טקטיקוס 7 – הכושר מתעתע?

הטור הטקטי של ריאל מדריד – מאת נתיב כפרי

חמישה ימים לפני הקלאסיקו, ריאל מגיעה למשחק עם רוח גבית. וכשהיא רואה את ברצלונה מדשדשת, זה עושה אותה עוד יותר בטוחה בעצמה. פער 6 הנקודות מזכיר לריאל נשכחות. בפעם האחרונה שהיא הגיעה למפגש קלאסיקו עם פלוס שש בכיס זה היה ב-3 בדצמבר 2011, בדיוק 5 שנים לפני הקלאסיקו הנוכחי (שבת, 3 בדצמבר ב-17:15). באותו קלאסיקו היא דווקא הפסידה, אך זה לא מנע ממנה אליפות שוברת שיאים. הבלאנקוס סיימו עם 100 נקודות, 15 יותר מהיריבה הקטאלונית, ושיא מועדון של 121 שערי זכות. זאת הייתה גם העונה האחרונה של פפ גווארדיולה בתפקיד ההגאי הראשי של אניית הבלאוגראנה. אז האם העונה ריאל תשבור את הנאחס? אותו מנחוס של אליפות בודדת ב-8 שנים?

ריאל מדריד מצידה עושה את שלה ואף ממשיכה להרשים. היא חוזרת למסלול הניצחונות, בכל המפעלים יש לה 6 ברציפות. היא עושה תוצאה בגביע שמשאירה את הגומלין ברביעי הקרוב (ב-20:00 נגד לאונסה, אחרי ניצחון 7-1 במשחק הראשון), ובליגת האלופות היא משאירה לעצמה פתח לסיים ראשונה בבית. בארבעת המשחקים האחרונים היא סוף סוף מתייצבת הגנתית, וסופגת שני שערים בלבד. בשניים מהם היא לא סופגת כלל. ובעצם, ריאל נמצאת בכושר מטורף – 20 משחקים ללא הפסד בליגה, הרצף הטוב ביותר מאז 1997, ובכל המסגרות 31 כאלה, ההישג השני שלה בכל הזמנים, אחרי אותה ריאל בלתי מנוצחת של 1988/89 שהשיגה 34 משחקים ללא הפסד.

אבל שני הדברים הכי חשובים עבור המועדון ממדריד הם העובדה שהכוכב הבלתי מעורער של הקבוצה נמצא בכושר פנטסטי, ושהיא ממשיכה להוביל את הליגה בגאון. כריסטיאנו רונאלדו שוב שמח. אחרי פתיחת עונה צולעת בעקבות החזרה מחודשיים מחוץ למגרשים, זכר לאותה התנקשות של פאייט בגמר היורו, רונאלדו שוב חזר להיות אותה מכונת שערים מפחידה. הוא כובש בשני משחקי ליגה 5 שערים, שלושה מהם במשחק החוץ מול אתלטיקו. בסך הכל כבש כריסטיאנו 8 שערים בששת משחקיו האחרונים, כשבשניים משלושה שלא כבש ספר בישול לחבריו, ואחרי הצמד שלו אתמול הוא עולה לראשונה העונה לראש טבלת מלך השערים לבדו עם עשרה בעשרה משחקים, ונשאר בה אחרי שמסי כובש שער בודד בתיקו של ברצלונה אתמול.

הפנומן חזר. 10 משחקים ועשרה שערים למלך שערי הליגה אחרי 13 מחזורים. יכבוש גם בקלאסיקו? (ריאל מדריד)
הפנומן חזר. 10 משחקים ועשרה שערים למלך שערי הליגה אחרי 13 מחזורים. יכבוש גם בקלאסיקו? (ריאל מדריד)

כמה שלא נספור לפנומן שיאים, זה פשוט לא נגמר. עכשיו סופרים לו גם 270 שערי ליגה במדי ריאל; בנוסף, חסר לו פנדל אחד כדי להשתוות להוגו סאנצ'ז המכסיקאי האגדי של שנות ה-80 וה-90 ולעמוד בראש טבלת כובשי הפנדלים בלה ליגה (כרגע יש לו 55). כמו כן, כריסטיאנו רושם שיא חדש – הפנומן הפך לראשון בהיסטוריה של הליגה הספרדית שכובש 30 שערים לפחות בשנה קלנדרית במשך שבע שנים ברציפות. הישג נוסף הוא, שקפטן אלופת אירופה פורטוגל הינו השחקן האירופי הראשון אי פעם שכובש 50 שערים ומעלה עבור קבוצתו והנבחרת במשך שש שנים ברציפות (2011-2016). גם מהקלאסיקו לא משה עינו של 'אל קומנדנטה', שכבש 16 שערים לרשתה של ברצלונה במדי הבלאנקוס, 2 פחות מהשיאן הלבן די סטפאנו ו-5 פחות ממסי, שיאן הקלאסיקוס. ואם לא די בכך, הרי שאחרי הצמד מול חיחון סופר כריסטיאנו 357 שערי ליגה (3 ספורטינג, 84 יונייטד וכאמור 270 בריאל), והוא רחוק 9 שערים בלבד מהמקום הראשון בין כובשי חמש הליגות הבכירות (אנגליה, ספרד, איטליה, גרמניה ופורטוגל). במקום השני מחכה גרד מולר האגדי, שכבש במדי באיירן 365 שערים בליגה הבכירה, ואילו ג'ימי גריבס, מלך שערי הליגה האנגלית, סופר 357 שערים באנגליה ועוד 9 בסריה א', ובסך הכל 366. ככל הנראה, גם את ההישג הנדיר הזה ישיג הפנומן עוד העונה, ואולי אף לפני פגרת החורף. לנשום, הספקנו? מטורף..

את מקור השמחה אפשר למצוא בגישה החדשה של נשיא המועדון, פלורנטינו פרס. הנשיא רב ההשפעה היה משוגע על רכישה של כוכבים בסכומי עתק. בכל קיץ, הוא היה מעטר יהלום חדש לכתר של מדריד, ולעתים גם רכישה תמהונית וחסרת ערך אסטרטגי מעשי שמטרתה אך לספק את מאוויו. חאמס רודריגז הוא קרוב לוודאי הדוגמה הטובה ביותר. הוא הגיע ככוכב הבלתי מעורער של המונדיאל, אך כדי לספק לו מקום בסגל נמכר אנחל די מריה, מהשחקנים החשובים בקבוצה. עד היום חאמס עוד לא מראה יכולת והצדקה גם למחצית מ-80 המיליון אירו שהנשיא שם עליו. כעת, כשיש אמברגו המונע רכישות, החליט הנשיא לשנות טקטיקה, והחל במסע שימור הרכש – על ידי החתמת שחקני מפתח על חוזים ארוכים. כך פרס משיג שלושה דברים: הוא מבטיח את ההישארות של שחקניו בקבוצה, הוא משמח את השחקנים והוא מאדיר את ההילה סביבו וסביב העידן שלו במועדון. תוצרי הלוואי של הפעולה גם כן כפולים: האוהדים שמחים, והשחקנים משחקים טוב יותר כשעתידם מובטח. כשרונאלדו שמח, זה ניכר במשחק שלו, וכך, בין היתר, זידאן הרוויח שוב את הסופרסטאר שלו. ואם הביקורת בעונה שעברה הייתה שרונאלדו לא מספק הרבה נקודות (לפי הסטטיסטיקות הרשמיות זה היה בערך 20), הרי שהעונה הוא מראה שגם הנתון הזה היה זניח, ובשבועות האחרונים סוחב את ריאל מדריד על גבו.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
"החתמה מלאכותית" - פרס משנה אסטרטגיה בתקופת איסור ההעברות ומחתים את שחקני המפתח על הארכת חוזה (ריאל מדריד)
"החתמה מלאכותית" – פרס משנה אסטרטגיה בתקופת איסור ההעברות ומחתים את שחקני המפתח על הארכת חוזה (ריאל מדריד)

