מוכנה לקלאסיקו

מה שלומך ברצלונה?  אם היינו באמת שואלים את בראסה את השאלה הזאת,  סביר להניח שהתשובה שהיינו מקבלים הייתה: טוב תודה הכל בסדר,  יש לנו קלאסיקו על הראש ולא מעניין אותנו שום דבר אחר כרגע.
ואמנם במחנה הקטלוני לא נתנו לאיבוד הנקודות באנואטה להוריד את מורל  השחקנים לרצפה,  גם פער 6 הנקודות מהיריבה השנואה,  שנוצר כתוצאה מכך לא מכניס את שחקני הבלאוגרנה למרה שחורה,  שכן ביום שבת  הם עומדים לקבל את היריבה שהם הכי אוהבים להתפוצץ עליה,  ולהשפיל אותה,  וזה כשלעצמו תמריץ אדיר בעבורם  להשאיר את השבת השחורה באנואטה מאחור ולהתרכז כל כולם בהכנות לקראת הקלאסיקו. כי תמיד כשבארסה "מריחה" קלאסיקו היא מציבה אותו כמטרת על,  משחק מול ריאל עבור בארסה הוא בדיוק כמו הסדין האדום עבור השור במופע רודיאו,  ואולי דווקא ההפרש מהיריבה מעצים עוד יותר את העניין הזה.

רונאלדו ומסי - מי ינצח הפעם (בליצ'רפורט)
רונאלדו ומסי – מי ינצח הפעם (בליצ'רפורט)

בארסה מגיע למשחק בסגל כמעט מלא, אפילו אינייסטה שנפצע במשחק מול מלאגה לפני שבועיים והיה חשש שיעדר כחודש חוזר לסגל בדיוק בזמן, ויתכן אף שיפתח בהרכב. רק אומטיטי הבלם הצרפתי,  נמצא בספק,  ככה שמלבדו  יעמוד לרשותו של לואיס אנריקה כל הסגל,  שזה כשלעצמו הוא יתרון שכן מצב הפצועים אצל ריאל גרוע בהרבה ודי אם נזכיר את טוני קרוס, אלבארו מוראטה, גארת' בייל וקונטראו שיעדרו בוודאות ואת קאסמירו,  שאמנם יהיה בסגל אך לא נמצא עדיין בכושר משחק.

בחמשת משחקיה האחרונים (בליגה ובצ'מפיונס) ניצחה בארסה פעמיים, את סביליה בחוץ במסגרת הליגה ואת סלטיק בבית במסגרת הצ'מפיונס,  הפסידה למנצ'סטר סיטי של פפ גווארדיולה 3-1 ובשני המשחקים האחרונים בליגה איבדה 4 נקודות בתיקו 0 מול מלאגה ובתיקו 1 מול סוסידאד באנואטה.

במשחק הגביע מול הרקולס באליקנטה, קיבלו מרבית שחקני ההרכב הראשון מנוחה, כדי לא לסכנם בפציעות, עובדה זאת היא עוד עדות לחשיבות המשחק הזה אצל הקטאלונים.

ריאל מדריד לעומתה מגיע למשחק אחרי 4 ניצחונות רצופים כולל בדרבי האחרון 3-0 בויסנטה קלדרון, תוך שהיא מציגה כדורגל פנטסי, ותיקו בודד אחד 3-3 מול לגיה ורשה בליגת האלופות, ועם רצף מדהים של 32 משחקים רצופים ללא הפסד, אך יחד עם זאת בכושר משחק בינוני מינוס.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אך למרות כל אלה אני סבור שבארסה תנצח והנה הסיבות:
1- כפי שכתבתי למעלה:  ריאל בשביל בארסה היא כמו הסדין האדום לשור ברודיאו. אין לי ספק שבארסה תעלה עם מוטיבצייה בשמים ורצח בעיניים כדי לשרוף את הדשא,  ולטרוף ולדרוס את ריאל מדריד.
2- משחק בייתי בקאמפנואו,  אחד האיצטדיונים הכי ביתיים בספרד עם 98,000 מקומות שכנראה ש 90,000 מהם יאוכלסו באוהדי המארחת,  דבר שיתרום עוד יותר לאווירת המלחמה,  ויגביר עוד יותר את המוטיבצייה של  שחקני ברצלונה.
3-  מכיוון שההגנות של שתי הקבוצות אינן הצד החזק שלהן העונה,  תנצח הקבוצה עם ההתקפה הטובה יותר,  וכאן יש לברצלונה יתרון משמעותי, בגלל שלישיית ה MSN המפלצתית.
4- רצף ארוך ככל שיהיה מטבעו להשבר,  וריאל כבר עם רצף של 32 משחקים רצופים ללא הפסד בכל המסגרות,  אף אחד לא באמת חושב שהיא תסיים את העונה בלי הפסד.

הטריו המפלצתי - הרבה תלוי בהם (90min.com)
הטריו המפלצתי – יתרון גדול לבארסה (90min.com)

ברצלונה פייבוריטית? הצחקתם את זיזו ואת המאזן המושלם שלו בליגה מתחילת העונה. כן, ריאל כבר הגיעה במצב דומה לקלאסיקו שבו היא חיברה כמעט 20 נצחונות רצופים ואז חטפה רביעייה אבל למאמן שלה דאז לא קראו זינאדין זידאן.

ריאל אמנם תיאלץ להתמודד במפגש הזה ללא בייל (יחזור לקראת סיום העונה), קרוס, קואנטראו ומוראטה כשמצבו של קאסמירו עדין לא 100% וצמד הבלמים ראמוס את פפה גם בדיוק חזרו מפציעות אבל אצל בארסה המצב חמור הרבה יותר. כן, לא צפויות היעדרויות רצינית (ז'רמי מתייה גם ככה לא אמור היה לפתוח) אבל פיקה לא כשיר ב100%, אלבה רק חוזר מפציעה, וזה עוד בלי להזכיר את אינייסטה, שבהיעדרו בארסה קרטעה ממש ונכנסה לרצף הלא מחמיא שלה כששיאו תיקו 1:1 מול הרקולס הקטנה בגביע (אמנם בהרכב חסר אך עדיין). אם לעשות השוואה נקודתית בין ה-11 בלבן מול ה-11 בכחול-אדום שיפתחו מחר בקאמפ-נואו אז ניתן יהיה לראות שאלו שמגיעים ממדריד נמצאים בכושר טוב יותר.

הגנתית, השיבוץ של נאבאס, קרבחאל, פפה, ראמוס ומרסלו בהחלט יכול לספק תפוקה הרבה יותר יעילה מאשר סרז'י רוברטו, פיקה, מאסצ'ראנו וג'ורדי אלבה שינסו להגן על שערה של בארסה יחד עם מארק-אנדרה טר-שטגן.

הקרב המעניין במרכז השדה בין שלושת הקרואטים מודריץ', קובאצ'י'ץ' וראקיטיץ' יוכרע ככל הנראה גם לטובת הבלאנקוס שכן קאסמירו או איסקו צפויים להיות הצלע השלישית בלבן. אם שניהם יעלו זה יורד קרואטי אחד (קובאצ'יץ' כמובן) אל הספסל. בבארסה לצד הקרואטי שלהם יעלה בוודאות בוסקטס כאשר ההתלבטות הנוספת היא האם להחזיר את אינייסטה היישר להרכב במשחק החשוב הזה (מה שיכול לפגוע בבארסה שכן הוא לא 100%) או שלעלות עם אנדרה גומש שעד היום עדיין לא הראה רבע מהיכולת בולנסיה. אפשרות נוספת תהיה הצבתו של מאסצ'ראנו בקישור והכנסתו של אומטיטי להרכב אבל אז השחקן היצירתי היחיד באמצע הוא ראקיטיץ' ואם אחד הפיטבולים שממול יינעל עליו, משחק המסירות של בארסה נקבר עוד טרם נולד.

"אל תשאירו אותו לבד אפילו לרגע אחד". ראקיטיץ' חייב עוד קשר יצירתי לידו (גטי אימאג'ס)
"אל תשאירו אותו לבד אפילו לרגע אחד". ראקיטיץ' חייב עוד קשר יצירתי לידו (גטי אימאג'ס)

בשלישייה ההתקפית, על הנייר, היתרון הברור הוא של הקטאלונים אבל אם נוציא את שני החייזרים מהמשווה, ניימאר כבר מתחילת העונה לא פוגעה במדי הקבוצה וסוארס גם הוא פתאום החל להחמיץ מצבים שמהם היה עושה שער זריז בעבר. אולי משהו השתבש בחשיבה של שניהם? אולי יש להם תחושת שובע? מה שבטוח למשחק כמו זה חובה להגיע רעבים.

שלישיית MSN. יביאו את הישועה עבור לוצ'ו? (AS)
שלישיית MSN. יביאו את הישועה עבור לוצ'ו? (AS)

בצד השני יתמכו בCR7 קארים בנזמה, שלא משנה עד כמה גרוע הוא יכול להיות עד לקלאסיקו כלשהו, תמיד מתעורר במעמד הזה וככל הנראה לוקאס ואזקס, הכישרון הצעיר שתמיד רוצה להוכיח את עצמו. אלו הם שחקנים שיגיעו עם "אש בעיניים" למפגש הזה ויכול להיות שדווקא זה מה שיכריע את המשחק לטובת ריאל.

הג'וקר של המפגש? לוקאס ואסקז (AS)
הג'וקר של המפגש? לוקאס ואסקז (AS)

בשורה התחתונה, היתרון הטבלה, הרצון "להכניס להם" על המפגש הקודם בקאמפ והרצון של כריסטיאנו לתת עוד משחק גדול על הבמה הטובה ביותר עבורו מול היריב הישיר על כדור הזהב רגע לפני חלוקת הפרס, כל אלה סיבות מספיק טובות שלואיס אנריקה יתחיל במשימה הכי קשה שלו עד היום. ניסיון לסגור פער של 9 נק' מהבלאנקוס, ולא לא בטוח שהוא יצליח.

טור זה נכתב על ידי ערן אייזנברג וחורן סריבקיאן כחלק מפרוייקט "קלאסיקו" של JSport

פרוייקט קלאסיקו: מאיה בשארי ומתן נס משווים בין הסגלים של הקבוצות

פרוייקט קלאסיקו: חורן סריבקיאן ונתיב כפרי נכנסים לראש של המאמנים במשחק היוקרתי

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort