"הילד ענק"

הרבה  מאוד פעמים במהלך השנים, שמענו או ראינו משחקים צעירים שהיו ל"כוכבים" גדולים במחלקות הנוער השונות.

אין ספור פעמים צעק השדרן, הילד ענק, כישרון גדול, הוא עוד יגיע לרמות הגבוהות של אירופה ובפועל זה לא קרה, משהו בדרך השתבש כל שחקן מסיבות שונות, חלקם לא באמת היו מוכשרים כמו שחשבנו והאחרים, חלקם הלכו לאיבוד לאחר הבאז שנוצר סביבם בעודם צעירים, חלקם נעלמו בעיקבות פציעות קשות אשר מנעו את קצב ההתקדמות, וחלקם קיבלו החלטות שגויות, איש איש והסיפור שלו.

בכתבה זו נביא לכם הקוראים את עשרת השחקנים אשר היו אמורים להוביל את הכדורגל הישראלי וכמו שאנו כבר יודעים הבועה סביבם התפוצצה.

רגע לפני שנדרג עבורכם את רשימת השחקים נאמר כי אין בכתבה זו שום כוונה לפגוע בשחקן זה או אחר, אלה להיזכר במי שהיו אמורים לסדר עבורינו, אוהדי הכדורגל, שבתות מענגות  וכדורגל איכותי, הדירוג והנאמר בו הם דעה אישית בלבד של הכותב.

10. נס זמיר (עירוני ראשון לציון): גדל במחלקת הנוער של ביתר נס טוברוק, משם יצא לספרד ושיחק במחלקת הנוער של חטאפה ומבקביל בנבחרת האולימפית.

הישארו מעודכנים

אל תפספסו, הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו וקבלו את הכתבות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
זמיר במדי בית"ר, חשבנו שיכבוש את ספרד (ויקיפדיה)
זמיר במדי בית"ר, חשבנו שיכבוש את ספרד (ויקיפדיה)

זמיר  אשר חזר אלינו מספרד ובשיאו שיחק בבית"ר ירושלים אך שם התקשה להשתלב והיום משחק בליגה הלאומית, הציפייה הייתה קריירה ארוכה בספרד כך חשבנו לפחות והסיבה לחוסר ההצלחה, ככל הנראה שגיאה בקבלת ההחלטות וניהול הקריירה.

9. שמואל קוזוקין (פרש ממשחק פעיל): גדל במחלקת הנוער של בית"ר ירושלים והיה להבטחה גדולה מאוד, בגיל צעיר מאוד קוזוקין התשלב מצוין בקבוצת הבוגרים של ביתר ירושלים,  ואף שותף בנבחרת הלאומית 3 משחקים.

קוזולקין מול פונלנת'ן השוויצרי במדי הנבחרת, אם לא הפציעות היינו מקבלים שחקן הגנה מהטופ לשנים הקרובות  (PPR)
קוזולקין מול פונלנת'ן השוויצרי במדי הנבחרת, אם לא הפציעות היינו מקבלים שחקן הגנה מהטופ לשנים הקרובות (PPR)

פציעות קשות וטורדניות גרמו לכישרון הגדול לאבד את מקומו בליגת העל ואף לפרוש ממשחק כשהוא בן 29 בלבד, את הקריירה סיים קוזוקין במדי עירוני בית שמש.

8. חיים סילבס:  גדל מחלקת הנוער של מכבי חיפה ופרץ לתודעה כאשר כבש את שער הניצחון של הירוקים בשנת 1996 במשחק ידידות מול אייאקס אמסטרדם (אלופת אירופה דאז).

גם מקרה של סילבס פציעות רבות היו חלק מרכזי בקריירה,  ומנעו ממנו להפוך לשחקן הנוצץ שהיה אמור להיות,  ומקום זאת הפך סילבס לקבלן עליות מהליגה השנייה לליגת העל.

לפחות כמאמן הוא מצליח לא רע, חיים סילבס (ויקיפדיה)
לפחות כמאמן הוא מצליח לא רע, חיים סילבס (ויקיפדיה)

7. שלומי דאהן:  יצא בסערה לדורטמונד הגרמנית ונאלץ לחזור לארץ על מנת לשרת בצה"ל. עם חזרתו לארץ יכולתו של דאהן הלכה ודעכה, צה"ל שימש כתירוץ נוח לחוסר היכולת להצליח כך נדמה.

6.עמוס סאסי:  גם יצא בצוותא עם דאהן להגשים חלום ולשחק ברמות הגבוהות של אירופה,  וגם כאן חזר השחקן עם הזנב בין הרגליים, אילו היה סאסי מתרכז בכדוגל ופחות ברחמים עצמיים היתכן והיינו נהנים משחקן גדול.

5. גיל בלומשטיין:  גדל עם מניירות של כוכב כבר בגיל 11 נשלח למבחנים בקבוצת טוטנהאם האנגלית אך נכשל וחזר לאחר ולאחר מכן חתם בויאריאל, משם היה אמור לפרוח ולהתקדם אך לבסוף גם השידוך הזה עלה על שירטון.

בלומשטיין במדי אינברנס הסקוטית, לא בדיוק הקבוצה שחבנו שישחק בה באי הבריטי (SC)
בלומשטיין במדי אינברנס הסקוטית, לא בדיוק הקבוצה שחבנו שישחק בה באי הבריטי (SC)

נכון, בלומשטיין עבר פציעה קשה בברכו, אך עוד קודם לכן בגיל צעיר מאוד עמד בלומשטיין במשרדי טוטנהאם ואמר "אשוב לאירופה גם אם זה לא יהיה אצלכם".

לזה קוראים חוצפה ושחצנות ועל פניו נראה כי אלו הסיבות אשר גרמו לשחקן להיעלם ממפת הכדורגל.

4. שי מימון (עירוני נשר):  גדל מחלקות הנוער של בית"ר טוברוק ומשם עבר למכבי חיפה,  שם גם קיבל את ההזדמנות לשחק במדי הקבוצה הבוגרת ואף הגיעה עמה לליגת האלופות.

מהצ'מפיונס ללאומית, שי מימון (Alchetron)
מהצ'מפיונס ללאומית, שי מימון (Alchetron)

משם חווה מימון צניחה חופשית והיום הוא משחק במדי עירוני נשר מהליגה הלאומית.

חוסר סבלנות ולחץ בלתי מוסבר הם אלה אשר גרמו לבלם לשקוע ולהיעלם מהבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי.

3.שי בירוק (פרש ממשחק): אל התודעה פרץ בירוק כרעם ביום בהיר ונראה היה כי גדל כאן שחקן אשר יפרח ובגדול היעד היה אמור להיות אירופה,  אך בירוק הצעיר נבהל מאור הזרקורים הלך והסתבך ומצא את עצמו מרים ידיים ופורש ככל הנראה הייתה כאן בעיה מנטלית חמורה ואנו אוהדי הכדורגל הפסדנו את ההזדמנות לראות שחקן ענק.

2.גיא אסולין ׁ(סבאדל): האיש שמתרוצץ בכל רחבי אירופה על מנת למצוא את מקומו, חוסר יציבות זהו הסממן המוביל בקריירת המשחק של אסולין, הובטח לנו שחקן גדול שיגיע לרמות הכי גבוהות שרק אפשר ומה קיבלנו בפועל? פלופ זו ההגדרה הנכונה, אסולין מתקשה מאוד לתת עונה אחת יציבה לאורך כל שנותיו בכדורגל עד עתה ועל כך נאמר חבל כי הפוטנציל אכן קיים.

אסולין במדי ברצלונה במשחק ידידות, לאן הכל הלך? (Talk Sport)
אסולין במדי ברצלונה במשחק ידידות, לאן הכל הלך? (Talk Sport)

1.ראובן עובד (פרש ממשחק פעיל): אין ספור מילים נאמרו ונכתבו על הכישרון אולי הגדול ביותר שצמח בארצנו הקטנטונת, כל מה שנאמר היה אכן צודק לחלוטין יכולת וירטואוזית שליטה בכדור ומהירות היו הדברים הבולטים ביותר אצל השחקן, ניהול רע מאוד בלשון המעטה של הקריירה,  והתערבות בלתי פוסקת של בני משפחה הביאו לחיסולו במהירות הבזק.

איזה כדורגל אדיר יכולנו לקבל ממיטב הכישרונות אשר הוזכרו בכתבה בואו נקווה כי הצעירים של היום שחולמים על קריירת משחק יפיקו לקחים מטעויות של אחרים ואולי בעתיד נקבל הרבה שחקנים ברוכיי כישרון.

רגע לפני שאתם הולכים

אנחנו שמחים שקראת את הכתבה הזו, ומקווים שהיא עניינה אותך. אנחנו ב-JSPORT משקיעים מאמצים רבים כדי להביא לכם את התוכן האיכותי, האמין והכי מהר. אין מאחורינו טייקונים ובעלי עניין, אנחנו עובדים קשה כדי להביא לכם את התוכן הכי איכותי שיש בלי שום אינטרסים. כל שיש לנו הוא את הגולשים, אתם, שמחזיקים אותנו בתרומות שלכם. אז אם אהבתם את התכנים שלנו, נשמח אם תשקלו להצטרף אלינו ולתמוך בנו בהמשך הפעילות.
[give_form id="105984"]

מערכת JSport עושה מאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים המתפרסמים בו ולהעניק להם קרדיט בולט והוגן, אולם יתכנו מקרים שבהם לא ניתן לאתר את המקור או שזהותו אינה ידועה, לכן בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות אלינו בכתובת המייל  [email protected]

Leave a Reply

לוח משחקים
מאי 2024
א ב ג ד ה ו ש
« אפר    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  
טבלת ליגת העל
מיקוםקבוצהמשנצ׳תי׳הפ׳שע׳נק
165105-1716
264118-1513
363215-1011
463216-1011
5613212-86
6611414-84
7611416-74
8601514-51
טבלת הליגה הלאומית
escort