ריאל נמצאת באחת התקופות הטובות בהיסטוריה. מאז אותן 4 תוצאות תיקו רצופות, היא מנצחת 9 מעשרת משחקיה בכל המסגרות, כשזידאן הוא הקמע המדהים של הקבוצה. המאמן הצרפתי שהחל את דרכו בריאל בינואר הקודם, יגיע לקלאסיקו עם המאזן הטוב ביותר אי פעם של מאמן בליגה הספרדית. אחרי 33 משחקים ראשונים בתפקיד, צבר הצרפתי כבר 86 נקודות ליגה. שתיים יותר מאשר מיגל מוניוס (מאמן ריאל בסוף שנות ה-50), כאשר במקומות 3 ו-4 נמצאים פפ גווארדיולה (ברצלונה) וז'וזה מוריניו (ריאל מדריד) עם 82 ו-80 בהתאמה. הוא אף רחוק 3 משחקים מהשוואת שיא כל הזמנים של ריאל מדריד מודל 1988-89, שזכתה 5 פעמים ברציפות בליגה, ורשמה באותה עונה 34 משחקים רצופים ללא הפסד.

אבל עדיין מדובר בחרב פיפיות. ריאל הייתה רחוקה מלהרשים בבית מול חיחון. לעיני אוהדיה, סיפקו שחקניו של זידאן 30 דקות קסומות, עם הנעת הכדור הכי טובה שנראתה העונה. אחרי שעלו בקלות ל-0-2, הורידו רגל מהדוושה, והיו חשופים מאחור. גם זידאן ביקר את המהלך, והכריז: "היינו הקבוצה הפחות טובה בירידה למחצית. הדבר היחיד לקחת מהמשחק הזה הוא 3 נקודות והמשך המומנטום החיובי שלנו". גם במשחקים אחרים, ריאל מתקשה, עדיין רכה במרכז השדה הפגיע ללא הקשר גרזן היחיד שלה בסגל קאסמירו שחוזר מפציעה ולעתים רק שניים מכוכביה מגיעים למשחקים. אם נוסיף לזה שכל שחקני ההרכב היו פצועים העונה בשלב כזה או אחר, זה רק מוסיף לבעיות של זידאן לבנות הרכב שירוץ ויתייצב. בקלאסיקו הקרוב יחסרו למאמן הצרפתי בייל, קרוס ומוראטה, כשקאסמירו עדיין בספק, לפחות להרכב.

רשימת הפצועים לא נגמרת. לזידאן כאב ראש שלילי בבחירת ההרכב. בתמונה, הקפטן ראמוס חוזר בזמן מפציעה בברך לראת הקלאסיקו (ריאל מדריד)
רשימת הפצועים לא נגמרת. לזידאן כאב ראש שלילי בבחירת ההרכב. בתמונה, הקפטן ראמוס חוזר בזמן מפציעה בברך לקראת הקלאסיקו (ריאל מדריד)

העובדה היא, שלקלאסיקו הזה משמעות גדולה עבור ריאל. אם הפסד יהיה בו סוג של "לא נורא" משקר, הרי שצמצום הפער יכול לפגוע מוראלית בקבוצה שנמצאת בתהליך, לפגוע במומנטום הלבן ולייצר הרתעה מחודשת עבור היריבה הקטאלונית. מצד שני, עדיין ריאל תישאר במקום הראשון עם מרחק די בטוח. תיקו יהיה שמירה על הרקורד של משחקים ללא הפסד וישמור על הצמרת. מבחינת ריאל זו תוצאה מצוינת, שכן היא תשמור על פער 6 הנקודות מבארסה, וזה פער שללא ספק בכושר הנוכחי של הקבוצות יכול להספיק לזידאן עבור אליפות. ניצחון? יכול לקרות. הרי זידאן ניצח את אנריקה בקאמפ נואו בעונה שעברה בעזרת משחק טקטי מבריק. הפער יגדל אז ל-9 נקודות, פער שככל הנראה יחרוץ את גורל האליפות עוד בטרם חג המולד.

כשזוכרים שריאל השיגה 31 משחקים ללא הפסד בקדנציה של אנצ'לוטי, שנגמרה במפח נפש, זה גורם לנו להבין שהכושר מתעתע. אי אפשר לדעת מי תהיה האלופה. אין ספק שלקלאסיקו הקרוב תהיה השפעה מכרעת לתשובה לשאלה הזו.

ריאל בכושר אדיר. האם הוא יוביל אותה לתוצאה טובה גם בקלאסיקו? (ריאל מדריד)
ריאל בכושר אדיר. האם הוא יוביל אותה לתוצאה טובה גם בקלאסיקו? (ריאל מדריד)

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort