השקט שלפני הסערה

תאמבי סגס נחשב לכשרון הגדול ביותר שצמח בבני סכנין בעשור האחרון וכמובן הכשרון הכי גדול במיעוט הצ'רקסי בישראל מאז פריצתו המטאורית של ביברס נאתכו בהפועל תל אביב בשלהי העשור הקודם. לא מעט אנשים אומרים על סגס שהוא "ילד טוב, ממושמע, בחור מאוד חיובי, צנוע ואהוב על כולם",יצאנו לעשות ראיון עם הכישרון הגדול של סכנין.

זוהי כבר העונה השלישית שבה תאמבי סגס משחק בסכנין, ניכר לראות שהוא עשה את השדרוג הגדול העונה ונהיה שחקן משמעותי וחלק בלתי נפרד מקאדר השחקנים.

את הראיון פתחנו בשאלה הכי בנאלית והיא: מה פירוש השם תאמבי?

"מלא שואלים אותי את השאלה הזאת, כשביררתי אמרו לי שהשם תורכי בכלל, אבל אני לא יודע מה המשמעות של השם"

ספר לנו קצת על עצמך: "תאמבי סגס, בן 22, ילד סנדוויץ' בין שתי אחיות, גדלתי בכפר קמא וחשוב לי להגיד שהשם הפרטי שלי הוא תאמבי וסגס זה השם משפחה ולא להיפך" (כמו שבתקשורת בד"כ מציגים את שמו).

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

אתה ידוע כשחקן מגוון ששיחק בלא מעט תפקידים כמו מגן, בלם וקשר אחורי,מהי העמדה המועדפת עליך? "העמדה הטבעית שלי זה קשר אחורי, אני אוהב לשחק גם 50/50 שזה קצת יותר קדמי, אבל הטבעי זה אחורי".

מרגיש בנוח עם התפקוד הנוכחי בתור קשר אחורי או שמעדיף להיות שחקן כלבו בסגנון שרן ייני? "אני מרגיש טוב בתפקיד הזה, אני אוהב לשחק באמצע ולנהל את המשחק".

בני סכנין חווה עד כה עונה בינונית למדי ואף יכולה ליפול לקרבות תחתית, נראה שהעונה יש ירידה תלולה ביכולת של המועדון והקיץ חוותה בשינויים רבים.

כשנשאל לגבי העונה "אנחנו בעליות וירידות בינתיים כמו רוב הקבוצות בליגה ואנחנו עובדים קשה להיות קבוצה יציבה שזה מה שהוביל אותנו לפליאוף העליון עונה שעברה"

מה המטרות שלכם לגבי העונה? "המטרה העיקרית שלנו העונה זה להיות קבוצה בפלייאוף העליון ויש לנו חומר שחקנים טוב שיכול לעשות את זה".

אתה מרגיש שאתם בכיוון הנכון ? כי זה לא נראה כל כך טוב מתחילת העונה ועושה רושם שאי הבאת החיזוק למועדון פוגעת בקבוצה .

"הסגל הקצר שלנו כן פוגעת בנו קצת, אבל אם נסתכל על המשחק האחרון למרות שהפסדנו זה היה אחד המשחקים הכי טובים שלנו העונה אפילו יותר מכמה ניצחונות שעשינו ואם נדע להמשיך באותה היכולת התוצאות גם יבואו לטובתנו".

המשחק הקרוב לא עוד סתם משחק עבורכם הוא משחק נגד בית"ר ירושלים, איך האווירה במועדון לקראת המשחק המתוח ואיך ההכנות לקראתו?

"כמובן זה לא עוד משחק, ההתרגשות והאווירה של המועדון תתגבר ככל שנתקרב למשחק , אני מאמין שיוסי יכין אותנו מצוין ומקווה שנחזור עם 3 נקודות ולשמח את הקהל שלנו ולהחזיר אותו למגרשים".

"באים לקחת 3 נק' בטדי"
"באים לקחת 3 נק' בטדי"

 

תאמבי גדל במכבי חיפה והיה בפנימייה של המועדון בנהלל במשך 3 שנים ונלקח לבני סכנין ע"י עבאס סואן שגילה את הפוטנציאל עוד בנערים א', סגס ציין שבהתחלה הייתה קשה לו ההסתגלות בסכנין בעיקר בשל קשיי השפה (הוא דיבר בצ'רקסית וכמעט כולם בערבית) אבל עם הזמן התרגל למועדון והחל להיות אהוב מאוד על האוהדים, עוד פרט פיקנטי מעניין על השחקן הוא ששירת בחיל החינוך בבסיס במחווה אלון והיה השחקן היחיד שקיבל משכורת חייל מבני סכנין (לא דבר של מה בכך).

איך היחסים שלך עם הקהל? "אני שחקן בית של המועדון ויש לי יחסים מאוד טובים עם הקהל , מכיר אישית גם אוהדים מהאולטראס ומשתדל לשמח אותם על המגרש".

כתבו לך כבר שיר? "שיר עדיין לא, בסכנין למעט הקפטן חאלד חלאיילה אין שיר ספציפית לאיזשהו שחקן".

אולי תלמד אותם כמה שירים בצ'רקסית? (צוחק) "השפה קשה".

הוא  נחשב לאחד מהשחקנים האהובים בחדר ההלבשה של המועדון ואין זה סוד שיש לו המון חברים  הוא מציין ש-"סיראז' נסאר, ז'אורזיניו, הילאל מוסא ויובל אבידור החברים הכי טובים שלי".

השנה כמו שציינו מקודם הוא הפך לשחקן מוביל והפך מתגלית צעירה לשחק מוביל תאמבי מרגיש שיש עליו אחריות גדולה יותר ושהמאמן סומך עליו יותר והוא משקיע יותר ועובד קשה על המגרש.

אפרופו יוסי אבוקסיס, איך מערכת היחסים ביניכם? "יש לי מערכת יחסים טובה איתו, זה נכון ששיחקתי גם לפני שהוא בא , אבל מהרגע שהוא בא הרגשתי כמה הוא מאמין בי".

הוא שונה מהתדמית שיש לו בתקשורת של מאמן קשוח שלא דופק חשבון? "כשהוא צריך להיות כזה באימונים הוא כזה אבל גם הוא צוחק איתנו ואנחנו מדברים חופשי איתו".

למרות הקריירה הקצרה שלך, עברת אצל לא מעט מאמנים, מי המאמן שהכי השפיע עליך? "גיא לוי זה המאמן הראשון שנתן לי את ההזדמנות ואני בחיים לא אשכח את זה והוא לא היה הרבה זמן איתנו ,אבל הכי השפיע עליי זה יוסי ואני תחתיו כבר הרבה זמן והוא לימד אותי המון".

כמו מה למשל? "בעיקר איך לתפקד במגרש מה לעשות ואיך, גם הוא גם היה קשר אחורי וזה עוזר לי מאוד והוא מאוד מקפיד איתי על הדברים האלה."

במה שונה סכנין הנוכחית מסכנין של שנים קודמות? "החדר הלבשה של סכנין זה כמו משפחה בכול השנים שהיו, השנה הרבה שחקנים חדשים ואנחנו כמו קבוצה חדשה ואנחנו מתחברים ואוהבים ונהיים משפחה".

 

אין זה סוד שז'אורז'יניו הוא הכוכב הגדול של בני סכנין ושהוא מעוניין לעזוב לקבוצה בכירה יותר איך זה משפיע והשפיע על המועדון הסוגיה הזו? "בתוך המועדון והשחקנים אנחנו לא מדברים על זה, הוא חתום פה עד סוף העונה והוא עושה הכול בשביל להיות טוב עד אז, אם תבוא הצעה טובה בינואר ויעזוב, נצטרך להסתדר בלעדיו."

אבל מרגישים שזה משפיע על המועדון וגם היכולת שלו מתחילת העונה בנסיגה.

"היכולות שלו נסוגה כמו כול שאר השחקנים ואנחנו צריכים ביחד להרים את עצמנו".

 

בני סכנין זה מועדון שמשלב בין שחקנים יהודים לשחקנים מהמגזר הערבי, בתור שחקן צ'רקסי איך אתה רואה את השילוב של שחקנים יהודים וערבים במועדון?

"כמו שאמרתי מקודם, אנחנו כמו משפחה, סכנין זה בית חם, זה שנה שלישית שלי בבוגרים ובחיים לא נתקלתי במתיחות בין שחקנים על רקע פוליטי."

 

אין זה סוד שהזהות הצ'רקסית היא חלק בלתי נפרד מחיי תאמבי סגס, העם הצ'רקסי חווה רצח עם ע"י צבא הצאר הרוסי ופוזר בשנת 1864  בכל העולם, לישראל הגיעה קהילה קטנה מהעם הצ'רקסי (מונה כיום 4000 בני אדם סה"כ) ונמצאת בשני ישובים האחד ריחאניה והשני מקום מולדתו של סגס בכפר קמא, הקהילה הצ'רקסית בישראל נחשבת כמאוד מגובשת ("כולם מכירים את כולם")  ובעלת מנהגים ייחודיים לקהילה, בנוסף בניה משרתים בצבא ובמשטרה ומשתלבים בצורה מלאה בחברה הישראלית תוך שמירה על זהותם המיוחדת.

דגל העדה הצ'קסית (ויקיפדיה)
דגל העדה הצ'קסית (ויקיפדיה)

ספר קצת על הילדות בכפר קמא.

הייתה לי ילדות טובה, תמיד הכדורגל היה קשור, אם זה במגרש או אם זה לשים אבנים בשכונה ולעשות שערים החברים שלי כיום הם אותם חברים מהגן והיסודי.

העדה הצ'רקסית היא עדה מאוד מוצלחת שיש בה רופאים עורכי דין ומנהלים רבים,מהיכן מגיעה המוטיבציה להצלחה?

(צוחק) "כנראה שזה בגנים שלנו."

אי אפשר שלא להזכיר את הכוכב הכי גדול של העדה הצ'רקסית שיצא מישראל ביברס  נאתכו, מה אתה לוקח ממנו?

"אני לוקח ממנו הרבה דברים מחוץ למגרש, ההתנהלות שלו והשקט שלו, אנחנו גם גרים באותה שכונה ואנחנו מכירים, אני עוקב אחריו וצופה במשחקים שלו כשיוצא לי."

סגס ונאתכו, נציגי העדה
סגס ונאתכו, נציגי העדה

נראה שבשנה האחרונה חלה ירידה ביכולת שלו (להוציא את שני המשחקים האחרונים), איך אתה מסביר את זה?

"בשנה האחרונה הוא איבד את המקום שלו בהרכב ואני לא חושב שזה היה עניין מקצועי, המאמן שלו היה גם מאמן הנבחרת וקידם שחקנים של הנבחרת,שחקן אחר היה יכול להתרסק אבל יש לו אופי חזק ועכשיו חזר להרכב ונראה טוב בקבוצה שלו ובנבחרת".

ההשוואה לביבראס מחמיאה לך או מפריעה לך?

"זה מאוד מחמיא לי ותמיד משווים כי שנינו צ'רקסים, אבל על המגרש אני תמבי סגס  ולא ביבראס נאתכו ואני משחק בסגנון שלי."

איזה שחקן בכדורגל העולמי הוא מודל לחיקוי בשבילך? "סרחיו בוסקטס ואינייסטה, בוסקטס יותר בתפקיד שלי  והוא המנוע של ברצלונה."

אתה זוכר את הופעת הבכורה שלך? "זה היה נגד מכבי ת"א, שיחקנו בעכו, התרגשתי מאוד בעשר הדקות הראשונות, לא היה לי אוויר אבל אח"כ היה יותר טוב."

אצלנו בארץ לא מעריכים שחקני הגנה או שחקני קישור שעושים הגנה, למה זה קורה לדעתך? "זה המנטאליות פה בארץ , פה רק מי ששם גולים הוא המעניין, מרימים ששחקנים יותר מידי מהר וגם הורגים שחקנים מהר מידי."

 

היו כבר הצעות מקבוצות גדולות מסכנין?

 "כן היו גישושים (לא מוכן להגיד ממי), אבל כל עוד אין משהו רציני אני לא מתעסק בזה".

 

תאמבי היה שותף בקמפיין מוקדמות היורו האחרון לנבחרות צעירות ולצערנו הודחו בצורה דרמטית ולא העפילו לשלב ההצלבה אבל נתן לסגס קצת ניסיון בינלאומי.

איך אתה מסכם את קמפיין מוקדמות היורו של הצעירה?

"זה מאכזב מאוד שלא עלינו, הייתה לנו נבחרת נהדרת ושחקנים טובים והגיע לנו מאוד לעלות, היה לנו קמפיין מאוד טוב, זה מאוד מאכזב שלא עלינו בגלל שער אחד(הגול שהנבחרת קיבלה בדקה ה90 במשחק ההוא מול אלבניה הצעירה)."

האם אתה מסכים ששיטת המשחק של בלבול התאימה לכם יותר מהשיטה של בנאדו?

"אני חושב שכן, עם בלבול שיחקנו יותר התקפי וניצחנו בהפרשים יותר גדולים."

סגס במדי הנבחרת הצעירה, "מחכה לטלפון מאלישע"
סגס במדי הנבחרת הצעירה, "מחכה לטלפון מאלישע"

עם יד על הלב מחכה לטלפון מאלישע לוי?

"ברור שמחכה, כל אחד רוצה לשחק בנבחרת הבוגרת."

מה דעתך על הקמפיין של הנבחרת הבוגרת עד כה? "אני חושב שעד עכשיו משיגים ניצחונות טובים, נגד אלבניה גם לא ציפו והם בסופו של דבר ניצחו".

ישראל מתקשה לייצר כישרונות צעירים בשנים האחרונות,בתור שחקן צעיר למה  לדעתך זה קורה? " זה שאלה שצריך לשאול את המאמנים, הם צריכים יותר להאמין בצעירים, אתה רואה באירופה שחקנים בגילאי 18 משחקים בליגת אלופות ובארץ שחקן בן 23 עדיין נחשב צעיר".

אני יחלק את השאלה לשניים: מהן השאיפות המקצועיות שלך ומה החלומות שלך(לאו דווקא בתחום הכדורגל)?

"השאיפות המקצועיות שלי זה לשחק באחת מהליגות הבכירות באירופה בתור שחקן הרכב וכמובן השאיפה הלא מקצועית היא להקים משפחה".

שאלה לסיום: תן משפט שמייצג אותך יותר מהכל? "תעבוד בשקט ותן להצלחה לעשות את הרעש."

 

הקריירה של סגס תאמבי נראית מבטיחה מתמיד וההצלחה שלו יכולה לפתוח צוהר לכדורגלנים צעירים רבים, יש לו את האמונה והיכולת, כעת נותר רק להגשים את החלומות.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מרץ 2024
א ב ג ד ה ו ש
« פבר   אפר »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית