו וככל הנראה יחזור רק ב-2017.

marca2
אינייסטה, אולי לא ל-90 דקות אבל הוא חוזר. (marca)

סטטיסטיקת תוצאות הקלאסיקו בליגה מאז ה"מאניטה" (29/11/10):
ניצחונות- ברצלונה 6 – 4 ריאל מדריד.
שערים- ברצלונה 27 – 18 ריאל מדריד.
רוב הכובשים עבור ברצלונה עדיין נמצאים בסגל: מסי (7), לואיס סוארז (3), ניימאר (3), אינייסטה (2), מתייה (1), פיקה (1).

מה ברצלונה צריכה לעשות בשביל לנצח?
איך שלא נסתכל על זה ברצלונה עדיין פייבוריטית לנצח בקלאסיקו ולצמצם את הפער בפיסגה. בשביל לנצח היא צריכה את אבני הפינה שלה יציבים, פיקה צריך לייצב את ההגנה ביחד עם סרג'י רוברטו. בוסקטס חייב לקחת אחריות כמו שהוא בדרך כלל עושה במשחקים גדולים ולעצור את הקישור של ריאל מדריד שיסתער קדימה בכל הזדמנות שתהיה. אינייסטה יפעיל את ה-MSN וימשוך בחוטים. ניימאר חייב להפסיק להשתטות ולחפש את סוארז שתמיד מגיע למשחקים גדולים. ומסי? ישים את הרגל בזמן הנכון ובמקום הנכון בשביל לחגוג עוד שער מול ריאל מדריד.

שווי הסגל.
ברצלונה השקיעה בסגל שלה סכום של 435 מיליון יורו לעומתה ריאל מדריד השקיעה 613  מיליון יורו.
בסגל הנוכחי של ברצלונה ישנם שישה שחקני בית: סרג'י רוברטו, בוסקטס ואינסייטה עומדים על מחיר מאופס (מעולם לא עזבו את ברצלונה ולכן לא נרכשו מחדש). אלבה ופיקה עזבו לקבוצות אחרות וחזרו תמורת תשלום, הזול מבניהם היה פיקה שחזר בשנת 2008 בסכום של 6.5 מיליון יורו לאחר שעזב למנצ'סטר יונייטד. אלבה חזר מולנסיה עבור 14 מיליון יורו.
בסגל של ריאל מדריד ישנם גם כן שישה שחקני בית: מריאנו, נאצ'ו ורובן ינייאז עומדים על סכום מאופס. לוקאס ואסקס חזר למדריד בסכום של מיליון יורו אחרי תקופה באספניול, קרבחאל חזר מבאייר לברקרוזן תמורת 6.5 מיליון יורו ומוראטה שעלה לריאל מדריד 30 מיליון יורו כשחזר מיובנטוס.
marca
נכנסנו לכיסים של ריאל מדריד וברצלונה. אז כמה כל שחקן עלה? (marca)
ניימאר השחקן היקר ביותר בברצלונה נרכש בסכום של 85 מיליון יורו למרות שהתקשורת הקטלאנית ממשיכה להתעקש, בצורה פאתטית יש לציין, שהוא עלה רק 19 מיליון יורו. אחריו עומד לואיס סוארז בסכום של 81 מיליון יורו.
אחריהם עומדים השחקנים המאכזבים עבור ברצלונה אנדרה גומש (35), ארדה טוראן (34) ופאקו אלקאסר (30). בהגנה ברצלונה השקיעה עבור אומטיטי (25), מסצ'ראנו (24) ומתייה (20). שימו לב להשוואת המחיר ולמחיר התרומה בין ראקיטיץ' ואלייש וידאל שכל אחד מהם נרכש בסכום זהה של 18 מיליון יורו. בחזרה להגנה דין (16.5), אלבה (14), והשוערים סילסן (13) וטר שטגן (12). פיקה חזר תמורת (6.5) ודניס סוארז נרכש עבור 3.3 מיליון יורו.
fcbarcelona
סגל ברצלונה 16/17 (fcbarcelona)
בריאל מדריד עומד בפיסגה כריסטיאנו רונאלדו עם 94 מיליון יורו ואחריו בייל עם 91 מיליון יורו (התקשורת הקטאלנית טוענת- 101 מיליון יורו), אחריהם חאמס עם 80 מיליון יורו, השלישייה הראשונה של ריאל מדריד גורפים כמעט חצי מההשקעה.
אחריהם באים בתור חמישה שחקני הרכב שהם באנקרים עבור זידאן: קרוס (25), מודריץ (30), בנזמה (35), ראמוס (28) ופפה (30).
החמישייה שבאים אחריהם הם שחקנים ספסל ומחליפים כמעט קבועים עבור המאמן הצרפתי: דנילו (31.5), איסקו (27), מוראטה (30), קובאצ'יץ' (32) וקונטראו (30).
שחקנים שעלו פחות מ-10 מיליון יורו ורובם שחקני הרכב קבועים קיילור נבאס (10), וראן (10), מרסלו (6.5), קרבחאל (6.5) קאסמירו (6), קאסייה (3.9) ולוקאס ואסקס (1).
mundodeportivo
סגל ריאל מדריד 16/17 (mundodeportivo)

למרות כל התענות הקודמות, לא כולם מסכימים עם הקביעה שהמארחת היא הפייבוריטית.

הקלאסיקו הקרוב הולך להיות צבוע בלבן… ריאל הולכת לנצח ובענק.
אתם באמת שואלים למה?
אז הנה 3 סיבות טובות:

1) לא צריך להיות מבינים גדולים כדי לדעת שיש לריאל את השחקן הכי טוב (כן יש ויכוחים ענקיים על זה) כי כריסטיאנו רונאלדו הוא החבילה של "הכל כלול". שחקן בעל שתי רגליים חזקות ומדוייקות, בועט פנדלים נפלא, בועט חופשיות מדהים, משחק ראש משובח, טכניקה מטורפת והכי חשוב שחקן שסוחף את כל הקבוצה שלו אחריו.

כריסטיאנו רונאלדו, האס הגדול ביותר של ריאל(TAG HEUER)
כריסטיאנו רונאלדו, האס הגדול ביותר של ריאל (TAG HEUER)

2) לוקה מודריץ'. הקשר הקרואטי המוכשר הוכיח בעבר ומוכיח בכל פעם מחדש שהוא עולה על כר הדשא עד כמה הוא שחקן חשוב לריאל. אולי מבחינת מספרים לא הרבה רואים את זה כי המספרים שלו לא מוכיחים זאת אבל הוא משחק בעמדה טיפה אחורית והוא עושה עבודה מצויינת שגורמת לכך שהקבוצה נראית כמו שנראית.

לוקה מודריץ' הקשר הקרואטי המצויין(הטוויטר הרשמי של השחקן)
לוקה מודריץ' הקשר הקרואטי המצויין (הטוויטר הרשמי של לוקה מודריץ')

3) סרחיו ראמוס, אולי הבלם הכי טוב שיש היום בכדורגל, לא צריך להרחיב הרבה על הקפטן של ריאל מדריד. בלם מצויין משחק ראש נהדר, תמיד יודע להיות שם כשצריך עם שערים מכריעים(פעמיים עשה את זה ב3 האחרונות בגמר ליגת האלופות).

סרחיו ראמוס, קפטן במלוא מובן המילה(האתר הרשמי של אופ''א)
סרחיו ראמוס, קפטן במלוא מובן המילה(REUTERS)

מעבר לזה לא לשכוח שיש כמה שחקנים חסרים לריאל כמו גארת' בייל שיעדר 4 חודשים אחרי שעבר ניתוח, החלוץ הנהדר אלבארו מוראטה שיחזור רק אחרי הקלאסיקו והקשר טוני קרוס.
לעומת זאת ריאל קיבלו בחזרה את לוקה מודריץ' וסרחיו ראמוס שכבר דיברנו עליהם, מרסלו המגן השמאלי הברזילאי שחוזר לאחר כחודש בחוץ וקסמיירו הקשר הברזלאי שחוזר גם הוא לאחר חודשיים בחוץ.
בקשר לכל ארבעת השחקנים שחזרו הם מתוכננים לפתוח בהרכב של הבלאנקוס, כאשר רק קסמיירו הוא בסימן השאלה.

גארת' בייל, הוולשי יחסר לריאל בקלאסיקו(הסאן)
גארת' בייל, הוולשי יחסר לריאל בקלאסיקו(הסאן)

אז אומנם המשחק יהיה בנואו קמפ אך אני עדיין הפייבוריטיות היא אצל הבלאנקוס ועם כל ששת השחקנים שהוזכרו מקודם, אין סיבה שהעיר מדריד תרוד ותחגוג כל הלילה אחרי המשחק.

טור זה נכתב על ידי מאיה בשארי ומתן נס כחלק מפרוייקט "קלאסיקו" של JSport

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort