תורת הסיכויים

ליגת האלופות מתקרבת לישורת האחרונה של שלב הבתים, כשנשארו עוד שני מחזורים של הכרעות לפני שהליגה הטובה בעולם תצא לפגרה של חודשיים וחצי. חמש קבוצות כבר העפילו לשלבי הנוק-אאוט ועוד 19 קבוצות נאבקות על 11 הכרטיסים האחרים. כשניסיון העבר הוכיח לנו שלסיים במקום הראשון הוא צעד קריטי להמשך. וכמובן, אין לשכוח את המאבקים בין הקבוצות הקטנות על המקום השלישי המוליך לליגה האירופית ולהמשך חורף חם בגזרה האירופית. אז כדי לעשות לכם סדר, ריכזנו עבורכם את התרחישים שעשויים להתממש בשני המחזורים שנותרו.

בית א':

משחקי המחזור: ארסנל – פאריס סן ז'רמן, לודוגרץ – באזל.

פאריס סן ז'רמן וארסנל הן שתיים מחמש הקבוצות שכבר העפילו לשמינית הגמר. לכן, מה שנותר להכריע הוא מי תסיים בראשות הבית. המשחק הראשון ביניהן שנערך בפאריס הסתיים בתיקו 1:1. לכן, אם אחת מהן תנצח ביום רביעי באמירויות היא תסיים במקום הראשון, בלי קשר לתוצאות המחזור האחרון. אך אם המשחק יסתיים בתיקו, קיימות מספר אופציות. תיקו 1:1 נוסף יוביל לשיוויון בין הקבוצות ומה שיכריע הוא הפרש השערים שנוטה כעת לטובתה של הקבוצה הלונדונית, אך יכול להשתנות במחזור האחרון. תיקו 0:0 יעביר לארסנל את ההובלה, ואם תשיג לכל הפחות ניקוד זהה לפריזאים במחזור האחרון המקום הראשון יהיה שלה. תיקו 2:2 ומעלה יעביר לפאריז את ההובלה, שתצטרך לוודא שארסנל לא תשיג יותר נקודות ממנה במחזור האחרון בכדי לסיים בראשות הבית. בכל מקרה אם המשחק ביום רביעי לא יוכרע צפוי לנו מחזור סיום מותח בקרב בין השתיים.

שתי הקבוצות האחרות בבית: באזל ולודוגרץ יתחרו על הכרטיס לליגה האירופית. גם כאן, במשחק הראשון ביניהן שנערך בשוויץ התוצאה הסתיימה בתיקו 1:1. לכן מה שתואר לגבי שתי המוליכות של הבית תקף גם כאן. כשאת מקומה של פאריס סן ז'רמן תפסה באזל ואת מקומה של ארסנל תפסה לודוגרץ. בהנחה והמשחק של שתי הקבוצות הללו יגמר ללא הכרעה, ואילו המשחק בין שתי המוליכות יסתיים בניצחון של אחת מהן, יהיה משקל כבד לרמת המוכנות שאיתה יגיעו פאריס וארסנל למחזור האחרון אחרי שהסאגה ביניהן הסתיימה.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
מקום קבוצה מש' ניצחונות תיקו הפסדים יחס הפרש נקודות
1 ארסנל 4 3 1 0 3-12 9+ 10
2 פאריס סן ז'רמן 4 3 1 0 3-9 6+ 10
3 באזל 4 0 1 3 8-2 6- 1
4 לודוגרץ 4 0 1 3 13-4 9- 1

 

פאריס סן ז'רמן וארסנל במאבק על ראשות בית א' (ytimg)
פאריס סן ז'רמן וארסנל במאבק על ראשות בית א' (ytimg)

בית ב':

משחקי המחזור: נאפולי – דינמו קייב, בשיקטאש – בנפיקה.

לפני שני מחזורים נראה היה כי המקום הראשון בבית ב' הולך לכיוונה של נאפולי. הקבוצה מדרום איטליה השיגה שני ניצחונות בשני המחזורים הראשונים, בעוד ששלושת האחרות בבית לא הצליחו להשיג ולו ניצחון אחד. אך שני ניצחונות רצופים של בנפיקה וניצחון מפתיע של בשיקטאש מול נאפולי הפכו את מאבק העלייה לסיר לחץ רותח. עם זאת, כל קבוצה יודעת ששני ניצחונות יבטיחו עלייה, וברוב התרחישים גם את המקום הראשון. לכאורה, לנאפולי ובשיקטאש יש יתרון על בנפיקה, כיוון שלהן מצפה משחק מול דינמו קייב המאכזבת. אך, לא ניתן לדעת כיצד האוקראינים שרק בשנה שעברה העפילו לשמינית הגמר יגיעו לשני המשחקים שנותרו לה. מה גם שמבחינה תיאורטית יש להם עדיין סיכוי להגיע לליגה האירופית. בכל מקרה התרחישים בבית ב' גדולים ומגוונים מכפי שניתן לתארם. במקרה הזה נחכה לתוצאות המחזור הקרוב ונהיה יותר חכמים לקראת מחזור ההכרעה שיהיה לוהט.

מקום קבוצה מש' ניצחונות תיקו הפסדים יחס הפרש נקודות
1 נאפולי 4 2 1 1 7-9 2+ 7
2 בנפיקה 4 2 1 1 5-6 1+ 7
3 בשיקטאש 4 1 3 0 5-6 1+ 6
4 דינמו קייב 4 0 1 3 6-2 4- 1


בית ג'
:

משחקי המחזור: סלטיק – ברצלונה, מנשנגלאדבך – מנצ'סטר סיטי.

התיקו של מנשנגלאדבך מול סלטיק במחזור הקודם די סתם את הגולל על הסיכוי הריאלי של הגרמנים להעפיל אל השלב הבא. בפועל גם שני ניצחונות בשני המחזורים הקרובים עלולים שלא להספיק. גלאדבך הפסידה למנצ'סטר סיטי 0:4 במשחק הפתיחה, ולכן גם אם הסיטי יפסידו בגרמניה במשחק הקרוב בתוצאה נמוכה מ-0:4 הם יהיו תלויים בעצמם, כשניצחון על סלטיק באיתיחאד במחזור האחרון יבטיח את העלייה לשלב הבא. מנגד, הניצחון על בארסה במחזור הקודם נתן רוח גבית לסיטיזנס והם עדיין חולמים על המקום הראשון. עם זאת, לברצלונה שתי נקודות יותר מהאנגלים ויתרון במאבק הישיר ביניהן. לכן, לבארסה יספיקו 4 נקודות כדי להבטיח את המקום הראשון בלי קשר לשאר התוצאות. הקרב על המקום השלישי אמנם נראה פתוח, אך אני לא רואה מצב שבו סלטיק תנצח את בארסה או תצליח לחזור עם שלוש נקודות מהאיתיחאד.

מקום קבוצה מש' ניצחונות תיקו הפסדים יחס הפרש נקודות
1 ברצלונה 4 3 0 1 4-14 10+ 9
2 מנצ'סטר סיטי 4 2 1 1 8-10 2+ 7
3 בורוסיה

מנשנגלאדבך

4 1 1 2 7-4 3- 4
4 סלטיק 4 0 2 2 13-4 9- 2
האם מסי ישמור על הבכורה בבית ד'? (telegraph)
האם מסי ישמור על הבכורה בבית ד'? (telegraph)

בית ד':

משחקי המחזור: פ.צ רוסטוב – באיירן מינכן, אתלטיקו מדריד – פ.ס.וו איינדהובן.

אתלטיקו מדריד ובאיירן מינכן גדולות בכמה רמות על איינדהובן ורוסטוב והדבר ניכר בצורה בולטת בטבלה. אך אחת משתי הענקיות שרגילות לסיים במקום הראשון בשלב הבתים ולהעפיל לשלבים המאוחרים תיאלץ להסתפק השנה במקום השני. כזכור, המשחק הראשון בין השתיים הסתיים בניצחון 0:1 של הקולצ'ונרוס. הקרב הישיר על ראשות הבית ייערך במחזור האחרון באליאנץ ארינה. אם לא יהיו הפתעות במחזור הקרוב הן אמורות להגיע למשחק ביניהן כשלאתלטיקו שלוש נקודות יותר מבאיירן. במצב כזה, ניצחון של אתלטיקו או תיקו יקנה לספרדים את המקום הראשון. ניצחון 0:1 של באיירן יוביל לשיוויון בין השתיים ואז המאבק יוכרע ע"י הפרש שערים שכרגע נוטה לטובת באיירן, וסביר להניח שכך יישאר בגלל אופייה ההגנתי של אתלטיקו. ניצחון של באיירן בהפרש של שני שערים יעלה אותה מהמקום הראשון, ואילו ניצחון בהפרש של שער אחד שאינו 0:1 ייתן לאתלטיקו את הבכורה בבית. הקרב בין רוסטוב לאיינדהובן על הכרטיס לליגה האירופית צפוי אף הוא להיות מוכרע בקרב הישיר ביניהן במחזור הסיום. המפגש הראשון בין השתיים שנערך ברוסיה הסתיים בתיקו 2:2. גם כאן ניצחון של אחת מהן יוביל אותה למפעל השני בחשיבותו באירופה ואילו תוצאת תיקו תוביל לחישובי שערי חוץ והפרשי שערים.

מקום קבוצה מש' ניצחונות תיקו הפסדים יחס הפרש נקודות
1 אתלטיקו מדריד 4 4 0 0 1-5 4+ 12
2 באיירן מינכן 4 3 0 1 3-11 8+ 9
3 פ.ס.וו איינדהובן 4 0 1 3 9-4 5- 1
4 פ.צ רוסטוב 4 0 1 3 10-3 7- 1

 

האם אתלטיקו מדריד תגבור על באיירן במאבק על ראשות בית ד'? (skysport)
האם אתלטיקו מדריד תגבור על באיירן במאבק על ראשות בית ד'? (skysport)

בית ה':

משחקי המחזור: צסק"א מוסקבה – באייר לברקוזן, מונאקו – טוטנהאם.

מבחינה תיאורטית, כל אחת מארבע הקבוצות יכולה למצוא את עצמה בשלב הבא או בליגה האירופית. עם זאת, מונאקו זקוקה לתיקו במשחק הקרוב מול טוטנהאם כדי להבטיח את עלייתה לשמינית הגמר. אך, תיקו יכול להוביל למצב בעייתי עבור מונאקו, במידה ולברקוזן תנצח את צסק"א. במצב כזה שתי הקבוצות ייפגשו בגרמניה במאבק על המקום הראשון, כשמקומן בשלב הבא מובטח. במשחק הראשון בין השתיים הן סיימו בתיקו מאופס, כך שלמונאקו יספיק תיקו כדי לסיים ראשונה, ואילו לברקוזן תצטרך לנצח. גם טוטנהאם עדיין בתמונת העלייה. התרנגולים אמנם אכזבו מאוד בארבעת המחזורים הראשונים אך שני ניצחונות בשני המשחקים הקרובים יבטיחו להם עלייה ללא קשר לתוצאות המשחקים האחרים. גם צסק"א עדיין לא אמרה נואש ושני ניצחונות שלה אמורים להספיק לה כדי להמשיך את מסעה באירופה.

מקום קבוצה מש' ניצחונות תיקו הפסדים יחס הפרש נקודות
1 מונאקו 4 2 2 0 3-7 4+ 8
2 באייר לברקוזן 4 1 3 0 3-4 1+ 6
3 טוטנהאם 4 1 1 2 3-2 1+ 4
4 צסק"א מוסקבה 4 0 2 2 7-3 4- 2


בית ו'
:

משחקי המחזור: ספורטינג ליסבון – ריאל מדריד, בורוסיה דורטמונד – לגיה ורשה.

ריאל מדריד ובורוסיה דורטמונד נראו כמי שילכו יד ביד עד הקרב ביניהן במחזור האחרון של שלב הבתים שיכריע מי לבכורה ומי לסגנות. אך קאמבק מדהים של לגיה ורשה מול הבלאנקוס במחזור האחרון סידר לשוורצגלבן יתרון של שתי נקודות על יריבתה. בהנחה ושתי הגדולות יעברו ללא תקלות את המחזור הקרוב, הקרב ביניהן במחזור השישי בסנטיאגו ברנבאו יהיה על כל הקופה. במצב כזה ריאל תצטרך ניצחון כדי לסיים בראשות הבית, ואילו לדורטמונד יספיק תיקו. עם זאת, הסיפור יכול להסתיים כבר השבוע. אם דורטמונד תנצח את לגיה ורשה וריאל לא תצליח לחזור מליסבון עם שלוש נקודות אז המשחק במדריד יהיה לפרוטוקול בלבד ודורטמונד תסיים ראשונה. הקרב בין ספורטינג ליסבון ללגיה ורשה על המקום השלישי צפוי להסתיים בניצחון של הפורטוגלים, למרות שאי אפשר לזלזל בחבורה הפולנית שהדהימה את אלופת אירופה לפני קצת פחות משלושה שבועות. ספורטינג תצא לורשה במחזור האחרון כשנקודה תספיק לה להמשיך לליגה האירופית.

מקום קבוצה מש' ניצחונות תיקו הפסדים יחס הפרש נקודות
1 בורוסיה דורטמונד 4 3 1 0 3-11 8+ 10
2 ריאל מדריד 4 2 2 0 7-12 5+ 8
3 ספורטינג ליסבון 4 1 0 3 5-4 1- 3
4 לגיה ורשה 4 0 1 3 16-4 12- 1
מי תסיים במקום הראשון? ריאל או דורטמונד? (everydaytips)
מי תסיים במקום הראשון? ריאל או דורטמונד? (everydaytips)

בית ז':

משחקי המחזור: לסטר – קלאב ברוז', פ.צ קופנהגן – פורטו.

אם לסטר סיטי שעדיין לא הפסידה ועדיין לא ספגה שער תמשיך במומנטום שלה אזי שהמקום הראשון בבית יהיה שלה, אך גם אם לא סביר להניח שהשועלים יקטפו את הבכורה בבית ז'. לקבוצה של ראניירי תספיק נקודה אחת בשני המשחקים הקרובים כדי להמשיך בליגת האלופות, כשכבר השבוע מגיעה לאנגליה נמושת הבית, קלאב ברוז'. במקביל פורטו תצא למפגש מול פ.צ קופנהגן. ניצחון של הפורטוגלים בדנמרק והכרטיס לשלב הבא מובטח. הפסד ופורטו תצטרך לנצח את לסטר ולקוות שהדנים לא ינצחו את ברוז'. קיים גם תסריט שבו פורטו תסיים ראשונה, אך בשביל זה היא צריכה לנצח בשני המשחקים שנשארו לה, בהנחה שהבלגים לא יצאו עם שלוש נקודות ממגרשה של לסטר. בכל מקרה, סביר להניח שלסטר תעלה ואילו פורטו וקופנהגן יאבקו על הכרטיס השני, בעוד המפסידה מביניהן תיאלץ להסתפק בליגה האירופית.

מקום קבוצה מש' ניצחונות תיקו הפסדים יחס הפרש נקודות
1 לסטר סיטי 4 3 1 0 0-5 5+ 10
2 פורטו 4 2 1 1 3-4 1+ 7
3 פ.צ קופנהגן 4 1 2 1 2-5 3+ 5
4 קלאב ברוז' 4 0 0 4 10-1 9- 0
האם ראניירי יצליח להוביל את לסטר לראשות בית ז'? (independent)
האם ראניירי יצליח להוביל את לסטר לראשות בית ז'? (independent)

בית ח':

משחקי המחזור: סביליה – יובנטוס, דינמו זגרב – ליון.

הקרב בין סביליה ליובנטוס היה אמור להיראות כמו הקרב בין פאריס סן ז'רמן לארסנל, אך שער שיוויון של ליון במשחק מול הביאנקונרי סידר לאנדלוסים יתרון של שתי נקודות על הגברת הזקנה במאבק על ראשות הבית. ביום שלישי יפגשו השתיים אחרי שהמשחק הראשון ביניהם הסתיים בתיקו נטול שערים. ניצחון של סביליה יבטיח למחזיקת הליגה האירופית בשלוש השנים האחרונות את ראשות הבית. תיקו ישמור על פער שתי הנקודות, אך במחזור האחרון סביליה תצא לליון. משחק שניצחון בו אינו עובדה מוגמרת, בעוד יובה תארח את דינמו זגרב שטרם הבקיעה וטרם השיגה נקודה העונה. לכן תיקו יכול בדיעבד לשרת את הגברת הזקנה. ניצחון של יובנטוס יבטיח לה כמעט בוודאות את המקום הראשון לאור משחקי המחזור השישי. המקום השלישי צפוי ללכת לליון כי התסריט היחיד שלא יגרום לכך כולל שני ניצחונות בשני המשחקים הבאים של הקרואטים המאכזבים.

מקום קבוצה מש' ניצחונות תיקו הפסדים יחס הפרש נקודות
1 סביליה 4 3 1 0 0-6 6+ 10
2 יובנטוס 4 2 2 0 1-6 5+ 8
3 ליון 4 1 1 2 3-4 1+ 4
4 דינמו זגרב 4 0 0 4 11-0 7- 0

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort