למען ההגינות

את האדרנלין הזורם בגופו של הכדורגלן שזה הרגע מצא את עצמו במצב כיבוש שער ודאי אין צורך לתאר, כמו כן גם את האקסטאזה שאחרי ההישג הנפלא. אבל מה אפשר לומר על האנשים שבעצמם מנעו מעצמם את התחושה הנפלאה הזו, את היתרון הנוסף שהם השיגו, את הבוסט שנתנו לקבוצתם במהלך המשחק. הם לא עזו זאת כתוצאה מטעות במהלך המשחק אלא ההיפך! זה היה במכוון בידיעה מאלה ולקיחת אחראיות על מעשהם, הסיבה לכך הייתה רוח הספורטיביות או בשמה הפשוט יותר הפיירפליי. אבל להתנהג תחת קוד הפיירפליי אינו בהכרח דורש ממך לוותר על פנדל או לסרב לקרן כי הכדור לא בדיוק פגע בשחקן היריב, ללכת תחת הקוד הזה יכול להיות גם מצב בו שאתה מפגין כבוד כלפי היריב שלך כדי להצדיע לו על ההישגים שלו, כדי לא לפגוע בכבודו וכדי, בסופו של דבר לתת לרוח הספורט להיות נוכחת 90 או 120 דקות ואם צריך אז לקחת אותה גם לארכה ופנדלים. את עשרת המקרים שהכי בלטו בעיני הייתי רוצה להציג בפני כל העולם כדי להראות שאפשר גם אחרת, לא הכל צריך להסתכם בקללות ודחיפות אחרי כל פאול וכי אפשר, אפילו במשחק דרבי לשים את העוינות בצד.

כמעט נכנסו לרשימה:

איקר קסיאס (ספרד):

סן איקר הגן בגמר יורו 2012 על שערה של נבחרת ספרד וכאשר התוצאה הייתה כבר 4:0, פנה לשופט וביקש שלא יוסיף תוספת זמן. "כבד את היריב", הוא ביקש והשופט ויתר על תוספת הזמן.

צפו באיקר רגע לפני הנפת שלט תוספת הזמן בגמר יורו 2012:

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

 

קרלס פויול (ברצלונה)

במסגרת משחק ליגה, הקפטן האגדי של בארסה נכנס לעימות עם שחקן יריב וכשהשחקן סטר לו הוא פשוט הגן עליו מפני רונאלדיניו הזועם שבא להגן על הקפטן שלו וסימן לשחקני בארסה להתרחק ולהמשיך לשחק.

סינישה מיכאילוביץ' (אינטר)

הקשר הסרבי היה ידוע בתור בועט בעיטות חופשיות מדופלם אולי בגלל זה באחד המשחקים של אינטר כאשר השופט שרק לפנדל הוא תיקן אותו ואמר שחברו לקבוצה הוכשל מחות לרחבה. את הכדור הנייח הוא כמובן שם ברשת.

באסטיאן שווינשטייגר (באיירן מינכן)

במהלך משחק ליגה מול שטוטגארט שוייני נכנס לתיקול עם קאליד בולאחרוז, בלמה ההולנדי של היריבה שהיה ידוע בתור כסחן. שוייני אמנם נפל בצורה די כואבת לדשא אבל זה היה בגלל ההדף מהכדור שחצץ בין רגלי שני השחקנים. השופט לא היסס ושלף צהוב שני לבלם הקשוח ולמרות ששוייני הסביר לו ולשופט הרביעי שלא נפגע מרגלו של בולאהרוז הקביעה נותרה ללא שינוי.

עשרת מקרי הפיירפליי הגדולים ביותר בכדורגל:

10. ארנה-לארסן אוקלנד (באייר לברקוזן)

החלוץ הנורבגי הרשית בתחילת שנות ה-80 43 שערים במדי באיירן ב-101 משחקים ששיחק שם. המפורסם מביניהם היה ניצחון 3:0 על באיירן מינכן במשחק בו הוא כבש רביעייה. כן, זו לא טעות ואינני מדמיין את התוצאה שכן אוקלונד באמת קיבל את הקרדיט על 4 שערים! שלושה מהם הוא הרוויח ביושר כתוצאה מפעולות התקפיות נפלאות אך את הרביעי החשיבו לו לאחר שהכדור נכנס מצד הרשת ולא בין שתי הקורות. החלוץ לא היסס וניגש לקוון כדי להודות בכך שהשער לא אמור להיחשב.

9. מירוסלאב קלוזה (ורדר ברמן)

זאת לא הפעם האחרונה שתשמעו על השחקן ועל הקבוצה הזו בכל מה שקשור לפיירפליי אבל לצורך העניין נתמקד במקרה הספציפי הזה. בשנת 2005 שיחק קלוזה בקבוצה הנפלאה מברמן ובמהלך המשחק מול ארמיניה בילפלד השופט שרק לפנדל לאחר שקלוזה ספק הוכשל. החלוץ ,שכנראה הרגיש שלא נפל בגלל נגיעה של שחקן הגנה מיד הגיע לשופט עם הבקשה לביטול כדור העונשין ושריקת כדור חמש לטובת בילפלד.

8. רובי פאולר (ליברפול)

גם חלוצה לשעבר של ליברפול הפגין יכולת פיירליי נפלאה כאשר ספק הוכשל על ידי דייויד סימן מארסנל. החלוץ נראה בבירור מרים את ידו ומנופף בה תוך כדי שהוא אומר "ref, ref, no foul, no foul" ובכך ביטל את השריקה הלא מוצדקת.

7. דני אלבס ודויד לואיז (ברזיל)

לא תמיד פעולה במהלך המשחק מזכה אותך בתואר "האיש ההגון על המגרש", במקרה הזה זה קרה מיד בשריקת הסיום. ברזיל שיחקה אז מול קולומביה ברבע הגמר של המונדיאל הביתי שלה. הקולומביאנים נתנו פייט אדיר אך נענעו בסופו של דבר למארחת למרות יכולת פנומנלית של כוכבם חאמס רודריגס, שעם שריקת הסיום מירר בבכי לאור העובדה שלא הצליח לסחוף את נבחרתו לשלב הבא. דני אלבס ודויד לויאז התרחקו לרגע ממוקד החגיגות הברזילאי וניגשו לכוכב הצעיר כשהם תומכים בו ומחבקים אותו ודאגו להלהיב את הקהל שיעודד את הקשר הנפלא תוך כדי שהם מצביעים עליו ומוחאים כפיים. זאת הייתה הדרך שלהם לכבד את איש המשחק שלצערו לא הצליח להביא את התוצאה הרצויה עבור נבחרתו.

אלבס ולואיז מנחמים את חאמס (AS)
אלבס ולואיז מנחמים את חאמס (AS)

6. אוליבר קאן (באיירן מינכן)

עוד מקרה מדהים של "כבד את היריב" התרחש בגמר ליגת האלופות ב-2001. באיירן מינכן הגיעה למעמד הזה מול ולנסיה המפתיעה והמשחק נגרר לפנדלים אחרי שלאורך 90 ו120 הדקות שוער הקבוצות נתנו הצגה בין הקורות, בעיקר סנטיאגו קניזארס הספרדי. במהלך דו קרב הפנדלים ולנסיה החמיצה את הבעיטה הגורלית ושחקני באיירן רצו באמוק ממרכז המגרש להתחיל בחגיגות. קניזארס נשאר עומד סמוך לקורת השער וקרס לדשא כשהוא ממרר בבכי על העובדה שהגיע כל כך רחוק אך לא זכה בגביע. הראשון שניגש לנחם אותו היה לא אחר מיריבו בצד הנגדי, אוליבר קאן שלא השתתף בדבוקת שחקני באיירן שרקדה על הדשא אלא תמך בקולגה היריב וניחם אותו.

אוליבר קאן מנחם את סנטיאגו קניזארס בגמר ליגת האלופות 2001 (בילד)
אוליבר קאן מנחם את סנטיאגו קניזארס בגמר ליגת האלופות 2001 (בילד)

5. פלוריאן טרינקס (גרוייטר פירת')

גם בבונדסליגה השנייה בגרמניה יודעים לשחק הוגן. במשחקה של גרוייטר פירת' מול סאנדהאוזן קשר הקבוצה פלוריאן טרינקס בעט כדור שנעצר אצל השוער וניתז חזרה אליו וחדר לשער. בזמן שהשופט אישר את הגול ושחקני פירת' חוגגים, טרינקס עמד ולא חגג. הוא ניגש לשופט המשחק והצביע על ידו ובכך אישר כי הכדור שחזר מרגלי השוער נכנס לשער אחרי שפגע בידו המושטת ויש לבטל את השער הלא חוקי. הקביעה הזו השאירה את התוצאה על 0:0 אך פירת' ניצחה בסופו של דבר 3:1 בצורה הוגנת לגמרי ובלי שערים לא חוקיים.

4. מירוסלאב קלוזה (לאציו)

פעם שניה ששמו של החלוץ הנפלא מגיע לרשימה הזו והפעם זה קורה במדי לאציו. במהלך משחק ליגה מול נאפולי קלוזה קיבל כדור ברחבה ועשה תנועה כדי לגעת בו ולנסות להבקיע. הכדור אכן נכנס לרשת אבל לאחר שניתז מידו של החלוץ, שמיד רץ לשופט המשחק והודה בנגיעה הלא מכוונת. השער כמובן נפסל לרעש מחיאות הכפיים של השחקנים ויושבי האצטדיון.

קלוזה מוקף שחקני נאפולי ליד השופט אחרי שמבקש לבטל את השער (Sky Sport Italia)
קלוזה מסביר לשופט שהכדור פגע בידו ומבקש לבטל את השער (Sky Sport Italia)

3. הירושי קיוטאקה (נירנברג)

הקשר היפני הנפלא פרץ לרחבת ברמן במהלך משחק ליגה בין הקבוצות ותוקל. הוא איבד את שיווי המשקל שלו וצנח ברחבה מה שאילץ את שופט המשחק לשרוק לפנדל. קיוטאקה ניגש אליו ואמר כי מה שגרם לא למעוד לא הייתה רגל של שחקן יריב ושמגיע לו "רק" קרן מהמהלך הזה. השופט השתכנע ופסל את בעיטת העונשין.

2. ארון האנט (ורדר ברמן)

אנחנו עדיין באותו משחק ובמחצית השנייה שלו שוב מקרה דומה מגיע כעת לצד השני. ארון האנט מברמן פורץ לרחבה וספק מוכשל. השופט שוב פוסק על כדור עונשין אך האנט, כמו קיוטאקה מיד ניגש אליו ו"מבטל" את הקביעה. שחקני שתי הקבוצות נראים מחובקים ולוחצים ידיים כאשר התוצאה (3:1 לברמן באותו רגע) היא הדבר האחרון שמעניין אותם למרות שהקבוצות עדיין שקועות במאבקי תחתית, דוגמא נפלאה לפייר פליי.

צפו בארון האנט מוותר על הפנדל שלו במשחק המפורסם:

1.פאולו די קאניו (ווסטהאם)

המקום הראשון ברשימה הזו ניתן לאיש מאוד לא שגרתי, ואולי יש שיגידו שערורייתי. פאולו די קאניו תמיד היה מזוהה עם קבוצות שגרעין האוהדים הקשה שלה גובל באהדה לנאציזם. פעם זו הייתה לאציו, פעם ווסטהאם. מה שבטוח שמצפונו של הקשר ההתקפי לא היה נקי לגמרי. די קאניו עצמו גם לא היה שחקן שקט ולא פעם היה סופג כרטיסים על כניסות גסות או בגלל התקוטטויות עם שחקני יריבה. במהלך משחק ליגה של ווסטהרם מול אברטון הקשר הפרובלמטי כבר ספג צהוב אחד על כניסה מאוחרת ובפן ההתקפי, הוביל התקפה נפלאה של ווסטהאם לעבר שער היריבה. הוא מסר כדור לאחד מחבריו לקבוצה ורץ לרחבה לקבל את ההרמה אבל מה שקרה בשניות שלאחר מכן הכניס את כל יושבי הגודיסון פארק להלם. שוערה של אברטון, פול ג'רארד, יצא משערו כדי לסגור את מרווח הבעיטה של התקפת ווסטהאם וסובב בצורה קשה את הברך. השחקנים לא שמו לב לפציעה וחשבו שהשוער רק פספס את הכדור ובכך השאיר שער ריק לווסטהאם להבקיע אליו. הכדור הגיע למגן הימני של הקבוצה שהרים וההגבהה אכן מצאה את די קאניו שנותר במרחק של כ-13 מטר מול שער חשוף אך האיטלקי פשוט תפס את הכדור בידיים וחיבק אותו, פעולה שללא ספק תזכה אותו בצהוב שני והרחקה. הוא הצביע על ג'רארד שהתפתל מכאבים וסימן כי אין סיכוי שהיה נותן להתקפה להימשך בזמן שהשוער שוכב פצוע על קו ה-16 תוך כדי שהוא מחכה להחלטה על גורלו, האם לשלוף לו את הצהוב השני על נגיעת היד. התשואות מהיציעים ככל הנראה ניצחו את החוק היבש ושופט המשחק לא הרחיק את די קאניו למרות שהיה צריך והשחקן הפרובלמתי זכה בתואר הפיירפליי של פיפ"א לאותה שנה על המעשה המרגש הזה. יש לציין גם שאילו היה כובש ומעלה את ווסטהאם ליתרון הוא היה עוזר לה להיחלץ מהתחתית לקראת מחזורי חג המולד.

צפו בפאולו די קאניו בפעולה מעוררת ההשראה:

אלו הם מקרים בודדים מתוך עוד עשרות אם לא מאות מקרים שבהם התוצאה, היריבות והכל נשכחים בצד כשזה מגיע לרגע האמת. תדעו לכבד את יריבכם ושחקו הוגן, בסופו של דבר זהו רק משחק, רק ספורט!

 

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort