תמונת מצב

עברה כבר כשליש עונה, מאמנים שהגיעו בקול תרועה או נשארו אחרי עונה גדולה יודעים שמצופה מהם להתעלות. נעבור ממדינה למדינה, בין קבוצות גדולות ופחות גדולות ונבדוק איזה מאמן תיאם את הציפיות של תחילת העונה לעכשיו.

פריימר ליג:

קלאודיו ראניירי (לסטר)-
כמו תמיד ניתן כבוד לאלופה שפשוט איבדה את זה, וראניירי בפרט. המאמן של לסטר איבד את מה שהיה לו שנה שעברה שהוא היה הדבר שנתן לה את האליפות שנה שעברה: מהירות, חילוצי כדור נהדרים ובעיקר- מזל. ברור שהכישרון היה הדבר שנתן ללסטר את האליפות אבל היה להם גם את המזל שהיה צריך ובלי המזל הזה הסיכוי להתברג בארבעת הראשונים נמוך מאוד. לפחות בליגת האלופות יש לו מזל, השאלה אם מספיק.
ציון סופי: 5

ארסן ונגר (ארסנל)-
ארסנל נמצאת במקום הרביעי (המקום הקבוע שלה) כשונגר יודע שבלי אליפות או לפחות מאבק ראוי הוא יעזוב את ארסנל אחרי 20 שנה. בנתיים הם אמנם מנצחים את הקבוצות הקטנות (חוץ מתיקו מול בורו) אבל מול הגדולות עד עכשיו יש להם ניצחון אחד משבעה משחקים! (כולל המשחקים נגד פ.ס.ז׳ באלופות). אם ונגר רוצה לשמור על משרתו לעוד כמה שנים הוא חייב לנצח את מי שאמורה להתמודד על האליפות איתם.
ציון סופי: 6.5

מאוריסיו פטוצ׳ינו (טוטנהאם)-
אחרי עונה כמעט חלומית מבחינת אוהדי טוטנהאם מגיעה למצב לא פשוט. רמת הציפיות של האוהדים גבוהה אחרי העונה הזו וקשה לעמוד בו אבל פטוצ׳ינו הצליח בכך כאשר הוא במרחק 4 נקודות בלבד מפסגת הפריימר ליג ונמצאת חזק בתמונת העלייה לצ׳מפיונס ליג. אבל בשבועות האחרונים משהו קצת מקרטע במשחק שלהם ואם פטוצ׳ינו יצליח לתקן את זה ולשמור על המצב הקיים לפחות עד פברואר- אפשר להגיד שטוטנהאם חזרה להפחיד את אנגליה. אבל למרות כל מה שנאמר  מקודם, היכולת שלהם בליגת האלופות רעה ובגלל זה נפגע קשות בציון.
ציון סופי: 6

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

פפ גווארדיולה (מנצ׳סטר סיטי)-
כשבא בקיץ בקול תרועה רמה ממינכן, בסיטי היו בטוחים שהאליפות אצלהם, אז זהו שלא. בתחילת העונה פפ לא הבין עדיין שהוא בליגה הקשה ביותר שהיה בה, ושמילדסבורו לא תחטוף חמישייה כמו פרנקפורט או גרנאדה, ואיבד על כך נקודות יקרות. אבל למרות זאת רואים שהוא עשה שינוי גדול בסיטי וכשפפ יבין באיזה ליגה הוא, סיטי תרוץ עד הסוף לאליפות ויש סיכוי לא רע שתזכה. בליגת האלופות הם נראים בסדר סך הכל אבל התבוסה לברצלונה מהבהבת.
ציון סופי:7

ז׳וזה מוריניו (מנצ׳סטר יונייטד)-
מוריניו הגיע בידיעה שהוא חייב להצעיד את יונייטד לפסגה אחרי הרבה שנים ששקעה ונראה שמוריניו הולך להמשיך את המגמה-והפעם אין תירוצים. מוריניו קיבל סגל מהטובים בעולם ומשימתו הייתה לחבר אותו, והוא לא כל כך הצליח בזה. וכשהם נמצאים במקום השישי במרחק 9 נקודות מהפסגה ו6 נקודות מליגת האלופות הוא צריך לספק הרבה תירוצים כדי להישאר- ובזה הוא אלוף. עוד משהו קטן, אם הוא רוצה בכל זאת להישאר במשרה הוא חייב לשפר את אחוזי ניצול המצבים כאשר לא הגיוני שקבוצה ששואפת לאליפות יש רק 1.42 גולים למשחק, פשוט לא הגיוני.
ציון סופי: 3.5

לא מלקק דבש ביונייטד, מוריניו (דיילי מייל)
לא מלקק דבש ביונייטד, מוריניו (דיילי מייל)

יורגן קלופ (ליברפול)-
קלופ הגיע לקבוצה מפורקת, שיש עבר ואין הווה והעתיד נראה רע והצליח לשנות אותה ב360 מעלות. הכדורגל הפך מעצוב ולא החלטי לכדורגל יפה, חזק וטוב. אפשר לראות זאת גם מבחינת נתונים- שנה שעברה ליברפול כבשה 63 שערים ובשליש עונה השנה היא כבשה 30 שערים (2.5 גולים למשחק). הבעיה היחידה שלו היא ההגנה- ליברפול ספגו כבר 14 שערים ושמרו רק פעמיים על רשת נקייה. אם יצליח לפתור את הבעיה הקטנה הגנה אפשר לומר שליברפול מועמדת רצינית לאליפות ופחות ממקום שלישי לא יספק אותה.
ציון סופי:8.5

עושה קסמים, קלופ (דיילי מייל)
עושה קסמים, קלופ (דיילי מייל)

אנטוניו קונטה (צ׳לסי)-
המנג׳ר האיטלקי הגיע בקול תרועה כדי להציל את צ׳לסי אחרי עונה קשה בשנה שעברה. אמנם לקח לו קצת זמן אבל אפשר לומר שהוא מצא נוסחא מנצחת להגנה הרעועה של צ׳לסי: 3-4-3. מאז שהתחיל עם השיטה החדשה הוא במאזן של 16-0 ב6 משחקים (בששת המשחקים הראשונים של העונה הם כבשו 11)
ועד עכשיו הם ספגו רק 9 שערים. אבל הכי חשוב: הוא החייה את הכוכבים הגדולים של צ׳לסי אחרי עונת הנפל- אדן הזאר, דייגו קוסטה, נמניה מאטיץ׳ ועוד חזרו ליכולת הטבעית שלהם והובילו את הקבוצה למקום הראשון בטבלה.
ציון סופי:9

לה ליגה:

דייגו סימאונה(אתלטיקו מדריד)-
אחרי העונה הנהדרת בעונה שעברה וששמו של סימאונה נקשר עם הרבה קבוצות באירופה הוא החליט להישאר באתלטיקו אבל קיצר את חוזהו בשנתיים. אבל בנתיים מה שעבד בשנה שעברה עדיין לא עובד השנה- בליגה יש להם כבר 7 משחקים בלי ניצחון וההפסד לריאל מדריד בדרבי רק החמיר את המצב ושהם נמצאים במקום השישי במרחק 9 נקודות מהפסגה. אמנם יש זמן לתקן (ומי יכול לתקן עם לא סימאונה) אבל זה פער גדול מדי לתקופה הזו לקבוצה שרוצה אליפות. בליגת האלופות עד עכשיו הם לא מרשימים יותר מדי, אבל בזכות הניצחון על באיירן מינכן והנפילה של באיירן ברוסיה הם יסיימו ראשונים בבית.
ציון סופי: 5.5

לואיס אנריקה (ברצלונה)-
בשלוש מילים: עשה מה שצריך, לא יותר ולא פחות. לואיס אנריקה עד עכשיו נמצא במקום השני אחרי ריאל עם 4 נקודות הבדל-לא קריטי. בליגת האלופות ברצלונה מנצחים את רוב המשחקים אבל ההפסד באנגליה הוכיח שגם לה יש נקודות תורפה והיא ההגנה. אחרי הקיץ הקודם היינו בטוחים שברצלונה למדה כשהביאה שחקני הגנה מחליפים, אבל חוץ מאומטיטי (נראה מצוין) המילים עם שהביאה ביינוניים מינוס שלא מצליחים לחפות על פציעות ומרבים לטעות. בליגה שיש לך את הMSN אולי זה פחות ישנה אבל אם הם רוצים את ליגת האלופות הם חייבים לנסות לשפר את ההגנה כי אם לא, גם השנה הוא לא יהיה בברצלונה.
ציון סופי:6

זינאדין זידאן (ריאל מדריד)- זידאן התחיל את הקריירה שלו כמאמן ומהר מאוד קיבל את המחמאות אחרי חצי עונה נהדרת שנגמרה כשהוא אלוף אירופה. מבחינת רכש ריאל הייתה פחות רלוונטית במאבקים על שחקנים (מה שבדרך כלל לא קורה בריאל מדריד) אבל עד עכשיו הוא עושה עבודה נהדרת: הוא ראשון בטבלה המרחק של 4 נקודות מהיריבה המושבעת ברצלונה.

שינוי מרענן אחרי בניטס האפור (אס)
שינוי מרענן אחרי בניטס האפור (אס)

אבל בליגת האלופות היא פחות מרשימה והמקום הראשון בבית בסכנה ממשית אבל ניצחון בברנבאו מול דורטמונד משמעותו עלייה מהמקום הראשון. סך הכל הוא עושה עבודה לא רעה, אבל לא מספקת.
ציון סופי:7

בונדסליגה:

קרלו אנצ׳לוטי (באיירן מינכן)-
אחת האכזבות הגדולות שלי עד עתה העונה כי בואו נדבר עובדות- אנצ׳לוטי עד עכשיו לא עוזר לבאיירן מינכן ואפילו מוריד אותה מתקופת פפ. אם פעם באיירן מינכן במקום הראשון בטבלה ובמקום הראשון בבית בליגת האלופות אז עכשיו זה מתערער לגמרי. אחרי ההפסד המשפיל ברוסיה לרוסטוב הובטח שבאיירן תהיה במקום השני בביתה- מה שלא קרה כבר הרבה זמן. בליגה הם במקום השני בלבד ובמרחק 3 נקודות מרד בול לייפציג המפתיעה. נראה שבאיירן שפעם דרסה את הליגה והלכה עד הסוף בצ׳מפיונס לא מצליחה להראות כמו המפלצת שהייתה בשנים האחרונות ורוב האשמה (איך לא) לאנצ׳לוטי שקיבל סגל קרוב למושלם ולא מרשים בינתיים ואפילו מוריד.
ציון סופי: 4

תומאס טוכל (דורטמונד)-
במילה אחת: מדהים. הקבוצה של תומאס טוכל משחקת כדורגל כל כך יפה, בנגיעה ועם מהלכים שמזכירים את ברצלונה בימים  הגדולים שלה. גם בהגנה אין הרבה בעיות וההוכחה לכך היא הניצחון על באיירן מינכן בליגה. בליגת האלופות מרשימה גם כן בכך שמוליכה את ביתה שבו נמצאת גם ריאל מדריד. אבל למרות הכל היא יוצאת עם 5 משחקים בלי ניצחון עד עכשיו בליגה הגרמנית ורחוקה 2 מקומות מהמוליכה ר.ב.לייפציג. בשביל קבוצה שרוצה אליפות בשלב הזה זה יותר מדי, כמו שאומרים "כדורגל יפה לא בהכרך מביא נקודות"- תשאלו את נבחרת ברזיל 1950.
ציון סופי: 7

לא משעמם עם החבורה שלו, תומס טוכל החליף בצורה מושלמת את ה״משוגע״ הקודם (בילד)
לא משעמם עם החבורה שלו, תומס טוכל החליף בצורה מושלמת את ה״משוגע״ הקודם (בילד)

 

סרייה א:

מסמילאנו אלגרי (יובנטוס)-
השעון מתקתק עד עכשיו בדרום איטליה. יובנטוס משתעשעת בליגה (רק פעמיים איבדה נקודות) והבטיחה את המקום הראשון בבית (בתקווה שלא תאבד נקודות מול דינמו זאגרב) ופשוט משחקים יובה: הסגנון הרגיל והפשוט שדי עבד להם ב5 השנים האחרונות. השנה אלגרי הביא שחקנים איכותיים שנתנו קצת גיוון בהרכב (במיוחד באגפים ובחוד עם היגוואין ואלבס). סך הכל אלגרי עושה עבודה טובה למרות שעדיין לא נתקל בגדולות של אירופה.
ציון סופי:8

ליג 1:

אונאי אמרי (פ.ס.ז׳)-
כשהחליפו הקאטרים של פאריס את בלאן באמרי הם ציפו בשלב לזה כבר פחות לחשוב על הליגה ויותר מל הצ׳מפיונס כמו כל שנה. אבל השנה פאריס נראית פגיעה וספגה כבר 4 משחקים בלי ניצחון פלוס הפסד למי שתיאבק איתה על האליפות-מונאקו. נראה שטראומת העזיבה של זלטאן עדיין משפיעה למרות שהפער רק 3 נקודות. בליגת האלופות הם נראים לא רע ויכולים לגמור במקום הראשון בבית.
ציון סופי:6

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
אפריל 2024
א ב ג ד ה ו ש
« מרץ    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית