כשהשעון היכה חצות

מה מאיתנו לא אוהב סיפורי סינדרלה? כאלה שבאים פעם באלוהים יודע כמה זמן. סיפורים שגורמים לך להתאהב מיידית בגיבורה הראשית ולחלוק איתה את כל רגעי ההצלחה הדלים אך מרגשים שלה באותה תקופה. כזו הייתה הריצה המדהימה של הפועל ת"א בגביע אופ"א (טוב נו אולי כי היא ישראלית), כזו הייתה הזכייה המדהימה של הפועל ר"ג בגביע המדינה ובאליפות המטורפת של קרית שמונה, רוב אוהדי הכדורגל חייכו. שנה שעברה זה התבטא בריצה הסנסציונית של לסטר לאליפות והשנה? השנה זה בעיקר היה הרחק מאיתנו, בדרום אמריקה, ליתר דיוק בברזיל. שם שפקואנסה הקטנה נתנה עונה יפה בקנה מידה שלה והגיעה למקום תשיעי בליגה אך יותר מזה, עלתה עד לגמר גביע הסודאמריקנה (המקבילה הדרום אמריקאית לליגה האירופית), סיפור סינדרלה נפלא שאין כמוהו.

שחקני שאפקואנסה חוגגים על המגרש, הלוואי ונזכה לראות זאת שוב. (טוויטר)
שחקני שאפקואנסה חוגגים על המגרש, הלוואי ונזכה לראות זאת שוב. (טוויטר)

כדי להגיע אל סוף הסיפור צריך להתחיל מההתחלה, המועדון נוסד לפני 43 שנה ובעצם עד השנים האחרונות דשדש בליגות הנמוכות בברזיל. עד 2009 הם עוד היו בליגה הרביעית כאשר רק ב2013 עלו לליגה השנייה. משם התחיל סיפור הסינדרלה של המועדון שכן כבר בסיום אותה עונה הם עלו לליגה הראשונה ובעונה שעברה (העונה השנייה שלהם בליגה) שריינו לעצמם את הכרטיס לסודאמריקנה.

whatsapp-image-2016-11-29-at-10-03-52
תמונות אחרונות מהטיסה (טוויטר)
whatsapp-image-2016-11-29-at-13-51-20
תמונות אחרונות מהטיסה (טוויטר)

את המסע הנפלא שלהם בסודאמריקנה הם החלו מול קויאבה (גם היא מברזיל) אך לאחר מכן פגשו קבוצות שעל הנייר היו עדיפות עליהן. שחקני שאפקואנסה, בהנהגת הקפטן קלבר סנטנה (אקס-אתלטיקו מדריד) השאירו מאחור את אנדפנדיינטה הארגנטינאית, ג'וניור הקולומביאנית וסן לורנצו (עוד יריבה מארגנטינה) מאחור בתצוגות כדורגל שלא תמיד היו נעימות לצפייה אך אפשר להתחשב בנסיבות האנדרדוג. את רוח הלחימה שליוותה אותם במשחקים הללו אי אפשר לקחת כמו גם את העובדה שהקבוצה שיחקה כיחידה לוחמת אחת ללא כוכב בולט. ההכנות לגמר הסודאמריקנה היו בעיצומן ואפילו ההפסד בליגה לפלמייראס (מה שהכתיר את המועדון מסאו פאולו לאלופה) לא ממש הוריד מהמצב רוח והדריכות לקראת משחק החוץ מול הקולומביאנים העדיפים, סינדרלה שוב התארגנה לנשף התורן שלה כאשר הפעם בדמות הנסיך עמד גביע הסודאמריקנה.

כשהשעון הכה חצות לפי השעון המקומי בקולומביה במהלך ליל אמש, הכרכרה שבה שהתה סינדרלה כבר הייתה כמעט שעתיים בצורת דלעת בזירת ההתרסקות שלה בקולומביה ואל בית החולים המקומי הספיק כבר להגיע הניצול הראשון, המגן השמאלי אלאן רושל.

המטוס המרוסק של שאפקואנסה (טוויטר)
המטוס המרוסק של שאפקואנסה (טוויטר)

שוערה המחליף של הקבוצה ג'קסון פולמן אף הוא היה בין הניצולים כאשר עוד שוער מחליף מרסלו בואק ניצל בזכות זה שביקש להחמיץ את המשחק לרגל חגיגת יום הולדתו. השוער הראשון של הקבוצה, דנילו, הגיע אל בית החולים עם פציעות רב-מערכתיות ונפטר מפצעיו כמו כל יתר הסגל של הקבוצה שעלה על הטיסה למעט הבלם קאיו. בין ההרוגים ניתן למצוא את הקפטן סנטנה, את המגן השמאלי פיליפה מצ'אדו ואת המגן הימני הצעיר מתאוס קרמלו שהיה מושאל מסאו פאולו. אלחנדרו מרטינוצ'יו הארגנטינאי סיפר כי היה אמור לעלות על הטיסה ולקבל סוף סוף דקות משחק אחרי שחזר מפציעה קשה אבל באימון המסכם הוא שוב החמיר את הפציעה שלו, הוא רק לא ידע שזה מה שיציל אותו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
קלבר סנטנה בימיו באתלטיקו (טוויטר)
קלבר סנטנה בימיו באתלטיקו (טוויטר)

בינתיים אתלטיקו נסיונאל הגישה בקשה רשמית להעניק כאות הזדהות את הגביע לשאפקואנסה, מהלך אצילי של הקולומביאנים ללא ספק שבעצמם מעולם לא זכו בתואר וקיוו להביא גביע ראשון מול הסינדרלה מברזיל.

התמונה הראשית של דף הפייסבוק של אתלטיקו נאסינאל עם סרט שחור לאות הזדהות
התמונה הראשית של דף הפייסבוק של אתלטיקו נאסינאל עם סרט שחור לאות הזדהות

אבל כעת המועדון הקטן מברזיל יאלץ לאסוף את עצמו מחדש, יחד עם הניצולים להרכיב סגל כלשהו שימשיך את המסורת של המועדון וידליק מחדש את רוח הלחימה שכל כך מאפיינת את המועדון. יפה יהיה אם המועדונים בברזיל יתגייסו לעזרת הקבוצה וישאילו בחינם שחקני משנה מהסגל שלהם, להם זה לא יזיק ויפתח את הכשרונות שלהם, לשאפקואנסה זה ירכיב קבוצה שלמה.

מועדון שלם נמחק (טוויטר)
מועדון שלם נמחק (טוויטר)

אולי זו בהחלט נעל הזכוכית שהמועדון הקטן הזה כל כך זקוק לו, כי לסינדרלה הזאת יש עוד נשף אחד להשתתף בו, נשף חשוב מאוד ונוכחותה במעמד הכרחית-פתיחת העונה 2017 בליגה הברזילאית הראשונה, כולנו מלאי תקווה שהם יצליחו לעשות זאת.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort